TEST: velký letní test horských elektrických kol

V průběhu minulého týdne jsme vám představili čtyři účastníky velkého letního testu horských elektrokol. E-totem Powerful, 4freetime mtb, Apache Hawk 29 a v neposlední řadě AGOGS Uphill MTB. Jak vše dopadlo se dozvíte v dnešním článku.

Velký letní test horských elektrokol magazínu Hybrid.cz
foto: Jan Horčík/Hybrid.cz

Všechna čtyři horská elektrokola jsme v uplynulých čtyřech týdnech podrobili intenzivnímu testování. V překladu to znamená jediné: jezdit, jezdit, jezdit. Jezdit na silnici, po poli, v lese. Za deště i v žáru slunce. Pořád. Protože když kolo, tak elektrické.

Metodika testu

Horská elektrokola všech čtyř výrobců/dovozců (4freetime, E-totem, ekolo.cz a Apache) projela jak redakce Hybrid.cz (Petr + Honza), tak „náhodní kolemjdoucí“. Nejvíc času jsme na nich pochopitelně strávili my sami (100+ km/kolo), testeři z řad veřejnosti s každým strojem strávili alespoň 20 minut.

Jakmile si každý testující kola vyzkoušel, dostal do ruky hodnotící formulář. V něm jednotlivé produkty oznámkoval JAKO VE ŠKOLE známkou 1-5. Známkovaly se jak jednotlivé atributy, tak celkový pocit z jízdy.

V tabulce u každého kola najdete tedy jak známky každého kdo se na kole svezl, tak výsledné průměry. U každého kola pak uvádíme v zeleném rámečku také výslednou známku zaokrouhlenou na dvě desetinná místa, která je průměrem všech hodnocení. V červeném poli v textu u každého kola najdete dojezd naměřený na testovacím okruhu.

Měření dojezdu

Dojezd kol jsme měřili na 30km dlouhém, převážně rovinatém okruhu Stará Boleslav – Brandýs nad Labem – Toušeň – Lysá nad Labem – Stará Boleslav. Kola jsme nastavili vždy na NEJVYŠŠÍ stupeň příšlapu jaký kolo dovolovalo, ale cestovní rychlost jsme vždy udržovali mezi 24-26 km/h.

Hybrid.cz test elektrokola testovací trasa léto 2013

Testovalo se ve slunečném počasí, bez deště, s jezdcem o hmotnosti 75 kg, po dobití baterie na plnou kapacitu přes noc.

Ukázalo se, že dojezd už dnes zdaleka není kritickým místem elektrokol. Prakticky všechna zvládla ujet minimálně 50 km, častěji ale 60 km. Jako mnohem důležitější se nám vyjevilo zpracování příšlapu a kola jako celku.

UPOZORNĚNÍ: hodnotící známky jako ve škole (1 nejlepší, 5 nejhorší). Známka v zeleném rámečku je výsledný průměr. V tabulce pak najdete jednotlivé známky všech účastníků. V následujícím seznamu jsou kola řazena abecedně.

2,69

4freetime MTB

Cena: 38 900 Kč vč. DPH

test terénních elektrokol - 4freetime mtb test terénních elektrokol - 4freetime mtb test terénních elektrokol - 4freetime mtb

horské elektrokolo 4freetime mtb test

„Horské“ elektrokolo 4freetime mtb. Ve skutečnosti je lepší zůstat s ním na pevném asfaltu.
foto: Jan Horčík/Hybrid.cz
DOJEZD: 55 km

Nejlevnější účastník našeho testu dopadl v celkovém hodnocení nejhůře se známkou lehce za průměrem. Testeři si u modelu 4freetime MTB nejčastěji stěžovali na slabý (na druhou stranu víceméně plynulý) příšlap a krátký rám, který ve výsledku nabízí nepohodlný posed.

Další klíčovou nevýhodou se ukázala být koncentrace veškeré hmotnosti na zadní kolo (baterie v nosiči, elektromotor), což může snadno vyústit v proraženou duši – jak jsme se ostatně sami přesvědčili v závěru testování.

I díky spíše slabšímu příšlapu nabízí horské elektrické kolo 4freetime vcelku slušný dojezd srovnatelný s konkurencí. Jen je třeba na pedály trochu „přitlačit“. Přesto si z testování neodnášíme pocit, že by šlo o skutečné horské/terénní elektrokolo.

A nakonec dvě maličkosti: sedlo ani trochu nepomáhá alespoň navodit dojem sportovního kola; kolo se po zapnutí automaticky nevypíná.

Hodnocení:

2,06

AGOGS Uphill

Cena: 43 990 Kč vč. DPH

test terénních elektrokol - AGOGS Uphill MTB test terénních elektrokol - AGOGS Uphill MTB test terénních elektrokol - AGOGS Uphill MTB

test horské elektrokolo AGOGS Uphill MTB elektrické kolo

foto: Petr Soukup/Hybrid.cz
DOJEZD: 61 km

AGOGS Uphill MTB je elektrokolo, se kterým jsme zažili během testování největší trápení. Když jsme kolo poprvé vyzvedli k testu, ukázalo se velmi brzy, že s příšlapem je problém – kolo bylo zcela nepředvídatelné, příšlap se náhodně chvílemi spínal a vypínal.

Vyměnili jsme ho – dle výrobce šlo o vadný kus. Jenže pak jsme nově zapůjčený kus museli vyměnit znovu. Příšlap se choval úplně stejně podivně. Jenže problém přetrvával. Tak jsme kolo vyměnili ještě jednou, za „nově sestavené“. Celkem jsme tedy vystřídali čtyři různá elektrokola AGOGS Uphill MTB.

Bohužel se ukázalo, že – jak se říká ve světě programátorů – „nejde o bug, ale feature“. Příšlap, tedy kritická součást každého elektrokola, je v případě AGOGS Uphill MTB zároveň tím nejhorším a nejbolestivějším místem. Dělá si co chce a kdy chce.

Někdy si usmyslí, že vás pěkně sveze. Ale to se stává málokdy. Většinu času s vámi ale bude cukat a cvičit tak, že po třech minutách začnete mít chuť s kolem praštit do pangejtu a pokračovat raději pěšky – protože to tak bude lepší.

Problém jsme pochopitelně řešili se společností , výrobcem kola. Ta tvrdí, že ani její testovací jezdci, ani zákazníci, kteří si Uphill pořídili, žádné takové problémy nehlásí. A když, pak jde o špatně upevněnou baterii, případně problém, který lze vyřešit servisním zásahem.

Jsme na vážkách. Uphill je po všech stránkách, až na tu jednu – nejkritičtější – opravdu dobré kolo. Je možné, že jsme měli čtyři vadná kola po sobě? Neumíme šlapat (ani naši testeři)? A co na to Jan Tleskač? Hádáme, že si někde poletuje…

Hodnocení:

1,75

Apache Hawk 29

Cena: od 49 990 Kč vč. DPH

test terénních elektrokol - Apache Hawk 29 test terénních elektrokol - Apache Hawk 29 test terénních elektrokol - Apache Hawk 29

test elektrokolo Apache Hawk 29

Terénní elektrické kolo Apache Hawk 29 se středovým pohonem Bosch
foto: Jan Horčík/Hybrid.cz
DOJEZD: 51 km

Elektrokolo Apache Hawk 29 bylo jediné kolo v testu se středovým pohonem a 29″ koly. Jízdní vlastnosti pohonu dodávaného německou společností Bosch jsou bezprecedentní. Zcela plynulý příšlap, výtečné rozložení hmotností. Celkově výborný pocit z jízdy na na tomto kole dosvědčuje i druhá nejlepší známka.

Až na vyšší cenu a několik maličkostí není modelu Apache Hawk 29 co vytknout. Tou nejzávažnější „maličkostí“ je fakt, že při nabíjení musíte baterii vyjmout z rámu. Právě na ní se nejspíš šetřilo – zejména kvůli už tak dost vysoké hmotnosti kola.

Výsledkem je i o něco kratší dojezd kola proti konkurentům, a to přibližně o 16 %. Při testu dojezdu jsme kolo úplně vyjeli – nicméně v okamžiku, kdy displej/počítač signalizoval ještě jednu čárku baterie, kolo už vyplo.

Hodnocení:

1,73

E-totem Powerful

Cena: 39 991 Kč vč. DPH

test terénních elektrokol - e-totem Powerful test terénních elektrokol - e-totem Powerful test terénních elektrokol - e-totem Powerful

auto test horské elektrické kolo e-totem Powerful

Horské elektrokolo e-totem Powerful (2013)
foto: Jan Horčík/Hybrid.cz
DOJEZD: 59 km

Vítězem velkého letního testu horských elektrických kol magazínu Hybrid.cz se stává E-Totem Powerful. Nabízí jednoznačně nejlepší poměr cena/výkon, ale i celkově velmi dobré svezení.

Odpružení není tak pohodlné jako u AGOGSu (chybí odpružená sedlovka), příšlap není tak plynulý jako u Apache, ale ze známkového hodnocení jasně plyne, že E-totem zaujal všechny zúčastněné. Takhle si předtavujeme horské elektrokolo.

Snad jedna drobná výtka se týká faktu, že brzdy nemají senzory pro zastavení elektromotoru. Ten by měl reagovat sám, což se mu po většinu času daří, ale někdy přeci jen nestihne – pak se můžete dočkat nepříjemného klapavého zvuku.

Hodnocení:

Redakce Hybrid.cz využívá při testu elektrokol vozy značky Peugeot   

24 Comments on “TEST: velký letní test horských elektrických kol”

  1. Na novem kole Agogs Uphill
    Na novem kole Agogs Uphill jsem sice nejezdil. Ale prijde mi za by snad redaktori poznali ze motor pomaha moc, napriklad pri pozadavku na pomalou jizdu a ubrali silu asistence motoru. Jezdil jsem na jejich Barackovi, kde to nejde regulovat, ale i na starem Uphillu a novem velmi povedenem SilverGo kde regulace je. Zaroven i na „nelegalni“ sade s 1000W motorem 48V. Vsude se po velmi kratke dobe najit spravny styl prislapu, pripadne plynu.
    A je jedno jestli je to teren, silnice z kopce nebo do kopce. Takze pokud nejsou redaktori uplne retardovani (coz snad ne)
    nebo E-kolu nepreji, vypada to opravdu na chybu ridici jednotky. Coz je treba priznat. Navic kolo bylo 4x meneno takze i lidi z servisu E-kola tam chybu asi diagnostikovali. Mame v rodine dve jejich skladacky jejich ochota a kvalita sluzeb je prikladna. Na druhou stranu je dobre ze na toto redaktori upozornili. Protoze tento typ (ridici jednotka z teto serie) evidentne nedosel zakaznikum doladeny.

  2. Na novem kole Agogs Uphill
    Na novem kole Agogs Uphill jsem sice nejezdil. Ale prijde mi za by snad redaktori poznali ze motor pomaha moc, napriklad pri pozadavku na pomalou jizdu a ubrali silu asistence motoru. Jezdil jsem na jejich Barackovi, kde to nejde regulovat, ale i na starem Uphillu a novem velmi povedenem SilverGo kde regulace je. Zaroven i na „nelegalni“ sade s 1000W motorem 48V. Vsude se po velmi kratke dobe najit spravny styl prislapu, pripadne plynu.
    A je jedno jestli je to teren, silnice z kopce nebo do kopce. Takze pokud nejsou redaktori uplne retardovani (coz snad ne)
    nebo E-kolu nepreji, vypada to opravdu na chybu ridici jednotky. Coz je treba priznat. Navic kolo bylo 4x meneno takze i lidi z servisu E-kola tam chybu asi diagnostikovali. Mame v rodine dve jejich skladacky jejich ochota a kvalita sluzeb je prikladna. Na druhou stranu je dobre ze na toto redaktori upozornili. Protoze tento typ (ridici jednotka z teto serie) evidentne nedosel zakaznikum doladeny.

  3. Aj Vám sa zdá,že nás tu
    Aj Vám sa zdá,že nás tu niekdo ťahá za nos?traktor Krystal letel z kopca 50km,a len tak tak som ho v 60km rýchlosti predbehol,mam vlastný poskladaný e bike,za 1200eur a nemam príšlap.Zatial.Mám 92kg,niesol som 20kg hrušiek zo záhrady a 20km domov.Za 45000kč by na mňa nemalo za jazdy pršať.To si myslím o doterajších e bikoch.Bez príšlapu 35km pri 40km/h.S pozdravom eMaťo.

  4. Rád bych přidal svoji
    Rád bych přidal svoji zkušenot s Agogs Uphill MTB na kterém mám najeto asi 400km. Je pravda že po zakoupení byly trošku problémy se senzory příšlapu – levá klika byla výrazně citlivější než pravá, takže motor pomáhal v určitých momentech nepravidelně, ale po seřízení v servisu se zatím zdá že je to OK a žádné problémy nepozoruji..
    Co se týká dojezdu, při nastavené asistenci stupeň 3 z 5ti jsem zatím na jedno nabití vždy ujel cca 80km.

  5. Je neuvěřitelné, že
    Je neuvěřitelné, že firma e-kolo, si v této cenové kategorii dovolí prodávat elektrokola se zmateným senzorem. Že jde o čínská kola se značkou Agogs by nevadilo, ale je to přece nebezpečné hazardování se zdravím! Pokud se ani redaktorům nepodaří uklidnit elektropohon, jak můžou dopadnout běžní uživatelé?

  6. Ja redaktorom sa chcem
    Ja redaktorom sa chcem podakovat za dobrý test , potom čo som si založil stranku kde popisujem svoj teslabike a sem tam niečo otestujem , si uvedomujem taký test sa tažko rodí , hlavne ked máte popísať svoje pocity s jazdy.

    1 na Agogse elektrobicykel ktorý stojí 43000 by som bol velmi sklamaný keby idem do kopca a pas mi začne zaberat malo, naopak na rovine by bol moc čulý …
    V kopci keby to vypadne a musím tlačit elektrobicykel tak by som bol sklamaný ..

    2 K etotem brzdam chapem že jazdia v režime pas a človek nebude betálovať do brzdenia
    „Ten by měl reagovat sám, což se mu po většinu času daří, ale někdy přeci jen nestihne“
    sami redaktori to vytkli, naštastie je malý motor určený pre domoc tak vidlicu nezlomí.Možno ak ma planetovú prevodovku tak tá by mola cuknutím sa kazit..
    ale predsa by som oželel komfort a mal tam brzdy zo snímačmi.

  7. Rád bych se za účastníka
    Rád bych se za účastníka testu vyjádřil u uvedenému výsledku elektrokola AGOGS Uphill:

    1. Nerozumím tomu, proč autoři testu věnují většinu popisu testovacího e-kola problémům s předávku testovacího modelu. Testování přišlo v době, kdy se najednou ve firmě sešlo více testovacích modelů ze zápůjček s různými chybami software a hardware. Nicméně, proč je toto leitmotivem popisu testování zcela funkčního modelu kola nikdo nechápeme.

    2. Vážím si toho, že redaktoři Hybrid.cz nešetřili vzorek značky Agogs, i když je výrobce – ekolo.cz jedním z komerčních partnerů tohoto serveru.

    3. Výrazný problém ale vidíme v tom, že test – tak jak byl realizován – nebyl určen pro toto elektrokolo a navíc je z informací od organizátorů zřejmé, že žádný z testovacích jezdců nebyl správně proškolen k ovládání testovaného modelu elektrokola AGOGS Uphill MTB a tím pádem bylo toto e-kolo používáno chybně, z čehož asi plynou výsledky „testování“, viz dále:

    – Testovací trasa o délce 30 km obsahuje celkové převýšení 20 metrů !! Byla tedy zcela nevhodná k testování elektrokola s motorem 350W a na napětí 48V, které je určeno primárně do terénu. Lze ověřit z GPX publikovaných koordinátů testovací trasy přenesených na server BikeMap: http://www.bikemap.net/cs/route/2283124-hybrid-testroute

    – Nastavení asistence na maxmální úroveň, viz: „nastavili vždy na NEJVYŠŠÍ stupeň příšlapu jaký kolo dovolovalo“ je v případě tohoto modelu nepřípustné, protože minimálně 50% testovací trasy vedlo po veřejných komunikacích a úroveň 4 a 5 u modelu Uphill MTB přesahuje legální výkon kola na takové komunikaci. To také vede onomu výroku „většinu času s vámi ale bude cukat a cvičit“… Pochopitelně ano, pokud 75 kilový jezdec na asfaltové rovince má výkon, který je určený pro 90ti kilového jezdce na šotolinové a strmé horské cestě…

    – Nesmyslnou volbou příšlapu byl také ovlivněn uvedený dojezd, který (byť nejlepší ze všech testovaných) v podobně rovinatém terénu byl u 423Wh baterie elektrokola Uphill změřen na 117 km s volbou úrovně asistence 2, kterou bychom asi zvolili pro testovací jezdce v testu Hybrid, kteří by poté s nejtěžším převodem kola 46×13 žádné „cukání“ jistě necítili.

    Závěrem pevně věřím, že se na příští rok snad již povede plánované propojení týmu serveru Hybrid.cz s testovacím střediskem ExtraEnergy.org z Německa a i český spotřebitel dostane skutečně prověřené infomace díky fundovaným testovacím metodám.

    Jakub Ditrich, jednatel ekolo.cz

    1. Vážím si bodu 2. a
      Vážím si bodu 2. a věřím, že nebyl brán sarkasticky. 😉

      Zejména vzhledem k argumentům dvou odstavců následujících pod bodem 3. věřím, že si čtenáři udělají vlastní obrázek. Na druhou stranu, a to je do diskuze, je zvláštní, že by člověk měl k e-kolu potřebovat jiné proškolení, než které mu dá praxe 100 km jízdy. Problém zde bude spíš nevhodnost srovnávat testovaná kola podle zvoleného metru na zvolené trase. Ale asi bylo těžké vymýšlet metody a jejich korekce, když každé kolo je jiná ves. Spíš je škoda, že to Agogs takhle odnesl. A souhlasím, že souhrn měl poukázat spíše na samostatný test kola, anebo vyzdvihnout/zasoustředit se i na něco jiného

      1. Pokud je s kolem dodáván
        Pokud je s kolem dodáván manuál, ve kterém je zvláštní kapitola věnována právě nastavení vhodné asistence příšlapu pro jednotlivé jízdní režimy, pak je zcela zjevně chyba na straně uživatele, zde tedy testovací skupiny. Pokud toto ale v manuálu není podrobně vysvětleno, pak je jednoznačně chyba na straně výrobce / distributora a kolo bylo za toto strháno zcela po zásluze.

        Mimochodem ten manuál bych si ostatně rád přečetl (na stránkách ho nemohu najít)

        1. Mil Pajdo, vzhledem k tomu,
          Mil Pajdo, vzhledem k tomu, že se tento typ elektorkola prodává zásadně v síti autorizovaných prodejců, nikoli vzdáleným přístupem, je správná technika jízdy individuálně vysvětlována každému novému majiteli.

          Manuály k elelktorkolům AGOGS nejsou na webu publikovány, jsou dodávány tištěné s každým novým kolem.

          1. No právě proto mi je také
            No právě proto mi je také záhadou proč testovací skupina o správné technice jízdy nevěděla jak je popsáno v článku, a ještě více, že při popisované komunikaci s dodavatelem nedošlo k vysvětlení problému, nebo že se o tom nedočetli v přiloženém manuálu.

            Mimochodem další vyjádření, že „testovací trasa byla zcela nevhodná pro kolo..“ mi přijde až úsměvně nešťastně formulovaná, alespoň u mne evokuje, že to kolo prostě neumí jezdit po silnici. A to jestli je motor navinut na 36V, 48V nebo 1000V a má výkon 350W nebo třeba 10kW je samozřejmě v kontextu toho, že nefunguje příšlap tak jak by měl vlivem špatného nastavení asistence, naprosto nepodstatné.

            1. Pro upřesnění:
              Pro upřesnění: nejvyšší hodnotu příšlapu jsme nastavili kolům PRO TEST DOJEZDU (tedy cca na 60 km). Během veškerého dalšího jěždění jsme u všech testovaných kol pochopitelně využívali všechny stupně příšlapu. A v případě AGOGSu se snažili najít „ten správný“… což se nepodařilo. Co se týká zvolené trasy, dovolím si dále doplnit, že jestli je kopec dlouhý 30 nebo 300 metrů už nám nepřijde podstatné. Kola jsme, jak je v testu uvedeno, zkoušeli na všech možných terénech – lesních i polních cestách, ale také na silnici.

  8. Ono testovat horsky
    Ono testovat horsky elektrokola na rovine je asi “ mirne receno“ kontraproduktivni. Myslim si, ze pokud si chcete koupit nejaky elektrokolo, otestujte si sami na vlastni kuzi vsechny modely, co pripadaji v uvahu. Kazdej clovek je jinej a ma jiny potreby, Tyhle testy berte s rezervou, vzdyt je delaj lidi, co vlastne kolum ani nerozumi, a jsou si toho vedomi. Neco jako kdyz redaktori TopGear testuji jestli jde na skodovce pristat vrtulnikem „-)

      1. Sarkasmus umíte, ale faktem
        Sarkasmus umíte, ale faktem je, ten člověk měl pravdu. Testovat horské kolo na silnici (potažmo na šotolině) je mírně řečeno mimo (možná vás to šokuje, hosrským kolem jezdím v jiném druhu terénu).

        Kolům rozumíte jezdíte na nich 4 roky a tak horské kolo testujete na silnici (či šotolině)… sarkasmus v obráceném gardu

        Někdy není ponížením přiznat si chybu, ale směšným sarkasmem sezměšnit nekoho kdo poukázal na to, že jste chybu udělali a nechcete si ji přiznat.

        P.S. i když test oceňuji, přesto jak bylo psáno tento test se musí brát hodně s rezervou.

        1. „Testovat horské kolo na
          „Testovat horské kolo na silnici (potažmo na šotolině) je mírně řečeno mimo (možná vás to šokuje, hosrským kolem jezdím v jiném druhu terénu).“ – SOUHLAS. VIZ. ČLÁNEK: „V překladu to znamená jediné: jezdit, jezdit, jezdit. Jezdit na silnici, po poli, v lese. Za deště i v žáru slunce.“ TAKŽE PRO JISTOTU JEŠTĚ JEDNOU: KOLA JSME TESTOVALI NA VŠECH DRUZÍCH POVRCHU A TERÉNU. Včetně silnice. Primárně na lesních cestách.

  9. Nedá mi to, abych
    Nedá mi to, abych neupozornil jestě na jeden aspekt výletu Polabím „Velký letní test horských elektrických kol“:

    Domnívájí se autoři testu, že vážený průměr názorů „Lenka, Filip Š., Honza, Petr, Filip D., Jakub, Denisa“ je stejný jako skupinky „Lenka, Filip, Honza, Petr“?

    Je možné, že různá kola v testu hodnotí různě veliké skupiny testerů s různými zkušenosti a pak jsou objektivně porovnávány jejich hodnocení..? To je ale přeci nesmysl, že..

  10. Díky za test, výsledek na
    Díky za test, výsledek na mne působí tak, že si na vyladěné elektrokola budeme muset ještě jednu až dvě sezóny počkat. Technologie evidentně dnes nechybí, ale pořád je zdá se neřešitelný problém ji ergonomicky integrovat do kola.

    Co se týče vítězného kola e-totem, pak mi je víc než divné proč nemá brzdové páčky s mikrospínači? Totiž na 100% kvůli tomu jsou na kole instalované „pouze“ mechanické kotoučové brzdy ( = ovládaní lankem, kde brzdové páky s mikrospínačem pro ně stojí pár korun). U hydraulické brzdy je totiž k tomuto úkonu potřeba poměrně drahý tlakový spínač zapojený do olejového okruhu.

    Mimochodem i v přestavení kola píšete:

    „Kontroler je připraven na montáž samostatně prodávaného příslušenství (snímač kroutícího momentu, LED osvětlení, odpojovač pohonu HWBS na lanka brzd).“

    1. Zdravím, jen bych
      Zdravím, jen bych vysvětlil podstatu chybějících odpojovacích snímačů na našich elektrokolech E-totem ve vyšší třídě: Dle platných norem nejsou povinné, protože řešení snímače otáčení klik u těchto modelů splňuje podmínku normy, která stanovuje , že pokud systém vypne motor do 2m ujeté vzdálenosti při rychlosti 25 km/h , nemusí být vybaven odpojovacím systémem. Pro sjezd v terénu a podobně, kde se může absence tohoto projevit (otáčení klik dopředu při současném brzdění), je na ovladači možnost nastavení úrovně nula, tedy deaktivace pohonu. Provádí na ovladači u levé rukojeti, není nutno dávat ruce z řídítek. Myšlenkou při stavbě kola Powerfull bylo vytvořit co možná nejjednodušší elektro MTB, specifikací co nejbližší normálnímu MTB, bez zbytečností které zvyšují hmotnost a množství kabeláže. Možnost dodatečné montáže doplňků je ale zachována.
      Víšek David, e-totem servis/vývoj

      1. Díky za fundované
        Díky za fundované dovysvětlení. Já jsem si především hned neuvědomil, že všechna tyto kola jezdí pouze v režimu PAS a tudíž nemají páčku plynu pro jízdu pouze na motor a především pak nemají tempomat, kde by absence mikrospínačů na brzdových páčkách byla kritická.

Napsat komentář