Kuga je nejdůsledněji elektrifikovaný model v dosavadní historii značky Ford. K dostání bude mimo jiné v provedeních Kuga Plug-In Hybrid, Kuga Mild-Hybrid a Kuga Hybrid (full-hybrid).
foto: Ford
Zákazníci se u Fordu Kuga budou moci kromě elektrifikovaných verzí rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, případně pro zážehovou jednotku 1.5 EcoBoost. Pro některé motorizace je na přání k dispozici inteligentní nová osmistupňová převodovka.
NEPŘEHLÉDNĚTE Ford investuje do výroby nových hybridních modelů a montáže baterií ve Valencii 42 milionů eur
Nová Kuga přináší ještě více intuitivních komfortních a asistenčních prvků včetně zabudovaného modemu FordPass Connect se speciálními funkcemi pro elektrifikované pohony. Nabídka výbavy dále obsahuje například nově řešený 12,3“ digitální přístrojový štít, bezdrátové dobíjení, SYNC 3 s 8“ dotykovou obrazovkou nebo audiosystém B&O.
Nová Kuga je první SUV, založené na nové flexibilní globální platformě Ford. Ve srovnání s dosavadní generací má lepší aerodynamiku a váží až o 80 kg méně (při porovnání ekvivalentních motorizací).
Nově zkonstruovaná karoserie zároveň poskytuje lepší ochranu posádky při nehodě, o čemž svědčí i pět hvězdiček Euro NCAP. Má o 10 % vyšší torzní tuhost a vytváří předpoklady pro efektivnější obestavění vnitřního prostoru.
Exteriérový design nové Kugy se vyznačuje zjednodušenými tvary a vyváženými proporcemi. Vůz má dynamičtější siluetu a delší rozvor náprav, který se pozitivně odráží v komfortu odpružení i jízdní stabilitě.
Kapota je delší, zadní okno více skloněné a linie střechy nižší. V součtu nová Kuga působí energičtějším a obratnějším dojmem. Za to ale neplatí stísněným prostorem, naopak.
Nová Kuga je totiž o 44 mm širší a o 89 mm delší než dosavadní model. Rozvor náprav se prodloužil o 20 mm. Tyto změny se odrážejí ve výrazném zvětšení vnitřního prostoru.
Místo pro hlavu, ramena i boky je na obou řadách sedadel lepší než dříve, přestože nová Kuga je o 6 mm nižší. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 150 mm. Díky tomu lze v novém Fordu Kuga vytvořit nejlepší prostor pro zavazadla, nebo variabilně prostor pro nohy vzadu v dané třídě.
Rozmanitost pohonných jednotek
Ford již dříve oznámil, že všechny jeho nově uváděné modely budou nabízeny s nějakou variantou elektrifikovaného pohonu. Do konce roku 2021 rozšíří svoji nabídku elektrifikovaných modelů na osmnáct.
Nová Kuga představuje první model značky, vyráběný jako mild-hybrid, plug-in hybrid i full-hybrid. Zákazníci se však mohou rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, popřípadě pro zážehové jednotky 1.5 EcoBoost.
Kuga poprvé nabízí přepínatelné jízdní režimy, jež řidiči umožňují přizpůsobit odezvu a chování vozu aktuální situaci. Vedle režimů Normal, Sport a Eco má Kuga také režim Kluzký povrch a režim Hluboký sníh/písek speciálně pro jízdu na měkkém, bořivém podkladu.
Pětihvězdičková bezpečnost
Nové SUV Ford Kuga5 obdrželo za svoje bezpečnostní vlastnosti pět hvězdiček Euro NCAP. Jde o nejvyšší hodnocení, jaké tato nezávislá organizace uděluje. Za ochranu dospělých získala Kuga 92 % bodového maxima pro tuto disciplínu. Výkon při bočním nárazu do deformovatelné překážky i při bočním nárazu do sloupu ocenili komisaři plným počtem bodů.
Ochranu posádky nové Kugy zajišťuje karoserie využívající vysokopevnostních ocelí a inteligentních konstrukčních řešení včetně mimořádně pevných ocelových trubek, vyráběných metodou prostorového tvarování. Ty se nacházejí v čelních sloupcích i ve střeše.
Zájemci si Nový Ford Kuga mohou pořídit už za 599 900 kč (zaváděcí akční cena) – a u autozizovaných partnerů Ford si ho už dnes lze objednat a využít přitom třeba online prodej s dodáním vozu až domů.
Nějak bloudím jako Maďar v kukuřici…. Kuga má tři
Nějak bloudím jako Maďar v kukuřici…. Kuga má tři druhy hybridního pohonu ? Podle hesla: čím víc proužků tím lepší Adidas ?
1) Kuga Plug-In Hybrid
2) Kuga Mild-Hybrid
3) Kuga Hybrid (full-hybrid).
Rozdíl mezi Plug-inHybrid a Full Hybrid je jaký …?
Díky
Joe
Nevím přesně jak u Kugy ale všeobecně platí
1/ pouze
Nevím přesně jak u Kugy ale všeobecně platí
1/ pouze toto je možné nabíjet ze zásuvky, největší baterie, čistě na elektřinu jede i ve vyšších rychlostech a desítky kilometrů, nejdražší.
2/ nabíjení pouze rekuperací (z kopce, brzdění) nejmenší baterka, čistě na elektřinu ani metr, v podstatě lepší start-stop, nejlacinější.
3/nabíjení pouze rekuperací ale trochu větší baterka, čistě na elektřinu pouze malou rychlostí a jen v jednoty kilometrů, např. popojíždění v koloně a pomalé rozjezdy, cena také někde uprostřed.
Jo… asi tak ale 2/ a 3/ mi splynuly jako mild-hybrid
Kuga
Jo… asi tak ale 2/ a 3/ mi splynuly jako mild-hybrid
Kuga to značí divně….
Dík
P.S. Projel jsem si stránky výrobce, ale nějak se o tom moc nerozepisují
https://www.ford.co.uk/cars/new-kuga
Mild hybrid má baterku o napětí 48V (to je nový standard
Mild hybrid má baterku o napětí 48V (to je nový standard pro mild hybrid). A protože nejsilnější motor co jsem viděl oznámený na 48V je 30 kW (=625 A ! krátkodobě), tak je to omezené na výpomoc spalovacímu motoru. Full hybrid už má baterie o pár set voltech a proto mají dostupný větší výkon a mohou jezdit i jen čistě na elektriku.
Ostatní výrobci to značí stejně.
Já jen doufám, že současná situace přinese nějakou
Já jen doufám, že současná situace přinese nějakou pozitivní změnu, třeba jakože se omezí tyhle přerostlý nepraktický almary, které jsou v nejlepším případě přepravním manipulátorem a znovu se začnou dělat praktická a jednoduchá auta…a hned budou emise sympaticky dole
Například Mondeo hybrid je moc příjemný auto. Pokud
Například Mondeo hybrid je moc příjemný auto. Pokud půjde Kuga ještě dál, bude to paráda.
Nová Kuga je totiž o 44 mm širší a o 89 mm delší než
Nová Kuga je totiž o 44 mm širší a o 89 mm delší než dosavadní model. Rozvor náprav se prodloužil o 20 mm. Tyto změny se odrážejí ve výrazném zvětšení vnitřního prostoru.
To musí být hrozně znát, když v prostoru 2500 litrů přibude 5 litrů 🙂