Stará kola ještě nejsou na odpis, mladý podnikatel z nich vyrábí stylová elektrokola

Láska k veteránům a zvlášť ke starým československým motorkám přivedla Petra Mikulku k nápadu předělávat stará kola, jako jsou třeba legendární Favority nebo Liberty, na elektrokola.

Po zkonstruování prvního prototypu spustil Mikulka kampaň na crowdfundingovém serveru Hithit, kde jeho projekt Retroelektro získal za první 3 dny 35 % z cílové částky.
foto: Retroelektrokolo

V malé dílně ve Zlíně vzniká unikátní mix elegance ve stylu retro a moderní techniky. „Vždy se mi líbily Stadiony – motokola, která se u nás vyráběla v 50. letech. Tehdy potřebovali rychle motorizovat Československo, tak přidělali malý motor na rám kola a měli levný a docela praktický dopravní prostředek. Když pak začal před pár lety boom elektrokol, řekl jsem si, že by bylo skvělé předělávat místo moderních rámů stará kola,“ vysvětluje Mikulka, jak se zrodil nápad na Retroelektro.

„Většině lidí se líbí veteráni, ale málokdo má prostor a peníze na to, aby si pořídil starou Jawu nebo Škodovku. Elektrokolo postavené jako veterán si přitom můžete vystavit třeba v obýváku,“ dodává.

Aby mohl výrobu retro elektrokol naplno rozjet, skončil ve firmě, kde pracoval jako stavební projektant, vybavil si dílnu předělanou z garáže a pustil se do stavby prvního prototypu. Navázal spolupráci s neziskovou organizací Kola pro Afriku, od které vykupuje kola nevhodné pro africké cesty a pomáhá tak financovat dopravu ostatních kol na místo určení. 


„Při výrobě používám původní bytelné ocelové rámy a doplňky z pravé kůže. Baterie do elektromotoru si vyrábím sám z kvalitních značkových článků, takže mám úplnou kontrolu nad komponenty. Staré kolo rozeberu do posledního šroubku a kompletně zrenovuji,“ popisuje Petr Mikulka.

Cílem je vyrábět nejen krásná, ale i kvalitní elektrokola vhodná do města i na výlety. „Prototyp jsem si sebou vzal na dovolenou do italských Alp a podrobil ho pořádné zatěžkávací zkoušce. Obstál na výbornou,“ dodává s úsměvem.

V kampani na Hithitu si přispěvatelé mohou jako největší odměny místo hotového elektrokola vybrat slevy na jeho přestavby. Mikulka to vysvětluje tím, že každý si může zvolit z jakého typu kola chce rám, jeho barvu, kapacitu baterií nebo třeba typy doplňků. Každé Retroelektro je tak originál vyrobený svému majiteli na míru.

tisková zpráva

17 komentářů u “Stará kola ještě nejsou na odpis, mladý podnikatel z nich vyrábí stylová elektrokola”

    1. Ne každý na to má, ať už chuť, čas, schopnosti apod. A
      Ne každý na to má, ať už chuť, čas, schopnosti apod. A tady jako bonus provedou navíc repasi celého kola. Pro mě to sice není, ale zájemce určitě najde. A pokud je to fachman a odevzdá poctivě provedenou práci, nedělal bych si o něj obavy.

      Skoro bych řekl: Víc takových jak je on a méně takových škarohlídů jako jste vy!

      1. u nas to delame v servisu take, prestavbova sada stoji od 8 do
        u nas to delame v servisu take, prestavbova sada stoji od 8 do 20 tisic podle sily motoru a kapacity baterie, a pokud to chce zakaznik od nas namontovat, priplati si necele 2 tisice 😉 takze ano jsme u nas v servisu desni skarohlidi 😀 tuhle sluzbu dela jen v Ceske Republice tak 100 cykloservisu tedy je to desna vzacnost a musi se o kazdem z nich napsat clanek

        renovace starsich kol aby byli jako nova je podle typu a jak snadno se na nej shani pripadne dily jak originalni tak druhovyrobni kopie, vesmes se yacina na 5-6 tisicih u znacek jako stary Favorit nebo Eska, po treba 100 tisic u znacek jako je Colnago nebo Schwinn, u nas v servisu jsem delali i renovaci kuprikladu Schwinn Whizzer z prvni serie, proste desni skarohlidi 😀

      1. to ty umis jenom kecat, ale zjistit si fakt, ze se ty sady
        to ty umis jenom kecat, ale zjistit si fakt, ze se ty sady prodavaj je nad tve mentalni schopnosti…

        P.S. Treba ja jedno stare kolo po dedovy prestavel, a ty? Hádam, že jsi klavesnicovej bojovnik, kdy v realnem svete jsi dokazal jenom neco u klavesnice na foru…

    1. Ale ved to iste plati aj u novych kolech. Stale je ot len ram,
      Ale ved to iste plati aj u novych kolech. Stale je ot len ram, ci uz zelezny, hlinikovy alebo karbonovy a na nom 2 kolesa s prednou plackou, zadnou kazetou, retazou a pripadne prehadzovackou. Nic menej ani nic viac ako v minulosti. Aj dnes bajk len cistim a mazem a roky mi to sluzi…

      1. Jak u kterých Kol / Součástek
        Kuličková ložiska jsou

        Jak u kterých Kol / Součástek
        Kuličková ložiska jsou nahrazovány zapouzdřenými, které se mění Kus za Kus.
        Třeba řetěz někteří mění několikrát za sezonu .
        U středového E-pohonu, jsou převody mnohem více namahány . Tak namahány, že se často musí najednou měnít Řetěz,Středový Talíř i Kazeta.
        Přitom výrobci inovují a dál navyšují kroutící moment, který je e-Pohon schopen vyvinout.

      2. tak tomu přece ani sám nemůžete věřit. Zkuste si
        tak tomu přece ani sám nemůžete věřit. Zkuste si rozebrat odpruženou vidlici, o zadní momentové kyvné ani nemluvím. Do karbonového rámu bez nářadí a zkušeností už v podstatě nemůžete ani hrábnout bo Vám lehce praskne, hliníkový je velmi měkký tzn zase potřebujete správné momenty, klasické kuličkové ložisko už dnes v podstatě na kole ani nenajdete atd…

Napsat komentář