Výroba nového modelu Golf v hlavním závodě ve Wolfsburgu běží od léta a v současnosti se nachází ve fázi zvyšování počtu vyráběných vozů.
foto: Volkswagen
Na začátku prosince se objeví první vozidla u německých a rakouských prodejců. V rámci příprav bylo analyzováno více než 400 pracovišť a 700 pracovních úkonů s cílem využít existující rezervy pro zvýšení efektivity. Díky realizaci bezpočtu zlepšení výrobního procesu může být osmá generace úspěšného modelu vyráběna ještě efektivněji než předchůdce.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nový Volkswagen Golf osmé generace: spousta konektivity, pět hybridů, žádný elektromobil
Celkem 8400 zaměstnanců závodu Wolfsburg se věnuje výhradně výrobě modelu Golf. Golf 8 je složen z více než 2700 jednotlivých dílů a komponentů. V kompletně síťově propojeném modelu Golf 8 je uloženo celkem 1340 m kabelů v 962 vodičových svazcích.
To je o téměř 100 m kabelů a o 31 vodičových svazků více než v modelu Golf 7. Od dodání plechů pro výrobu karoserie překoná Golf 69 km na montážních linkách, než vyjede z bran výrobního závodu.
Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva značky, odpovědný za výrobu, k tomu říká: „Golf 8 je výrazně komplexnější než jeho předchůdce. Přesto jsme dokázali zkrátit průměrnou dobu výroby přibližně o jednu hodinu. Vzhledem k tomu, že Golf 8 patří k
2. generaci produktů MQB, mohli jsme naše investice do výroby výrazně snížit. Naše platformová strategie nese své ovoce. U Golfu 8 prokázal tým ve Wolfsburgu veškeré své dovednosti. Výrobní procesy jsou celkově ještě efektivnější. To je skvělý výkon, za který patří našim zaměstnancům můj dík.“
U Golfu 8 se podařilo ještě rozsáhlejší standardizací výrobních zařízení a procesů snížit investice pro úspěšné zahájení výroby o více než polovinu v porovnání s předchůdcem. Celkové investice do nového modelu Golf dosáhly částky v řádu středních stovek milionů eur.
V karosárně lze i nadále používat 80 procent stávajících zařízení díky aktuální platformové strategii. Golf 8 vychází stejně jako jeho předchůdce z modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč.
Výrobu bočních dílů karoserie modelu Golf 8 s výraznou linií Tornado zajišťuje nové zařízení, které je nejen mnohem flexibilnější, ale také o 40 procent produktivnější, než tomu bylo u Golfu 7.
Nahrání veškerých dat, které je nezbytné pro provozuschopnost vozidla, probíhá u modelu Golf 8 zcela automaticky prostřednictvím rychlé sítě WLAN během výrobního procesu na montážní lince. Díky tomu zůstává u tohoto procesního kroku konstantní doba výroby navzdory rostoucímu množství dat.
Nová generace zcela automatických přepravních systémů bez řidiče zajistí od příštího roku rychlejší přísun materiálu, který je základním předpokladem pro efektivní výrobní procesy. Použitím 23 přepravních robotů se zvýší produktivita logistiky v karosárně o sedm procent.
Na tomhle článku je nejhezčí ta mladá žena na obrázku.
Na tomhle článku je nejhezčí ta mladá žena na obrázku.
Jak by trefně poznamenal Kuk votrokyně z Vlkohradu 🙂
Jak by trefně poznamenal Kuk votrokyně z Vlkohradu 🙂
Budou ty spalovací popelnice vyrábět ješte rychlejc,
Budou ty spalovací popelnice vyrábět ješte rychlejc, protože jim teče do bot a potřebujou prodat co nejvíc spalováků co jen můžou dokud to jde.
Přesně tak. Ti mají servisní kšeft v Německu do roku
Přesně tak. Ti mají servisní kšeft v Německu do roku 2030 minimálně a pak je střelí k nám, kde na tom budou vydělávat do roku 2045. Vše bráno dle průměrného věku vozidle v dané zemi. Hnus 🙁
Asi jsem omylem klepnul na rubriku “Spalovací auta”. Nebo
Asi jsem omylem klepnul na rubriku “Spalovací auta”. Nebo tady taková ještě není? Bylo by dobré ji založit, ať se neprohrabuji něčím, co mne nezajímá.
Aneb sračkomet do každé rodiny šupitopresto.
Vždyť ta
Aneb sračkomet do každé rodiny šupitopresto.
Vždyť ta banda se tím odjakživa chlubí, že chrlí denně 2.000 sračkometích Golfů a úžasných 72 eGolfů k tomu. 🙁
Bude se prodavat levneji? Kdyz klesaji naklady, melo by se to
Bude se prodavat levneji? Kdyz klesaji naklady, melo by se to projevit na koncove cene. Uvidime.
Od kdy má výrobní cena rozhodující vliv na cenu
Od kdy má výrobní cena rozhodující vliv na cenu prodejní, zvlášť v automobilovém průmyslu.
Vzhledem k inflaci a růstu platů určitě.
Vzhledem k inflaci a růstu platů určitě.
A Vy byste fakt chtěl ještě levnější spalovací
A Vy byste fakt chtěl ještě levnější spalovací popelnice? Protože o elektrech tam není ani řádka.
A kdy si vlastně verglwagon koupil hybrid.cz?nějak sem to
A kdy si vlastně verglwagon koupil hybrid.cz?nějak sem to nepostřehl
To že si nepostřehl něco co není je zcela v pořádku.
To že si nepostřehl něco co není je zcela v pořádku.
Od tý doby co je to podnikovej web Škodováček.cz a píšou
Od tý doby co je to podnikovej web Škodováček.cz a píšou tu vo každým prdu co se šustne v Bolce včetně brigád. Teď už tu regulérně propagujou nové koncernové rakovinomety a popelnice. Je to k zblití.
Zajimavy informace. Akorat mi pripada ze tam je tech kabelu
Zajimavy informace. Akorat mi pripada ze tam je tech kabelu nejak moc. Tesla chce tu kabelaz vyrazne zkratit, myslim ze si to nechali patentovat.
TM3 má 1,5 kilometru kabelů, takže dost podobně, až u TMY
TM3 má 1,5 kilometru kabelů, takže dost podobně, až u TMY to chtějí zkrátit na 100 metrů.
Až se podívají na Cimrmana, tak zjistí že to jde i
Až se podívají na Cimrmana, tak zjistí že to jde i bezdrátově, milý Marconi 🙂