Toyota v roce 2018 představí druhou generaci technologií aktivní bezpečnosti Safety Sense

Bezpečnostní systémy mohou mít reálný dopad na snižování počtu dopravních nehod a smrtelných zranění pouze poté, co se začnou používat skutečně masově.

Modernizovaný předkolizní bezpečnostní systém (PCS) zajišťuje účinnější snížení rychlosti a spolehlivější rozpoznávání chodců i cyklistů
foto: Toyota

Proto Toyota v roce 2015 zahájila aplikaci vyspělých bezpečnostních technologií prostřednictvím paketu ‘Toyota Safety Sense’ (TSS). TSS je balíčkem technologií aktivní bezpečnosti, jehož úkolem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.

Součástí paketu prvků aktivní bezpečnosti je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) vč. funkce na podporu jízdy po městě a systému pro hlídání jízdních pruhů (LDA), systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatické přepínání dálkových světel (AHB) . Vozidla vybavená radarem pracujícím v pásmu milimetrových vln rovněž využívají adaptivní tempomat (ACC) a systém PCS s funkcí rozpoznávání chodců.

Od roku 2015 bylo systémem Toyota Safety Sense vybaveno již přes 5 milionů vozů Toyota. V Evropě pak podíl vozů s tímto systémem dosáhl dokonce 92 % . Již dnes lze doložit pozitivní dopady na reálný pokles nehodovosti v běžném provozu, např. cca. 50% snížení případů nárazů do vozidla zezadu, resp. cca. 90% snížení těchto nehod v kombinaci s inteligentním ultrazvukovým lokátorem (ICS).

Toyota se dlouhodobě zasazuje o dosažení bezpečné mobilní společnosti. Věří proto, že je důležité podporovat přístup zahrnující uživatele, vozidla i dopravní prostředí, stejně tak jako snahy o „reálně dosažitelnou bezpečnost“ na základě získávání zkušeností při studiu skutečných dopravních nehod a začleňování takto získaných poznatků do procesů vývoje vlastních vozidel.

Toyota v souladu se svojí firemní filozofií „Kaizen“ (neustálé zlepšování po malých krocích) nyní představuje již druhou generaci systému Toyota Safety Sense. Jeho součástí je vylepšená systémová jednotka, modernizovaný předkolizní bezpečnostní systém (PCS) a nový asistent pro sledování stopy (LTA); zachovány byly funkce adaptivního tempomatu (ACC), systému rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatického přepínání dálkových světel (AHB).

Vozidla vybavená systémem Toyota Safety Sense druhé generace se budou moci pochlubit účinnější monokulární kamerou a milimetrovým radarem pro ještě lepší detekci rizikových situací a zvýšení funkčnosti. Instalaci navíc zjednodušují kompaktnější rozměry těchto systémů.

Modernizovaný systém PCS při rychlostech přibližně od 10 do 180 km/h rozpoznává vozidla jedoucí vpředu a snižuje riziko nárazu do nich. Tento systém je rovněž schopen odhalit riziko střetu s chodci (za dne i po setmění) nebo cyklisty (pouze za dne) – v takovém případě se automatické brzdění aktivuje při rozdílu rychlostí v rozpětí od 10 do 80 km/h.

Nový asistent pro sledování stopy (LTA) pomáhá řidiči udržovat vozidlo uprostřed jízdního pruhu tím, že aktivně zasahuje do řízení v součinnosti s adaptivním tempomatem (ACC).

Asistent LTA se rovněž dodává s modernizovaným systémem pro hlídání jízdních pruhů (LDA), který rozpoznává okraje rovných silnic i za situací, kdy vodorovné pruhy na vozovce chybějí. Když řidič začne neúmyslně z pruhu vyjíždět, systém jej varuje, aby se opět vrátil do požadované stopy.

Paket bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense druhé generace se bude postupně uvádět na trhy v Japonsku, Severní Americe a Evropě, a to od počátku roku 2018 společně s uváděním nových modelů.

tisková zpráva

25 Comments on “Toyota v roce 2018 představí druhou generaci technologií aktivní bezpečnosti Safety Sense”

  1. Připadá mi, že od doby programu Apollo a letů na Měsíc
    Připadá mi, že od doby programu Apollo a letů na Měsíc jsou všichni strašně „připosraní“. Ta dnešní kultura nulových rizik mě vytáčí. Dávno jsme mohli být na Marsu, dávno jsme mohli osídlit skoro celou Sluneční soustavu. Ale ne, co kdyby někdo umřel! Politici tohle totálně zazdili a zazdívají nadále a ta hloupější většina jim to žere i s navijákem, hlavně když je na přídavky na děti.

    1. Leť první, já tu radši zůstanu lemtat Plzeň a těšit se
      Leť první, já tu radši zůstanu lemtat Plzeň a těšit se z čerstvýho vánku na tváři a šplouchajíciho se oceánu, zatímco si vobčas zčeknu tvoje posty na soc. sítích 😉
      Přistání na kometě a paparazzi průlet kolem Pluta ti evidentně nestačí :))
      Za chvili se Kepler podívá hódně hluboko do minulosti. Až tam kam není vidět… doufejme, že se mu to podaří. Přecejenom 300 operací nutných k rozložení toho werku to si hodně fanděj.

                1. Koukám, že se dědek netěší na vnoučátka 🙂
                  Koukám, že se dědek netěší na vnoučátka 🙂

        1. To taky. Prozatím se pouze testuje pokladna, která zvládne
          To taky. Prozatím se pouze testuje pokladna, která zvládne v beztížném stavu zásobovat české ministerstvo financí online pokladními operacemi a vytisknout správný lístek. Problémem se ukázaly oblety Země, kdy modul zrovna nevisí hned nad Českem. Ale chystá se výjimka pro kosmické lodě, jako už je pro prodejce kaprů.

  2. off
    Tahač Tesly prý spotřebuje na nabití proud pro 4 000

    off

    Tahač Tesly prý spotřebuje na nabití proud pro 4 000 domácností
    http://www.investicniweb.cz/news-tahac-tesly-pry-spotrebuje-na-nabiti-proud-pro-4-000-domacnosti/

    „Další odborníci poukazují na fakt, že nabití kamionu za půl hodiny vyžaduje technologii, jaká v současné době neexistuje. I ty nejrychlejší dobíjecí stanice mají výkon jen asi 450 kilowattů.“

    Hrůza co? Zase se musí vyrobit něco co neexistovalo. :))
    Komu by se do toho taky chtělo? Hele, támhle Elon se hlásí :)))
    Jakou že to kapacitu má ta mabíječka trajektů v Norsku? Kolika domácnostem by to stačilo?

    1. A přitom by stačilo vědět jaké jsou bezpečnostní
      A přitom by stačilo vědět jaké jsou bezpečnostní přestávky řidičů kamionů.Celková doba řízení mezi dvěma denními odpočinky nebo jedním odpočinkem denním a jedním týdenním nesmí přesáhnout 9 hodin. Dvakrát za týden může být prodloužena na 10 hodin.
      9hodin jízdy x 90km/hod někde po dálnici znamená hypoteticky maximální dojezd 810km. Reálně ujede méně. Pak musí kamión stát a má hromadu času na nabíjení.
      🙂
      Odborníci jsou vedle. Úplně přesně si dovedu představit jak tenhle kamión pendluje po EU a baterie ho donutí zastavit a nabíjet a dodržovat bezpečnostní přestávky.

  3. „Toyota v souladu se svojí firemní filozofií „Kaizen“
    „Toyota v souladu se svojí firemní filozofií „Kaizen“ (neustálé zlepšování po malých krocích)“ vám v roce 2100 konečně představí vychytaný vodíkový Mirai. Problém bude ten, že tou dobou už se nejspíš budem teleportovat. No nic 🙂

    1. toyota se svoji firemni filozofii kaizen se stala nejvetsi
      toyota se svoji firemni filozofii kaizen se stala nejvetsi automobilkou sveta. elektromobil dovedla do komercniho vyuziti jini o tom ani nepremysleli, s hybridem dosahuje takovych uspechu, ze se nimi inspiroval i server na kterem diskutujeme a vodik bez ohledu na to jakou ma budoucnost dovedla jako jedina, nebo jedna z mala, do komercniho prodeje. a to nejlepsi, kdyz nejaky termin slibi, tak jej i dodrzi.

Napsat komentář