Stará kola ještě nejsou na odpis, mladý podnikatel z nich vyrábí stylová elektrokola

redakce - 26 Červenec 2018

Láska k veteránům a zvlášť ke starým československým motorkám přivedla Petra Mikulku k nápadu předělávat stará kola, jako jsou třeba legendární Favority nebo Liberty, na elektrokola.elektrokola favorait

Po zkonstruování prvního prototypu spustil Mikulka kampaň na crowdfundingovém serveru Hithit, kde jeho projekt Retroelektro získal za první 3 dny 35 % z cílové částky.
foto: Retroelektrokolo

V malé dílně ve Zlíně vzniká unikátní mix elegance ve stylu retro a moderní techniky. „Vždy se mi líbily Stadiony – motokola, která se u nás vyráběla v 50. letech. Tehdy potřebovali rychle motorizovat Československo, tak přidělali malý motor na rám kola a měli levný a docela praktický dopravní prostředek. Když pak začal před pár lety boom elektrokol, řekl jsem si, že by bylo skvělé předělávat místo moderních rámů stará kola,“ vysvětluje Mikulka, jak se zrodil nápad na Retroelektro.

„Většině lidí se líbí veteráni, ale málokdo má prostor a peníze na to, aby si pořídil starou Jawu nebo Škodovku. Elektrokolo postavené jako veterán si přitom můžete vystavit třeba v obýváku,“ dodává.

Aby mohl výrobu retro elektrokol naplno rozjet, skončil ve firmě, kde pracoval jako stavební projektant, vybavil si dílnu předělanou z garáže a pustil se do stavby prvního prototypu. Navázal spolupráci s neziskovou organizací Kola pro Afriku, od které vykupuje kola nevhodné pro africké cesty a pomáhá tak financovat dopravu ostatních kol na místo určení. 


„Při výrobě používám původní bytelné ocelové rámy a doplňky z pravé kůže. Baterie do elektromotoru si vyrábím sám z kvalitních značkových článků, takže mám úplnou kontrolu nad komponenty. Staré kolo rozeberu do posledního šroubku a kompletně zrenovuji,“ popisuje Petr Mikulka.

Cílem je vyrábět nejen krásná, ale i kvalitní elektrokola vhodná do města i na výlety. „Prototyp jsem si sebou vzal na dovolenou do italských Alp a podrobil ho pořádné zatěžkávací zkoušce. Obstál na výbornou,“ dodává s úsměvem.

V kampani na Hithitu si přispěvatelé mohou jako největší odměny místo hotového elektrokola vybrat slevy na jeho přestavby. Mikulka to vysvětluje tím, že každý si může zvolit z jakého typu kola chce rám, jeho barvu, kapacitu baterií nebo třeba typy doplňků. Každé Retroelektro je tak originál vyrobený svému majiteli na míru.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrokola pěkná, ale jasně lepší budoucnost z podobných e-vehiklů mají menší stroje jako koloběžky nebo jednokolky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám otázku.

Na obrázku na tom kole nevidím žádnou baterii. Kde má to modry kolo baterii? Jaký má dojezd?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baterku bych hledal v kapse za sedlem.Motor vypadá na 250W takže bych tipoval,že bude spíš jen jako asistent.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prestavbove elektro sady pro kola se prodavaji normalne a prestavet na elektrokolo si tak muze uplne kazdy, temer kazde kolo kdy omeyeni je pouze na prumer kola, a vesmes za par tisic

clanek o nicem, vlastne o jednom z davu

Jenom kecáš a nic neumíš. Měl dobrý nápad, šikovné ruce a určitě bude mít dost zakázek z celého světa. A třeba to rozvine ve velkou firmu. I Apple začínal v garáži.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to ty umis jenom kecat, ale zjistit si fakt, ze se ty sady prodavaj je nad tve mentalni schopnosti...

P.S. Treba ja jedno stare kolo po dedovy prestavel, a ty? Hádam, že jsi klavesnicovej bojovnik, kdy v realnem svete jsi dokazal jenom neco u klavesnice na foru...

Klávesnicový chytráku co se neumíš podepsat. Přestavbovou sadu na elektrokolo jsem si namontoval sám před třemi lety na 29"kolo.

Obrázek uživatele PaRi

Ne každý na to má, ať už chuť, čas, schopnosti apod. A tady jako bonus provedou navíc repasi celého kola. Pro mě to sice není, ale zájemce určitě najde. A pokud je to fachman a odevzdá poctivě provedenou práci, nedělal bych si o něj obavy.

Skoro bych řekl: Víc takových jak je on a méně takových škarohlídů jako jste vy!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

u nas to delame v servisu take, prestavbova sada stoji od 8 do 20 tisic podle sily motoru a kapacity baterie, a pokud to chce zakaznik od nas namontovat, priplati si necele 2 tisice ;) takze ano jsme u nas v servisu desni skarohlidi :D tuhle sluzbu dela jen v Ceske Republice tak 100 cykloservisu tedy je to desna vzacnost a musi se o kazdem z nich napsat clanek

renovace starsich kol aby byli jako nova je podle typu a jak snadno se na nej shani pripadne dily jak originalni tak druhovyrobni kopie, vesmes se yacina na 5-6 tisicih u znacek jako stary Favorit nebo Eska, po treba 100 tisic u znacek jako je Colnago nebo Schwinn, u nas v servisu jsem delali i renovaci kuprikladu Schwinn Whizzer z prvni serie, proste desni skarohlidi :D

Obrázek uživatele PaRi

Je fakt, že Anonymů, co zvládnou přestavbu kola na elektrokolo je spousta. Už i tady na hybridu. Stejně jako těch, co nezvládají pravopis :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a, me zivi kola a ne pravopis a kola me zivi od doby co jsem zacal stredni skolu, sve prvni kolo po dedeckovi jsem si renovoval v 12 letech

ja si ziju svuj sen, a co ty?

Obrázek uživatele honza.t

Na těch starých kolech bylo heské to, že to stačilo rozebrat vyčistit namazat a ono to zase roky sloužilo .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale ved to iste plati aj u novych kolech. Stale je ot len ram, ci uz zelezny, hlinikovy alebo karbonovy a na nom 2 kolesa s prednou plackou, zadnou kazetou, retazou a pripadne prehadzovackou. Nic menej ani nic viac ako v minulosti. Aj dnes bajk len cistim a mazem a roky mi to sluzi...

tak tomu přece ani sám nemůžete věřit. Zkuste si rozebrat odpruženou vidlici, o zadní momentové kyvné ani nemluvím. Do karbonového rámu bez nářadí a zkušeností už v podstatě nemůžete ani hrábnout bo Vám lehce praskne, hliníkový je velmi měkký tzn zase potřebujete správné momenty, klasické kuličkové ložisko už dnes v podstatě na kole ani nenajdete atd...

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele honza.t

Jak u kterých Kol / Součástek
Kuličková ložiska jsou nahrazovány zapouzdřenými, které se mění Kus za Kus.
Třeba řetěz někteří mění několikrát za sezonu .
U středového E-pohonu, jsou převody mnohem více namahány . Tak namahány, že se často musí najednou měnít Řetěz,Středový Talíř i Kazeta.
Přitom výrobci inovují a dál navyšují kroutící moment, který je e-Pohon schopen vyvinout.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam 10r cestny bajk a okrem cistenia a mazania som menil len retaz. Ziadne odpruzene hovadiny ani loziska abi nc take... A frci ako hodinky...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Něco podobného funguje i v Břeclavi na Cyklosféře pod zámkem.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonBUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter