Toyota vyvinula revoluční vodíkový hořák s nulovými emisemi

redakce - 09 Listopad 2018

Toyota ve spolupráci s firmou Chugai Ro vyvinula jako první na světě univerzálně využitelný vodíkový hořák pro průmyslové účely. Hořák se od nynějška bude používat na kovací lince v závodu Honsha automobilky Toyota.Do budoucna Toyota usiluje o rozvoj vodíkové společnosti a snižování dopadů průmyslové výroby na životní prostředí. Prosazuje průmyslové využití vodíku a podporu poptávky po vodíkovém palivu.

Do budoucna Toyota usiluje o rozvoj vodíkové společnosti a snižování dopadů průmyslové výroby na životní prostředí. Prosazuje průmyslové využití vodíku a podporu poptávky po vodíkovém palivu.
foto: Toyota

V konvenčních hořácích spalujících vodík dochází k rychlé reakci vodíku s kyslíkem, což má za následek vysokou teplotu plamene a tvorbu škodlivých emisí NOx. Z těchto důvodů se praktická využitelnost vodíkových hořáků až doposud jevila jako problematická.

Nově vyvinuté hořáky obsahují dvě nové konstrukce, jejichž smyslem je zpomalit spalování vodíku. Kromě toho vykazují nulové emise CO2 a výrazně nižší emise NOx, čímž dosahují mimořádně příznivých ekologických vlastností.

Zamezení úplného smíchání vodíku s kyslíkem

Pokud je vodík při zapálení úplně smíchán s kyslíkem, výsledná směs hoří velmi prudce a za vysoké teploty plamene. U nově vyvinutého hořáku proudí vodík paralelně s kyslíkem a zapaluje se nedokonalá směs těchto plynů, což vede k pomalejšímu spalování s nižší teplotou plamene.

Srovnání konvenčního a vodíkového hořáku Toyota.

Srovnání konvenčního a vodíkového hořáku Toyota.
foto: Toyota

Snižování koncentrace kyslíku uvnitř pece

Pokud palivová směs v okamžiku zapálení vykazuje vysokou koncentraci kyslíku, spalování je prudké a plamen má vysokou teplotu. Aby se tomu zabránilo, otevírají se malé otvory v trubkách dodávajících do hořáku vodík, což umožňuje předspalování malého objemu vodíku a kyslíku. Koncentrace kyslíku se poté pro účely hlavního spalování omezí na optimální úroveň 19 procent, doprovázenou i nižší teplotou plamene.

Toyota usiluje o nulové emise CO2, což je součástí strategického programu Toyota Environmental Challenge 2050. Automobilka má rovněž v plánu využívat ve svých závodech energii z obnovitelných zdrojů, včetně vodíku.

Tyto technologie umožní v závodech po celém Japonsku nahradit 1000 průmyslových hořáků na zemní plyn hořáky vodíkovými. Konvenční technologie se významným způsobem podílí na tvorbě emisí CO2. Toyota plánuje postupně instalovat vodíkové hořáky i ve svých dalších závodech, podobnou instalaci zvažují i další společnosti ze skupiny Toyota Group.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je úžasne, při spalováni vodíku nevzniká CO2, plyn, který otepluje zemi.Vzniká jen vodní pára,nekolikanásobně účinější pro otepleni země.Kysličníky dusíku,a to vše společně z náročnou vyrobou vodíku je nějaký přínos?Tak funguje ekologie?To je dobrý vtip- no, jen tak dál ,ku světlým zítřkům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klasicka ukazka demagogie a debility. Ruku v ruce ukazuje ekodebilove, ze chybeli v zakladni skole v hodinach fyziky (vsichni z EU) chemie a zakladu logickeho mysleni. CO2 opravdu nikdy nevznikne, chybi uhlik. Vodni para, vznikla pri spalovani, ale k oteplovani planety rozhodne nenapomuze, verte nebo ne, ona totiz mrska jedna rychle zkondenzuje do kapalneho skupenstvi.

off

ČT: Vláda začala hledat způsob, jak snížit podporu solárním elektrárnám
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2647559-ct-vlada-zacala-hledat-zpusob-jak-snizit-podporu-solarnim-elektrarnam

Já myslím, že za takovejch 20 let ho určitě najdou...

"Stát se ale chce vyvarovat problémů, které způsobil solární boom v letech 2009 a 2010."

Problémy nezpůsobil solární boom, ale politický šmejdi, kteří proti tomu naprosto nic neudělali, aby se mohli se svejma lobystickejma kámošema napakovat. V Německu zareagovali na prudký pád ceny FV panelů v roce 2009 už za 3 měsíce, ale u nás to pěkně natáhli na 2 roky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problemy zpusobily dotace, tedy je treba stopnout veskere dotace. Tak snadne to je. (a vyplacet davky vsem tem absolventum ruznych ekologickych ved, aby nechcipli hlady, kdyz nic jineho neumi, nez se nauci neco uzitecneho)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém s Tvým komentářem je ten, že nejde o dotace, nýbrž o provozní podporu - stejnou jako má kdekdo kdekoli. Problém tedy není v podpoře. Bez ní by jaksi nikdo nic nepostavil a ČR by jaksi nesplnila své mezinárodní závazky, že jo. No že to ČR udělala tak jak to udělala je třeba řešit s posranci činnými v létech 2008, 2009 a 2010. Byli na to opakovaně upozorňováni. Jak řešit to sem napsat nemohu, každý má svou vlastní obrazotvornost o účinnosti různých variant.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta zakladni otazka je, proc prijimat mezinarodni zavazky. Teprve nasledne se muzeme ptat, jak je dodrzime. Takze pokud by nase vlady a posranci nebyli zkorumpovani poserove, pak by nikdy nekyvli na takove nesmysly.

Apropos, jaky je rozdil mezi provozni podporou a dotaci? Ja to chapu tak, ze dotace zaplatim jednou a provozni podporu platim po nejakou dobu. Ale zaklad toho vseho, tedy ze nekomu ukradnu penize, abych je nekomu jinemu dal je stale stejny. Protoze stejne jako neexistuje pozitivni diskriminace, diskriminuji bud vetsinu nebo mensinu, ale nespravedlive je oboji, tak dotace je vzdy kradez. Nepokrades=nebudes dotovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

výborně. Prosaď prosím Tě, že nebudeme spolupracovat s okolím. Mi totiž z Tvého komentáře vyplývá
1) nechci se s nikým dohodnout pokud nepřistoupí na mé podmínky. (modla groše v kapse)
2) pokud někdo dohodu udělá, tak ji budu torpédovat, protože to není můj zástupce, tak na to mám svaté právo, protože nikdo a nic mne nedonutí vyndat groč z kešeně.
3) a vůbec je jedno kdo co řekne, žádné dohody nejsou platné a je třeba uzákonit že kdokoli může kohokoli napálit tím, že od dohody upustí v průběhu běhu oné dohody v nejlepší okamžik pro mne. Tak abych měl mít možnost maximalizovat počet grošů v kešeni.

Sorry s tím já nesouhlasím. Pokud neprosadíš svou u voleb, pak trp jako každý jiný. To je demokracie. Tvou totalitu modly groše v Tvé kapse zde chci ještě méně než to co kritizuješ. Vím jak jsou jáisté nebezpeční už tím, že jdou přes mrtvoly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesouhlasit muzete, o tom mimo jine je demokracie. A souhlas s tim, ze tohle se ma rozhodnout ve volbach. Ty minule parlamentni me potesily, vysledek zelenodebilu je uchvatny, ty krysy nedostaly ani penize za hlasy. Vivat Stropnicky mladsi!

Obrázek uživatele Radovan

Omyl je jen v pořadí, jinak máte pravdu. Dotace i podpora jsou jen důsledek prvotního hříchu = daně. Státem posvěcené krádeže. Pod pohrůžkou státem legalizovaného násilí. Bohužel státu, který už dávno nefunguje pro prvotní účel - spravedlnost, obrana a organizace, ale pro sebe sama. Politiky, byrokraty a jimi uplácené vrstvy. A ti jsou pro změnu udržováni u moci těmi, kteří se dokázali, většinou nelegálně, dostat k penězům, aby si je vydržovali a žili nad nimi a mimo zákony.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zridka spolu sdilime nazor, ale v tomto se shodneme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná by stálo za úvahu, aby si někteří diskutující nejprve pozorně přečetli článek, to, čemu nerozumí si vyhledali a pak teprv přidali příspěvek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spalování vodík v principu nemůže produkovat CO2, protože vzniká pouze voda. Ovšem výroba vodíku, to je jiná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsem chemik a proto asi nechápu, jak při spalování směsi kyslíku a vodíku může vznikat NOx. Kde se tam bere ten dusík ??
A naopak mi přijde velmi logické, že emise CO2 z téhle reakce jsou nulové, když do ní žádný uhlík nevstupuje. Takový hořák bych snad dokázal navrhnout i já.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pri horení vodíka sice CO2 nevzniká, ale pri výrobe z metánu (takmer 96% sa tak vyrába) vznikne na každý vyrobený 1kg H2 až 7kg CO2.

technet .idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku-p6d-/tec_technika.aspx?c=A080127_234744_tec_technika_vse

Obrázek uživatele Jan Veselý

Učebnice tepelné techniky a/nebo ochrany ovzduší o tom hovoří jasně.
Dusík se tam bere ze vzduchu (z paliva jen velmi zřídka), protože tvoří asi 75% jeho hmoty. Při hoření vznikají oxidy dusíku dvěma mechanismy:
1) Při vysokých teplotách dochází k disociaci molekul N2 a atomární dusík okamžitě reaguje s okolním kyslíkem.
2) Na rozhraní plamene (plazma) a vzduchu vznikají volné radikály (atomární kyslík, atomární dusík, ...), které spolu reagují za vzniku NOx.
Existuje celá velká věda okolo konstrukce spalovacího prostoru, hořáků, apod., aby zároveň došlo k co nejdokonalejšímu spálení paliva a zároveň u toho vzniklo co nejméně NOx.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikde na obrázku spalovací komory nevidím vzduch, přiváděn je do jedné roury kyslík a do druhé vodík. Následuje zmíněná spalovací komora. Učebnice by nám tedy měla sdělit KDE se v komoře vezme vzduch? Nebo to je pane Veselý Vaše mírná nepozornost při studiu náčrtku spalovací komory v článku? Nebo rád hovoříte o Koze přes to, že článek popisuje Vůz? Tedy z5 k otázdce? Kde se při spalování bere dusík?

Minimalne tam, kde plamen opusti horak? Na obrazku je "hlavni spalovani" vyznaceno i mimo komoru.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a jaká tam je teplota jsi zapomnel dodat. Zajímá mne to u konkrétního výrobku. To že Ti výrobce nedá přesný náčrtek je snad jasné, ne? to by pak vyvíjel pro kdejakého kopírovače.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože to hoří v atmosféře a při vysokých teplotách vzdušný dusík reaguje s kyslíkem. Já bych problém typoval spíš na nesprávný směšovací poměr vodíku a kyslíku. Když je kyslíku příliš, zbytek kyslíku pak reaguje s ostatními okolními plyny a dusíku je tam nejvíc. Vysoká teplota tomu je napomáhá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

anonyme, kde máš na schématu přetlakové komory Tebou zmíněný vzdušný dusík? Jaká je teplota v místě možného styku s dusíkem?

Spalování čehokoliv za účelem pohybu či získání energie je v současnosti už těžkej přežitek. Mělo by se to používat jedině v případech, kdy není jiná možnost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A buřty budem opékat už jen v mikrovlnce

Fuj mikrovnka. To mi nesmí do bytu. :((

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč ne?

Grilovanej jsem jsem elektrickým smogem už beztak dost a žrádlo v tom upravovaný jíst nechci. Beztak ho z toho nejspíš konzumju v restauracích a jinde.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A znáš nějaké seriózní zdůvodnění proč by měly mikrovlny jídlo nějak znehodnotit ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mikrovlnka ohřívá pouze molekuly vody, ostatní "pálí".
Je to necitlivé ohřívání jídla.
Špatně to chutná, že to necítíte je vaše věc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mikrovlnka ohřívá pouze molekuly vody, ostatní "pálí". Netvrdím, že to pozná úplně každý, ale pro citlivé jedince je jídlo z mikrovlnky odporné.
Například maso v mikrovlnce ztratí šťavnatost, houby se znehodnotí a ani samotná voda ohřátá v mikrovlnce není dobrá, i když nevím čím to je, ale necítím se potom dobře a to mi stačí.

Pane Fg Ab,
pan Anonym se ptal na nějaké "seriózní zdůvodnění".
Vaše interní (subjektivní) pocity jej asi moc zajímat nebudou.

Obrázek uživatele Radovan

Je to opravdu do jisté míry věc názoru. Jenže žijeme příliš krátce a technologie je tu příliš krátce na to, abychom mohli dát pravdu té či oné straně. Takže si můžete přečíst toto http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/casopis/tema/mikrovlnka-mytu-zbavena-aneb-je-duvod-k-obavam--13546 i toto https://www.celostnimedicina.cz/skodlivost-mikrovlnnych-trub.htm. První článek to bere technicky a na datech, druhý se zabývá výskytem nových jevů, souvisejících s rozšířením mikrovlnek. Každý si může vybrat.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pane Radovane,
moc děkuji za oba odkazy.
Přečetl jsem pečlivě oba vámi zmíněné články a utvrdilo mne to v mém dlouhodobém názoru, že mi mikrovlnka nevadí.
Zato ten web celostnimedicina.cz mne znechutil. Nebudu zde vypočítávat čím vším, ale celkový dojem na mne působí nedobře.
Řečeno slovy klasika — "Ani kolo bych o to neopřel."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já už dlouhé léta používám místo mikrovlnky parní troubu (rozměrové podobná, rychlost ohřevu taky podobná) a chuť ohřátých pokrmů je nesrovnatelně lahodnější.
Třeba bramborová kaše je k nerozeznání od čerstvě uvařené, zatímco z mikrovlnky to byl kus oschle hmoty..

Obrázek uživatele Radovan

Rádo se stalo, to byla ukázka klasické pravice - levice, ode zdi ke zdi. Bohužel, svět je šedivý, složitý, věci individuální a závisející na spoustě faktorů. Snad univerzálně platný je jen zákon schválnosti - potřebuji něco udělat na zahradě, byl jsem 2 víkendy doma, lilo, tento víkend na cestách, je tam nádherně - a teorie muších křídel - i malá změna někde daleko může mít dalekosáhlé důsledky a ještě s odstupem času, takže je skoro nezjistitelná příčina důsledků.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

OT:
Zdravim.
Mam vas za znaleho veci se spoustou kontaktu.
Mohu pozadat o radu kdo by mi byl schopen dodat FVE s primarnim stacionarnim bateriovym ulozistem a moznosti pouzit jako sekundarmi uloziste, nektere z EV jenz jsou aktualne na trhu? S TM3 se asi nechytam, Tesla myslim ven stavu nepusti. Idealne tedy Konu v horsim pripade holt i Leaf 2. U nej se myslim psalo, ze je pro to pripraven.
Vsichni me hrozne presvedcuji jak to umi, a kdyz po nich chci zavaznou nabidku zjisti, ze je to problem...

Pripadne nekdo jiny tady by vedel/umel?

Dekuji

---

To Tesla dává křídla. 98tis. elektrizujících km.

U Leafa psali, ze na vytazeni energie z nej je treba specialni krabice primo od Nissanu (zapojena do chademo). Cena, pokud si dobre pamatuju, okolo sto tisic.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Aha. Diky
To byl jeden z kamenu urazu, ze nikdo nevi pres jake rozhrani se k tomu autu vubec pripojit.
Vsichni blabolili neco o tom, ze musi zjistit jakou baterku to auto pouziva a chteli ji pripojovat stejne jako to stacionarni uloziste, coz mi prijde jako kravina.

---

To Tesla dává křídla. 98tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Radovan

Na VSB to z Nissanu dostat ven umíme https://www.fei.vsb.cz/export/sites/fei/cs/o-fakulte/organizacni-struktura/vedecka-rada/files/Habilitace_Prokop.pdf, už je to komerčně dostupné https://www.elektroprumysl.cz/casopis/2017/brezen/51/, hezky popsáno zde https://www.elektrina.cz/energeticka-sobestacnost-domacnosti-s-pomoci-elektromobilu-a-tetrisu-s-energii.

Ovšem máte Teslu, tak proč nevyužijete Teslí ekosystém FVE Solar city - Tesla Powewall - Tesla elektromobil? Netuším, jak je to s koupí v Evropě, ale jste zákazník, tak ho prostě chtějte. Ať se Elon snaží :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Urcite "Tesla reseni" umi brat energii z auta (pozadavek Michelina)?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Už dlouho. A nejen v USA. Tady je Německo https://www.youtube.com/watch?v=PamCOi0ktrs

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Asi jsem slepy, kde presne to v tom videu je? Jasne, ze muze brat energii z Powerwallu, ale ze by ji mohl brat z auta tam nikde nevidim. Dokonce se tvrdilo, ze to je zakazane umyslne, aby si lide nevozili domu "elektrinu zdarma" ze superchargeru.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Opravdu to v tom evropském videu nikde není. Pohledám to americké, někde na něj mám v seznamech odkaz. Tam k tomu měl borec připojen k FVE i bazén a ohřev vody v něm.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

Svoji Teslu k tomu nevyuziju, protoze v dobe kdy sviti je se mnou nekde venku a domu se vracim az vecer. Ted v zime za uplne tmy.
Chci tedy za tim ucelem vymenit manzelky auto, ktere vetsinu casu stoji v garazi a tedy se na to vyborne hodi.
No a M3 je stale jeste v nedohlednu, s jejich Solar city to bude v Evrope obavam se podobne.

Konkretni firmu co by to umela na klic neznate? Nechce se mi to studovat a kutit po domacku.

---

To Tesla dává křídla. 98tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Radovan

Aha, tak to se nedá nic dělat. Zkuste kluky z Teco a.s. Kolín, www.tecomat.cz, oni to řešení vystavovali s VŠB už na Infotermě počátkem roku 2017. Popisují systém v tom časopise.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

Diky

---

To Tesla dává křídla. 98tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Jan Veselý

V elektrické troubě, romantismu se ovšem meze nekladou.

Ano elektrická nebo solární trouba to je ono. :)
Naštěstí si buřty na ohni nevopejká celá republika každý den :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Perfektně napsáno, budu s dovolením používat :)

taky to rad pouziju. ale do sbirky logickych nesmyslu. to je neco jako: vsechny ovce na svete jsou cerne. az na ty, ktere jsou bile. asi tolik k hlouce vyroku, ktery planujete pouzivat.

No už to tak vypadá, že jsem si vypěstoval alergii na nicky začínající malým r :) Doufám, že přijmeš moji nabídku vzájemného ignorování.

nezlobte se, ale tahle nabidka je nevyhodna. nekdo placa nesmysly a ja to mam ignorovat. a coze mi za to nabizite? vasi lecbu alergie na nicky zacinajici malym r? zopakujme si ten vyrok znova:"Spalování čehokoliv za účelem pohybu či získání energie je v současnosti už těžkej přežitek. Mělo by se to používat jedině v případech, kdy není jiná možnost." nepride Vam, ze druha veta docela neguje prvni? pokud jsou pripady, kdy neni jina moznost, z toho jaksi vyplyva, ze to spalovani cehokoliv neni v soucasnosti prezitek. doplnuji, ze tech "pripadu, kdy neni jina moznost" rozhodne neni malo. dovlim si opakcny vyrok: bez ohledu na to, kolik nam je, pocas nasich zivotu se spalovanim cehokoliv jako zdroje energie budeme muset muset pocitat jako s realnou alternativou.

Jo je to prostý konstatování, ale spousta lidí si to ještě neuvědomilo a berou to jako něco co bude někdy kdovíkdy v budoucnu, ale rozhodně né teď a tady a proto stále myslí postaru. A první reakcí je strach, že si nebudou mít kde vopíct buřty :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

a neuvedomujú si, že tie "buřty" na opekanie vhodné nie sú!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Absolutní souhlas! ;)

To mě napadlo po shlédnutí epizody Fully Charged o Orknejích, kde na ostrově na konci světa přešli z totální energetické závislosti na britské pevnině obratem na velko výrobce energie a zároveň laboratoř nových nových způsobů získávání energie. Pohled na ty najednou zbytečné monstrźní dieselgenerátory to jen utvrdil. Vůbec je pěkný, že ostrovy kam se vždycky všechno draze dováželo můžou najednou bejt víc samostatný a nepálit ropu, aby si vyrobili elektřinu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonBUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter