Speciální přívěs, který plní funkci energetického ostrova, představil největší tuzemský výrobce přívěsů Agados na veletrhu IDET. Uvedení energetického přívěsu ukazuje, kudy se ubírají trendy energetické soběstačnosti v přímém propojení s obnovitelnými zdroji a mobilitou. Vše tak můžete řídit a optimalizovat na dálku přes mobilní nebo satelitní systém. Nový přívěs lze připojit i za osobní automobil.
Energetický přívěs je vlastně autonomní elektrárna poháněná solárními panely a doplněná malou větrnou elektrárnou. Vedle dalších výhod nabízí mobilitu a možnost přísunu potřebné energie přesně tam, kde je jí zrovna zapotřebí. To ocení nejen armáda nebo složky Integrovaného záchranného systému. Mobilní elektrárna sama dokáže plně napájet například další produkt z dílny Agados – polní kuchyni, která má při záchranných operacích kapacitu až 900 strávníků.
Společnost Agados se inspirovala energetickými ostrovy zajišťujícími soběstačnost bez ohledu na vnější vlivy a vsadila na vlastní cestu využívající primárně obnovitelné zdroje. „Energetický přívěs tak využívá ekologickou energii – ať už solární nebo z baterií, případně jejich kombinaci. Navíc umí získat část energie z pomocného větrného zdroje, který však slouží především k udržení funkčnosti řídící jednotky a komunikace v rámci systému,“ řekl o technologické novince Petr Ostrý, jednatel společnosti Agados.
Přívěs vznikl na platformě DONA-55 ve spolupráci s firmou Mifre Energy, dodavatelem fotovoltaických systémů SAWEP. Fotovoltaických panelů je standardně šestnáct, celkem vyrobí 6160 Wp. Těm pomáhá osm trakčních baterií po 185 Ah. Celý systém je připravený k připojení do energetické sítě, disponuje zásuvkami podle evropského standardu a umožňuje také dobíjení baterií.
Zcela v duchu dalších speciálních přívěsů Agados jde i tentokrát o systém navrhovaný přesně na míru konkrétního zákazníka. Díky individuálnímu přístupu je tak možné postavit přívěs se specifickým výstupním napětím nebo velikostí trakčních baterií.
Energetický přívěs byl po zásluze jedním z hitů letošního brněnského veletrhu IDET. Nešlo ale o jediný produkt, díky kterému společnost Agados na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky zabodovala. Společnost se zde prezentovala dvojnápravovými obojživelnými přívěsy do terénu, které mají nezávislé odpružení kol, umožňují i zapojení lyží a mohou se pohybovat v náročném terénu včetně vody.
Právě to ocenili odborní novináři, kteří v rámci ceny Zlatý IDET News 2023 v kategorii logistika ocenili Agados za široké spektrum víceúčelových a speciálních přívěsů včetně zmíněných obojživelných terénních modulů pro ozbrojené složky a Integrovaný záchranný systém. O jejich funkčnosti i popularitě pak nejlépe svědčí, že produkce Agadosu pro armádní sektor tvoří pětinu obratu a očekává se, že podíl nadále poroste.
zdroj: tisková zpráva
Super…a za větru to bude plnit funkci létajícího křemíkového draka. Nebo vážně někdo očekává, že když toto podebere vítr, tak to ty neukotvené podpěry udrží na místě? TWL lidi, používejte mozek!!! Stejně jako když kdejakej koumák postaví na plochou střechu panely bez kotvení a zatíží to 20kg dlaždicí – při prvním větším větříku mají sousedi panely v obýváku, nebo ještě hůř jejich děti na hlavě!
Do betonu na výstavišti se to kotví dost blbě. Předpokládám, že v terénu si to každý „mozek“ který někdy stavěl stan pořádně ukotví.
Má to 11 podpěr na každé straně – to bys vážně kotvit nechtěl. Přijde mi to jako hodně amatérský samodomo vynález…
za silného větru to snad nikdo rozkládat nebude… 🙂
Spíš mě zarazilo, že baterie mají 185 Ah, což bez informace o napětí na jakém jsou zapojeny, vlastně neříká vůbec nic
Stoji pod obrazkem. 8 trakcnich baterii. asi kazda 12 V, tak 96V.
Pokud to jsou olověné baterky, tak to fakt chceš.
Navíc i zmínka o zásuvkách je o ničem vypovídající, pokud se neřekne jak silný je tam měnič.
Hlavně že byli hvězdou veletrhu, ale parametry se člověk nedoví… Kdyby byly olověné, tak jen baterky budou vážit min. 600kg… Mohly by to taky být LiFePo 12V, ale skoro bych tipoval olovo, už jen proto, že o typu akumulátoru cudně mlčí…
Olovena trakcni baterka 12V/185Ah vazi 48kg.
http://www.otos.cz/soubory/1925/J185GAC_Trojan_Data_Sheets.pdf
Moje 200Ah váží 80kg… Pokud ošidíš tloušťku olověných desek, budeš mít mizerný počet cyklů (třeba i 10x míň).. Jestli na ten vozejk dali nějakou srajdu, aby to bylo lehký a levný, tak to bude spousta spokojených zákazníků 😉