Automobilka Tesla Motors je na stránkách našeho magazínu stálicí, která nás doufejme jen tak neopustí. Není divu, vždyť jde o nejprogresivnější automobilku světa a každý její krok je bedlivě sledován. Věděli jste ale třeba, že její šéf Elon Musk pracuje za $1 ročně?
foto: Tesla Motors
1) Tesla Model S už je v ČR
Elektromobil Tesla Model S už je v ČR. A dokonce ne jeden. Dnes jsme informovali o premiéře auta 15. září na Ústeckém autosalonu 2013, abychom se od Michala Illicha vzápětí dozvěděli, že už o den dříve měla jeho nová Tesla Model S premiéru v Praze. Tak či onak je to skvělá zpráva a doufáme, že v ČR se jich bude objevovat čím dál tím víc!
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
GM pracuje na konkurenci pro levný elektromobil Tesla za $30 000
Tesla si patentovala hybridní baterii pro dojezd přes 640 km
2) Elon Musk pracuje za plat $1 ročně
Elon Musk je spoluzakladatel, šéf a hlavní produktový architekt Tesla Motors. Jeho oficiální roční plat však činí $1. Jenže jak plyne z finančního výkazu za 2. čtvrtletí 2013, vydělal si Musk za toto období $4,3 mil. v akciích. Jak je to možné? Jeho oficiální plat totiž sice činí $1, ale zmíněných $4,3 mil. jsou bonusy k platu za úspěšné plnění cílů vývoje projektu elektrického SUV Tesla Model X.
3) Jen 6 částí Modelu S vyžaduje pravidelnou výměnu
Čtyři pneumatiky a dvě stěrky stěračů.
4) Hodnota Tesla Motors je vyšší než hodnota Mitsubishi, Fiatu či Suzuki
Díky rostoucí ceně akcií Tesla Motors (toho času na hodnotě $181,11) celková kapitalizace automobilky překročila $20 mld. To z ní činí několikanásobně hodnotnější firmu než je např. japonská automobilka Mitsubishi nebo italský Fiat.
5) Spoluzakladatel Tesly Martin Eberhard zažaloval Elona Muska i Teslu
V roce 2007 byl Martin Eberhard, jedna z klíčových postav a jeden ze zakladatelů automobilky Tesla Motors, z firmy vypuzen. O dva roky později zažaloval Elona Muska i Tesla Motors mimo jiné za porušení kontraktu. Vše se nakonec vyřešilo mimosoudní dohodou.
Dražší než Mitsubishi?
Dražší než Mitsubishi? Proboha ti japonci mají takového know-how, že by tesla měla stát mnohem méně. Je to jen bublina.
Nene, zadna bublina, ale
Nene, zadna bublina, ale revoluce v doprave 🙂
doplnim par dalsich
doplnim par dalsich zajimavych bodu…
6) Tesla Motors je druha nejstarsi americka automobilka obchodovatelna na burze. General Motors zkrachovalo a na burzu se znovu dostali az 5 mesicu po Tesle a Chrysler jiz neni americky 🙂 Prvni je samozrejme Ford.
7) Nebyt Daimleru, Tesla by dnes jiz asi neexistovala.
8) Prestoze Tesla nezverejnuje cenu za jakou vyrabi svoje baterie, strizlive odhady jsou mezi $200-300/kWh, coz je rekordne nizka hodnota v automobilovem prumyslu a Musk ocekava, ze v blizke budoucnosti se dostanou na $200/kWh. Tak snad v Gen3…
Vím s jistotou o dvou
Vím s jistotou o dvou majitelích Tesla Model S, kteří ji dovezli přede mnou (třetí kus zatím nemám potvrzen). Jsem velice potěšen, že jsem až 3. nebo snad dokonce 4. v ČR. Zůstávám v naději, že většina majitelů nezůstane v anonymitě a přispějí taky k propagaci elektromobilů. Toto výjimečné auto si to zaslouží.
Mohl byste sepsat článek
Mohl byste sepsat článek jak konkrétně probíhal nákup Tesly? Podobně jako jste psal minule. Odkud dovezeno a hlavně kolik byly konečné celkové náklady?
Děkuji
Jak sám víte, tak
Jak sám víte, tak anonymita s Modelem S je dost obtížná 🙂
http://youtu.be/z9V-b41PVFc
…Tedy pokud by tento vůz dotyčný nevyužíval jen k přesunům mezi uzavřenými prostory.
I když tento vůz většina lidi ještě nezná, tak prakticky bezhlučná jízda a příjezd na kterékoliv veřejné parkoviště, podle mě prostě musí přivolat nějakého zvědavce.
Všichni majitelé však nemohou být schopní a zároveň ochotní o tom i něco napsat. Taky se moc těším na Vaše články o Tesle z pohledu majitele!