TÉMA:

tenkovrstvé solární články


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Audi chce do svých elektromobilů montovat solární střechy

Solární střechy pro plug-in hybridy a elektromobily zatím nabízí jen málokdo, např. Toyota Prius Plug-in Hybrid. Teď chce do hry vstoupit také Audi.   auto Alta Devices tenkovrstvé ohebné solární články

Supertenké solární články budeme všude nosit s sebou

Vědci z Jižní Koreje vidí budoucnost solární energetiky v nové generaci solárních článků. Ty jimi navržené jsou lehké, ohebné a super tenké, a díky tomu se výrazně rozšiřuje pole jejich uplatnění.   Klíčový prvek budoucí solární technologie? Ohebnost.

Solární potah V-Tent vaše auto i dobije

není nic nového, armáda už je používá a dostávají se i do komerční produkce. Ale co takhle solární potah na , který vám jej - pokud je elektrické - rovnou dobíjí?   auto Hakan Gursu solární stan potam elektromobily V-Tent

Koenigsegg kupuje Saab, David pohlcuje Goliáše, cesta k elektromobilům?

Zkrachovalá americká automobilka General Motors odprodala po německém Opelu další svou ztrátovou evropskou divizi, švédský Saab. Ten se "stěhuje" domů, do Švédska, kdy jej za pomoci tamní vlády odkopil výrobce luxusních sportovních vozů Koenigsegg. Zatímco Saab dosud vyráběl kolem 100 000 aut ročně, Koenigsegg v loňském roce prodal 18 vozů.
Koenigsegg Quant
Co tím Koenigsegg sleduje zatím není jasné. Nejspíš chce vstoupit do vyšší ligy a udělat ze Saabu automobilku se "specifickým image". A dost možná ve velkém rozjet výrobu elektromobilů! Saab se už v minulosti chlubil hybridními koncepty, např. 9-X BioHybrid. Koenigsegg zase před časem ukázal úžasný koncept čtyřmístného sportovního elektromobilu Koenigsegg Quant. Ten je společným dílem automobilky a společnosti NLV Solar AG, využívá k dobíjení baterie solární články. Dojezd se má pohybovat kolem 500 km a dobití do plné kapacity v řádu 20 minut. Poprvé byl koncept představen na letošním Ženevském autosalonu.
Koenigsegg Quant
Výjimečný je na vozu především povrch, kompletní šasi je totiž potaženo v tenkovrstvých solárních článcích. Regenerativní brzdy, ABS a ESP plus pohon dvěma indukčními AC elektromotory. Pohotovostní hmotnost elektromobilu je 1780 kg při výkonu 512 koní a maximálním točivým momentem 715 nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí auto během 5,2 s a maximální rychlost dosáhne 275 km/h. Může právě tohle být úsvit elektromobilů? Koenigsegg má obrovskou výhodu - může si dovolit vyrábět opravdu drahé sporťáky, nabité těmi nejnovějšími technologiemi. Tohle může být skutečné auto budoucnosti.
Koenigsegg Quant

 

VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?