V saském Cvikově, rodišti této tradiční německé společnosti, byla nyní zahájena výroba modelu Audi Q4 e-tron.
foto: Audi
Základem konstrukce modelu Q4 e-tron je modulární platforma pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Ta přináší rozsáhlé synergie, protože umožňuje efektivní vývoj a výrobu mnoha modelů s výhradně elektrickým pohonem.
NEPŘEHLÉDNĚTE Audi Q4 e-tron nabídne chytrý HUD a prostorný interiér
Audi Q4 e-tron sjíždí ve výrobním závodě Cvikov ze stejné montážní linky jako Volkswagen ID.4, k němuž v budoucnosti přibude ještě jeden model značky Volkswagen. Celkem 1400 zaměstnanců společnosti Volkswagen Sachsen zajišťuje nyní i montáž kompaktního SUV s elektrickým pohonem, které nabízí díky platformě MEB vnitřní prostor na úrovni vozů vyšší třídy.
Zahájení výroby – od plánování výroby přes technický vývoj až po zajištění kvality – připravovalo více než sto zaměstnanců značky Audi společně s kolegy ze společnosti Volkswagen. Lisovací nástroje pro výrobu karosářských dílů dodává výhradně nástrojárna Audi.
Nástrojáři značky Audi z Ingolstadtu a Neckarsulmu spolupracovali od rané fáze vývoje a zapracování mnohatunových lisovacích nástrojů probíhalo ve výrobních závodech Audi.
Dr. Stefan Loth, předseda představenstva společnosti Volkswagen Sachsen, k tomu dodává: „Zahájením výroby modelu Audi Q4 e-tron se ze závodu Volkswagen v Cvikově stává víceznačkový výrobní podnik. Píšeme tak další kapitolu dlouhé historie automobilu v Sasku. Můj dík patří kolegyním a kolegům od značky Audi, kteří v současnosti pomáhají s výrobou stanoveného počtu vozidel v nejvyšší kvalitě podle časového harmonogramu.“
Spojení Cvikova a značky Audi má dlouhou tradici. V roce 1909 zde byla založena společnost Audi Automobilwerke. Saský závod Volkswagen byl přebudován na výrobu výlučně elektromobilů a je součástí rozsáhlé elektrické ofenzivy koncernu.
Již v listopadu 2020 přešlo více než 200 zaměstnanců Audi přechodně do závodu VW Sachsen – jednalo se především o čerstvé absolventy profesního vzdělávání, kteří budou v Cvikově pracovat po dobu dvanácti měsíců. V rámci rotace pracovníků si rozšiřují kvalifikaci v budoucí oblasti elektromobility.
Model Audi Q4 e-tron bude světové veřejnosti představen v polovině dubna a v létě 2021 bude uveden na evropské trhy. Elektrická ofenziva značky Audi tak bude pokračovat. Do roku 2025 je plánováno více než 20 výhradně elektricky poháněných modelů spolu s dalším rozšiřováním nabídky verzí PHEV.
Také oba hlavní výrobní závody Audi v Ingolstadtu a Neckarsulmu budou vyrábět elektromobily. Například v Ingolstadtu bude od roku 2022 sjíždět z montážní linky první model elektromobilu na základě platformy PPE (Premium Platform Electric), vyvinuté společně s Porsche.
Audi Q4 e-tron vstupuje do rostoucího segmentu trhu, třídy kompaktních SUV. Kompaktní model poskytne cestujícím vnitřní prostor, který se vyrovná modelům SUV vyšší třídy. Ve své třídě průkopnický bude také koncept zobrazování, jehož součástí je na přání dodávaný průhledový displej s rozšířenou realitou.
Výroba modelu Q4 e-tron bude od začátku probíhat s neutrální bilancí emisí CO2. Závod Cvikov používá 100 % elektrické energie z obnovitelných zdrojů a disponuje velmi hospodárnou kogenerační výrobou elektrické energie a tepla. Audi navíc pracuje na další minimalizaci emisí CO2 v celém dodavatelském řetězci.
Sady akumulátorů z vozů Audi Q4 e-tron, vyřazených na konci životnosti z provozu, bude možné využívat k jiným účelům nebo budou recyklovány na znovu využitelné suroviny.
nasledovník trabiho?
nasledovník trabiho?
Vodíkové autobusy v Ústí nad Labem ANO nebo NE?
Petr Vinš
Vodíkové autobusy v Ústí nad Labem ANO nebo NE?
Petr Vinš – youtube.com
– Riziko vysokých ročních nákladů
– Výroba vodíku se provádí z 2/3 z fosilních paliv (plyn,ropa,uhlí)
– Z vody se vodík téměř nevyrábí, nevyplatí se to
– Velké firmy vodík opouští (Volksvagen,Mercedes,Nissan,Renault)
– Vodík opouští i Scania, výrobce autobusů a kamionů
– Vodík je nejdražší systém dopravy
– Lepšímu ovzduší projket téměř nepomůže
– Dopravní podnik neposkytuje informace o srovnání nákladů typů autobusů
– Bezpečnost vodíkové technologie
https://www.youtube.com/watch?v=T3yWadMgxUs
Vodíkové autobusy v Ústí nad Labem
https://www.youtube.com/watch?v=CewcHyHtq_w&t=9s
ÚSTÍ NAD LABEM : ekologické autobusy na vodík
https://www.youtube.com/watch?v=ODaE3OVgX3s&t=101s
NE, a v Ostravě také ne!
NE, a v Ostravě také ne!
Za areálem NH ( libertysteelgroup.com ) městská část
Za areálem NH ( libertysteelgroup.com ) městská část Vratimov
Probíhá výstavba technologie ( mgog.cz/cz_vyroba.htm )
Ostrava chce být první
https://ekonomickydenik.cz/ostrava-havirov-usti-sever-investuje-do-prvnich-autobusu-na-vodik/
https://moravskoslezsky.denik.cz/z-regionu/na-havirovsku-maji-jezdit-autobusy-na-vodik-do-dvou-let-20210228.html
Vyhozené peníze.
Zase budou zajíždět mimo trasy, aby si
Vyhozené peníze.
Zase budou zajíždět mimo trasy, aby si natankovali…
S CNG to měli na počátku zavádění taky přes celé město.
Vratimov bude jen ůpravna vodíku Čerpačka bude stát na
Vratimov bude jen ůpravna vodíku Čerpačka bude stát na Hranečníku
Proto do toho chce vstoupit i MHD Havířov Meziměstské autobusy by tankovali na konečné zastávce Hranečník
Budoucnost je v kombinaci Pohonů / Paliv
Vodík Bude to drahý luxus To většinu odradí
Osobně bych vodikové auto nechtěl Ten plnící tlak je děsivě vysoký
Naprotu tomu autobusy pracují s nižšim provozním tlakem vodíku
Plnička v Neratovicíc nemá tak vysoký plnící tlak aby dokázala natankovat Toyotu Mirai do plna.
Z dotací za naše peníze.
Z dotací za naše peníze.
Nemůžu si pomoct, ale MEB mi nepřijde zrovna optimální
Nemůžu si pomoct, ale MEB mi nepřijde zrovna optimální pro EV, nebo aspoň auta na nich postavená tomu nenasvědčují.
:-))))
:-))))