Čína sehraje klíčovou roli v globální transformaci koncernu Volkswagen, která směřuje k eliminaci emisí. Již v letošním roce bude rozšířena nabídka elektrifikovaných vozidel.
foto: Volkswagen
Nový společný podnik se navíc zaměří na výstavbu nabíjecí infrastruktury, která urychlí elektrickou ofenzivu a zvýší akceptaci elektromobility. Volkswagen Group China také zefektivní a zintenzivní výzkumné práce na budoucích technologiích zastřešením vývojových oddělení značek Volkswagen a Audi a koncernového výzkumu v rámci nové jednotné struktury výzkumu a vývoje (ONE R&D).
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Šanghaj 2019: elektromobil Volkswagen I.D. Roomzz bude zvládat i autonomní jízdu
Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG, k tomu říká: „Plníme nejen náš slib, že budeme snižovat emise v rámci stanovených legislativních limitů v Číně, ale postupně budeme směřovat k neutrální bilanci emisí CO2. Proto sázíme na čistou mobilitu a ekologické výrobní procesy. Čína má v tomto ohledu mimořádný význam.“
Dr. Stephan Wöllenstein, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group China, řekl: „Volkswagen Group China bude v roce 2019 rychle rozšiřovat produktové portfolio elektricky poháněných modelů. Na konci roku budeme našim zákazníkům v Číně nabízet mimořádně široký výběr 14 elektrifikovaných modelů. Pokračováním transformace koncernu Volkswagen v příštím roce bude uvedení dvou vozidel na základě modulární platformy MEB pro elektromobily a další investice do digitalizace. Společně s našimi čínskými partnery tak zcela nově definujeme mobilitu.“
V rámci ofenzivy v oblasti elektrické mobility plánuje koncern Volkswagen do roku 2028 vyrábět v Číně 11,6 milionu elektromobilů. To je více než polovina koncernem plánované celkové produkce 22 milionů elektricky poháněných vozů.
K tomu přispějí všechny tři společné podniky – FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN a JAC Volkswagen. Jakmile bude v příštím roce zahájena výroba vozidel na základě MEB v závodech SAIC VOLKSWAGEN v Antingu a FAW-Volkswagen ve Fo-šanu, dosáhne roční kapacita jejich výroby 600 000 elektromobilů ročně.
JAC a SEAT kromě toho vyvíjejí vlastní platformu pro menší elektromobily. Ve všech 33 čínských výrobních závodech značky Volkswagen a jejích partnerů bude pokračovat snižování ekologické zátěže. Jen v uplynulém roce došlo ke snížení emisí CO2 v čínských výrobních závodech o 13 %, resp. 390 000 tun CO2.
Vylepšování nabíjecí infrastruktury
Nový společný podnik Volkswagenu bude mít za úkol zlepšovat nabíjecí infrastrukturu. Čínští zákazníci budou díky tomu moci nabíjet svá elektricky poháněná vozidla ještě flexibilněji a komfortněji – doma i na cestách. V rámci spolupráce mezi společnostmi Star Charge, FAW a JAC budou od konce letošního roku nabízeny soukromým zákazníkům nástěnné nabíječky.
Kromě toho bude vybudován také velký počet veřejných nabíjecích stanic. Síťové propojení uživatelů a nabíjecích stanic umožní řidičům rychlé a snadné nalezení vhodné nabíjecí stanice. Integrované řešení pro konektivitu bude nabízet Mobility Asia, dceřiná firma společnosti Volkswagen Group China, která vytváří digitální „ekosystém“ pro veškeré požadavky v oblasti mobility.
Nové technologie pro budoucnost, nové modely pro současnost
Pro značky Volkswagen a Audi a pro koncernový výzkum bude zavedena jednotná struktura výzkumu a vývoje (ONE R&D). Tento krok rozšíří kapacity pro výzkum a vývoj budoucích technologií. Díky této úzké spolupráci dojde k ještě intenzivnějšímu využívání synergií a dalšímu zvyšování efektivity.
Jen v letošním roce uvedou koncernové značky na trh osm nových modelů SUV, z nichž pět bude vyráběno v Číně. Tím vycházejí vstříc současné poptávce zákazníků.
Je evidentni, ze povinna EV kvota je vyborny stimulant.
Je evidentni, ze povinna EV kvota je vyborny stimulant. Bohuzel evropsky cmoudosmejdi nas budou dusit co nejdele. A hlupaci se raduji za kazdou prodanou rakovinu.
Podle nařízení mají být od roku 2030 emise CO2 u nových
Podle nařízení mají být od roku 2030 emise CO2 u nových osobních aut v průměru o 37,5 procenta nižší, než budou v roce 2021…
V letech 2025 až 2029 se musí snížit o 15% …
idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-co2-autoprumysl-oxid-uhlicity.A190416_095013_automoto_fdv
Nesrovnatelně zásadnější ovšem je, že pro ten rok 2021
Nesrovnatelně zásadnější ovšem je, že pro ten rok 2021 už dlouho platí nařízení 4 litry benzínu nebo 3,5 litru nafty na 100 km. Naopak těch 2,5 litru benzínu po roce 2030 je poměrně vzdálená a velmi nejistá budoucnost, protože po světové krizi 2020 a většinové robotizaci 2030 se neskutečné množství dlouho „zaručených“ věcí změní.
V Cine maji ted povinnou kvotu 10% a kazdy rok zvysuji o 2%. V
V Cine maji ted povinnou kvotu 10% a kazdy rok zvysuji o 2%. V roce 2030 to bude minimalne 30%. V EU se pocita kazde EV jako dvojnasobek usetreneho CO2. A velka auta maji vyjimky. Takze to bude jen dalsi podvod.
Se neboj podobné „podvody“ jsou i v těch čínských
Se neboj podobné „podvody“ jsou i v těch čínských zákonech, odhad je, že na 10% kvótu stačí 2-3% běžných čistých elektoaut.
VW koupil čínskou automobilku která vyrábí EV a tím má
VW koupil čínskou automobilku která vyrábí EV a tím má splněna procenta bezemisních vozů. A nemusí vyrobit žádné elektro.
Vida je koumáky. Dýzlgejt je naučil různá chytrá
Vida je koumáky. Dýzlgejt je naučil různá chytrá řešení. Člověk by měl mít radost, že evropská kapitalistická automobilka nepodlehla tlaku diktátorské komunistické Číny, leč to je pro Evropana přínosem stejné, jako v tom letitém vtipu:
„To je Vám pane takový smíšený pocit, jako když se Vám zabije zlá tchýně, ale ve Vašem novém autě….“
Až na to, že v příštím roce uvede VW v Číně do
Až na to, že v příštím roce uvede VW v Číně do provozu ve spolupráci s tradičními partnery 2 nové linky na svou MEB autoplatformu, která brzo zajistí výrobu až 600.000 elektroaut úplně nové generace.
Brzo? To je jak brzo, za 5 let? :)))
Brzo? To je jak brzo, za 5 let? :)))
Kterou, link?
Kterou, link?
Zkusím přeložit nadpis…. Čína nás donutila něco
Zkusím přeložit nadpis…. Čína nás donutila něco dělat.
I tak se to dá přeložit :).
I tak se to dá přeložit :).
Teprve donutí. Až zjistíme, že jejich EV ujede 500km a
Teprve donutí. Až zjistíme, že jejich EV ujede 500km a bude stát stejně jako naše 1,0TSI. Jen bude jezdit za třetinové provozní náklady a bude mít životnost půl milionu km.
Nejdříve náplní svůj trh, koupí pár evropských značek a je vyřešeno.
No jasně VW vůbec nic nedělá, a proto jsou i v Česku a
No jasně VW vůbec nic nedělá, a proto jsou i v Česku a Číně jeho továrny vyhlášené jako lenošný ráj na zemi, kam si bankovní úředníci a aktivističtí novináři po 50 chodí odpočinout.
Dali jim koule do svěráku a utahujou.
Dali jim koule do svěráku a utahujou.
Blbý dotaz: je možné aby VW plnilo emise tak, že v Číně
Blbý dotaz: je možné aby VW plnilo emise tak, že v Číně bude prodávat EV a v Evropě ICE?
Ne. Jde o to, že v Číně jsou přímo zavedeny kvóty na
Ne. Jde o to, že v Číně jsou přímo zavedeny kvóty na výrobu elektromobilů. VW tedy musí vyrábět elektromobily jak v Evropě, tak i v Číně, potažmo i USA.
Díky! Myslel jsem, že emise flotily se nějak průměrují.
Díky! Myslel jsem, že emise flotily se nějak průměrují. Myslet, znamená prd vědět. 🙂
Já myslím, že odborníci z automobilového průmyslu
Já myslím, že odborníci z automobilového průmyslu přijdou na to, jak ty flotilové emise splnit. Ani bych se nedivil, kdyby ty EV Volkswagen v Evropě vyrobil, tady to uvedl na trh a v Číně ty auta prodal. Taková škatulata hejbejte se.
Si vzpomínám na zákaz žárovek, když se dnes prodávají jako tepelný zdroj s funkcí svícení. Dnes se žárovce říká Tepelný zdroj E27 standard 40W. 🙂
S těmi žárovkami to ale byl dobrý ba přímo geniální
S těmi žárovkami to ale byl dobrý ba přímo geniální tah EU. Změnou názvu v podstatě donutil obchody prodávat důchodcům LED žárovky a úsporky – což by se jinak nepovedlo tak rychle.
Myslím, že v tomto případě nešlo o důchodce. Hlavní
Myslím, že v tomto případě nešlo o důchodce. Hlavní změnu ve snížení spotřeby za osvětlení měl průmysl a obchody. Ono nahradit v obchodě s nábytkem 200ks zářivek za 100ks led světel, která svítí 16hodin denně má mnohem větší efekt, než u spotřeby 200důchodců v okolí takové prodejny.
Důchodci by dříve či později stejně přešli na úsporné osvětlení. Pravda, že zákazem žárovek to šlo asi rychleji i u těch důchodců.
Aneb klasické až budu tu žárovku měnit maminko, Vy už tu
Aneb klasické až budu tu žárovku měnit maminko, Vy už tu nebudete :-)))
No jasně a pak vám „levná“ LEDka odešla pár dní po 2
No jasně a pak vám „levná“ LEDka odešla pár dní po 2 leté záruce a drahé po 4 letech klesla svítivost o polovinu.
Minulý týden jsem měnil LEDku v koupelně, kvalitní
Minulý týden jsem měnil LEDku v koupelně, kvalitní Philips koupenou v květnu 2012 (svítivost do poslední chvíle normální).
Od začátku si na ně před instalací píšu centrofixem
Od začátku si na ně před instalací píšu centrofixem datum uvedení do provozu a jsem příjemně překvapen. Ty, co odešly nejdříve, odsloužily vždy přes 5 let, další jedou stále. Jediná co zlobila už po roce byl dárek Východoslovenských elektráren na jednom elektrosrazu, myslím že v Tatrách. Ale darovanému koni, na zuby nekoukej…
Dělám to úplně stejně, akorát že to tam reju 🙂
Jediný
Dělám to úplně stejně, akorát že to tam reju 🙂
Jediný co mě odešli byli nějaký český šmejdy, který jsem pak reklamoval a odešli znovu. Teď kupuju ikea ledky.
Geniální idiobyrokratiny, která vyvolala hlavně zbytečnou
Geniální idiobyrokratiny, která vyvolala hlavně zbytečnou paniku a velmi škodlivou 5-8 letou epizodu s masovým nasazením rtuťových mini svítidel v EU.
Průměrují, ale pouze v rámci těch jednotlivých regionů
Průměrují, ale pouze v rámci těch jednotlivých regionů – EU/Čína.