Otevírá se nová kapitola evropského bateriového průmyslu. V gigatovárně Northvolt Ett v severním Švédsku byly vyrobeny první bateriové články.
První článek z gigatovárny Northvolt Ett představuje milník, na jehož dosažení společnost Northvolt pracovala od ohlášení gigafactory v roce 2017. Článek je prizmatického formátu a sjel z montážní linky 28. prosince. Uvádění do provozu a rozšiřování továrny bude pokračovat až do roku 2022, kdy budou realizovány první komerční dodávky zákazníkům.
SOUVISEJÍCÍ: Northvolt vybuduje v Evropě další baterkárnu, tentokrát v Polsku
Akumulátorový článek byl vyvinut v Northvolt Labs, industrializační továrně společnosti Northvolt ve švédském Västerås, kde se prototypy a malé série bateriových článků vyrábí už od začátku roku 2020. V příštích letech se výrobní kapacita v Northvolt Ett zvýší směrem k 60 GWh ročně, aby bylo možné plnit zakázky v hodnotě více než 30 miliard dolarů, které má společnost Northvolt zajištěny od klíčových zákazníků.
Mezi ně patří BMW (dodávky za 2 mld. euro), Fluence, Scania, Volkswagen, Volvo Cars a Polestar. Těmto zákazníkům z automobilového a průmyslového sektoru a z oblasti skladování energie bude společnost Northvolt Ett dodávat články různých formátů, přičemž komerční dodávky začnou v roce 2022. V současné době společnost Northvolt Ett ve Skellefteå zaměstnává více než 500 lidí, kteří zastupují 56 národností.
Volkswagen si u Northvoltu objednal baterie za $14 mld., uvažovalo se dokonce i o továrně v Česku. Místo toho ale podle sočasných plánů Northvolt vybuduje další baterkárnu v Polsku (mimo jiné). Zároveň úzce spolupracuje s automobilkami Volkswagen (který v Northvoltu vlastní podíl a založil s ním Evropskou bateriovou unii) a Volvo.
zdroj: tisková zpráva
pro dálkaře Šáde Octavia 4.gen 1.5 TSI na LPG dojezd 1.500 km v reálu 😉
https://www.garaz.cz/clanek/servis-prave-testujeme-skoda-octavia-combi-1-5-tsi-na-lpg-21007373
vnitřní toroidní nádrž místo rezervy objemem použitelný je 56 litrů + nádrž benzin 50 l se nemění, takže tohle auto ujede bez zastávky nějakých 1.500 až 1.800 km 😉 😀 😀
a na CNG má tri nádrže plus pidi nádrž na benzín. nečo ako REX od bmw.
A za priplatek 20 litru nadrz na chc@nky.
Příští rok bude opět možné se jednoduše nabalit na jednorázovém nákup/prodej á la Rivian a jeho vstup na burzu.
„The Swedish battery cell manufacturer Northvolt wants to go public. The intended listing is to take place in 2022 or 2023 and bring the company a valuation of 20 to 30 billion euros“
ále prosimtě dyt je ta vytunelovaná bezouškova amazonka málem pod ipo 😀
No to Northvolt asi těžko. Někteří zavedení výrobci baterií nemají to, co má Northvolt. Prachy do něj dlouho lil VW a GS. Jenže budoucnost v něm vyčmuchali i jiní od různých investičních skupin až po fondy a před pár měsíci získal necelé 3 mld dolarů. Navíc má přístup k lithiu od Portugalců, takže se může vybodnout na zásobování z Číny a nebo Čínou ovládané společnosti. Ale hlavně, VW už si objednal baterie za 14 mld dolarů a BMW za 2 mld dolarů. Továrna není smyšlená, ale tento rok bude dokončena.
Na elektrice jsem se díky investicím solidně napakoval a moc dobře vím, kde budou zase prachy.