Volkswagen urychluje strategií ACCELERATE svou elektrifikační ofenzivu. Již v roce 2025, a tím o 2 roky dříve, než bylo původně plánováno, bude na trh v segmentu malých vozů uvedeno vozidlo z rodiny ID s cenou asi 20 000 eur.
Design studie ID. LIFE je nápadný svým jasným minimalistickým pojetím a vysokou kvalitou. Designéři se zřekli ozdobných prvků a dalších doplňků na povrchu karoserie i komplexních kombinací materiálů.
K puristickému vzhledu přispívají také horizontální předěly mezi karoserií, prosklenými plochami a střechou. Individualizovatelná a odnímatelná střecha z tkaniny se vzduchovými komorami umožňuje v ID. LIFE prožívat „open-air“ pocit z jízdy. Toto řešení navíc také snižuje hmotnost.
Elektromotor pohání přední kola. ID. LIFE vychází z menší, speciálně pro segment malých vozů vyvinuté varianty modulární platformy MEB pro elektromobily.
Poprvé je tak vozidlo koncipované na základě platformy MEB vybaveno pohonem předních kol. ID. LIFE s elektromotorem o výkonu 172 kW zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy. Baterie s kapacitou 57 kWh umožňuje dojezd cca 400 km (WLTP).
Rozšíření rodiny ID. do segmentu malých vozů se cenami od 20 000 eur je dalším důležitým krokem ke kompletně elektrifikované mobilitě. Volkswagen hodlá do roku 2030 zvýšit podíl výhradně elektricky poháněných modelů na celkovém prodeji vozidel v Evropě nejméně na 70 % a v Severní Americe a Číně nejméně na 50 %.
VW se začíná propracovávat do kategorie iD3 až na to že dispozičně je to furt spalovák díky velkýmu čumáku, kde opět nebude frunk a navíc to bude mít na rozdíl od iD3 přední náhon. Lol. To VW je fakt neschopný. :-///
Kromě toho, že bude potřeba ohoblovat hrany, co má znamenat hadrová kapota a střecha nebo nabíjecí port ukrytý pod víkem přední kapoty?!
Vidím Hondu e. Pohon předních kol, přední čumák jako kráva, prostě spalovací myšlení vb praxi.
a? Taky vidím v Ioniqu 5 Lanciu Deltu integrale z 80. let a fakt se mi to auto líbí.
Naopak přepravní kapsle, jako např máte vy doma jsou pro mě synonymem hnusu – aneb za každou cenu jinak v praxi – jenže design je prostě subjektivní…co jeden nerad, druhý obdivuje…