Automobilka Toyota spustila program, jehož cílem je zvýšit podíl žen na vědeckých a technologických pozicích. Jmenuje se Girls STEM a má inspirovat studentky k zájmu o technická místa. Spolupracovat na něm bude největší poskytovatel vzdělávacích programů na kontinentu JA Europe a Inspiring Girls International.
Povolání v oblasti vědy, technologie, inženýringu a matematiky, si podle posledních průzkumů v Evropě volí jen 18 % žen. Na školách pak má o tyto předměty zájem 26 % studentek. Několik studií ale prokázalo, že tento podíl lze téměř zdvojnásobit, pokud mají dívky vhodný vzor.
Cílem programu Girls STEM the Future je přivést školačky do přímého kontaktu s ženami, které pracují v Toyota Motors Europe. Úspěšné pracovnice Toyoty se budou s dívkami setkávat ve třídách, budou je zvát do výzkumného a vývojového centra, pořádat inovační kempy nebo je uvítají v on-line video centru.
Toyota chce ženám ukázat příležitosti
„Respekt k lidem je klíčem k filozofii naší společnosti. Naším cílem je odrážet rozmanitost firmy a vytvářet inkluzivní prostředí, kde se každý cítí vítán, je v bezpečí a je mu nasloucháno. Tímto programem chceme ukázat mladým ženám rozmanité a zajímavé příležitosti, které pro ně Toyota nabízí,“ říká vedoucí oddělení udržitelnosti a ESG evropské Toyoty Monica Perez Lobo.
Podle zakladatelky Inspiring Girls Mirim González Durántez by se každá mladá žena měla svobodně rozhodnout, co chce v životě dělat. Partnerství s Toyota Motor Europe je podle ní úžasnou příležitostí představit mladým ženám celou řadu možností, které mají v automobilovém průmyslu k dispozici, a inspirovat je k tomu, aby mířily vysoko.
Toyota Motor Europe zajišťuje velkoobchodní prodej a marketing vozů Toyota a Lexus a zastřešuje výrobní a inženýrské operace Toyoty v Evropě. Toyota v Evropě přímo zaměstnává přibližně 25 000 lidí a od roku 1990 investovala více než deset miliard eur. Operace Toyoty v Evropě jsou podporovány sítí 29 národních marketingových a prodejních společností v 53 zemích, celkem asi 3000 prodejních míst a devíti výrobních závodů. V roce 2020 prodala Toyota v Evropě 993 113 vozů.
zdroj: tisková zpráva
v japkovsku se pořádají standartně různé prapodivné „gendrstudýs“, vy padá to že tójótá není vyjímkou :)))
Kójótá
Program pro zvyšování zájmu mužů o mateřství bude též?
Spíš hledají vhodné kádry, na které hodit ten galaktický průser do kterého se Toyoda a další samurajské konzervy řítí…
Japonsky manazeri Toyoty by po otoceni kormidla k elektromobilite museli udelat Hara-kiri. A proto hledaji zenske, ktere takove ritualy neznaji. Ze se s celou svou vodikovou a phev strategii znemoznili jim uz nikdo neodpara. Snad se konecne rozhoupou, je uz docela pozde.
Jsou to vážně šílenci: nejenom že se zaseknou na mezičlánku, ale ještě do toho ta vodíková blbost. Jestli nemaj ten vodíko-taxíkový „lobink“ dobře promyšlený, ještě někdo skončí v base… Když si představím, že v podobné situaci mohl být VW, polévá mě studený pot…
Toyota má nejkvalitnější auta na trhu spalovacích aut a prodává jich celosvětově nejvíc . Na trhu , který právě nenávratně končí. Není divu , že se snaží aktivně sabotovat tuto změnu. Myslím , že jejich chování se může změnit , až jim výrazně spadnou prodeje. Při současném tempu změn , by to mohlo být už v roce 2023. Pokud svůj přístup budou udržovat i poté ,hrozí jim postupný zánik.
Každý jedinec, který si místo gender studies vybere techniku se počítá nebo by měli stát maximálně u plotny na krátkém řetězu?
Zájem mužů o mateřství je z principu nesmysl, ale programy pro zvyšování zájmu mužů o otcovství jsou fajn.