Evropský Airbus představil koncepty tří nových vodíkových letadel. Létat by mohly už během patnácti let.
foto: AirBus
Koncepty tří nových letadel se liší principem pohonu, který je ale vždy vodíkový. Dvouproudový letoun pro 120-200 pasažérů s doletem přes 2000 námořních mil (>3700 km) využívá upravený proudový motor, který spaluje přímo vodík.
Turbovrtulový letoun (až 200 pasažérů) je taktéž poháněn spalováním vodíku v upravených plynových proudových motorech. Dolet je přes 1000 námořních mil (>1850 km).
Poslední, třetí a nejvíce futuristický koncept letounu se spojitým křídlem je poháněn stejným typem pohonu, jako první koncept s upraveným proudovým motorem spalujícím vodík. Unese až 200 pasažérů.
Cílem vývoje je mít v roce 2035 ve vzduchu bezemisní letoun a tyto koncepty mají ukázat cestu. Přechod na vodík ale bude vyžadovat širokou spolupráci v celém leteckém průmyslu i mimo něj.
Airbus presenta 3 aviones eléctricos, aunque de momento solo
Airbus presenta 3 aviones eléctricos, aunque de momento solo son prototipos
https://wwwhatsnew.com/2020/09/22/airbus-presenta-3-aviones-electricos-aunque-de-momento-solo-son-prototipos/
https://www.youtube.com/watch?time_continue=54&v=5Fi65k2K3Mw&feature=emb_logo
LIVE – Introducing #ZEROe
https://www.youtube.com/watch?v=525YtyRi_Vc
U letadel by bylo pouziti solarnich panelu asi dost prinosne.
U letadel by bylo pouziti solarnich panelu asi dost prinosne. Plochy jsou velke, clanky jsou lehke a slunicko sviti intenzivneji nez dole na zemi. Pri letani v noci to ale moc nepomuze. Ale zase v 10km vysky sviti slunicko dele. Pri letu z vychodu na zapad a spravne rychlosti slunicko nezapadne.
a General Electric přestane stavět
a General Electric přestane stavět uhelky…
https://www.investicniweb.cz/news-general-electric-prestane-stavet-uhelne-elektrarny/
Jsem rád, že jenom do roku 2035 a pak už ne.
Jsem rád, že jenom do roku 2035 a pak už ne.