Po osmi letech vývoje představila švýcarská společnost Cree svoji elektrickou tříkolku SAM. Vcelku atraktivní design a zajímavé parametry jsou dostupné za relativně přijatelnou cenu. Ale o tom až dále.
Čtrnáct 12V baterií zapojených do serie napájí elektromotor o maximálním výkonu 15 kW. Tříkolka není žádný plastový drobek, jeho celková hmostnost při plném obsazení dvěma pasažéry činí 695 kg. Je tedy zcela patrné, že se nebude jednat o závodní stroj. Zrychlení z nuly na 50 km/h zabere při plném obsazení 7 sekund, což závodníky jistě neuspokojí. Stejně jako maximální rychlost 85 km/h.
O rychlosti se však dá hovořit u SAMu hned několikrát. Poměrně rychle se soustava olověných baterií nabije. 40% kapacity za hodinku, 70% za dvě a „plná nádrž“ potrvá 6 hodin. S dojezdem 50 až 70 km, spotřebou 5 kWh na 100 km a cenou v přepočtu 165 tisíc kč se bude zřejmě i rychle prodávat. Je však nutno dodat, že celkem příznivá cena nezahrnuje baterie, které se budou pronajímat za zhruba patnáct set korun měsíčně.
zdroj: Cree Ltd.
Kdysi jsem měl možnost to
Kdysi jsem měl možnost to vyzkoušet před švýcarským COOPem, na tehdejší dobu slušné, nepřevrátilo se to při provozu na ulici. Dnes jezdí jen pár kousků, projekt skončil
predseda@elektromobily.org
Ale cim vic na to koukam,
Ale cim vic na to koukam, tim vic se mi to libi 🙂 Myslim designove, skoda tech baterek.
Toto je velmi stara
Toto je velmi stara zalezitost, ktera zacala ve Svycarech pred cca 11ti lety a skoncila pred 8mi lety. Tenkrat se to myslim melo prodavat v supermarketech treba jako dneska ty elektricke scootery. Je mozne,ze ted to znova chce nekdo vskrisit, ale rozhodne ne s puvodnimi akumulatory, to by byl v dnesni dobe Lithia uplny propadak….
Technlogie vskutku
Technlogie vskutku odpovídá tomu, že vývoj začal před osmi lety…
Presne tak, proc tam neni
Presne tak, proc tam neni alespon NiMh? Pronajimat si olovene akumulatory za 1500 mesicne, to je racha. Vzdyt za 1500 jeden oloveny akumulator koupite fungl novy. Je jich tam rozhodne vic nez jeden, ale stejne.