Tesla odemkla majitelům svých elektromobilů na Floridě více kapacity baterie kvůli evakuaci

Jan Horčík - 10 Září 2017

Hurikán Irma, jeden z největších za poslední století, se řítí na Floridu. Miliony lidí jsou evakuovány, mezi nimi i majitelé elektromobilů Tesla.auto elektromobil Tesla Model X

Majitelé elektromobilů Tesla Model X (na obrázku) a Tesla Model S ve verzi s 60kWh baterií se aktuálně dočkali příjemného překvapení
foto: Tesla

Majitelé některých modelů elektromobilů značky Tesla žijící na Floridě se aktuálně dočkali zajímavého překvapení. Tesla totiž majitelům elektromobilů Model S/X 60/60D na dálku odemknula vyšší kapacitu baterie. (za což se jinak platí od $4500 výš)

Namísto 60 kWh tak majitelé těchto elektromobilů mají dočasně k dispozici 75 kWh. Díky tomu se dojezd jejich aut na jedno nabití zvýšil i o více než 50 km. Vítejte v budoucnosti!

Pro srovnání, je to vlastně jako kdyby někdo lusknutím prstu zvětšil nádrž vašeho spalovacího auta z 50 na 65 litrů. Zdánlivě nedůležité, ale v okamžiku, kdy se na vás řítí největší hurikán co kdy kdo viděl, to může být zcela kritické.

Zpět na HybridPřidat komentář

Zatímco ropáci tam zdražují benzín a tím se přiživují na vaší nouzi tak Tesla naopak pomáhá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

off

Zapojení PW do domácího nabíjení + Tesla appka
Všimněte si na 12:10 té zarážky na kolo, aby parkoval vždy stejně. Dobrý pro vymezení vzdálenosti od zdi v těsné garáži či pro ideální délku nabíjecího kabelu.

https://youtu.be/xI166Ps8DIo

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

off

Výměna Tesla S autoskel i u nás.
http://www.vymena-autoskla.cz/AUTOMOBILOVA-SKLA/TESLA/MODEL-S/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: Zajimalo by ma ako je na tom vyskum s superkapacitatormi? Musk uz na tuto temu ale aj na temu baterii nejaku dobu nic nepovedal. Strasne rad by som pocul odpoved na otazku ci uz maju nejaku technologiu na stupni 4 Muskovej skaly.

Obrázek uživatele Josef

Osobně si myslím, že velký pokrok v technologiích baterií se teď odehrál jenom u firem typu SK innovation a LG Chem a to nové formáty prizmatických článků 811 odkazující na 80 % niklu, 10 % kadmia a 10 % manganu, což ty články silně zlevňuje. Energeticky mají ty články vyšší hustotu než top prismy od LG Chem, co se používají v Boltu a KIA/Hyundai elektromobilech... Specifikace ovšem nejsou nikde k dispozici...

off

Novej menší SC stojan do města
https://www.tesla.com/en_CA/blog/supercharging-cities?redirect=no

https://electrek.co/2017/09/11/tesla-unveils-new-urban-supercharger-with-slower-charge-rate/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky tomu se dojezd jejich aut na jedno nabití zvýšil i o více než 50 km.

Pro srovnání, je to vlastně jako kdyby někdo lusknutím prstu zvětšil nádrž vašeho spalovacího auta z 50 na 65 litrů.

-----------

To jsem nevěděl, že jezdím v autě se spotřebou 30 litrů na 100km. Děkuji za informaci.

A teď bez sarkasmu: 50km většina aut ujede na 3,5 litru, takže je to spíš jako kdyby mi někdo zvětšil nádrž z 50 na 53,5 litru. To už tak skvěle nezní co?

Je to ještě horší, nejedná se o změnu z 50 na 53,5 litru, ale ze cca 15 litrů na 18

Obrázek uživatele Josef

V USA tohle neplatí. V zemi semitrucků se spotřebou benzínu atakující 17 litrů na sto to platí.

Srovnávejme srovnatelné. Tesla S není semitruck, porovnejme ji s podobně velkým sedanem.

Navíc v článku se výslovně píše "nádrž Vašeho spalovacího auta", ne nádrž amerického semitrucku

Obrázek uživatele Josef

Ok, porovnávejte ji s podobně těžkým sedanem s ekvivalentním benzínovým motorem. Pod 15 litrů se stejně nedostanete.

Proč stejně těžká, není přece chybou benzíňáků že v podobných rozměrech bývají krapet lehčí, to je pouze problém Tesly že aby někam dojela musí být těžká. Auta se neprodávají na váhu, pro uživatele jsou snad rozhodující rozměry.

A dostat se pod 15 litrů asi nebude větší problém

Debata vo hovně, ale napište, které srovnatelně velké a výkonné auto váží o tolik méně?
Napadají mě Audi A7 nebo Porsche Panamera, které mají obojí přes 2 tuny, takže +- stejně jako moje P85+ (2100 kg), trdlo ;)

---

Opel Ampera - >80 tis km, spotřeba 0,8l/100km
Tesla Model S - >100 tis km
ostatní EV - > 20tis km

Lidi, řešíte píčoviny. Omlouvám se, ale je to trefné.

To nemusíš hlásit, to my přece vidíme :-)

Obrázek uživatele JIP

Jde o modely poměrně krátkou dobu prodávané modely s fyzickou 75kWh baterií, která se prodávala jako 60kWh a kapacita je omezena pouze SW. Bylo to tehdy, protože chtěli mít v nabídce levnější variantu, ale vymýšlet další typ baterie by se prodražilo. Tehdy chtěli dát možnost rychlé volby zájemcům o Model 3.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už jim taky mohli dálkově odblokovat funkci létání, aby nemuseli po těch ucpanejch dálnicích :-)

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

není nad čím žasnout. Od výroby ty baterie tu kapacitu nejspíš mají, je ale zamčená kvůli životnosti akumulátoru. Polopatě řečeno, když budete pravidelně vybíjet lion baterie až k hranici 5% jejich nominální kapacity, tak budou mít životnost třeba jen 500 cyklů, pokud je ovšem budete vybíjet jen k hranici například 25% nominální kapacity, prodloužíte jim životnost třeba na 2000 cyklů. Proto je to zamčený. Dá se očekávat, že pak jim to zase zamčou, aby v budoucnu nečelili reklamacím za krátkou celkovou životnost. Pokud je to dostupný za poplatek, určitě bude existovat nějaké ujednání o nevýhodách respektive ryziku.

Ryzí riziko :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef.

Nějaký zdroj pro tohle tvrzení? U současných baterií se baví výrobci i o 7000 cyklech.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Jenže výrobci právě zapomínají dodat při jaké hloubce vybití ty cykly počítají a pro jaký typ konstrukce článku. Kolega výše ale princip popsal správně. Takže já dnes klidně vyslovím, že téměř z každého lepšího článku vymáčknu rovnou 100 000 cyklů. To že to ale půjde jen při cyklování do 10% DoD (a tedy v praxi nepoužitelné) už přeci nikoho nezajímá :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nie, tak sa to nepocita. Pocita sa plne vybitie. Takze 100 000 cyklov nedate, vzdy date len tych +-2000 o ktorych pise vyrobca.

Souhlas, cyklus je pro mne 100% - 0% - 100%.

Obrázek uživatele Josef.

2000 cyklů dosáhnou někteří lidé za 6-7 let, pak je otázka, co znamená záruka na baterii, která je např. u Tesly 8 let. Samozřejmě jeden cyklus 85kWh je velká výhoda, protože 700 tis. km jen tak někdo nenajede, ovšem u baterií třeba 24kWh to už je "jen" 300 tis. km a to se překonat dá. Navíc degradace kapacity po takovém nájezdu bude klidně i 35-40%, proto výrobci omezují záruku na baterii kilometry většinou na 160 tis. km. Každopádně pro 90% lidí je 2000 cyklů naprosto dostatečné, navíc kapacita baterií neustále roste.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef.

Pěkný, když se uživatel rozmyslí, doplatí si vyšší kapacitu za celkem rozumné peníze, protože 15kWh pack by stál tak 8 tis. USD.

Jinak na pražské Festival Future Port Prague jsem zahlédnul naživo baterie HE3DA.

http://img24.cz/images/00008889300522218064.jpg

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Byl tam osobně pan Procházka? Dělal s tou baterkou někdo psí kusy?

Žongloval s ní lachtan, zpívala o ní fousatá zpévačka, trhal ji silák na kusy? Obskurní cirkus HE3DA opět ve vašem městě, neboli Hledám Dárce :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Jste vtipný! :-)

Že má teda odvahu s tím jít mezi lidi. Ale zajímalo by mne jaké jsou skutečně parametry a vlastnosti téhle baterky.

Podle katalogového listu, který se uráčili vydat letos na jaře tento vzorek parametricky zhruba odpovídá čínskému LFP (Winston) který tu s námi už těch 10let bude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Houby kvóty soudruzi, tvrdě na ropáka vysávače :))))

Čína začíná řešit, odkdy zakáže auta se spalovacími motory

zpravy.e15.cz/fleet-special/cina-zacina-resit-odkdy-zakaze-auta-se-spalovacimi-motory-1337290

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to prirovnanie o zväčšení nádrže je trochu uletené, tesle 15kWh pridá 50 km ale spalováku pridá 15l okolo 200km

Kdyz mate za prdeli hurikan, a nikde nefunguje elektrina, co byste dali za kanyst benzinu .....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to málo km, ale pokud vezměš americké auto se spotřebou 10-15l/100 tak je to blíž...

To porovnání je jednoduché - pokud 15 kWh má přidat cca 50 km dojezdu jak se píše v článku, počítáme se spotřebou 30 kWh/100km. To dává se 60 kWh baterkou dojezd 200 km a po navýšení na 75 kWh dojezd 250 km.

Což u amerického spalováku při spotřebě řekněme 12 ltr./100 km odpovídá zvětšení nádrže ze 24 litrů na 30 litrů

Klidně si tam dejte i jiná čísla která považujete za reálnější ale na to co se tvrdí v článku, tedy teoretické zvětšení nádrže z 50 na 65 litrů, se nedostanete ani náhodou.
Tj v reálu se jedná o spíše menší vylepšení aby 60 kWh Tesla dojela aspoň tak daleko jako spalovák s poloprázdnou nádrží.

trochu inak - v tej baterke už tá elektrina JE, nafúknutú nádrž je nutné dotankovať.
rôzne kapacity bolo poznať v téme o dojazde "na nulu" a čo sa s autom dialo - jedno sa ani nedalo potlačiť (vybitá bola aj 12V batéria), iné sa dalo tlačiť a jedno aj s "nula %" ešte išlo.

Obrázek uživatele honza.t

Falcon 9 (OTV-5)
https://www.youtube.com/watch?v=SJMJDj23HGQ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Wow , Eon je proste uletak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze 4500 usd je jenom marketing... vse ostatne jiz v autech evidentne je... hmmm... tak tomu rikam chucpe... Musk je vojede a voni mu jeste podekujou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak tomu se říká top byznys, nikdo jinej to na světě neumí, konzerva může jen závidět .... a taky že závidí :)))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to odemčení je dočasný ne? a klobouk dolů za Muska a Teslu, VW taky při smogových situacích na dálku upraví množství vypouštěných emisí :-)) a protože zdraví lidí jim leží na srdci tak jim ty emise přidají

Pane elvisi, proč si myslíte že "Musk je vojede"?
Nestála ta Tesla s 60 kWh baterkou méně než s 75 kWh?
Já bych to viděl obráceně – koupil jsem stejné vozidlo jako to dražší za méně peněz a přitom je stejně technicky vybavené. Že je softwérově omezené jsem věděl při koupi.
Nikde žádnou skrčku ze strany Muska nevidím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže vy jste si koupil auto, které se za ty peníze co jste za ně dal dalo vyrobit a se ziskem prodat. To že někdo ve vidině dalšího výpalného zkryplil kapacitu aku je pouze důsledek že si to vzhledem k situaci na trhu mohl dovolit. A to je zde kritizováno. Že dnes nefunguje pravidlo vyrob a prodej se ziskem odpovídajícím lidské práci, ale že se cena odvíjí od větrné korouhve. Zaměstnanci jsou obvykle s penězi závislí od obratu společnosti, ale automobilka tahá ceny z klobouku jako kouzelník králíka. Chápu, že Tesla potřebuje prachy na rychlý rozjezd aby mezi automobilkami přežila a že je tahá z lidí, kteří je jsou ochotni postrádat, ale nějak mi chybí trh. Tisíce malých firem, které vyplní dvou až tříletou mezeru v dostupnosti. A také výrobce co umí vyrobit vůz s volantem, dvěma pedály v evropsky homologovatelné bezpečnosti. (např. elektrické saxo) Takové StreetSkůtery.

Obrázek uživatele ozana

Když nemáte konkurenci a zákazníci jsou ochotni tu cenu zaplatit, můžete si klidně říct o 1000 násobek svých nákladů na výrobu a distribuci. Nejsme v socialismu.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to nejsme, ale také nejsme v tržním hospodářství jak nám slibovali. Trh prostě nefunguje. Není konkurence (250km dojezd a více) a tak není kam popojít. Takže jde o (doufám dočasný) monopol. Bohužel vinou stávajících automobilek, které do mrtva budou ignorovat realitu. Z jiného soudku - situace s máslem napovídá, že ani v jiných segmentech to není jiné. Místo decentralizace a lokálních výroben jaksi bují monopoly se kterými jsme náchylní na brutální výkyvy cen. No nic, jdu pracovat na alespoň částečné nezávislosti.

Ty jsi věřil slibům kohosi o něčem o čem neměl ani páru? To už zavání nesvéprávnejma naivníma důchodcema, hrncema a šmejdama. Ty pak taky štkaj v televizi jak za řízek nalítli a dokonce i několikrát. Asi jim někdo stál s pistolí u hlavy chudákům :))))
Slibovali mi báječnou budoucnost a pečený holuby do huby. Kde jsou? Já je chci teď hned!!! :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenom je otázka jestli to je limit zdola, nebo jestli je to limit shora, pokud je to limit kam až se dá baterie nabít, pak to je problém pokud není kde tu energii získat, pokud to ale umožní vybití baterií v podstatě na reálnou nulu, tedy tak aby to baterii neodvařilo, tak to přijde vhod. A dokud je v síti napětí, tak i to dobíjení.

Jak se vlastně chová EV a stojan pokud ztratí při nabíjení napětí sítě?

Obrázek uživatele Josef

Je to limit shora. Tu baterii lze třeba na Superchargerech nabíjet rychle až skoro do 100 % softwarového omezení.

Kto tu cita pozorne clanky a rozumne reakcie, odpovede pozna.
1. 60 sa sprava ako 75.
2. nic, ked sa vrati napajanie, nabija dalej.

Jádro je bezpečný....

USA hrozí ekologická katastrofa. Hurikán se žene na komplex s tunami radioaktivního materiálu
http://www.info.cz/svet/usa-hrozi-ekologicka-katastrofa-hurikan-se-zene-na-komplex-s-tunami-radioaktivniho-materialu-15662.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef

Jo, jádro je bezpečný. To, že někde se od 50. let (a tedy bez jakéhokoliv ohledu na cokoliv) zpracovává matroš na jaderný bomby, což je mimochodem trochu něco jiného ve srovnání s jaderným palivem pro elektrárny. Navíc je to strašení. I kdyby došlo k nejhoršímu, tak bude jakákoliv kontaminace skoro zanedbatelná, jenom protijaderná lobby bude zase zveřejňovat nesmyslný obrázky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Josefovi potřeba pořídit chatičku v Pripjati :-))) mohl by tam pěstovat bio nezávadnou zeleninu :-))))))))

Obrázek uživatele Josef

Já mám divokou přírodu rád. Když mi ji tam zacálujete, jdu do toho. Stačilo by odhrnout svrchního půl metru a navézt novou zeminu a klidně bych i pěstoval. A popravdě, já bych asi pěstoval i tak, akorát dětem bych to nedával. Pravděpodobnost, že by mě ta zelenina do konce mého života nějak poškodila, je relativně dost malá.

Vždycky když se jedná vo radioaktivitu tak se strašně rád nechám uchlácholit těma obecnejma řečma vo tom jak je to vlastně bezpečný. To mě vždy plně uklidní a pošlu si tam hrát děti. :))))
To mě připomíná tu japonskou TV star, jak demonstrativně sežral salát z Fukušimy a pak za pár měsíců onemocněl akutní lymfomatickou leukémií... Vod tý doby už spím úplně klidně :))))))))
Vo DDT či azbestu to tvrdili taky.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Norikazu_Otsuka
http://www.zakzak.co.jp/entertainment/ent-news/news/20111107/enn1111071138009-n1.htm
http://www.n-tv.de/mediathek/videos/panorama/TV-Star-erkrankt-an-akuter-Leukaemie-article4799201.html

Tady to další japonský ouřednický jelito co si dával dekontaminovanou vodu z přímo z elektrárenský louže mezi reaktory 4 a 5 bych rovnou nechal vodstřelit a pak vystřelit do vesmíru za obecný ohrožení! Takoví duchapřítomní jedinci na svém místě mě vždy velmi uklidňují...
Odborníci následně potvrdili, že dotyčná voda opravdu nebyla určena k lidské konzumaci.
Dobrou chuť.
https://youtu.be/6rPnkWiyBH0
http://www.bbc.com/news/world-asia-pacific-15533018

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/americkou-jadernou-elektrarnu-vc-summer-postavit-ani-neslo-odhalila-analyza-zkrachovaleho-projektu-1337277

Americkou jadernou elektrárnu VC Summer postavit ani nešlo, odhalila analýza zkrachovalého projektu

atombordel Westinghouse byl prodán japonský Tošibě kerá pak účetně šmoulovala až krachla šmitec a ted musí prodávat divizi NANDů za $17 milijard bud WDčku anebo Applu masakr a do Temelíka dodávají zas rusové ;))))

To rozhodně potěší.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je parádni. Proste Tesla jedině :))

PS: mimochodem dnes má svátek Irma :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedna lokální mutace stanice ABC si toho také všimla
local10.com/weather/hurricane-irma/did-czech-calendar-foretell-the-arrival-of-hurricane-irma

Nojo co u nás nepředpovíme.
Tak třeba jim tam někdo vyexportuje kalendáře s tím že je to předpověď budoucích hurikánů. :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26