Společnosti Vítkovice Machinery Group (VMG) a Škoda Auto podepsali rekordní kontrakt na dodávku vozů Škoda Octavia G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn.
foto: Škoda Auto
TISKOVÁ ZPRÁVA
Během následujících tří let obohatí vozový park VMG 300 vozů ŠKODA, firemní flotila skupiny tak bude využívat takřka výhradně vozidel s CNG pohonem.
„Velmi nás těší, že se společnost Vítkovice Machinery Group rozhodla v rámci své rozsáhlé CNG strategie pro reorganizaci vozového parku prostřednictvím modelu Octavia G-TEC,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Vítkovice vyvíjejí lodní motor na CNG, rozšíří svou zahraniční síť
V Ostravě vyroste nejmodernější CNG stanice ve střední Evropě
„Dosud největší kontrakt na dodávku modelů Octavia G-TEC je dalším potvrzením úspěchu CNG ofenzivy ŠKODA,“ dodává Vlček.
Vítkovická strojírenská skupina je zásadním hráčem v prosazování CNG v dopravě. Provozuje již 14 plnicích stanic CNG a v letošním roce jimi osadí většinu krajů České republiky. Síť VMG bude do konce letošního roku čítat 33 plniček.
„Podpis smlouvy se ŠKODA AUTO je odpovědí na otázky, zda je potřeba mít nejprve dostatek vozů na CNG nebo síť CNG plniček. My rozvíjíme oboje současně. Dalšímu rozvoji ekologické a ekonomické dopravy na CNG v České republice podle našeho názoru nic nebrání,“ uvedl Jan Světlík, předseda představenstva Vítkovice Holding, rozhodující vlastník skupiny Vítkovice Machinery Group.
„Skupina se podpisem kontraktu stává příkladem pro další majitele velkých firemních flotil,“ uzavírá Světlík.
Díky podpisu kontraktu na 300 vozů ŠKODA bude VMG mít ve vlastním vozovém parku do tří let prakticky všechna vozidla na CNG, s výjimkou jednotlivých automobilů v několika málo afilacích, kde zatím není možné pohon na CNG využívat.
Ekologický a ekonomicky výhodný model ŠKODA Octavia G-TEC podepsáním kontraktu s VMG opět potvrzuje nejen svoji vedoucí roli na domácím trhu osobních vozidel s pohonem CNG, ale také úspěch CNG ofenzivy značky ŠKODA.
Pro model Octavia G-TEC se od začátku prodejů v červnu loňského roku rozhodlo již více než 1600 zákazníků, přičemž výhody CNG pohonu v nejoblíbenějším modelu ŠKODA oceňují jak fleetoví tak soukromí zákazníci. V letošním roce plánuje ŠKODA v České republice dále výrazně navýšit prodeje vozů s pohonem CNG.
Škoda Octavia G-TEC
Auto Škoda Octavia G-TEC je vybaveno přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k), který je konstruován pro spalování zemního plynu a benzinu.
Paket G-TEC dále zahrnuje prvky jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Moderní agregát splňuje emisní normu EU 6, která platí od září 2014.
Se spotřebou 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km ujede model ŠKODA Octavia G-TEC při provozu čistě na CNG 410 km, přičemž emise CO2 dosahují pouze 97 g/km. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km, kombinovaný dojezd tak vyšplhá na 1 330 km.
Vazeny Menellicare, jezdim
Vazeny Menellicare, jezdim cely zivot s 6 valcem, 150 kw, LPG. Tuto motorickou silu potrebuji predevsim pri svem pravidelnem premistovani po Evrope, hlavne ocenuji pri predjizdeni. Pri svych cestach v zahranici opravdu jezdim sveze, vetsinou prumerem 160-180 km/hod. Pokud nekdo jezdi v CR jen z Phy do Brna apod., verim, ze mu tato Skoda CNG postaci.Diskutovat s Vami o mem zpusobu jizdy je hluboko pod moji uroven…LPG zdar !!!
DÚLEŽITÝ JE ŽE CNG
DÚLEŽITÝ JE ŽE CNG NEBUDE PRÁŠIT RAKA !!
I když lepčí by byl samozřejmě EMOBIL 🙂
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
a nezdá se vám nějak
a nezdá se vám nějak čím dál tím víc že
landrodu tedy jeho počeštělé mutaci nějak ujíždí vlak s budoucností
zajímalo by mně kde chtěj zaměstnat ty lidi co přijdou o práci až skončí výroba benzo-nafto-cng
přeci jen je to jedna závislost na druhé závislosti…
tolik zemního plynu aby to pokrylo spotřebu CR + spotřebu CNG v Čr se ani netěží, takže zase budeme vyvážet naše prachy za hranice do NESTABILNÍ ROZVOJOVÉ “ REPUBLIKY „, místo aby jsme se snažily podpořit to v čem jsme soběstační
Zkuste si ten text po sobě
Zkuste si ten text po sobě přečíst, než ho odešlete.
Nedá se to číst, není tomu rozumět bez dlouhého přemýšlení – „co tím chtěl básník říci?“.
Naše produkce plynu je asi
Naše produkce plynu je asi něco kolem 4% spotřeby (nepočítán plyn generátorvý, koksárenský a jiný) Navíc se dá používat bez větších problémů prý HCNG, či jak se to jindy zapisuje H2CNG, to by mohllo snížit, pokud se to bude používat v kombinaci s vodíkem z přebytků OZE, závislost na dovozu o nějakých 5-10%. Navíc země ještě není plně prozkoumaná, třeba nedávno v Británii objevili relativně velké ložisko ropy, asi 100mld barelů, to je něco kolem 10mld tun.
Zemního plynu jsou zásoby
Zemního plynu jsou zásoby asi na 1000 let. Na skoro nekonečně, pokud se započítají metanová ložiska na dně moří.
Trochu bych se s tím
Trochu bych se s tím miléniem mírnil, neznáme přesně predikce spotřeby a podobně, každopádně bych jako slušný horizont viděl něco mezi 100-200 lety bez hydrátů, ale pak by do toho mohla promluvit cena a ta, pokud by rostla, by mohla „otevřít“ další ložiska, nebo nějaká levnější vrtná technologie.
Míchání s vodíkem by mohlo být zajímavé, poku budeme schopni mít velké přebytky, nebo rozumně velké přebytky aby se to vyplatilo, elektrické energie z OZE. (Přebytek při souběhu větru a povodní, například, to jsme schopní mít kolem 10% energie z hydroelektráren v síti).
Pak by také mohla nastat situace že se podaří podobně jako zemní plyn těžit vodík (3pol.cz/cz/rubriky/fyzika-a-klasicka-energetika/639-prirodni-vodik-novinka-energetickeho-mixu) pak by byla jeho cena snad i přijatelná.
Myslím že toto by mohlo minimálně na nějakou dobu omezit nárůst spotřeby zemního plynu, tedy pokud platí že se dá bez větších problémů míchat se ZP do asi 10% energie, aniž by to ovlivnilo jaho parametry.
Pak je tu jinak ještě naděje v tomto: osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=7829
Souhlas, nicméně ty odhady
Souhlas, nicméně ty odhady zásob jsou prostě na tak dlouho, že je absurdní se o nich nějak intenzivně bavit. Technologickou společnost tu máme sotva 100 let a pořádná vláda ropy trvá taky nějakých 80 let. Kdo ví, co tu bude za 200 let… Kapesní fúzní reaktory, ZPM… Ví bůh.
ZPM, pán je fanoušek star
ZPM, pán je fanoušek star gate? 🙂 ZPM, nebo naquadahový reaktor by byly celkem zajímavá zařízení, ale obávám se že ještě poměrně dlouho zůstaneme u toho co máme nyní. Aby byly možné asi ty super věci ze star gate pak by bylo třeba aby se nám betavolika hodně posunula (a taky abychom našli naqudah).
Věděl bych jak by se dalo s jadernou energií nakládat bezpečně, jak vyrobit formu bezpečnou pro každodenní užívání, ale problém je výroba materiálu. Je příliš drahá.
Vítkovice Machinery Group
Vítkovice Machinery Group
110 konskych sil ? Tak to je
110 konskych sil ? Tak to je snad sranda, ne ? To bude tak akorat brzdit provoz na vsech silnicich v CR !!! O provozu na zapad od Plzne ani nemluve..Mi pripomina v blahe pameti Skodu 105 L v kontextu te doby..
Passat 1.4 CNG má výkon
Passat 1.4 CNG má výkon 90kw, takže ano, je to trochu trapné, ale pořád lepší než Fabia 1.0 MPI.
Tak pardon, ten Passat má
Tak pardon, ten Passat má dokonce 110kw.
81kW vpohodě stačí na
81kW vpohodě stačí na český silničky a dálničky, hlavní je že to má 6stý kvalt a dá se s tím jet!!
Už jsem se chtěl leknout a
Už jsem se chtěl leknout a zeptat se, kde jste těch 90kW sebral 😀
Mimochodem už jste v ní jel? Mě to nepřipadá ani trochu trapné.
Nezlobte se na mě, ale
Nezlobte se na mě, ale připadá mi, že nevíte o čem mluvíte a nebo jste jeden z těch, kteří musí mít „pocit“ z výkonného auta a několika čísličkama pod kapotou, abyste se cítil dobře.
A pokud jezdíte dle předpisů, tak byste věděl, že tento výkon je plně dostačující. Ale podle Vašeho příspěvku mi spíš připadáte na piráta silnic, který na dálnici pod 150km /hod nejde a vyblikáváte ty, co předjíždí ve 130ti.
Na ježdění po českých silnicích opravdu bohatě stačí, jenom si musíte odpustit nebezpečné předjíždění, pokud vezete rodinku s plným kufrem na dovolenou. Ale s prázdným autem se dá velice dobře bojovat a ještě za minimální peníze.
Kdysi mi jeden velice moudrý a šikovný řidič řekl: „Nezáleží na tom, co máš pod kapotou, ale jak s tím umíš pracovat.“