Tesla žaluje bývalé zaměstnance za krádež technologie autonomního řízení Autopilot

Tesla podala žalobu na čtveřici bývalých zaměstnanců, kteří podle ní ukradli technologické know-how z oblasti autonomních technologií pro konkurenční společnost Zoox.

Čtveřice bývalých zaměstnanců Tesly čelí žalobě za vynášení citlivých technologických informací z oblasti vývoje autonomních systémů.
foto: Tesla

Tesla před dvěma týdny podala u okresního soudu Severní Kalifornie žalobu na své čtyři bývalé zaměstnance za to, že zneužili obchodního tajemství automobilky a porušili smluvní dohody, které měli s Teslou uzavřené. Podle nich měli dodržovat mlčenlivost celý jeden rok poté, co společnost opustili.

Podle Tesly jí byly odcizeny citlivé informace z oblasti vývoje autonomních technologií, které byly poskytnuty společnosti Zoox, ve které začali všichni čtyři po odchodu z Tesly pracovat. Společnost Zoox se v posledních několika letech věnuje vývoji vlastního autonomního elektromobilu, který chce v budoucnu využívat pro svou taxislužbu.

Tesla v žalobě popisuje, jakým způsobem byly informace z podniku vynášeny. Jeden ze zaměstnanců měl na své osobní e-mailové adresy odeslat důvěrné dokumenty s technologickými daty. Druhý obviněný měl dokonce omylem ze Zooxu na svou starou e-mailovou adresu, kterou používal u Tesly, odeslat upravenou verzi patentového dokumentu Tesly opatřeného logem Zooxu.

Celý případ je aktuálně projednáván a ani jedna ze stran se k němu nechce více vyjadřovat. Pro společnost Zoox v současné době pracuje zhruba stovka bývalých zaměstnanců Tesly, která jejich působení u konkurence plně respektuje. Problém však nastává v momentě, kdy bývalí zaměstnanci nerespektují dohody, které mají s kalifornským výrobcem elektromobilů uzavřeny.

V podstatě totožný je případ čínské společnosti Xpeng, která sama přiznává, že se Teslou masivně inspiruje. Také k ní přešel Guangzhi Cao, jeden z vývojářů systému Tesla Autopilot, a Tesla nyní tvrdí, že tam přenesl i zdrojový kód celého Autopilota. Tesla ho proto zažalovala. Firma Xpeng na to reagovala tvrzením, že si není vědoma žádného pochybení, ale že přesto začala vlastní vyšetřování celé věci.

Pro Teslu se nejedná o nic nového, jelikož už v minulosti musela řešit několik případů krádeží citlivých údajů svými zaměstnanci a také čelila několika sabotérským útokům. Sama se snaží velkou část svých patentů zveřejňovat a bezplatně je nabízet i konkurenci v rámci urychlení technologického pokroku. Platí to však pouze o již patentovaných technologiích, které Tesla sama aplikuje do výroby.

49 Comments on “Tesla žaluje bývalé zaměstnance za krádež technologie autonomního řízení Autopilot”

  1. To by me fakt zajimalo co tam jako ukradli.
    Ted jsem byl zase

    To by me fakt zajimalo co tam jako ukradli.
    Ted jsem byl zase po delsi dobe na delsi ceste na Slovensku. Po tom co jsem jezdil chvili v manzelky Leafu a zvykl si, na pouzitelny adaptivni tempomat, jsem si jej zapnul po delsi dobe i v Tesle.
    Pokazde kdyz se na obzoru predemnou objevil kamion, kterej jel o 30km/h pomaleji, zacala Tesla silne brzdit. Musel jsem vzdy honem do leveho pruhu ac jsem byl od kamionu jeste opravdu daleko cimz jsem stval rychlejsi auta v levem. A nejhorsi je, ze to auto brzdi jak blazen dokud nejste uplne v levem pruhu a i pak je tam jeste kratka prodleva nez zase zacne pridavat. No po chvili jsem to vzdal a vypnul ho.
    Druhy pokus jsem ucinil, kdyz jsme jeli z Nitry do Podhajske. Je tam hodne dlouhych vesnic kde se jede padesat a tak jsem si poustel opet adaptivni tempomat. Na 40km dlouhe trase mi auto trikrat duplo na posledni chvili na brzdu a uplne zastavilo, protoze u kraje vzdy parkovalo auto, ktere zasahovalo trochu do meho pruhu. Co na tom, ze by kolem nej projel kombajn aniz by pri tom prekrocil delici caru.
    Navic bylo nepochopitelne, ze ty zaparkovana auta byla videt vzdy z dalky, my jeli padesat, takze dost casu to vyhodnotit a zastavit plynule a pritom Tesla vzdy dupla na brzdu tesne pred nim, takze v jednom pripade mi malem skoncilo v kufru auto za mnou. Manzelka to vyhodnotila, ze se asi rozhoduje jako zenska.

    Tak jestli chlapci vynesli do Zooxu informace o adaptivnim tempomatu, ktery je dost dulezitou soucasti autonomniho rizeni, tak to by je spis mohl Zoox oznacit za sabotery. 🙂

    PS: Mimochodem mam zbrusu novy zajimavy problem. Vynechava mi posilovac rizeni. A to tak zajimave, ze kdyz tocim volantem (je jedno jestli za jizdy nebo na sucho) tak citim jak jde vzdy ctvrt otacky lehce a pak ctvrt otacky ztuha a tak porat dokola. Zacalo to asi pred tydnem a rapidne se to horsi.

    PSS: A kdyz uz jsem se rozepsal tak jeste prihodim svuj vcerejsi pokus o vyreseni rapidgate u Leafa. V Plzni byli na me pripraveni. Zadne dalsi vysvetlovani, hned si to vzali na servis. Po hodine a pul jsem odjizdel s tim, ze mam novy software, ktery pry resi teplotu baterky. Stalo me to jeden podpis.
    Nabil jsem si 10kWh na Chademu vykonem 45kW jeste pred navstevou servisu a tak jsem to vzal rovnou do Touzimi, kde jsem dobil 12kWh vykonem jiz jen 39kW a pak do Jenisova, kde mi to nabijelo uz jen vykonem 32kW ackoli byla teplota baterky v 3/4 stupnice a tedy jeste kus pod zacatkem cerveneho pole. At zije Nissan.

    1. 1* 🙂 mazec, noo Optimuse Prajma TMX 2015 se po 3,5 letech
      1* 🙂 mazec, noo Optimuse Prajma TMX 2015 se po 3,5 letech Bjorn tedkonc fofrem zbavuje jen tak mimochodem 0,5 roku před koncem 4letý záruky… 😉 Ten posilovač je zajmavá záležitost, cucky v kapalině co se časem tvoří to asi nebudou že? když je to jen 2 roky staré, kapalina posilovače se mění po 5 až 10ti letech… hm nevim

      1. Uz jsme mluvili s Norimberkem. Hned reagovali, ze asi vedi cim
        Uz jsme mluvili s Norimberkem. Hned reagovali, ze asi vedi cim to je a dily na to pry maji skladem. Vymena trva hodinu a pul, takze jsme se domluvili, ze mi to vymeni pristi tyden az tam pojedu s tim taznym.

        Ze by Bjorn nemel jeste najete zarucni kilometry a tedy bylo jeho Xko jeste v zaruce, kdyz uz ma i omezene nabijeni na 95kW? Ja mam 118tis.km a stale nabijim vice nez 110kW.

        1. no vidišto ty kukušatá TESLA má plnně elektrický
          no vidišto ty kukušatá TESLA má plnně elektrický posilovač řízení, tam si bez aktivace káry volantem už nezakroutíš ;))

          buyautoparts.com/autoparts/Tesla/Electric_Power_Steering_Rack.html

          Kontrolní Otázka : má to tak i TM3jka??

      1. Ja budu mit dvoulete jubileum zitra nebo pozitri. Kolik mate
        Ja budu mit dvoulete jubileum zitra nebo pozitri. Kolik mate najeto?

        Nemohl vynachvalit znamena co? Ze kdyz jedete 130km/h a objevi se pred vami kamion co jede stovkou tak to zacne lehce plynule zpomalovat a hned jak date blinkr a zacnete prejizdet do leveho pruhu zacne auto zase hned pridavat? Takhle se mi to chova v tom Leafu.
        A nebo jak jsem popisoval vyse, ale zkratka vam to pripada jakoze je to v pohode?

        PS: A jakou mate verzi softwaru? Kupoval jste ji myslim v Amstu, takze vam treba chodi aktualizace drive nez k nam na divoky vychod.

        1. Zdravím,
          ano, kupoval jsem osobnĕ v Tilburgu koncem února

          Zdravím,
          ano, kupoval jsem osobnĕ v Tilburgu koncem února 17, myslím, že to ale nehraje roli. Auto jsem dovezl a přihlásil v ČR. Ano, co popisujete u Leafu, tak se má TMX chová. Aktualizace moc nesleduji, co ale čtu na Tesla fórech, tak mi chodí spíš pozdĕji. Teď mám 2018.50.64 ec03ed. Jsem realista, je to počítač na kolech nacpaný super elektronikou, která občas může pozlobit. S tím to človĕk kupoval, že. Podstatne je, že Tesla vše a zdarma opraví. Najeto mám 70 000 km. Jediný problém teď podle mne nastává, že úměrně k obrovskému nárustu nových aut v Evropě témĕř neroste počet Tesla servisů.

          1. Tak to mame stejnou verzi. Vlastne uz ne, zrovna aktualizuji.
            Tak to mame stejnou verzi. Vlastne uz ne, zrovna aktualizuji. Na co, to zjistim az bude hotovo.
            Kazdopadne je zvlastni, ze vam se to chova o tolik jinak. Budu si muset pujcit kolegovo Sko a otestovat jak to chodi jemu. Pripadne poridim a dam sem nejake videa.

      2. Ja sa na autopilota nemozem stazovat, zo zaciatku (9/2016)
        Ja sa na autopilota nemozem stazovat, zo zaciatku (9/2016) fungoval dost agresivne, no dalsimi verziami softveru sa postupne vylepsoval – no mam AP1.
        V prvej verzii softveru mojej TMX som este zazil neobmedzeny cas behu AP bez dotyku volantu. Raz som zaspal v zapche v Nemecku, auto sa posuvalo same a nezistil som ako dlho som spal.

    2. Jakou máte verzi softwaru? Prý 2019.5.X totální
      Jakou máte verzi softwaru? Prý 2019.5.X totální katastrofa, dokonce horší než všechny předchozí v minulém roce a uvedené problémy jsou hodně řešené na Redditu, ale poslední 2019.8.X už prej super s opravou hromady problémů.

                1. Ja myslim, ze v ramci uspor vyhodili cloveka, co ty release
                  Ja myslim, ze v ramci uspor vyhodili cloveka, co ty release notes psal. Ale stejne vzdycky staly za prd.

              1. Tak posilovac rizeni to neopravilo. :-). Jde to s nim od
                Tak posilovac rizeni to neopravilo. :-). Jde to s nim od deseti k peti. Jsem zvedavej jestli s tim ten tyden nez pojedu do servisu dojezdim. Mozna to bude poprve co budu muset to auto pro nejakou zavadu odstavit.

                Jinak se zda, ze se konecne zbavili chyby s prazdnym oknem managmentu nabijeni, kterou prinesla verze 9. Vzdy jsem ho musel otevirat na dvakrat, protoze napoprve se otevrelo prazdne.
                Viz. me drivejsi video:
                https://youtu.be/hdZtc7JTUKA
                Dnes rano se konecne to okno otevrelo napoprve i s udaji.

                Cestou do prace jsem pak pustil adaptivni tempomat a kupodivu jsem objel bez brzdeni auto udrzby, ktere sekalo krajnici a zasahovalo do meho pruhu. Jeste, ale nebudu jasat, protoze cara krajnice tam nebyla dost zretelna, takze to mozna auto nevyhodnotilo tak, ze zasahuje do meho pruhu.

                Kazdopadne stale to neumi to co i ten blaznivej Leaf a totiz cist dopravni znacky. Bez toho se mimochodem dle meho skromneho nazoru take zadny autonomni system neobejde a uz to ma snad kazdy krome Tesly…
                Na trase do prace mam jedno misto mimo obec kde se jezdi normalne 90km/h, ale Tesla/Google mapy si z nejakeho duvodu mysli, ze je tam padesatka a v rezimu autopilot vzdy zacne brzdit, jak se stalo i dnes.

                1. Jj, nebo v Praze v Blance (sedmdesatkou) zapleveleno
                  Jj, nebo v Praze v Blance (sedmdesatkou) zapleveleno padesatkou nebo tricitkou, tam kde neni. Nic moc, kdyz to hnapne na brzdu a dalsi auto za zadkem.

                2. No prave. Ja to pouzivam fakt jenom v kolonach a nebo na
                  No prave. Ja to pouzivam fakt jenom v kolonach a nebo na Rakouskych dalnicich, ktere omezili na 100km/h.
                  Jinak to moc pouzitelne neni. Ale Heros si to pochvaluje a to mame oba stejne stara Xka a do vcera stejny software.
                  Tak jestli nektere ty problemy treba nejsou otazka nejake zavady, treba spatne zkalibrovane kamery?

                3. To (kalibrace) mi neprijde, ze by ovlivnovalo rychlost. Spis v
                  To (kalibrace) mi neprijde, ze by ovlivnovalo rychlost. Spis v Holandsku vic dbaji na aktualizaci zdroju, ktera Tesla pouziva.

                4. No ona právě používá Google mapy, takže tohle zrovna jde
                  No ona právě používá Google mapy, takže tohle zrovna jde na vrub jim. Ale řešilo by to samozřejmě, kdyby konečně naučili ty svoje kamery číst dopravní značky.
                  Jenže na druhou stranu, když tak o tom přemýšlím, jestli nakonec tohle není lepší verze. Když si uvědomím jak fungují třeba ty automatické stěrače. Také jsem se nakonec rád vrátil k cyklovači…

                5. Prave ze me na TMC tvrdili, ze Google mapy jsou pouzite jen na
                  Prave ze me na TMC tvrdili, ze Google mapy jsou pouzite jen na velky displej, pro navigaci (a zobrazeni na pristorjovce) maji druhou sadu dat zalozenou na komunitnich Open Street Map. Do nich sice (mino jine) prispivaji i narodni spravci dat, ale otazkou je jak casto.

              2. Jinak i v teto verzi softwaru mi stale u automatickych steracu
                Jinak i v teto verzi softwaru mi stale u automatickych steracu sviti v zavorce “beta”.
                Tedy neocekavam ze by se neco zlepsilo. Je fakt smutne, ze Tesla nema v roce 2019 pouzitelne automaticke sterace, ktere jsem mel uz v Octavii, jenz jsem koupil novou v roce 2006.
                A samozrejme ve vsech mych autech pocinaje tou Octavii fungovali vzdy bezvadne.

                1. Díky za zkušenosti. Asi je pravda, že první milion (aut)
                  Díky za zkušenosti. Asi je pravda, že první milion (aut) je vždycky nejtěžší 🙂 Věřím, že 2020+ Tesly už budou super auta ve všech ohledech.
                  Mimochodem už je potvrzené, že začala produkce aut s HW 3.0, oficiální představení bude 19. dubna vč. ukázek schopností a výměna počítače by měla být pro všechny se zakoupeným FSD.

                2. Koupili jsme tehdy s kolegou vše co šlo, nicméně na to
                  Koupili jsme tehdy s kolegou vše co šlo, nicméně na to jsem při tom přístupu servisu poslední dobou vážně zvědavej jak nám budou něco zdarma měnit.

                3. Od update automatických stěračů mi fungují jako
                  Od update automatických stěračů mi fungují jako švýc.hodinky. S posilovacem řízení vždy bez problemů.

                4. To je až neuvěřitelné, že vám všechno funguje výborně
                  To je až neuvěřitelné, že vám všechno funguje výborně a my s kolegou co má Sko se patláme v samých problémech.
                  Zeptám se ho dneska schválně jestli používá cyklovač nebo tu automatiku.

                  Když jsem je před pár týdny znovu zkusil přepnout na automat, tak krom toho, že jsem mezi těmi dvěma polohami citlivosti nikdy nenašel tu správnou, mě nejvíce dohánělo k šílenství (a kvůli tomu jsem je zase nakonec vypnul), že když jsem sednul v dešti do auta a stěrače byli od předchozí jízdy zapnuté, tak se hned rozjeli na nejvyšší rychlost a jeli jak blázen div neulítli. Většinou jsem je musel vypnout a pak zase zapnout, ale ani to nepomohlo a zklidnili se až po nějaké chvíli.
                  Možná to dělá to, že sklo je vytažené až na střechu. Třeba při tom dešti stékala na kamery neustále voda, co se tam během stání nakupila? Nevím, každopádně to bylo silně otravné, hlavně když vedle vás na parkovišti stojí lidé a ty stěrače na ně ve svém běsnění na plný výkon málem cákají.
                  Předpokládám, že to se vám také ještě nestalo. 🙂

                5. Musim priznat,ze občas automat.cyklovac při zpusteni
                  Musim priznat,ze občas automat.cyklovac při zpusteni nefunguje a musim si ridit intensitu sam. Ano, rozzuri to. Ale v momente, kdy zacnu uvazovat o reseni problemu se servisem,coz je otázka 2/3 minut, tak se chytne a maka. Jako by mi cetl myslenky..da se s tim zit..nevyskytuje se to chronicky..

                6. Me to deptalo tak, ze jsem nikdy nevydrzel a vypnul je,
                  Me to deptalo tak, ze jsem nikdy nevydrzel a vypnul je, nakonec pak radeji vratil cyklovac.

                7. No vidíš to, máš ideální kousek auta co je vděčný
                  No vidíš to, máš ideální kousek auta co je vděčný téma pro youtube videoblog s názvem „Má Tesla X a její věcné problémy“. Toč to v anličtině a nachytáš spoustu followerů a možná popostrčíš Teslu ať s tím něco udělá ;))

                8. Nejsem fotogenickej typ, neumím tak dobře anglicky, a nemám
                  Nejsem fotogenickej typ, neumím tak dobře anglicky, a nemám tolik času.

                  Navíc nemám potřebu jen na Teslu kydat špínu. Často se tu hádám za ní. Snažím se psát to jak to je. Jednou mě něčím naštve jindy nadchne, píšu to jak to zrovna cítím.
                  Když si přečtu jak někoho žalují kvuli autopilotu, kterej navzdory Muskovo optimistickým slibům za dva roky udělal jedinej pokrok, že začal upozorňovat na auta v mrtvém úhlu a i tuto fičuru ohlásí za nefunkční při každém deštíku, a adaptivní tempomat funguje tak jak jsem psal, tak mě to prostě rozesměje a donutí reagovat negativně.

                  Když se tu, ale do ní někdo začne navážet a přesvědčovat jak se s tím nedá normálně jezdit, tak mě to popíchne a zhádám se za ní, protože právě s Teslou se dá na elektřinu jezdit úplně stejně jako se spalovákem a momentálně je to jediné bevko na trhu, se kterým je to možné na největší ploše světa.

                9. A kdo říká že máš bejt v záběru nebo nedej bože že
                  A kdo říká že máš bejt v záběru nebo nedej bože že máš kydat špínu??? Já doufal, že by si mluvil pravdu a samozřejmě by si taky moh muvit i o tom co tě těší. Rozhodně by to mělo větší dopad než psát jenom sem, kde to zapadne v diskuzi.
                  Zásadně rozlišuji kritiku a kydání špíny. Kritiku dělám protože mám o věc zájem a přál bych si její zlepšení. Kydání špíny bych provozoval z nenávisti, zášti apod. spádů. To mě ale moc nebaví a to ani u spalovacích popelnic, rakovinometů či devastace přírody a lidského zdraví. Radši mám tu adresnou kritiku.

                10. Ok, pak je tu, ale ještě ta angličtina a čas.
                  I když

                  Ok, pak je tu, ale ještě ta angličtina a čas.
                  I když tímhle datlováním strávím taky hodně času, ale to vmáčknu třeba do vykonávání potřeby, anebo čekání u lékaře atd.
                  Točit videa na to si člověk ten čas prostě musí udělat.

                  Zapadne nebo si to někdo přečte. Mě přijde, že se tu schází většinou příjemní lidé, pro které to stojí za to psát, a které to snad většinou zajímá.
                  Nepotřebuju velké obecenstvo a miliony lajků. 🙂
                  Je to pro mě v podstatě forma relaxace.

                11. Tak samozřejmě. Ale tady pak hledat něco v tý diskuzi je
                  Tak samozřejmě. Ale tady pak hledat něco v tý diskuzi je dost tězkopádný.
                  Já nejvíc preferuju ty jutubery, kteří s natáčením videa nedělají extra ciráty a jejich téma je každodení život, který žijou a zaznamenaj většinou mobilem na klacku. To je ideální nenucený způsob. Jediný co je důležitý aby jim bylo rozumět, aby bylo vidět to co chtěj ukázat a aby to bylo pravdivý i s chybama. To bohatě stačí. Nějaký to americký extravykecávání je spíš na obtíž.
                  Uděláš pár 5ti minutovejch videí o tom co tě zase potkalo a vono se to zkonsoliduje, uvidíš. Žádnej učenej z nebe nespad.

                12. Mam radeji psane slovo. Na videa koukam minimalne, vzdy si
                  Mam radeji psane slovo. Na videa koukam minimalne, vzdy si radeji nejakou recenzi prectu nez sledovat video.
                  Tedy spis bych uvazoval o nejakem blogu nez youtube kanalu. Kratka minividea nebo fotky jako doplnek k textu by mi pak nevadil.

Napsat komentář