Tesla Model S jako dvoudveřový kabriolet, na kterém necháte oči

Elektromobil Tesla Model S už různé dílny po celém světě přestavěly na pohřební vůz, kombík, vodíkový pohon nebo obytňák. Kabriolet je třešnička na dortu.

Ares Design jsou z italské Modeny a na autě je bezstarostný, rozevlátý jižanský styl jasně patrný. Zmizely B sloupky i zadní dveře, zkrátil se rozvor a v Aresu si nechali navrhnout nové přední dveře, které lépe odpovídají celkovému vyznění auta.
foto: Ares Design

Elektromobil Tesla Model S je na trhu od roku 2012 a brzy ho čeká významný redesign. Pohled na nejnovější konverzi z dílny Ares Design (patřící známému švýcarsko-tureckému automobilovému podnikately Danymu Baharovi) ale potěší každého milovníka aut.

Italský cit pro automobilový design se nezapře ani v interiéru

Italský cit pro automobilový design se nezapře ani v interiéru
foto: Ares Design

Konstruktéři samozřejmě posílili rám, aby kabrio něco vydrželo a bylo bezpečné. Umělci z Modeny se nezapomněli vyřádit ani v interiéru, který je vyveden v krásné kombinaci červené, černé a bílé.

24 Comments on “Tesla Model S jako dvoudveřový kabriolet, na kterém necháte oči”

        1. Neexistuje kabriolet pro silniční konfiguraci, kde by chtěl
          Neexistuje kabriolet pro silniční konfiguraci, kde by chtěl člověk absolvovat kolostřešní kombinaci i většina rámů ala MX2 jsou spíš estetické hračky. Ani vystřeovací opěrky zadních sedadel ala BMW nejsou zázrak. Nižší bezpečnost vozu je daň za jízdu bez střechy, ale je to pořád bezpečnější než motorka.

              1. K převrhnutí většinou dojde k výletu mimo silnici, nebo
                K převrhnutí většinou dojde k výletu mimo silnici, nebo impulzem třeba o svodidla, v takovou chvíli už je většinou poloha těžiště jedno. Naopak baterka může být nevýhoda, protože je pod kabinou a je těžká, takže pak záleží na tuhosti a pevnosti rámu okna, jak rychle to vzdá.

                1. Já si ho přečetl, závěr je vyztužili to úplně stejně
                  Já si ho přečetl, závěr je vyztužili to úplně stejně jako vyztužují předělávsku spalováku, ale i tak je karoserie sedanu tužší a pevnější. Už jen protože ty oblouky dělají klec násobně tužší než je rám okna – to není vada, to je vlastnost s jakou musí majitel počítat. Před lety přebastlil MTX Rapidy, následně FAvorita a 4dvěřovou Feldu na cabrio, tak úplně stejně je tohle přebastlená Tesla S.
                  Na silnici to půjde jako individuální stavba, takže si nedělejme nikdo iluze, že s tím dělají nějaké super testy…a podle toho ta bezpečnost když na to přijde vyjít může a taky nemusí.

                2. Tak vidite ze jste se dozvedel, ze to je dodatecne vyztuzene.
                  Tak vidite ze jste se dozvedel, ze to je dodatecne vyztuzene. Pisete koniny a pak to okecavate. Mam cabrio a vim jak se krouti. Bez propoctu tuhosti a zatezoveho testu to urcite nepovoli k provozu na silnici. Ares neni zadna garazova bastlirna, oni uz budou vedet jak se predelava cabrio. Zajiste to neni tovarni cabrio a zakaznik to asi take akceptuje.

                3. ukažte mi, kde jsem napsal, že to nevyztužili. Už zase
                  ukažte mi, kde jsem napsal, že to nevyztužili. Už zase demagogicky překrucujete a osočujete…

                  Pozor TROLL si chce povídat nekrmit!!!

                4. …takže takováhle předělávka bude mít bez dodatečných
                  …takže takováhle předělávka bude mít bez dodatečných výztuh nižší tuhost než sedan.

              1. nasmiete porovnávať samonosnú karosériu s vozidlom, ktoré
                nasmiete porovnávať samonosnú karosériu s vozidlom, ktoré má rám.
                príklad felícia 1960 na podvozku zo š1101 oproti prerábke favorita , keď mu vzali polovicu strechy …
                tesla, bmw i3, smart a dokonca aj 500e majú reálny rám vystužený baterkou. ten smart je v poidstate „bezpečnostná bunka“.

                1. Než začnete o starých autech vyprávět nesmysly, tak si ta
                  Než začnete o starých autech vyprávět nesmysly, tak si ta auta prosím prostudujte, a u nových se rozhodněte, jestli mají samonosnou karoserii, nebo rám – takhle si sám dokážete dvěma větami odporovat, díky.

                2. čo ste študoval, keď sa púasujete do pozície
                  čo ste študoval, keď sa púasujete do pozície vševeda?
                  máte rsdr – rozhodnutím strany doktor?
                  to by pasovalo, pretože tam sa učili prekrúcať zrejmé fakty.

                3. No nemusím být vševěd, ale celé mládí byla Felicia a
                  No nemusím být vševěd, ale celé mládí byla Felicia a MTX auta moje srdeční záležitost…
                  Takže že klid a neurážejte.

                4. tamtá felícia mala rám?
                  mtx nevystužoval pôvodnú

                  tamtá felícia mala rám?
                  mtx nevystužoval pôvodnú samonosnú karosériu favorita/feláície?
                  v čom sa mýllim?

                5. škoda 1101 nemá záměnný rám s felicií, protože š1101
                  škoda 1101 nemá záměnný rám s felicií, protože š1101 měla přední nápravu pro laiky s listovou pružinou, zatímco felicia měla odpružení vinutými pružinami – teoreticky po úpravě pedálové skupiny by šel rám š1101 do š 450 – která byla předchůdkyní škody felicie a ani to bych si netroufl s určitostí tvrdit. Ohledně tuhosti té karoserie – tak na škodě 450 i Felicii i s rámem muselo dojít ke snížení prostoru pro lidi vzadu (zkoušeli i jen tak vzít š 440 střechu a nešlo), dále muselo to auto mít přepracované prahy (zvednuté asi o 10cm) a má zela jinak řešení prostor kolem A sloupku a stejně pokud tu kastli někdo sundá z podvozku bez výztužného rámu, tak už jí nikdy na podvozek nedá a nevyrovná, aby to bylo správně.
                  MTX – samozřejmě mimo jiné provedl vyztužení karoserie škody Favorit, jenže to se dělalo vcelku běžně pro jakékoliv ostřejší použití i základního hatchbacku (doplnění svarů, doplněné výztuhy atd)- docela slušně je základní problematika vyztužené fáva apopsána v knize Bořivoj Plšek -Škoda Favorit sportovní úpravy (bohužel kvalita knihy utrpěla vírou autora v různé opičí kapky, nicméně mechanická pasáž je ok) , Jinak MTX roadster má z favoritu základní pohledový tvar zejména po A sloupek, karoserie byla tak přepracována, že podélná tuhost stoupla na cca 1,5 násobek výchozího modelu a funkčními (na rozdíl od jiných kabrií ochrannými oblouky – které koncepčně vycházely z vozidel MTX 1-0x a tato úprava umožnila, že nebylo třeba zcela přepracovat A sloupek a rám okna, který mohl zůstat subtilní) – celkově tím přibyla hmotnost roadsteru o ca 50 kg proti hatchbacku. Podvozek, pak byl koncepčně shodný, ale zesílený a světlá výška byla snížena na 130 – 150 mm (řada vozů měla stavitelné tlumiče a plastové spoilery, které to posadily opticky ještě níž). Na převodech potom získal vůz nejčastěji lehčí převod a byl často vybaven motorem MTX, který měl zvýšený výkon – papírově 10kW – vím o vozech i s vyšším výkonem. Zbytek jsou technicky nepodstatné hračky.
                  Celkově bych řekl, že kvalitativní rozdíl mezi konstrukcí karoserie Favoritu a MTX roadster je asi takový jako mezi Škoda Rapid a MTX 160RS

                  Dneska, když si koupíte cabrio – jedno kdo to dělal, tak proti základnímu modelu musíte přepracovat prahy a kompletně předělat rám okna, A sloupkovou skupinu a hlavně její propojení s prahy – protože tam jinak nebudete mít tuhost, jestli je v tom baterka nebo ne – je v zásadě jedno. A stejně se vám s plátěnou střechou to auto bude kroutit víc, než základní model (jen s tou střechou to poznáte, pač to rachotí). Jediná cesta jak se toho zbavit, je cesta MTX roadster, vyhodit zadní sedadla a celé to překopat. Není to vada, je to vlastnost koncepce – s tím plechem střechy a hlavně obloukem AC sloupek se prostě v tuhosti a pevnosti karoserie počítá. Mimochodem problémy s bezpečností karosérie a její tuhostí jsou jednou ze základních příčin, proč na trhu postupně mizí cabria v provedení 2+2 – Roadster je víc v pohodě, protože se dá udělat s kratším rozvorem, kdy se na přední nápravu dá motor a prakticky na zadní cockpit.

                  Ono totiž nemoc lidí je v tom, že jakmile vidí nějaké skoro totožné, či totožné pohledové díly, tak řeknou, že je to stejné jako…jenže to auto může být uvnitř něco zcela jiného.

                6. Jen pro zajímavost. Měl jsem Ford Excord Cabrio (MK7),
                  Jen pro zajímavost. Měl jsem Ford Excord Cabrio (MK7), vyrobené normálně Fordem a přesto když jsem zvednul auto na hever (např. pro přehození kol), tak jsem neotevřel dveře. To auto se při zvednutí za jeden bod na jedné straně tak zkoutilo, že se zámek dveří kousl. Asi 2x se mě to povedlo i při parkování na extrémně děrané/křivé silnici. Po sundání z heveru na kola všechno zas normálně fungovalo, takže se to zkoutilo v rámci pružné deformace.

                7. Zvedněte starou felicii i s rámem je to zkroucený stále –
                  Zvedněte starou felicii i s rámem je to zkroucený stále – zamknout to auto jde tak třikrát po dopasování dveří, pak je to o grifu. Když na ní dáte plastovou střechu, tak zničíte lak, jak se to klepe, tak ho ubrousí.
                  Prostě to, že se to kroutí nejsou vady, ale vlastnosti. Co je třeba vtipný, že u E36 a E46 cabrio, když dáte hardtop, tak má nosnost na dynamické zatížení jako ekvivalentní coupé…jen je tam bottle neck, že musíte koupit originál nosič, bo jich je tak málo, že to nikdo jinej nedělal

                8. tak toto je niečo iné akoi bol v tej dobe článok v svete
                  tak toto je niečo iné akoi bol v tej dobe článok v svete motorov 🙂
                  viac info ako tá dvojstrana!
                  ďakujem.

Napsat komentář