Toyota Yaris Cross: nové kompaktní hybridní SUV

redakce - 23 Duben 2020

Toyota odhaluje zbrusu nové kompaktní SUV Yaris Cross. Prodávat se bude samozřejmě také v hybridní verzi.Nový odel byl navržen a vyvinut pro evropské zákazníky se speciálním zohledněním přání a požadavků kladených na malá SUV automobilového segmentu B.

Nový model byl navržen a vyvinut pro evropské zákazníky se speciálním zohledněním přání a požadavků kladených na malá SUV automobilového segmentu B.
foto: Toyota

Nový model Toyota Yaris Cross byl navržen a vyvinut pro evropské zákazníky se speciálním zohledněním přání a požadavků kladených na malá SUV automobilového segmentu B. V Evropě se také bude od roku 2021 vyrábět, konkrétně v závodu Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) po boku nové generace hatchbacku Yaris.

Nový Yaris Cross staví na rozsáhlých zkušenostech Toyoty s konstrukcí a výrobou vyspělých hybridních pohonů, malých vozidel a vozů kategorie SUV. Jinými slovy zejména s velmi dobře prodávanými vozy Toyota RAV4 Hybrid a Toyota Yaris Hybrid.

Toyota Yaris Cross Hybrid

Toyota Yaris Cross Hybrid
foto: Toyota

Yaris Cross je coby příslušník rodiny vozů Yaris postaven na nové podvozkové platformě Toyota GA-B pro kompaktní vozy. S původní Toyotou Yaris sdílí i designovou a konstrukční koncepci „velkého-malého“ vozu, a chlubí se tak prostorným interiérem při zachování kompaktních vnějších rozměrů.

O vlastnostech nefalšovaného SUV svědčí zvýšená světlá výška a dostupnost inteligentního pohonu všech kol (AWD-i). Po nynějším rozšíření modelové nabídky o Yaris Cross disponuje Toyota sortimentem vozů SUV pokrývajícím automobilové segmenty B, C a D.

Nový hybridní pohon

Yaris Cross těží z výhod čtvrté generace technologie hybridního pohonu od Toyoty. V roce 2012 představila Toyota hatchback Yaris Hybrid, a jako první tak uvedla plně hybridní technologii do automobilového segmentu B (malé vozy).

Toyota Yaris Cross Hybrid

Toyota Yaris Cross Hybrid
foto: Toyota

Od té doby se v Evropě prodalo přes půl milionu těchto automobilů, a Yaris tak získal pozici klíčového nástroje k budování širšího veřejného povědomí o hybridních technologiích, umožňujícího zákazníkům poznat jejich přínosy.

Yaris a Yaris Cross jsou první modely využívající nejnovější hybridní systém 1,5 litru od Toyoty, odvozený přímo od větších pohonných jednotek 2,0 a 2,5 litru z nedávno uvedených nových modelů Corolla, C-HR, RAV4 a Camry.

Toyota Yaris Cross Hybrid

Toyota Yaris Cross Hybrid
foto: Toyota

Soustava pohonu zahrnuje nový benzínový tříválec 1,5 litru s Atkinsonovým cyklem, pyšnící se přesnou konstrukcí k potlačení třecích sil i mechanických ztrát a vykazující optimální rychlost spalování.

Výsledkem je vynikající spotřeba paliva a velký točivý moment motoru. Termodynamická účinnost motoru dosahuje 40 %, tedy více než srovnatelné vznětové motory, a přispívá tak k velmi dobrým parametrům spotřeby paliva i emisí CO2.

Toyota Yaris Cross Hybrid

Toyota Yaris Cross Hybrid
foto: Toyota

Nová hybridní soustava dosahuje maxima výkonu 86 kW Zvláštní pozornost věnovali konstruktéři přenosu výkonu ve prospěch agilní odezvy celého systému. Pokud jde o emisní parametry CO2, provedení s pohonem předních kol začíná pod 90 g/km; verze AWD-i vykazuje emise začínající na úrovni pod 100 g/km.

Podvozková platforma Toyota GA-B

Yaris Cross je podobně jako sesterský hatchback postaven na nové podvozkové platformě GA-B od Toyoty. Ta zajišťuje vysokou úroveň tuhosti karoserie a příkladně vyvážený podvozek ve prospěch dobré odezvy a jízdní agility.

Toyota Yaris Cross Hybrid

Toyota Yaris Cross Hybrid
foto: Toyota

Prostřednictvím modelu Yaris Cross nabízí Toyota originální SUV menších rozměrů, poskytující zákazníkům vyšší polohu za volantem, praktičnost a prostornost interiéru, požadovanou od vozidla kompaktních rozměrů a určeného převážně do městského provozu.

Yaris Cross používá stejný rozvor 2 560 mm jako nový hatchback Yaris, avšak je celkem o 240 mm delší (přední převis +60 mm, zadní převis +180 mm) ve prospěch většího prostoru v interiéru. Světlá výška je o 30 mm větší a vozidlo je celkově vyšší i širší – o 90, resp. 20 mm.

Toyota Yaris Cross

Vnější rozměry (mm)

Celková délka: 4 180
Celková šířka: 1 765
Celková výška: 1 560
Rozvor: 2 560

Praktický a všestranný

Vzhledem k tomu, že vůz má plnit roli nefalšovaného SUV, věnovali návrháři velkou pozornost otázkám praktičnosti a všestrannosti. K dispozici je elektrické otevírání pátých dveří pro situace, kdy k vozu přicházíte s plnýma rukama.

Toyota Yaris Cross Hybrid

Toyota Yaris Cross Hybrid
foto: Toyota

Výškově nastavitelné dno zavazadelníku umožňuje zvolit, zda chcete bezpečný prostor pod podlahou kufru, nebo raději větší zavazadelník pro objemnější náklad. Samotné dno je kromě toho rozděleno na dvě části, a tak je možné získat více místa a současně i prostor pod podlahou. Zavazadelník je též vybaven novým systémem pružných pásů k zajištění předmětů, které tak nikdy nebudou za jízdy cestovat po podlaze.

Inteligentní pohon všech kol

Jednou z vlastností definujících nový Yaris Cross coby nefalšované SUV je dostupnost inteligentního pohonu všech kol – tedy funkce, která je u hybridního modelu dané automobilové kategorie jedinečná.

Pohon AWD-i přináší vyšší stabilitu a lepší záběrové schopnosti při každodenním použití, za zhoršených jízdních podmínek a na površích s nízkou přilnavostí. Elektrická soustava pohonu je rozměrově kompaktnější a lehčí než mechanické řešení AWD, a tak Yaris Cross Hybrid AWD-i dosahuje nižší spotřeby paliva i emisí CO2 než kterýkoli z konkurentů automobilového segmentu B s pohonem všech kol.

Toyota Yaris Cross Hybrid

Toyota Yaris Cross Hybrid
foto: Toyota

Uvedený systém při rozjezdu a zrychlování vozidla přesměrovává hnací moment na zadní nápravu. Při běžné jízdě se Yaris Cross chová jako vůz s pohonem předních kol, avšak zaznamená-li ztrátu přilnavosti, automaticky se zapojuje pohon všech kol. Může se jednat např. o jízdu na kluzkých dlažebních kostkách, za hustého deště, na mokrém či uježděném sněhu nebo na písku.

Vyspělý systém na podporu řízení

Bezpečnost nového Yarisu Cross staví především na podvozkové platformě GA-B, která vozu propůjčuje mimořádně tuhou karoserii. Ve snaze dosáhnout co nejlepších výsledků v nejpřísnějších nezávislých testech bezpečnosti bude vůz těžit i z paketu prvků aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense a vyspělých systémů na podporu řízení, pomáhajících vyhnout se běžným nehodám mnoha druhů prostřednictvím informací poskytovaných řidiči, včasných varování a (v případě nezbytnosti) automatického brzdění a zásahů do řízení.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

Vyborny. To se bude v Cesku velice dobre prodavat. Nabiji se to samo pri brzdeni rekuperaci a to hodne Cechu oceni. Toyota vi jak na to.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

To přece dělá každý hybrid :) Toyota už by měla začít vyrábět BEV a nechat tuhle starou technologii u ledu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

Jízda v Jarysu je jak jízda na koze, co bude pak todle? :D
Pidi SUV jsou snad ještě větší hovadina než samotný SUV.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Jedině naftu bez biosraček, kterými stejní ekofašos teď horující pro elektromobily zdevastovali paliva a naši přírodu.

Normální naftu lze skladovat neomezeně.
O ukládání eko nafty s biosrajdami nemá smysl uvažovat.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

A to se vyplati.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

No vidis. Tak si prave pochopil dalsi duvod proc jsou EV lepsi nez ICE. Elektrinu si muze vyrabet kazdy sam, o naftu musis skemrat ostatni a kdyz ji nedostanes v kvalite jakou sis vysnil, tak ti nezbyde nic jineho nez se vztekat na hybridu :)

Dotaz na runnera:

Inspiroval jsem se tou vaší nádrží na naftu. Sehnal jsem firmu co mi nainstaluje objem 12 tisíc litrů za 45 tisíc. M2 to teda sta49 na osm let ježdění.
Když si k tomu koupím novou Oktávku skladovku skoro v plné palbě s předplaceným servisem, tak mi to sakumprásk vychází na 3,40 za kilometr, což je bomba cena.

Ale potvrdil vám někdo, že ta nafta vydrží těch třeba deset let?

A nie je to nejak málo Antone Pavloviči?
Treba si zahrabat na zahradu celý ropný tanker a bude to na celý život jazdenia donemoty od rána do večera.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Tomáš

Nadrz do kazdeho domu, kazde zahrady a kazde koupelny. A az za par let zakazou spalovaky, muzete to zase prodat. Ale budete muset azi zaplatit, aby to nekdo koupil.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele runner42

viz výše

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol