Nový Volkswagen ID.3 stanovil svůj první rekord v dojezdu. Na jedno nabití sady akumulátorů překonal vzdálenost 531 km z Cvikova do Schaffhausenu (Švýcarsko).
foto: Volkswagen
Oficiálně udávaná hodnota dojezdu je přitom až 420 km (podle metodiky WLTP), ale v praxi se ji podařilo překonat o více než 100 km, resp. 26 %. Rekordní jízdu podnikl model ID.3 1st Pro Performance s 58kWh sadou akumulátorů z běžné sériové výroby elektromobilů v Cvikově.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen ID.3 ve verzi se 77kWh baterií: pouze čtyřmístný a řidič nesmí být příliš těžký!
Na trase do Švýcarska, vedoucí výhradně po veřejných silnicích a dálnicích, ležela mimo jiné větší města Bayreuth a Ulm. Za volantem rekordního vozu seděl Felix Egolf, švýcarský specialista na maximálně hospodárnou jízdu se sériově vyráběnými vozy.
„V tomto autě máte dojem, že je vyrobeno z jednoho kusu materiálu. Tento vůz je kompaktní a přesto prostorný, má úžasný, takřka futuristický design a větru klade minimální odpor,“ řekl Egolf po příjezdu do Schaffhausenu.
Rekordní jízda sice není zcela porovnatelná s každodenním cestováním, i tak ale podle Volkswagenu „dokazuje praktickou připravenost modelu ID.3 na provoz v reálných podmínkách“. „Díky vysokonapěťové sadě akumulátorů, hospodárnému pohonu a možnosti rychlého nabíjení nejsou problémem dokonce ani jízdy na dlouhé vzdálenosti,“ řekl Reinhard de Vries, technický ředitel společnosti Volkswagen Sachsen.
Kromě techniky umožňuje dosažení co nejdelšího dojezdu především hospodárný způsob řízení vozidla. Felix Egolf maximálně využíval setrvačné jízdy modelu ID.3 a na dálnici místy šetřil energii v „aerodynamickém pytli“. Naopak zatížení nebylo ideální.
Z užitečné hmotnosti bylo využito celkem 250 kg, protože Egolfa při jízdě doprovázel kameraman s potřebnou technickou výbavou. Kromě toho byly zapnuty vedlejší elektrické spotřebiče, jakými jsou navigační systém, světla pro denní svícení, audiosystém či ventilační soustava, a to přerušovaně nebo trvale.
Navzdory tomu byla spotřeba elektrické energie pouhých 10,9 kWh/100 km. Normovaná spotřeba modelu ID.3 se pohybuje od 14,5 do 15,4 kWh/100 km. Rekordní jízda vedla ze 44 % na dálnicích a z 56 % na silnicích. Průměrná rychlost jízdy činila 56 km/h.
Felix Egolf potřeboval k ujetí trasy z Cvikova do Schaffhausenu celkem 9 hodin. Rekordním vozem byl model ID.3 1st Pro Performance se sadou akumulátorů o kapacitě 58 kWh, elektromotorem o výkonu 204 koní a lakováním karoserie manganově šedým odstínem.
Elektromobily ID.3 vyrábí závod Cvikov. ID.3 je prvním členem rodiny elektromobilů Volkswagen ID. Závod v Sasku hraje klíčovou roli v procesu přechodu na elektromobilitu. Jedná se o první velký výrobní závod, který byl kompletně transformován na elektromobilitu, a to prostřednictvím investic ve výši 1,2 miliardy eur.
Veškeré práce v rámci rekonstrukce výrobního závodu budou podle plánu dokončeny v letošním roce. V roce 2021, prvním roce výroby výhradně elektromobilů, sjede z montážních linek v Cvikově cca 300 000 elektricky poháněných vozů na základě modulární platformy MEB.
Cvikovský výrobní závod se tak stane největší a nejvýkonnější továrnou na elektromobily a převezme roli průkopníka v procesu transformace globální výrobní sítě značky Volkswagen.
Marek Tomisek testoval model 3 a vyšla mu spotřeba něco
Marek Tomisek testoval model 3 a vyšla mu spotřeba něco přes 16..myslím 16,5. Co je na tom zajímavé??? Že podle dobití to bylo 21,5. Id3: Za a) pokud je to spotřeba odečtena z PP tak nic b) 10,5 je super výsledek pokud byl podle dobitych kw.
Mlask na rok 2021 slíbil zlikvidovat VW ID.3. levnější TM5
Mlask na rok 2021 slíbil zlikvidovat VW ID.3. levnější TM5 károu…
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/tesla-elon-musk-berlin.A200825_111709_automoto_fdv
… tedy pokud bude tesla ještě existovat …
https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-5
Takyto dojazd ked ho riadil specialista na ultradlhe dojazdy?
Takyto dojazd ked ho riadil specialista na ultradlhe dojazdy? To neznie velmi dobre.
VW je synonymem podvodů 🙂
VW je synonymem podvodů 🙂
Ať se chlubí, ale v „aerodynamickém pytli“ ???
Ať se chlubí, ale v „aerodynamickém pytli“ ???
Velice hezky dojezd a nizka spotreba za danych podminek. Je
Velice hezky dojezd a nizka spotreba za danych podminek. Je videt ze jsem mel pravdu kdyz jsem rikal ze az se do toho VW opre (https://insideevs.com/news/441058/volkswagen-id4-reservations-100-starting-september/), EV trh se otrese v zakladech. Budte radi ze se tomu takova velka automobilka venuje. A je to dobre protoze Tesla uz zda se reaguje (coz je taky dobre) https://insideevs.com/news/440960/tesla-model-3-hatchback-germany-europe/ .
Dojazd robil specialista na dlhe dojazdy. Vobec to nie je
Dojazd robil specialista na dlhe dojazdy. Vobec to nie je dobry vysledok.
Tak to je skoda.
Tak to je skoda.
Je to škoda.
Přesně tyhle nesmyslné testy dojezdu s
Je to škoda.
Přesně tyhle nesmyslné testy dojezdu s rychlostí 100 km 2 metry za kamionem dělají jen negativní reklamu pro elektromobily.
Je to škoda.
Měli místo toho ukázat kam dojede při „normální“ jízdě společně se spalovacím autem vedle sebe.
To by mne zajímalo daleko víc.
Ta trasa je podle googlu normálně projetá za 5,5 hodiny. tj. test byl skoro 2x déle, to musel jet fakt hodně pomalu. Na dálnici sotva 100 km/h.
Test na 2 věci.
Škoda.
Přitom to auto si tohle vůbec nezaslouží, vypadá zatím docela dobře.
Tohle mu pozitivní reklamu nepřidává.
Kdyz jeste chvili vydrzime, youtuberi to otestujou v realu
Kdyz jeste chvili vydrzime, youtuberi to otestujou v realu hned jak to pujde.
Offtopic: jakou mate degradaci baterie u ioniqa ? Diky
Offtopic: jakou mate degradaci baterie u ioniqa ? Diky
Taky by mě to zajímalo, výrobci Hyundai (Kia) zrušili
Taky by mě to zajímalo, výrobci Hyundai (Kia) zrušili možnost hodnotu SOH vyčíst pomocí OBD II a ukazuje stále 100%, tedy musí se změřit jiným způsobem.
Tak to me teda dost nemile prekvapilo. To vypada jako kdyz
Tak to me teda dost nemile prekvapilo. To vypada jako kdyz chteji neco tajit.
To nevypadá, prostě tu hodnotu tají, běžný zákazník se
To nevypadá, prostě tu hodnotu tají, běžný zákazník se tak nedostane k údaji, kdy by mohl baterii reklamovat a je v rukách servisu, který umí tuto hodnotu vyčíst.
Nebo prostě přišli na to, že nemají přesný algoritmus a
Nebo prostě přišli na to, že nemají přesný algoritmus a nechtějí, aby lidi začali plašit a spekulovat.
Ale mají algoritmus, 8 let ty hodnoty lze běžně vyčítat
Ale mají algoritmus, 8 let ty hodnoty lze běžně vyčítat a novými verzemi aut tuto hodnotu znemožnili vyčíst. Je to stejné, jak když výrobci optiky přestali dodávat certifikáty k optice, protože lidé pak řešili proč má „soused“ lepší otiku než oni, když oboje bylo v toleranci.
Ze zkušenosti – je norma na testováná článků a zatím
Ze zkušenosti – je norma na testováná článků a zatím jsem neviděl žádného výrobce článků, který by články dle této normy přesně testoval a pak je to hned srovnávat jabka s hruškama, stačí jen, aby jeden udělal vnitřní odpory DCIR/10s a druhý AC/1kHz a umím si představit, že SOH se po všech přepočtech dostává úplně někam jinam
Já bych neřešil normu, to je pro výrobce a ti to musí
Já bych neřešil normu, to je pro výrobce a ti to musí mít v BMS velmi dobře pořešené. Nakonec zjistit skutečný stav SOH baterie +/- pár procent není žádná věda a dá se to udělat celkem jednoduše. Bohužel lepší to bylo sledovat „online“.
jen blb věří ostatním výrobcům krom Tesly 🙂
oni
jen blb věří ostatním výrobcům krom Tesly 🙂
oni očividně chtějí, aby elektro auto bylo na likvidaci kolem 300 tis. km, aby lidi věřili, že EV nejsou budoucnost, že jen ztratí peníze, proto to ten směšný drobek vyrábějí, ne aby konkurovali Tesle 🙂
co vám tu roky říkám, tady máte jen další důkaz 🙂
Proto je Pavel K a jeho další málo vzdělaní nohsledi neustále bez peněz, vzdělání a řádné práce a jsou nešťastné „bytosti“ 🙁
vidíš, jak jsi ty sám překvapen… máš mě víc poslouchat a ne mi oponovat hloupě jako Pavlíček…. vidíš, vyplatilo by se ti to a neztratil bys peníze a naopak získal na znalostech světa jako já, není to těžké, jen je třeba být otevřený, neovládnutý médii 🙂
tvoje „překvapení“ je pro mě pochopitelné, jen důkaz, že se neustále mýlíte na rozdíl od informovaných
užij si tu svoji mýlku, já roky říkal že jen Tesla, jinak podvod…. více poslouchej/uč se pro příště, jinak na to zas doplatíš 🙂
už se pochlubíš co sypeš?
už se pochlubíš co sypeš?
znalosti, tím penízky a autíčka, hošíku 🙂
děkuji za
znalosti, tím penízky a autíčka, hošíku 🙂
děkuji za uznání mých uvedených faktů, když nejsi schopen jediný vyvrátit, to bys musel lhát 🙂
jedinej fakt, který od tebe vím, je, že jsi pošuk a s tím
jedinej fakt, který od tebe vím, je, že jsi pošuk a s tím souhlasím, proč bych to tedy vyvracel?
Se vzděláním máte pravdu, a proto honem zpátky do
Se vzděláním máte pravdu, a proto honem zpátky do základní školy https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/vyjmenovana-slova-po-m
ty jsi trouba, ty se sek, co? :)))
tak se je nauč, troubo,
ty jsi trouba, ty se sek, co? :)))
tak se je nauč, troubo, ať se příště neztrapňuješ 🙂
kde jsem tedy dle tebe udělal chybu po „m“? ty jsi trouba :)))
tak šup šup zpátky do školky, jestli ti to bude stačit 🙂
Nevíte, kdo s tím poučováním začal, a Vás doma
Nevíte, kdo s tím poučováním začal, a Vás doma nenaučili slušnému chování?Skutečně inteligentní lidé se vzděláním nechlubí, a neuráží ostatní.
s tím souhlasím, ale já si z tebe dělám srandu, protože
s tím souhlasím, ale já si z tebe dělám srandu, protože sám jsi na mě nedávno začal nevhodně reagovat… je to jen sranda z mé strany na tvé hloupé komenty, tak se nesmíš divit 🙂
Taky způsob jak se z toho „vykecat“a co ty urážky
Taky způsob jak se z toho „vykecat“a co ty urážky ostatních,to vám přijde normální?
Mě ty jeho dementní bláboly nechávají klidným. Když ho
Mě ty jeho dementní bláboly nechávají klidným. Když ho baví je psát….
myslíš ty ostatní sociální případy jako Tomáš, Josef,
myslíš ty ostatní sociální případy jako Tomáš, Josef, Kuk a asi ještě 2 nebohá individua, co začali urážet, co si z nich tedy dělám srandu? 🙂
Ukončil bych to slovy klasika“Je to marný, je to marný, je
Ukončil bych to slovy klasika“Je to marný, je to marný, je to marný“
Je to marny. Uz jsem to vzdal. Berte je jako sumeni vanku.
Je to marny. Uz jsem to vzdal. Berte je jako sumeni vanku. Nereagujte. Jinak to nejde.
Máte delší vedení co??? Vložil/a honzal, St, 2020-08-19
Máte delší vedení co??? Vložil/a honzal, St, 2020-08-19 09:49
bla bla bla, Tesla už to dávno má v Roadsteru 🙂 doufám, že brzy představí i v Modelu S, to bude další mylník likvidace fossilů a také jejich směšných EV od fosilních výrobců 🙂
Podívejte se na video Bjorna a další… Degradace je u
Podívejte se na video Bjorna a další… Degradace je u všech, jen poslední dobou se v počátcích schovává za 100% SOH. Až se vyčerpá bafr (cca po více než 8 letech a 200tis.km, tedy po záruce), předpokládám, že začne klesat i zobrazitelné % SOH (takto to už mají i další EV, že ukazují jakoby stále 100%, je to jako čárky u LEFA, tedy trvá dobu, než poklesne z plného počtu.
Osobně jsem kombinací různých měření měl SOH 99,9% po najetých 40tis.km. Naměřené minimum pak 97%. Úbytek dojezdu nebyl pozorován.
hmm,hezké,kolik že se už jich prodalo?
hmm,hezké,kolik že se už jich prodalo?
30 tisíc, to na začátek jde.
30 tisíc, to na začátek jde.
Ještě se neprodal ani jeden.
Ještě se neprodal ani jeden.
Nemejte strach, v Nemecku se budou prodavat vic nez dobre.
Nemejte strach, v Nemecku se budou prodavat vic nez dobre.
No už aby se ten „průkopník“ VW prokopal. Rok 2021 je za
No už aby se ten „průkopník“ VW prokopal. Rok 2021 je za dveřmi a zatím to nevypadá moc jistě.
To jsou nějaký rekordy v jízdě za kamionem? To se u
To jsou nějaký rekordy v jízdě za kamionem? To se u ekojízd toleruje? Když to testovali v Mythbusters, tak zjistili aby to bylo efektivní, tak se musí jet dost blízko za kamionem a to nebezpečně blízko. Tudíž si myslím že to není moc prozíravý od automobilky něco takového provozovat, natož se tím chlubit.
Není náhodou jízda v pytli za kamionem v Německu méně tolerovaná a víc pokutovaná než u nás?
Jak jsem tak pochopil nejedná se náhodou o polo hypermajlingovou jízdu či vyloženě ekojízdu? To asi nebyla normální běžné jízda?
Německá policie má techniku na měření odstupu. Kolega
Německá policie má techniku na měření odstupu. Kolega dostal kdysi pokutu za rychlost a nedodržený odstup. Je to už pár let, ale počítám, že to platí pořád.
https://www.bussgeldkatalog.org/abstand/#:~:text=Betr%C3%A4gt%2
https://www.bussgeldkatalog.org/abstand/#:~:text=Betr%C3%A4gt%20die%20gefahrene%20Geschwindigkeit%20bei,Euro%20und%20320%20Euro%20f%C3%A4llig.
Na českých silnicích a dálnicích by měli žně.
Tam
Na českých silnicích a dálnicích by měli žně.
Tam klidně jedou 1 metr za autem před sebou ve 150 km rychlosti.
Nebo najíždějí metr za kufr v těch nejnebezpečnějších situacích, například když auto zpomalí před nimi na přejezdu, tak někteří jsou schopini se na něj nalepit fakt 1 metr jen aby mu dokázali, že je blbej, že na přejezd si chce nechat volný průjezd.
Nebo když někdo zpomalí do zatáčky na sjezdu z dálnice, nebo v odbočce na dálnici na jinou dálnici a má 10 aut před sebou tak někdo si chce dokázat „něco“ tím, že se nacpe na kufr na auto před sebou, čímž dokáže jen to, že následně výjezd z té zatáčky ucpe a zpomalí veškerý provoz, protože se nebude moci rozjet na rychlost kterou jedou auta po té připojované dálnici, místo aby si nechal větší vzdálenost před sebou a měl místo na rozjezd a mohl se zařadit při stejné rychlosti jakou jedou po té napojované silnici.
Fuj, to je ale žvást, co jsem vyplodil, tomu nikdo neporozumí… 🙂
Ještě jste opomněl na jízdu po státovkách, u nás tu
Ještě jste opomněl na jízdu po státovkách, u nás tu máme v podhůří takovou pěknou rychlou silnici plnou zatáček, vypadá to tak, že na rovince se takový expert přilepí, v zatáčkách poztrácí a protože je uražen, že v zatáčkách nestíhal, tak na první delší rovince, nejlépe přes plnou čáru před horizontem, kam nevidí, na plný plyn v rychlosti 140 – 160 km/h předjíždí, v další sérii zatáček ho samozřejmě každý bez potíží dojede, protože takový expert dobrzdit neumí, pak první zatáčku proskáče a jelikož netuší, co to je správná stopa a jak navázat zatáčky, tak se tam motá jak nudle v bandě, aby to následně všem na rovince natřel
Ani ty ceske zakony/vyhlasky nejsou nic moc. Napriklad v CR
Ani ty ceske zakony/vyhlasky nejsou nic moc. Napriklad v CR plati “ …smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.“
V DE plati podobne pravidlo, ale maji tam polovicku te vzdalenosti. Urcite to neni nutne v kazde situaci, ale toto pravidlo musi zajistit bezpecne zastaveni za vsech okolnosti. Kdyz pojede jine auto v protismeru stejnou rychlosti a obe se nemuzou vyhnout, tak podle DE verze je vse OK a dle CR verze se oba stretnou v pulce brzdne drahy.
Edit. V DE to maji vazane na sirku vozovky. U siroke silnice muzou jezdit take na rozhledovou vzdalenost. Maji to vic propracovane.
To asi nebylo úplně nutné. Průměrná rychlost 56 kmh je
To asi nebylo úplně nutné. Průměrná rychlost 56 kmh je totiž opravdu málo. Na to, že jel v podstatě jen po dálnici nebo po silnicích 1 tříd. Jenže kdo normální by jezdil tak pomalu.
Stačí jet po D1 🙂
Stačí jet po D1 🙂
Kdyz jel po dalnici za kamionem v aerodynamickem pytly, tak
Kdyz jel po dalnici za kamionem v aerodynamickem pytly, tak jel 80-90 km/h. Pomaleji kamiony po rovine bezne nejezdi. Jelikoz projizdeli i mesty a tam ten prumer rychle klesa, tak je prumer 56 km/h pochopitelny. Z clanku ale neni jasne, zda delal behem tech 9 hodin prestavky, nebo je 9 h cista jizda. Navic 531km/9h=59km/h.
A nebyl by pri prudkem zabrzdeni kamionu v pytli? Kamos takhle
A nebyl by pri prudkem zabrzdeni kamionu v pytli? Kamos takhle jednou chtel jet za tirakem kvuli setreni benzinu. Tak sem mu rek ze pokud toho nenecha, ze si vystoupim. Silene neprijemnej pocit.
ID3 ma urcite pokrocile asistenty nouzoveho brzdeni. Akorat je
ID3 ma urcite pokrocile asistenty nouzoveho brzdeni. Akorat je otazka, jak se chovaji, kdyz by jel dlouho s malym odstupem. Asi by mu to porad bimbalo a houkalo. U Tesly me to varuje docela hodne kdyz predjizdim a priblizim se moc blizko nez vyjedu do protismeru. Mozna ze se vse da nastavit na kratky odstup a presto v nouzi bezpecne zabrzdi.
To nam jiste nejaky „jutubr“ brzo otestuje. 🙂
To nam jiste nejaky „jutubr“ brzo otestuje. 🙂
Jet kousek za kamionem je hodně nebezpečné. Člověk
Jet kousek za kamionem je hodně nebezpečné. Člověk nevidí, co je před kamionem. Už se mi stalo, že jsem jel docela blízko za kamionem – v omezení na dálnici, kamion začal prudce brzdit až na nulu, protože vjíždělo auto ze stavby. Měl jsem co dělat, abych to ubrzdil. Nikdy více.
Navíc spotřeba za kamionem mi nepřišla o moc nižší. Pokud chce někdo šetřit, tak ať jede stejnou rychlostí jako kamiony – 90 kmh, ale udržuje si od nich odstup.
Brzdovy asistent nezafungoval? Uz nekdo delat test s brzdovym
Brzdovy asistent nezafungoval? Uz nekdo delat test s brzdovym asistentem jak umi zabranit bourackam? Kouknu na youtube.
V bořičích mýtů jim vyšla úspora až 37%, což
V bořičích mýtů jim vyšla úspora až 37%, což rozhodně není zanedbatelné. Toto maximum jim vyšlo 6 m za návěsem (překvapivě 2 m za návěsem vyšla úspora menší). Jet 6 m za návěsem samozřejmě není bezpečné ani dlouhodobě reálné, ale ještě 150m za návěsem jim vyšla úspora 10%, což už je zcela bezpečné a pořád zajímavé. A lze jet i něco mezi.
Reálná zkušenost. Když občas na skútru jedu po dálnici 10-20m za kamionem (při mé maximálce 120km/h se tomu nelze vyhnout), jedu těch 90km/h na 1/3 až 1/2 plynu a při otáčkách o cca 2000 menších než když pak jedu volně.
Zajimavy informace, diky.
Zajimavy informace, diky.
Ja sa na dialnici skor chytám rýchlejších dodáviek,
Ja sa na dialnici skor chytám rýchlejších dodáviek, kamión je ozaj moc pomalý a pri 120 – 130 km/h mi úspora robí 10 až 15 % dialničnej spotreby. A to nie je žiadne tlačenie sa za dodávkou, idem na adaptívny tempomat na najbližšiu vzdialenosť a pruh auto udržuje tiež (autopilot pre teslafans), takže žiadne stresy, brzdí a pridáva auto samo. A to je od dodávky vzdialenosť uričte aj 40 metrov pri tej rýchlosti.
Tak, tak, v aerodynamickém pytly…. Seš si jistej Vendulko,
Tak, tak, v aerodynamickém pytly…. Seš si jistej Vendulko, že se nejedná o aerodinamyckej pitel? Na tohle zde upozorňuji dlouhodobě: o eMrdky se zajímá skutečný mentální výkvět národa. Pardón – víkvět :-).
Zas ti přischnul pytel k židli? Tak se přestaň pochc@vat.
Zas ti přischnul pytel k židli? Tak se přestaň pochc@vat.
Ano, i Ty Kukínku mezi ten zdejší mentální výkvět
Ano, i Ty Kukínku mezi ten zdejší mentální výkvět nepochybně patříš. Díky, že ses připomněl.
Nevstávej moc rychle nebo si ten pytel natrhneš a stará ti
Nevstávej moc rychle nebo si ten pytel natrhneš a stará ti ho už nepřišije.
Zrovna jsme s rodinou v Tatrách a trasu z Č. Budějovic jsme
Zrovna jsme s rodinou v Tatrách a trasu z Č. Budějovic jsme dali za 11.1 kWh/100 km úplně normální jízdou, bez nějakého šetření a plazení se za kamionem. Tak mi není moc jasné, kde je ten pokrok. Náš Ioniq bude v době vydání finální verze ID3 už minimálně pětiletý stařec. Věřím, že kdybych šetřil jako Felix, dal bych to s přehledem pod 10. Ale pro mě je důležitější ještě jeden parametr: Pohodlí.
Jaká byla průměrná rychlost?
Jaká byla průměrná rychlost?
Myslím že 67.
Myslím že 67.
Podle abetterrouteplanner by to ID.3 dal za 9:07 hodin s
Podle abetterrouteplanner by to ID.3 dal za 9:07 hodin s průměrnou rychlostí 62 km/h s jedním nabíjením 30 kWh(27 minut) se spotřebou 14.0 kWh/100 km nebo za 8:20 hod. s jedním nabíjením 35 kWh (32 minut) s průměrnou rychlostí 68 km/h se spotřebou 14.9 kWh. Ty dojezdové časy jsou včetně nabíjení. Vy jste to zajel se třemi nabíjeními, plánovač to odhadl na spotřebu kolem 12 kWh/100 km a maximální rychlost 85 km/h. Tedy jak píšete posun ve spotřebě nula, posun v technologiích bude velký. Tady je hezky vidět, že velká baterie nic nemusí vyřešit.
Necháme se překvapit. Aktuálně mě nenapadá jediný
Necháme se překvapit. Aktuálně mě nenapadá jediný důvod, proč si znovu nekoupit Hyundai a jít do koncernu.
Samozřejmě Kona je dobré auto, ovšem ID.3 má pěkně
Samozřejmě Kona je dobré auto, ovšem ID.3 má pěkně technologie jako obří HUD na předním skle nebo velmi pěkný „autopilot.“
Average speed was 56 km/h.
zdroj: VW
Average speed was 56 km/h.
zdroj: VW
Tolik jsem zhruba měl, když jsem jezdil 40 tis. km ročně.
Tolik jsem zhruba měl, když jsem jezdil 40 tis. km ročně.
Takze se da rict ze to muzeme povazovat za takovy hezky
Takze se da rict ze to muzeme povazovat za takovy hezky prumer. Mimochodem spotreba ID.3 me velice mile prekvapila. Myslim ze vsem VW haterum spadla celist poradne nizko :-).
Na dálnici D1 (Praha-Ostrava) se dá dnes dosáhnout třeba i
Na dálnici D1 (Praha-Ostrava) se dá dnes dosáhnout třeba i 95 km průměr (když to jede dobře), ale tam ty systémy auto-řízení fungují celkem dobře (až na uzavírky), jakmile se najede na silnice II a III třídy, tak jsou současné verze prakticky k ničemu. Jsem zvědav na VW jak jim to bude po doladění fungovat.
No to ja taky. Snad se brzo dockame.
No to ja taky. Snad se brzo dockame.
Tak to mi je záhadou, proč se třeba ten ten letitý e-Golf
Tak to mi je záhadou, proč se třeba ten ten letitý e-Golf prodává mnohem lépe než Ioniq, když je Ioniq tak skvělé auto 🙂 A stejně to dopadne i s ID.3 a ID4, až tady budou.
Asi tak nejak.
Asi tak nejak.
Dva dovody. Nemci kupuju hlavne svoje auta a ioniq ma nizke
Dva dovody. Nemci kupuju hlavne svoje auta a ioniq ma nizke dodavky. Jednoducho nestacia pokryt dopyt.
Ty mnohem lepší prodeje e-Golfu oproti Ioniqu jsou
Ty mnohem lepší prodeje e-Golfu oproti Ioniqu jsou celoevropsky a i na US trhu, co jsem koukal tak cca. půl roku zpátky. To, že Ioniq nestíhá a že pokud by vyráběl více, tak by víze prodal, je pouze tvoje spekulace a nemusí to mít s realitou nic společného. Ostatně, i v DE lze koupit spoustu Ioniqu jako skladovku, tak co to je za nesmysl, že nestíhají pokrýt dopyt?
Prostě je potřeba se smířit s tím, že ten e-Golf je pro spoustu lidí lepší auto než Ioniq, i když to tady každý vychvaluje. Nízká spotřeba není vše, jak je vidět na prodejích a zájmu zákazníků.
Ano, je tam este citit nejaku zotrvacnost na VW. Ioniq je v
Ano, je tam este citit nejaku zotrvacnost na VW. Ioniq je v podstate maloseriovka. Problem nie je v aute ale v bateriach.
Však e-Golf taký není žádná masovka a baterku má
Však e-Golf taký není žádná masovka a baterku má podobnou, resp. dojezd podobný jako Ioniq. Akorát, že nový Ioniq to pos.al s tou novou baterkou, nabíjí pomalu.
Neříkal bych setrvačnost, prostě to auto je dobré a je o něj zájem. Však se koukněte do prodejů v Evropě, jak si pořád vede e-Golf. A to teprve VW s nějakým masově vyráběným autem teprve přijde.
Jenze Ioniq je v eko jizde naprosta spicka. Neprijde mi vubec
Jenze Ioniq je v eko jizde naprosta spicka. Neprijde mi vubec spatny ze se na to VW dotahl. Kolik aut takovou spotrebu dneska ma? Ale uz jsem si zvyk. VW at udela cokoliv, stoji to proste za …..
Tesla 3 je stejne efektivni. Bohuzel ten vykon moc laka a tak
Tesla 3 je stejne efektivni. Bohuzel ten vykon moc laka a tak je prumer trochu vyssi. Za stejnych podminek by TM3 dosahla stejnou spotrebu.
Jo, ze ji ma Tesla spickovou vim, jen jsem to zapomel zminit.
Jo, ze ji ma Tesla spickovou vim, jen jsem to zapomel zminit. Hlavne s Teslou nemusi clovek nabijet tak casto jako s Ioniqem. Pro majitele Ioniqu dodavam ze Ioniq povazuji za velmi povedene auto.
Podle Testů má Tesla 3 dobrou spotřebu pouze v
Podle Testů má Tesla 3 dobrou spotřebu pouze v infotainmentu auta, jinak je podle dodané energie spotřeba + 20%. Měřil jste tedy skutečnou spotřebu Tesly 3, dle skutečně dodané energie?
Test ADAC je podivny. Pro stejna auta namerili ruzne ztraty.
Test ADAC je podivny. Pro stejna auta namerili ruzne ztraty. ADAC nadrzuje i u spalovaku i pneumatik vzdy vsemu z Germany. Mam CEZ tarif a tam predpokladam, ze CSS stojan ukazuje spravne. Podle toho nejake velke ztraty nepozoruji. Vcera jsem nabijel z Schuko zasuvky a ta byla docela tepla. Tak ono staci mit horsi kontakt a ztraty se dostavi. Akorat ne diky autu, ale spatne zasuvce. Priste tam striknu kontaktni sprej a uvidim co to udela.
Já jsem viděl test na fdrive a doslova píší: Palubní
Já jsem viděl test na fdrive a doslova píší: Palubní počítač za celý tento test ukázal hodnotu 16,7 kWh/100 km, ale celkem Tesla odebrala 43,854 kWh, takže spotřeba vyšla na 21,15 kWh/100 km.
https://fdrive.cz/clanky/test-jak-usporna-je-tesla-model-3-long-range-na-ceskych-silnicich-otestovali-jsme-to-zaostreno-na-spotrebu-5726
Podle tech udaju je tzv. ztrata 9kWh. Kdyz vezmu predehrev
Podle tech udaju je tzv. ztrata 9kWh. Kdyz vezmu predehrev pred jizdou, klimatizaci pri nabijeni ca. 1h na 50kW nabijecce a take urcitou fantomovou spotrebu behem celeho testu kvuli ruznym online funkcim, tak to je zase jinak.
Ale o to jde, přece když si zapnu nezávislé topení v ICE
Ale o to jde, přece když si zapnu nezávislé topení v ICE autě, nebo nastartuju auto s klimatizací, tak taky nemohu říkat, že se to do spotřeby nepočítá. Prostě to co zaplatím = spotřeba.
Uvadet komfort topeni pred jizdou jako ztraty je trochu
Uvadet komfort topeni pred jizdou jako ztraty je trochu zavadejici. Fantomova spetreba je zavisla take na zapnuti urcitych funkci. Kdyz mam zapnuty Sentry mode, tak to je komfort a zadna ztrata. Kazdy to muze zapnout a vypnout dle prani. Neni to bohem dana spotreba.
Já tomu ztráty neříkám, je to spotřeba auta. To že
Já tomu ztráty neříkám, je to spotřeba auta. To že Tesla po 2 měsících s 50% kapacity nenastartuje víme, protože spotřebovává denně cca 1% baterie, když zapnete další věci je to ještě více. Ale říkat spotřeba auta tomu, že se podíváte na budík v autě je nesmysl, to není reálná spotřeba, která je uváděná např. na spritmonitor.de apod.
Ty udaje ze spritmonitoru povazujete za merene ze zasuvky,
Ty udaje ze spritmonitoru povazujete za merene ze zasuvky, nebo z palubniho pocitace. Hlasate pravdu a uvadite hlouposti. Simple very simple.
Ano na spritmonitoru se to tak píše, tedy uvádí se stav
Ano na spritmonitoru se to tak píše, tedy uvádí se stav tachometru a pak kolik se nabíjelo kWh, nikoliv spotřeba co je v autě. Já jsem měl průměrnou dlouhodobou spotřebu u Kia Soul 15.1 kWh/100 km, ale auto ukazovalo 13,5 kWh/100 km.
Kdyz o tom pisete vsiml jsem si jedne zajimavosti.
Drive mi
Kdyz o tom pisete vsiml jsem si jedne zajimavosti.
Drive mi Tesla spokla za 24h stani i dve procenta. Nedavno jsem si po nejake aktualizaci zacal vsimat, ze se mnohem casteji hloubeji uspava, resp. casteji se mi stava, ze se po nastoupeni dele startuje a od stejne doby mizi behem parkovani mene procent.
Moje auto toho moc nenastoji, ale pri nedavne 24h “odstavce” nezmizelo nic…
Tak to je posun. Jak víte e-Niru či Koně neubyde z baterie
Tak to je posun. Jak víte e-Niru či Koně neubyde z baterie ani za týden nic.
Stejne jako Leafu.
Stejne jako Leafu.
Jenze to NIC je z pohledu procent SOC. Spotreba tam jiste je.
Jenze to NIC je z pohledu procent SOC. Spotreba tam jiste je. Pokud by BMS u 40kWh verze v bat.boxu mjela pro jednoduchost 40W, tak za tyden to ucucne na SOC 0.0168%. Naopak by 1% ubylo po 59 tydnech, coz je nejak dlouho a tak bms asi zere vice. Vzit v potaz to, ze Leaf se sam obcas „zapne“ aby nabil 12V bat, coz neco sezere a tak bms na tom treba s vlastni spotrebou neni tak zle 🙂
Vo výpočte máte chybu. Pri 40W odbere to za týždeň
Vo výpočte máte chybu. Pri 40W odbere to za týždeň spotrebuje 6,72kWh, čo je 16,8% baterky.
Ozaj veru! Pomohol pan xcel a mate pravdu. Vdaka.
Takze z teho
Ozaj veru! Pomohol pan xcel a mate pravdu. Vdaka.
Takze z teho vyplyva, ze mbs-ka ma nejaky standby a bere skoro nic.
Nie je zač. Zrejme to bude ako hovoríte, že pri nečinnom
Nie je zač. Zrejme to bude ako hovoríte, že pri nečinnom aute to skrátka takmer nič neberie.
Tesla sa pri veľmi nízkom stave nabitia trakčnej batérie
Tesla sa pri veľmi nízkom stave nabitia trakčnej batérie úplne uspí a nespotrebováva takmer nič. V záujme ochrany batérie nebude nabíjať ani palubnú 12V baterku a preto „nenaštartuje“ ale trakčnej baterke sa nič nestane.
A můžeš nám sdělit to sladké tajemství proč není iD3
A můžeš nám sdělit to sladké tajemství proč není iD3 v eko jízdě naprostá špička?
To je problem nemeckych EV. Maju najvyssiu spotrebu.
To je problem nemeckych EV. Maju najvyssiu spotrebu. Pozdravujem do audi.
Inak nechapem ako toto hyundai dokaze. Fakt pecka mat taku
Inak nechapem ako toto hyundai dokaze. Fakt pecka mat taku spotrebu. Oni ani nepotrebuju velke baterky.
Nemci by sa mali ucit od hyundaia. Zatial maju nahorsie spotreby.
Felix Egolf? Ester Kočičková? :-)))
Felix Egolf? Ester Kočičková? :-)))