Únor je tradičně měsícem s nejnižší nabídkou ojetin na trhu. Největší vliv má to, že se jedná o nejkratší měsíc v roce. V meziročním srovnání ale ojetin na tuzemském trhu přibylo o 3,2 %.
Oproti roku 2021, který byl ještě ovlivněn kovidovými restrikcemi, je nárůst dokonce šestiprocentní. Ve druhém měsíci bylo na českém trhu nabízeno 94 751 ojetých vozů. Střední hodnota ceny se již třetí měsíc drží na úrovni 200 000 Kč, medián stáří je 10,3 roku a nabízené vozy mají nejčastěji najeto 159 000 km. Vyplývá to z analýzy trhu Barometr ojetých vozů, kterou pravidelně provádí společnost AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.
„Odložená poptávka ještě z dob kovidu, ale i nedávno oznámený faktický zákaz spalovacích motorů po roce 2035 vedou spotřebitele k obměně vozového parku. To dokazují i naše prodejní výsledky, kdy jsme v lednu a únoru letošního roku zaznamenali historicky rekordní prodeje v daných měsících. Zvýšený zájem s sebou však přináší i riziko koupě nekvalitních ojetin například ze zahraničí, v jejichž dovozu povzbuzuje různé překupníky mimořádně silná koruna,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.
„V poslední době sledujeme rozpor mezi zákaznickými preferencemi a nabídkou na trhu. Například v našich autocentrech jsou nejpoptávanější hatchbacky, které jen v únoru tvořily 28 % procent prodaných vozů, ale na trhu jich ve stejném měsíci bylo pouze 19,3 % ze všech nabízených aut,“ dodává Vaněček. Nejvíce bylo v únoru v nabídce vozů s karoserií combi, a to 29 %, následuje karoserie SUV s 26,6 % a až na třetím místě byly úsporné hatchbacky. Další zajímavostí je, že pouze pět značek tvoří více než 56 % nabídky na českém sekundárním trhu.
TOP 5 značek | Počet vozů v nabídce | |
1 | Škoda | 22 817 |
2 | Volkswagen | 13 420 |
3 | Ford | 6 860 |
4 | BMW | 5 687 |
5 | Mercedes | 4 363 |
Nejčastěji nabízeným modelem ojetých vozů na českém trhu byla v únoru tradičně Škoda Octavia s cenovým mediánem 189 000 Kč ve stáří 9,7 roku a se 186 500 km na tachometru. Mezi elektromobily to byla Škoda Enyaq iV ve stáří 1,2 roku s nájezdem 14 651 km a cenovkou 1 499 000 Kč. Hybridům vládla Toyota Yaris ve stáří 3,7 roku s najetými 35 500 kilometry a cenou 394 500 korun. V nabídce bylo v únoru 1 035 vozů s hybridním pohonem (o 36 více než v lednu, meziročně o 283 více) a 533 čistých elektromobilů (o 93 méně než v lednu, meziročně o 212 více). Nejdražším nabízeným vozem na českém trhu bylo v lednu dvanáctileté Ferrari 599 s najetými 17 455 kilometry a cenovkou 20 550 000 korun.
zdroj: tisková zpráva
Sledujete evropský pokles prodejů EV v roce 2023? To je teda sešup.
Ne, my sledujeme pokles prodeje spalováků to je ještě větší sešup. Vzrůstá prodej koloběžek.
V Německu v lednu poklesly celkové prodeje meziročně o 3%. Prodeje spalovacích vozidel vzrostly, elektrovehiklů klesly meziměsíčně o 83% (efekt omezení dotací) a meziročně o třetinu.
hxxps://thedriven.io/2023/02/07/electric-car-sales-plummet-in-germany-following-subsidy-cut/
Můžete někdo racionálně vysvětlit, proč mají elektromobily o tolik nižší průměrné nájezdy, když je dojezd a nabíjení naprosto v pohodě a nikoho neomezuje?
Asi proto, ze BEV si kupuji lide, kteri na dovolenou letaji a spalovak kupuji lide, kteri jezdi s pastikou a varicem do Chorvatska.
A jeste objizdeji vsechny superhypermarkety, protoze maji akce. A take musi porad jezdit na benzinku pro kvasene dinosauri hovna.
Ne Fritzku, o tom to není. Soudě podle Tvého počínání, EV si kupují trubci, co si potřebují zahrát porntetris v klidu o samotě v garáži nebo v garážovém stání, aby jim do toho stará nekecala….. Na to je tablet na kolečkách dělaný, co se týče ježdění tak je k ho.nu – proto ty malé nájezdy.
U vas jeste musite brodit pres potok abyste se dostal do sve zemljanky, ktera lezi nekde za Uralem. A netahate tim vasim krapem kradene stromy z lesa? Na takove veci BEV nikdo nepouziva a usetri zbytecne km.
Škoda Enyaq iV ve stáří 1,2 roku s nájezdem 14 651 km a cenovkou 1 499 000 Kč ať si nechají, já mám radejí TDI 😀
Moje řeč, bratře Hurikáne. Enyaq je předurčený k tomu, aby tak ňáq shnil ve skladech, na letištích, na dnech moří a kam se ještě ten křáp může divnými řízeními osudu dostat.