ABB uvádí na trh kompaktní výkonnou nabíjecí stanici ideální do města

redakce - 30 Červenec 2020

Nabíjecí stanice 180 kW Terra 184 rozšiřuje nabídku řady nabíjecích stanic Terra a představuje nejkompaktnější vysoce výkonnou nabíjecí stanici s největší hustotou výkonu na trhu.Stanice ABB Terra 184 se dostává na evropský trh, včetně České republiky, již v červenci.

Stanice ABB Terra 184 se dostává na evropský trh, včetně České republiky, již v červenci.
foto: ABB

Nedostatek prostoru a času omezuje rozvoj e-mobility ve velkých městech. Terra 184, nejnovější přírůstek nejprodávanější řady nabíjecích stanic ABB Terra, je rychlý, kompaktní, robustní a umožňuje nabíjení až tří vozidel současně, což zajišťuje maximální spokojenost řidičů i maximální výnosy pro provozovatele stanice.

Nabíjecí stanice má nabíjecí výkon 180 kW a lze ji využít pro nabíjení vozidel všech velikostí – osobní vozy, autobusy nebo nákladní vozy poslední nebo budoucí generace. Na rozdíl od jiných vysoce výkonných nabíjecích stanic má Terra 184 minimální prostorové nároky (potřebuje méně než 0,5 m2, tedy stejně jako stávající model Terra 54).

Díky inovativnímu designu není třeba instalovat samostatné napájecí skříně, což z této nové stanice dělá ideální rychlé a kompaktní řešení pro městské prostředí s omezenými prostorovými možnostmi.

„V průběhu posledních deseti let ABB položilo základy budoucí udržitelné dopravy. Nejnovější přírůstek do skupiny výrobků Terra reaguje na současné i budoucí požadavky a potřeby měst i elektrických vozidel, která v nich jezdí,“ uvedl Frank Muehlon, ředitel pro oblast infrastruktury e-mobility společnosti ABB.

Nabíjecí stanice Terra 184 podporuje všechny nabíjecí standardy dostupné na trhu, včetně CCS, CHAdeMO a AC, a lze ji využít pro baterie do 920 V. Umožňuje vysokou míru přizpůsobitelnosti potřebám zákazníků včetně terminálu pro platbu platebními kartami, monitoru a kabelů s délkou 8 metrů pro maximálně pohodlné nabíjení.

Mezi další výhody zvyšující flexibilitu nabíjecí stanice patří možnost provozovatelů nižších modelů, např. Terra 94 nebo 124, v budoucnu upgradovat tyto stanice na verzi Terra 184 bez nutnosti přidávat další výkonové moduly.

Nabíjecí stanice Terra 184 je možné od července 2020 zakoupit přímo od ABB nebo jeho evropských distributorů, od srpna bude v prodeji v Severní Americe a ve čtvrtém čtvrtlet 2020 bude k dispozici pro zbývající části světa.

Terra 184 představuje chytré a udržitelné řešení nabíjení elektrických vozidel, které podporuje misi ABB Mission to Zero, zaměřenou na dosažení bezemisního prostředí pro všechny.

Podle OSN se města podílejí na globálních emisích skleníkových plynů 60 %, do roku 2050 v nich budou bydlet více než dvě třetiny světové populace. Proto je naprosto nezbytné nalézt taková řešení, která povedou ke snížení emisí oxidů uhlíku.

E-mobilita hraje pro dosažení tohoto cíle klíčovou roli. Pro úspěšné zavedení e-mobility ve městech s vysokou hustotou zalidnění a zastavěností je nutné vypořádat se ještě s dalšími překážkami – nedostatkem prostoru a času.

ABB má k dispozici bezkonkurenční zkušenosti s vývojem udržitelných řešení pro dopravu. Od svého vstupu na trh dobíjení elektrických vozidel před deseti lety již ABB prodalo více než 14 000 rychlonabíjecích DC stanic do více než 80 zemí.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Doré kolem dálnic. Ve městech u šmošek by to chtělo alespoň 10 AC mennekesů.

---

Citigoe se nedočkal, tak čekám na ZOE

Mám dojem, že se někdo předvádí v instalovaných výkonech a neví co je skutečně potřeba!

Tak 180kW nabíječka do města?

Nestačilo by do EV dávat 3f 11, 17, 22 a možná 43 kW AC nabíjení!
Kdo prosím vás potřebuje ve městě, když nakupuje, pracuje nebo má schůzku aby tam nutně potřeboval 180 kW nabíječku!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Michelin

Samozrejme, ze na dalnicich je to urcite potreba vice a drive, ale jsem nazoru, ze pokud ma v budoucnu jezdit vetsina aut na elektrinu pak jsou takto vykonne nabijeci stanice u obchodu ci uradu nezbytnym doplnkem AC wallboxu instalovanych u parkovacich mist v obytnych zonach.
A protoze budoucnost je treba resit uz dnes, tak za me dobry tah, ze neco takoveho vyvinuli.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Na nakup ci schuzku je z meho pohledu (vlastnika BEV s 16 A 1f) nedostatecne. Radeji bych videl 11 - 22 kW DC. Ale treba uz ted bude u vsech aut standard 22 kW AC palubni nabijecka.

Vetsinou asi ne ale obcas by se mohla hodit.

Alespoň má ta 180 kW nabíječka AC nabíjení. Ta nabíječka 150 kW v Duhové ul. Praha 4 nemá ani AC nabíjení, takže nabíjí vždy pouze jedno auto! Jen by mě zajímalo kde má ta 180 kW nabíječka ten AC výstup??

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Stanici si můžete nakonfigurovat. V principu jde o 2x 90kW + 1x AC. Pokud si ji objednáte ve variantě 2x CCS tak můžete nabíjet dva vozy 90kW nebo jeden 180kW. Pokud si ji objednáte ve variantě CCS + CHAdeMO tak můžete mít také 1x 180kW na CCS, ale už jen 50kW na CHadeMO (v katalogu se myslím nepsalo o 200A CHAdeMO kabelu, který by zvládl využít těch 90kW).

s AC se (podle mě zcela správně) u HPC stanic nepočítá. U takovéto dvoukanálové stanice je pak AC vysloveně na škodu, neb víc jak dva vozy ke stanici nepřistavíte a oba mohou jet na DC.

Přesto pokud byste tam AC chtěl, tak vám ho domontují.

AC není úplně špatná věc, zvláště u dnešních 11 kW palubních nabíječek, pokud nabíječka neumí (nebo nelze) nabíjet dvě auta na DC.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Měl jsem půjčený Nový ZOE a než jsem si koupil pití a něco na svačinu v Peny, tak jsem na DC nabyl 7kw tj. nějakých 50km. Za mě dobrý.

Druha strana portfolia abb to jest neco jako T11 (11kW) ci T21 (22kW) s jednim out konektorem neni v dohledu?

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Jestli máte na mysli Wallbox od ABB,tak ten ABB samozřejmě také vyrábí a nabízí.

Obrázek uživatele ozana

Ne, myslí 10/20kW DC (CCS).

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Tohle jsem našel. Třeba je to ono.ABB DC-Wallbox CCS (1 Anschluss) ... (22,5 kW, Ethernet, SIM, RFID, 7m Kabel)

Diky za info. To vypada solidne. Sice zadny mrnous (770x550mm 60kg). V litve na eshopu za 8 tydnu a skoro 10t€.
Ve srovnani s tim, ze nektere ac wallboxy stoji stejne, je to defacto laciny.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

https://www.type2.eu/shop/params/category/146763/item/795207/
CCS Combo a Chademo 20kW 6.900 Eur.

Na ebay.de je zrovna par DC nabijecek k mani. Nove i jete a za mene penez. Asi jen chademo.


e-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?