Trh bateriových technologií je příležitostí pro ekonomiku a průmysl
Závody v budování výrobních kapacit pro baterie v Evropě už začaly. I Česko, jako země s výrobním zázemím pro automobilový průmysl, musí reagovat na světový trend nahrazování spalovacích motorů elektrickými v souvislosti se zavedením nových emisních norem od roku 2020.
foto: Daimler
Vybudování výrobního závodu pro bateriové technologie bude už v blízké budoucnosti strategickou výhodou. Odborníci z bateriového průmyslu z celé Evropy se setkají již 5. listopadu 2019 v Bratislavě.
V roce 2015 bylo vyrobeno 1,9 milionů elektromobilů, v roce 2020 jich bude 9,3 milionů a v roce 2025 až 30,7 milionů (podle analýzy Financial Times). Pro automobilky, ze kterých mají mnohé výrobní závody ve střední Evropě, budou klíčové dvě strategie – zabezpečit si kvalitní zdroje surovin na výrobu baterií a získat technologii, která přinese efektivní a levný provoz jejich vozidel.
Evropa v závodech v budování kapacit zatím zaostává, ale postupně snižuje svoji závislost na asijských výrobcích baterií. Pokud by se trh i nadále vyvíjel jako dosud, tak až tři z pěti hlavních výrobců baterií pro elektromobily budou v roce 2020 z Číny (CATL – 41500 MWh/ročně, LG Chem – 36000 MWh/ročně, Tesla – 35000 MWh/ročně, BYD – 34000 MWh/ročně, Guoxuan High-Tech – 25000 MWh/ročně).
Asijští výrobci se už nyní snaží expandovat do střední a východní Evropy, hlavně kvůli snižujícím se dotacím na elektromobily v jejich domovských zemích. Na nové trhy se začínají orientovat i těžební společnosti, které vytvářejí nové těžební kapacity ve Skandinávii a střední Evropě.
Elektromobily však nebudou jediným tahounem výroby baterií, agentura Bloomberg ve své studii předpokládá, že instalace řešení pro ukládání energie bude růst až stonásobně (z 9 GW/17 GWh v roce 2018 na 109 5GW/2850 GWh v roce 2040).
Stane se tak díky snížení nákladů na baterie a rozmachu obnovitelných zdrojů, které potřebují ukládat energii zejména pro vyvažování výkyvů ve výrobě v solárních a větrných elektrárnách.
Členové Slovenské Bateriové Aliance (SBaA) a dalších institucí chtějí pomoct nastartovat evropský bateriový průmysl a snížit výrobní ceny a uhlíkovou stopu, která vzniká při přepravě surovin a baterií z Asie.
Průmyslové společnosti a instituce, které se sdružili na platformě SBaA jsou součástí odvětví průmyslové produkce, které dosahuje tržeb přes 100 milionů eur s více než půl milionem zaměstnanců (podle Statistického úřadu Slovenské republiky).
Podle studie Bloomberg New Energy Finance, evropská výrobní kapacita v oblasti lithium-iontových baterií předběhne americkou již v roce 2023 při nárůstu produkce z 19 GWh na 198 GWh.
SBaA proto podporuje vytváření nových průmyslových spojenectví a akcelerátorů, které mají urychlit vývoj v oblasti baterií a jejich výrobu. A o těchto tématech se bude diskutovat na prvním ročníků mezinárodní konference Energy Manifest, která proběhne 5. listopadu 2019 v Bratislavě.
Zájemci o konferenci naleznou více informací na webu www.energymanifest.com, kde si mohou zakoupit vstupenky v předprodeji za zvýhodněnou cenu.
"Elektromobily však nebudou jediným tahounem výroby baterií, agentura Bloomberg ve své studii předpokládá, že instalace řešení pro ukládání energie bude růst až stonásobně (z 9 GW/17 GWh v roce 2018 na 109 5GW/2850 GWh v roce 2040)."
Pokud se díky sdílení aut sníží rapidně jejich produkce, tak vlastní výroba baterek je to co bude v budoucnu továrny živit.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
z 9 GW / 17 GWh v roce 2018
na 1 TW / 3 TWh v roce 2040 ;)
Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...
Ano, taky nevím co znamená 109 5GW/2850 GWh. Jinak nic proti 109, je to vysoce duchovní číslo symbolizující Boha v jeho ryzí podobě. :-)
hariprasad
1. CATL 41 500 MWh/ročně
2. LG Chem 36 000 MWh/r
3. Tesla 35 000 MWh/r
4. BYD 34 000 MWh/r
5. Guoxuan High-Tech 25 000 MWh/r
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
terminátor je tady svět se zbláznil soudluzi :)))))))))))))))))))))))
https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE
Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...
vzdyt to je CG ;)
https://youtu.be/_sBBaNYex3E
Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.
to ano, ale primo to video ktere postnul Franta je CG
making off treba zde https://www.youtube.com/watch?v=zOyDwBvxAyA
jsem z oboru, takze videa techto kluku sleduji dlouhodobe, tohle neni ani prvni a asi ani posledni jejich prace ohledne "fake" na bazi Boston Dynamics
Není to moc daleko od reality
Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.
jéa, myslím že nám tím chtěli naznačit co neoficiálně pro armádu už dávno vyvinuli ;)
https://www.youtube.com/watch?v=HTPIED6jUdU
je snad už dávno jasný že trumpetovic vojákům se prostě už umírat na cizích bojištích néce ;)
Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...
Ale dobrá :)
Za 10 let to bude skutečnost :)