Tesla bude mít plně autonomní vozy koncem roku 2020, tvrdí Musk

Vojtěch Sedláček - 20 Únor 2019

Elon Musk byl vždy vizionářský optimista, což potvrdil i při posledním rozhovoru, v kterém oznámil, že Tesla bude disponovat plně autonomními vozy již na konci příštího roku.auto elektromobil Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3
foto: Tesla

Elon Musk přijal pozvání společnosti Ark Invest k vysílanému rozhovoru, jehož tématem byly mimo jiné také autonomní technologie. Musk si o této problematice povídal s výkonnou ředitelkou Ark Invest Cathie Wood a tamní analytičkou Tashou Keeney. Ark Invest je společnost, která se zaměřuje na investice do inovativních projektů a je držitelem podílu ve společnosti Tesla.

Ještě než byla zahájena samotná diskuse na téma autonomie vozů Tesla, hovořilo se o vývoji prodejů elektromobilů v příštích pěti letech. Dámy z Ark Invest představily Muskovi odhad jednoho z analytiků společnosti, který na základě vývoje cen baterií odhaduje, že do roku 2023 zaznamená segment elektromobilů dvacetinásobný nárůst prodejů. Odhaduje tedy, že třetina všech světově prodaných vozů bude elektrická.

Musk tuto úvahu označil za rozumnou, ovšem dodal, že by k takovému stavu přeci jen mohlo dojít o rok či dva dříve. K tomu dodal, že i přes složitost podobných odhadů si myslí, že by Tesla mohla do roku 2021 vyrábět 1,5 milionu vozů ročně a do konce roku 2023 by se toto číslo mohlo zvýšit na 3 miliony vozů.

Když se rozhovor stočil k tématu autonomních schopností vozů Tesla, Musk řekl, že by Tesla měla mít plnohodnotný autonomní systém pro své vozy připravený koncem tohoto roku.
„Automobil vás bude schopný najít na parkovišti, vyzvednout a sám vás odveze až na místo, kam potřebujete. To vše zvládne bez jakéhokoliv zásahu.“ vysvětlil schopnosti vozů s tímto systémem Musk.

Tímto pokrokem si je Musk jistý, protože každý týden osobně dohlíží na progres ve vývoji systému Autopilot. Přiznal však, že to ještě neznamená naprostou bezchybnost systému, který bude i nadále potřebovat dohled ze strany řidiče.

Příchod plně autonomních vozů, které se obejdou bez jakéhokoliv lidského dohledu či zásahů, očekává Musk až koncem příštího roku. I tak je tato vize mnohem odvážnější, než mají všechny ostatní automobilky a pro Teslu bude velmi těžké těmto slovům dostát.

Například stále marně čekáme na slibovaný coast-to-coast trip, díky kterému mělo být možné zcela autonomně přejet od východního pobřeží Spojených států k západnímu a naopak. Tato schopnost byla slibována na rok 2017, ale systém Autopilot dodnes nic takového nedokáže. Celý rozhovor si můžete poslechnout zde.

Elon Musk, Tesla, CNBC, InsideEVs
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže příští rok, ale to nevadí, konkurence je v EV i v autonomním řízení stále min 5 let za Teslou.... nemá smysl kupovat nic jiného... to bychom si taky dali, když ostatní dělají násobně víc kurvítek narozdíl od Tesly :)

Jo to uz vydrzime

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koncem roku 2020 Muskova kalendáře. Teď ještě zjistit, jaké bude tehdy datum v kalendářích nás ostatních :-)

Nebo možná se mi to povede, jen otázka je jak on definuje úplnou autonomii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Reálně to asi znamená že to bude implementováno a dostupné pro testovací verzi. Rok potom bude verze ostrá ale nejvíc to bude zdržovat legislativa. Nicméně v USA jsou stále podstatně více flexibilnější než u nás v Evropě, takže za pár let si to jsou schopni schválit a můžou vesele jezdit řekněme do pěti let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V roku 2023 bude 1/3 predaných áut elektrická??? Analytik neskončil ani základnú školu? 1/3 je +/- 30 mil.aut. Budem rad keď sa bude predávať 7-10 miliónov. Skôr sa bojím ze to bude 3-5.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli se do toho počítají i lehké hybridy, tak to reálné je.

Ja za elektrické auto považujem elektrické.. Nie hybrid. Ani plug-in hybrid.. Samozrejme príde veľa áut zo 48V systémom co je zasa mačkopes.

Tak budme radi i za mackopsy. Kdyz to po meste ujede 80km a celou zivotnost auta bude rekuperovat brzdeni misto smirglovani desticek tak zo pokrok je

To máš pravdu s Plug-in hybridom ale tieto 48V hračky slúžia len na zníženie emisií aby sa dostali do Euro 6...nie na jazdu a už vôbec nie 80km.

auto se start-stop systemem je take elektricke?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elon v tu dobu plánuje 3M Tesláckých, takže když se k tomu připočítají ostatní výrobci tak 30M aut není až takový problém, docela to vychází.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

plánuje 3M... povedal by som, že zrovna toto bol len jeden z jeho šplechov, ktoré snáď ani sám neberie vážne.

ešte len teraz stavajú GF3
netuším, akú bude mať výrobnú kapacitu, ale štandardne to býva takých 300-500k ročne.
nech 500 teda.

v tom prípade aj tak ešte potrebuje ďalšie 4 GF, ktorých príprava (stavebné konanie, výstavba, rozbehnutie výroby) trvá tak 3 roky, a každá bude stáť tak 3-5 mld

Takže vy a analytik hovoríte 30 mil ja vravím 7..stavime sa o 100e?

cistych elektromobilu nebude ani tech 7

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Začíná mi to silně připomínat jistou autodebilku z "Rajchu"...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tohle je konec. Je to jen poslední příslib akcionářům. Elektromobilita je slepá ulička a autonomní vozy nemají budoucnost. Tesla nestačí na konkurenci a dochází ji dech. Slibotechna Musk opet něco slibuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

placený, podřadný troll opět úřaduje :)
až na to, že:
Tesla už ovládla své segmenty luxusních vozů v uSS a EU bude ovládnuto za chviličku :)

člověk by řekl, že po ovládnutí trhů budou akcionáři spokojeni :-D

"Tesla Model 3 = #1 Best Selling Car In The US (In Revenue)"

hochu, takto si živobytí nezajistíš, svou podřadnou prací pro podřadné... takto budeš navždy nešťastný :)

Na kterou konkurenci nestaci?
A jaka ulicka je dle Vas spravna? Co ma budoucnost?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tablet na kolečkách jezdí skvěle soudluzi ;) ... akorát mu tak trochu zdáse zatýká do kufru :)))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak to už je zoufalost na nejvyšší úrovni, zjistil, že konkurence začíná šlapat, bude nabízet lepší auta a jeho ego to nezvládá. Ve zpracování Tesla není schopna konkurovat, tak bude lidi oblbovat svým autopilotem, už neví čím na sebe strhnout pozornost. Že nebudou plně autonomní vozy na konci 2020 ví snad i ten největší blbec. A jestli něco takového opravdu začne Tesla prodávat, tak bych ho už zavřel na psychiatrii, ten člověk už ztrácí soudnost. Myslím, že ani v roce 2025 to nebude a nebo velice nespolehlivé a tedy nebezpečné.

Oni ho casem vymeni. Nemuze kecat do vseho. Fabrika se taky v urovni zpracovani bude lepsit. Nic jineho jim nezbyva. A ve finale vystreli Muska jako prvniho na Mars bez zpatecni jizdenky. Jeste mi nerekl.jaky model Tesly se planuje na cestovani na Marsu?

Obrázek uživatele Anonym123

samozrejme že musí (musk) byť zúfalý! zameral sa na nesprávny segment elektromobility (výroba) a podstatná časť mu utiekla do nenávratna.
nemá žiadneho kresliča, ktorý by pre každý jeden autosalón nakreslil stálelepšie a lepšie až najlepšie elektrovozidlo.
nemá žiadneho pýár producenta typu vbrzkubudevšeho/všechnonačsivzpôomeneš/vsjobudettoľkofabrikupostroim ... a čobude si musí vymyslieť a zverejniť osobne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednoznačně je vidět, že jsi nikdy žádnou TESLU nevlastnil ... takhle by jsi nepsal

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nevim v jakem oboru pracujete, nebo co mate vystudovano, ale osobne mam VS ekonomickeho oboru a clovek kouka, jak ten vyvoj jde kupredu.

Nedavno jsem se uplnou nahodou dostal do kontaktu s jednim startupem, ve kterem jsou ovsem koncentrovani spickovy odbornici. Za kratkou dobu byli schopni naprogramovat umelou inteligenci na neuronovych sitich, ktera je schopna se sama ucit, pokud ji z druhe strany poskytujete informace. Nevim, zda jste treba nevidel konverzacni soutez ve ktere konverzoval "stroj" s nekolikanasobnym mistrem sveta. Stroj nevyhral, ale dosahoval velmi vysokych vykonu.

Osobne si netroufam tvrdit co bude v roce 2025.

Kdyz to vemu uplne od nejjednodussiho - tak videl jste sklady ALZA? Jak umi stroj poskladat zbozi do krabice? Pred 5ti lety tam litalo 100 zamestnancu po skladu a balilo. Nyni je sklad bez lidi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to jen můj názor a Teslu jsem opravdu nevlastnil a ani nebudu, určitě ne žádnou ze současných modelů, ohledně technologie neříkám že to není možné už třeba ted, ale provoz na silnicích není uzavřený prostor kde se jen zkouší něco nového, ani sklad kde platí pevná pravidla, jde o prostor kde vznikají miliardy nahodilých situací, kde dost často neplatí žádná pravidla a kolikrát člověk sám neví co má na té silnici udělat, legislativně to bude taky ještě běh na dlouhou trat. Co se třeba stane na sněhu, při náledí, při poruše? Jako že auto napíše majiteli hele sorry ustřelilo mi to na ledu musím do servisu, jdi na autobus :D jednou to určite bude ale určitě ne za dva roky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele Tesla schválně dělá ty auta tak blbě, poučila se od dob Tucker 1988 ...

csfd.cz/film/1659-tucker-clovek-a-jeho-sen/prehled/

... takže dnešní růst Tesly je pozvolný nikoli skokový, je uměle řízený protože za 1) by na milijony kár od lidiček neměli zfleku beztak baterky a za 2) by je ropáci zašlapali

Filozofijí Tesly nebylo zkrachovat všechny autodebilky světa, ale nenásilnou formou přeměnit je na elektromobilky ;)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

joo a Co se třeba stane na sněhu, při náledí, při poruše? Jako ANO auto napíše majiteli na displaj hele sorryvole ustřelilo mi to na ledu šlus bateryfpldeli musím do servisu, volám ti už z POVINNÝHO pojištovnu = ZDARMA TI PŘIVOLAJÍ VODTAHOVKU A PŘISTAVÍ NÁHRADNÍ KÁRU ;) a škoda se uhradí z Povinnýho coz zavinil (proto ho furt zdražují, to je příprava na budoucnost;) a debilitu z havarijka. Ještě něčemu nerozumíš?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady má Tesla obrovskou výhodu a to že už má na silnicích pár set tisíc vozů, kterým běží autopilot na pozadí, vyhodnocuje svá rozhodnutí, porovnává je s řidičem a v případě potřeby si Tesla stáhne data z problematických úseků a klimatických podmínek, ze všech nehod a nestandardních situací, které pak mohou ošetřit. I kdyby byla AI jen stejně chytrá/blbá jako jeden člověk, tak má pořád výhodu v rychlosti zpracování informací, rozhledu 360 stupňů kolem vozu, věnování pozornosti všem senzorům najednou bez přestávky, a ve schopnosti si přesně spočítat možné důsledky svého jednání a tím vypočítat nejvhodnější řešení situace (což samozřejmě neznamená ideální) a ve zlomku sekundy ho také provést. I kdyby se snížil počet nehod a zranění na polovinu tak se už jedná o tisíce ušetřených životů, miliony ušetřených škod na majetku, absenci zpolování prvozu v důsledku nehod atd., takže se to vyplatí i při takovém zdánlivě malém efektu.

Tak v tomhle je tesla nejdal. Akorat ma zatim dluhy tak nemuze investovat do vseho. Nejdriv se musi oddluzit a postavit na nohy.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Dluhy nemá vůbec vysoké. 11 mld. USD při 22 mld. USD obratu (tedy 50 % obratu). Kupříkladu GM má dluhy 102 mld. USD při obratu 147 mld. USD (69 % obratu).

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

porovnavat dluhy s obratem to je ukazatel ceho? uplne jsem to nepobral.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tomhle mohou Češi Muskovi poradit, založí Tesla Bad, převede tam dluhy a zdravou část si ponechá, Teslu Bad dá do insovence :)

blby je, ze to bude muset delat pravidelne.

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel i v tom mu poradíme, viz naposledy OKD.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

-1

Taky si myslim, ze 2 roky jsou malo. Ale na jednu vec musim reagovat. Prave ty miliardy nahodilych situaci jsou skvele pro system se snadnym prenosem znalosti, coz covek bohuzel neni. Takze kdyz Vam v TV reknou, ze se na dalnici srazila auta za urcitych podminek, tak se tam za stejnych podminek srazi za 3 roky znovu. Umela inteligence uz poidruhe stejnou chybu neudela, zacne si ji simulovat a pokusi se najit lepsi reseni, ktere priste budou aaplikovat vsechna auta, ne jen konkretni ridic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

uměla inteligence stejnou chybu neudělá ale pokud tam budou okolo za volantem stále i lidi, tak to vznikat bude, daleko snazší uvést do provozu by bylo kdyby řídili jen stroje, ale to nepřipadá v úvahu, dále pak bezpečnost těch systémů a jejich vzdáleného ovládání, nedovedu si představit, že moje auto samo myslí a rozhoduje, případně, že ho může vládat další osoba vzdáleně

Je blby ze postup je pozvolny a dlouho vedle sebe pojedou autonomni systemy s auty s ridici a lidskou chybou. Ale EU urcite casem naridi vyhodit auta bez autonomie a koupit jenom ty. Bude to mit vyhodu. Odveze to zamceneho ridice rovnou do vezeni nebo k exelutorovi.

Obrázek uživatele spetak

Nařídill bych vyhodit rovnou řidiče, ať si ty krámy jezděj samy.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Uz aby to bylo. Kdyby alespon zacali s kamiony

Obrázek uživatele Michelin

Hele nechci vam moc do toho rozhovoru kecat, ani brat iluze, ale skoro dva roky v tom jezdim s autopilotem 2.0 a balickem plne autonomni jizdy. Od Muska jsem tyhle reci, ze to bude koncem pristiho roku jezdit samo poslouchal uz kdyz jsem to kupoval a co se tyka schopnosti a progressu jaky to za tu dobu udelalo tak:
schopnosti=nejlepsi asistent pro jizdu v pruzich s adaptivnim tempomatem na trhu, ovsem jakakoli byt minimalni inteligence naprosto nulova, kazda drobna nestandartni situace to uplne vykoleji, na dalnici to sejme jakoukoli prekazku, kterou nezvladne detekovat radar, zlute pruhy v opravovanych usecich to take absolutne nezvlada, tedy o nejake autonomii se neda vubec mluvit
progress=prvnich par kilometru to jezdilo hur nez moje manzelka se dvema promile v krvi, pak to zacalo fungovat tak jak to funguje do ted, tedy kdyz pominu to uvodni divadlo aby to asi jako vypadalo, ze se to neco uci, tak dalsi zlepseni naprosta nula
Tedy muj nazor je, ze je to jitrnice jakou svet jeste dlouho neuvidi.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Je rozdíl když něco jezdí samo mezi hromadou nesvéprávných řidičů a nebo když je celá trať stavěná na samotné "samo". V ten moment totiž ty auta mohou mít detailní informace o komunikacích ještě dříve než se daným směrem vůbec vydají.

Dovedu si například představit že se začne v aglomerachích stylem - nechte svůj non-AI řízený povoz na kraji a zaplaťte si robo-taxi, nebo vjeďte s AI řízeným povozem.

Voala! A jsou technologie odděleny. Může se začít na malém řízeném prostoru a postupně jej rozšiřovat.

Tedy nejde až tak o AI v autě jako o provázanost s dopravními informacemi pro AI auta. Pak nestandartní situace nastávat nemohou.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

A co deti, maji se kde hrat? :-)
Tim chci rici, ze soucasti provozu na komunikacich nejsou jen auta, ale i cyklisti, chodci (dost neukazneni), deti bezici za balonem, pes bezici za druhym... Podle me uroven 4 nema moc vyznam, auta musi umet 5.

Děti dostanou náramky a auta o nich budou vědět. Nebo bude náramek plnit funkci elektrického ohradníku :-P

Navíc, v takovém řízeném městě nebudou stát všude u kraje vozovky překážky v podobě zaparkovaných aut. Přehled o chodcích bude trochu na jiné úrovni.
Pes bude mít čip nebo z něj bude fotka psa.

A i kdyby, proč by nebylo možné detekovat prakticky cokoliv když už dnes se vyvíjejí systémy které mají rozpoznat jestli chodec jen ožrala nebo má v úmyslu vstoupit do vozovky ?

Možná je to jen moje doměnka ale cyklista nebo chodec se bude v provozu chovat jinak když bude vědět že všude je za volantem jen chladná AI. Něco na způsob motivace "pod vlak taky neskočíš". Ale to máme už dnes a jak to funguje... tak dát dětské čipy všem občanům a ať dostanou výchovný výboj když vstoupí do vozovky mimo přechod... problem solved ;-D

AI dopravní přestupek nespáchá, chodec/cyklista je na vině. Říká se tomu přirozený výběr... sice jsem to nechtěl takhle natrvrdo napsat ale špetka v tom je.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Radovan

Náramek není výchovný. Lepší je ten obojek, co měli ve filmu. přestoupil borec hranici a byl z něj bezhlavý jezdec. A máte vyřešenu i recidivu. Nebude. :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Však jsem psal že náramek může plnit funkci elektrického ohradníku ne ?

Dítě se vzdálí přes povolenou vzdálenost nebo do blízkosti silnice a vám přijde SMS "prosím odkliďte si svoje dítě a tu loužičku taky" ;-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

A vsechno bude krasne fungovat az do chvile, kdy vodari privezou bagr a zacnou vyrabet krater, aby se dostali k praskle trubce.
Bez alespon zakladni schopnosti se vyporadat s neocekavanym to podle me nepujde.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ale to ta infrastruktura bude vědět. Dokonce ani nebude potřeba policajtů a dopravního značení k vyznačení objízdných tras.

Chápal bych kdybyste nadnesl že neočekávaně praskne potrubí a do vymletého kráteru zahučí první auto. Snad auto nepojede do velké louže když mu zmizí vodorovné značení pod vodou. Pak by se auto mělo zastavit a hledat jinou cestu. Ale i v takovém případě bude otázkou chvíle aby se v infrastruktuře vyznačila zasažená oblast jako no-go.

Vy se na to díváte z pohledu "AI v autě" tak aby to fungovalo na vozovkách tak jak jsou dnes.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

To byl jen priklad. At uz jsou to polena/cihly spadle z korby, ulomena vetev ze stromu... infrastruktura se o tom (z principu) dozvi pozde.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Robo auto nepojede jako prase aby vytřáslo cihly.
Když někam spadne větev tak většinou dolů, a když to "dole" bude na vozovce tak ... a dovolím si divoce spekulovat... překryje vodorovné značení.

Navíc (!) auta nepojedou jako prasata 5cm za nárazníkem.
Mají kamery i vzadu, mohou adekvátně reagovat.

A trubka letící na dálnici z korby je něco jiného. Mluvím tady o vymezeném prostoru, rychlosti městské, zmapovaný každý centimetr obrubníků. Když nastane nenadálá situace tak ten strom přes cestu AI jako nepozná, když už by tedy došlo na to že neuvidí svou vodicí čáru (tedy pokud nemá rentgen).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Proc mit takhle dokonale rizenou komunikaci a nedovolit pouze robotickym autum tam jezdit > 100 km/hod? Proc by nemohly jezdit jak vlacky 5 cm za sebou, kdyz mezi sebou budou komunikovat, takze zaroven s brzdenim o tom budou informovat sve okoli, takze brzdeni bude probihat u vsech zaraz stejne jako rozjezd. Predstavuji si to jako vlak, jen misto sprahel tam bude komunikace.

Vláčky jsou fajn, proti těm nic nemám. Ale odsaď podsaď :)
Nemyslím si že rozestupy 50m by nějak zásadně ovlivnily propustnost dopravy, tak proč je nevyužít pro specifické situace (např ten náklaďák s trubkama - tam pak roboauta stihnou zareagovat).

Nejsem dopravní specialista, takže 5cm mi nevadí. Jen využívám prostor pro arguemntaci proti tomu proč by to bylo špatně.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ale jiste, v realnem zivote nenastavaji vubec zadne neocekavane situace. Diky za vysvetleni, vracim se do matrixu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Víte co se říká o tom hledání řešení a výmluvách že ?

Proč si nedovedete představit prostředí, jakkoliv zpočátku malinkatém, kde lze použít pravidla která omezují většinu rizik která zmiňujete, narozdíl od toho se to snažit naroubovat na celou republiku/zeměkouli sakumprásk v jeden moment.
Pravidla která v podání AI vypadají jinak (a jsou řádově efektivnější) než kdyby se o totéž snažili lidští řidiči.

Už jen to že robo-auto nebude neustále porušovat předpisy a jezdit 20 v zonách s obytnými domy a rychlejší komunikace se buď nebudou tak ucpávat (protože robo-řízení (a žádné světelné křižovatky, retardéry...)) nebo na nich může být povolena vyšší rychlost (dtto) a nebudou auta prasit po každé silnici v obytné zóně.
Argumentovat v takovém případě že tam vběhne pes nebo dítě je úplně stejné jako kdybyste totéž dnes tvrdil o tom že vběhnou na dálnici.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

A neni snazsi pockat jeste 2 - 3 roky a vyvinout urvien 5, nez ty 2 - 3 roky prizpusobovat komunikaci urovni 4?

A proč "nevyvíjet" paralelně?

edit:
Stejně tak jako si myslím že 2-3 roky na úroveň 5 je optimistické, teď to toho vlítne legislativa a nakonec to ještě musí jezdit mezi "ošklivými vodními měchy za volantem".

Tak i lokalizovaná úroveň bude trvat déle než 2-3 roky. Najít vhodnou lokalitu, protlačit přes radnici a obyvatele... možná by se dalo začít v nějaké průmyslové lokalitě ale tam zase není tolik co řešit a odkládání fosilů na hranici nedává moc smysl.

Přijde mi logičtější začít testovat na lidech obě větve vývoje a pak je případně propojit.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Protoze pak by byla ta infrastruktura vyhozene penize. Pokud si ale nekdo mysli, ze jeji vystavba bude trvat radove mene nez prejit z 4 na 5, pak nemam nic proti.
Ja jsem v tomto optimista a myslim si, ze ten casovy rozdil nebude velky prave proto, ze auta sbiraji zkusenosti s kazdym kilometrem kazdeho monitorovaneho auta, takze zavratnym tempem.

To je otázka provedení řekl bych... jestli pruhy na silnici, wi-fi na každém sloupu nebo jen sloupky s QR kódy místo dopravního označení (nebo na něm).

Pokud auto posbírá dost informací o "infrastruktuře" z QR kódů kde jednou za čas bude inteligentní QR tabule která bude upravovat aktuální situaci... Nepřijde mi to jako drahé řešení (aniž bych tušil jestli je to nejlevnější myslitelné).

Nebo kombinace - tudy jeďte přesně podle čáry, jinak stačí QR...

Nejsem specialista ale jsem věřící ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vase manzelka řídí se dvema promilema v krvi ?! Tak ta musi mit teda koule ze zeleza :-O

Obrázek uživatele Michelin

To bylo pouze obrazne srovnani.
Ona tak jezdi i strizliva. Nee ted si delam legraci. ;-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

No to je bomba teda

Obrázek uživatele Michelin

Jeste me napada, ze teda ve verzi 9 pribylo hlidani mrtvych uhlu, ke kteremu se zacali konecne vyuzivat bocni kamery. No ovsem take to od te doby neustale hlasi pri kazdem mokru, ze tyto funkce jsou omezene, protoze pri kazdem trochu mokru se ty bocni kamery zase.ou a je vymalovano. Uz z toho tedy plyne, ze pokud tenhle problem nejak nevyresi, pak to bude hodne silne limitovano podminkami a bude stacit trochu vody aby byl autopilot v koncich.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Dobry den, vyborny postreh, zkuste jako majitel Tesly o tom automobilku informovat. Obcas neni dobre predpokladat,z e to prece musi vedet. Z me logiky veci uz to meli resit pri navrhu aplikaci neprilnaveho materialu na veskere senzory, ale to je, vidmo, nenapadlo, tak at maji pripominky z provozu.

On ani neprilnavy material nebude uplne vsespasny - vezmi si treba "tekute sterace", jakz takz to funguje az od nejake rychlosti. O rozplacnutem hmyzu nebo ptaci bombe nemluve. Waymo nejspis ten sterac a ostrikovac na lidar nepridalo jen tak pro srandu kralikum.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Oni to vedi dobre. Poprve se mi to stalo zrovna cestou do servisu tak jsem to tam hned hlasil a jen prikyvovali “jo jo, verze 9” a vymluvne krcili rameny.
Ono to ted v zime hlasilo me i kolegovi skoro furt...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Jak jste se dostal do toho skladu? DOkazal byste tam vpasovat i ciziho cloveka = me? V praci resim mj. carove kody, skladove operace (u dost velke firmy s nahradnimi dily) a me tvrzeni, ze to jde bez lidi, je vzdy s usmevem odmitnuto a zakazano cokoliv vymyslet. Rad bych videl, jak to funguje a jeste radeji i dostal nejaky vyklad. Rad bych znal moznosti stroju (moznosti lidi jsou obcas nepredpokladatelne) a na jejih zaklade pak vymyslel co nejefektivnejsi obsluhu skladu.

Obrázek uživatele Kuk

Tedle sklad?
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/roboti-vytlacuji-skladniky-lidska-sila-z-hal-ale-presto-zmizet-nema-1349517

Je nějaké video z toho jak to vkládá zboží do krabice?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Docela špička je ostravský sklad firmy Adler. Tam se i s paletami roboti vejdou do prostoru o pár cm většího, než je břemeno. A počítač rozhodne proč právě tam podle toho, jak dlouho tam podobné věci leželo předtím a co se s nimi dělo a kde je volno atd. atd. On line. Kontaktujte pana Hausenblase nebo Řehoře http://patriotimsk.cz/navsteva-adleru/.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Problem se zbozim v automotive je ten, ze kazdy produkt je jinak velky a nektre se i jinak skladuji (treba vyfuky se vesi), takze by me zajimalo, zda se roboti dokazi poprat (treba naucenim ci parametrizaci s timto pozadavkem.
Navrh, kam zbozi zaskaldnit je prave trosku zlozitejsi nez jen aktualni/historicka prihradka, jde prave i o to, do jakych prihradek se jake zbozi hodi, jak casto se se zbozim hybe, pozadavku na naplnenosti prihradek v zavislosti na umisteni v ulicce, sezonosti, planovane kapacite, apod. Proto me spis zajimaji moznosti robotu pri manipulaci. Dekuji za kontakt, prednesu to v praci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aka konkurencia?

Obrázek uživatele Kuk

No přece ta co je 10 let pozadu, který on tak věří ;-)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Muskovy pohádky na dobrou noc pro akcionáře.

Obrázek uživatele Anonym123

veľmi podobne fungoval ford - ľuďom, ktorí mu poskytli peniaze dlhopredlho nevyplácal podiely. on jednoducho všetky npeniaze z predaja vkladal späť do produkcie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slibotechna jede.

Obrázek uživatele Kuk

Vo plné autonomii toho nasliboval nejvíc.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil