Který je nejrychleji rostoucí segment prodeje automobilů v Evropě. Elektromobily, pochopitelně. Stejně jako v USA i jinde na světě. Podobně rychle na starém kontinentě rostou pouze SUV a crossovery.
foto: Nissan
Za první půlrok 2014 se v Evropě podle dat společnosti JATO Dynamics prodalo 23 826 elektromobilů. Z toho nejprodávanější byl Nissan Leaf se 7127 prodanými kusy, což představuje nárůst o 56 %. Leaf převzal vedoucí pozici po Renault Zoe, který zažil významný propad.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Norové prodávají své elektromobily Tesla; kupují nové s pohonem všech čtyř kol!
Další v pořadí jsou elektromobily Tesla Model S a BMW i3. Obě auta zažila během prvního pololetí letošního roku v Evropě prudký nárůst prodejů. Celkově šel segment plně elektrických aut v Evropě nahoru o 91 %.
Obávám se, že v ČR
Obávám se, že v ČR nějaký moc prudký nárůst se nekonal. Tipoval bych to hlavně na CNG.
co se poctu tyce tak jo, ale
co se poctu tyce tak jo, ale v procentech bych si uz tak jisty nebyl 🙂
To spíš naopak ne:) Jak
To spíš naopak ne:) Jak píše Feistik, v procentech to klidně může být o 100%, ale absolutně to bude pořád jen pár kusů…
jj, tak jsem to mel na
jj, tak jsem to mel na mysli… jen nekolik desitek (odhadem tak do stovky) elektromobilu ale presto klidne 100% narust 🙂
Dá se to pro ČR
Dá se to pro ČR porovnávat, jak uváděl ve své přednášce pan Marušinec, tak 2011: 200 AC nabíjecí míst, 3 DC CHAdeMO
• Statistika MVCR prodeje 2011 C-Zero 13, iMIEV 2, iON 17, Smart 23, Tazzari 3, Leaf 2, Tesla 1, VUT 1, Tavria 1, EVC 7, SOR 3. Prodeje elektromobilů 2011
– USA 18 000
• 10 000 Leaf, 7 671 Volt
– Francie 2 630
• 645 C-Zero, 639 iOn, 399 Bolloré Blue Car
– Německo 2 145
• 683 i-MiEV, 208 Peugeot iOn, 200 Citroen C-Zero
– Rakousko 314
– Dánsko 283
– Nizozemí 269
– Švédsko 111
– Itálie 103
– ČR 73, viz výše.
diky za cisla, nemel by jste
diky za cisla, nemel by jste jeste i pro 2012 a 2013? 🙂
Podle statistiky Sdružení
Podle statistiky Sdružení dovozců automobilů (SDA) bylo v roce 2012 přihlášeno v České republice 362 vozidel s hybridním pohonem a 89 elektromobilů s hmotností do 3,5 tuny.
viz článek: http://www.hybrid.cz/statistiky-prodeje-elektromobilu-v-cr-za-rok-2012.
Dle serveru Tipcars se v roce 2013 v česku prodalo 37 elektromobilů. Jinde nemohu najít přesná čísla.
Ale myslím si, že do těchto čísel nejsou započítány dovozy, ani vozy nakoupené v zahraničí (Tesla). Pouze přímé prodeje.
Ono když jeden rok prodáte
Ono když jeden rok prodáte 10 vozů a druhý 20 tak je to nárůst o 100%. Skutečný počet jsem nehledal. Hlavně spousta lidí v ČR o elektromobilech moc neví a myslí si, že je to taková výstřednost bohatých.
Ona to reálně vlastně je
Ona to reálně vlastně je výstřednost bohatých… I když je pravda, že ojetina se dá koupit třeba za 300 tisíc. Jenže to je pořád hrozně moc.
Počet se dá zjistit na
Počet se dá zjistit na ASEP. K 1.4.2014 u nás prý bylo registrováno něco přes 2 stovky elektromobilů, seznam viz http://i.imgur.com/F3wxtuM.jpg. No a hned v průběhu dubna k nim přibyl další, můj Peugeot Ion :-).
Jinak celosvětově celkem se prodalo jen Nissanů Leaf již přes 100.000 kusů (za cca 3 roky) a prodává se dál, v Anglii Nissan vybudoval montážní závod pro evropský trh. Renaultů ZOE se bez velkého humbuku prodalo 10 000 kusů. Renault Fluence ZE se přestal pro Evropu vyrábět, vyrábí se však
pro asijský trh jako Renault Samsung SM3. Vozidel Tesla S se prodalo v r.2013 celkem 22 477 vozů.Prodeje BMW i3 nejsou k dispozici, plánovaná produkce roku 2014, celkem 11 tisíc kusů, je prý již zákazníky zarezervovaná.
Na celém světě se v roce 2013 prodalo 82,4 milionů vozidel, z toho 111 718 elektrických vozidel. Prodej elektromobilů
tak minulý rok představoval „pouze“ 0,13 % automobilového trhu. Jistý úspěch elektromobilů to ale je, neboť o rok dříve, 2012, se celosvětově prodalo 56 682 kusů – prodej tedy meziročně vzrostl téměř o 100%.