Jak stoupají počty prodaných aut do zásuvky, zvyšuje se i počet dobíjecích stanic. V USA už jich je 16 000.
foto: Blomst, licence public domain
Přímo z amerického ministerstva dopravy pochází informace o tom, že ve Spojených státech amerických už je k dispozici 16 071 veřejných dobíjecích stanic, kde je celkově 43 245 zásuvek. Viz. neustále aktualizovaná mapa.
Zajímavé je, že ještě v roce 2011 byl dobíjecích stanic zlomek, kolem 2500. Růst přišel s uvedením prvních aut do zásuvky na americký trh – elektromobilem Nissan Leaf a plug-in hybridem Chevrolet Volt.
Pouze 13 % ze všech stanic jsou dnes rychlodobíjecí stanice s výkonem od 20 kW do 120 kW. Pro srovnání, v USA je k dispozici asi 110 000 čerpacích stanic pro běžná fosilní paliva.
Zároveň dnes v USA jezdí už asi 650 000 aut do zásuvky. A letos se tento počet bezesporu přehoupne přes 700 tisíc, možná až k osmi stům.
Neni to zase tak zavratne cislo.
Francie: 10.319 stanic nebo
Neni to zase tak zavratne cislo.
Francie: 10.319 stanic nebo 45.484 stojanu
Holandsko: 7.047 stanic nebo 13.742 stojanu.
F + NL ma dohromady vic nabijecich stanic nez cele USA.
dobrá infraštruktúra, vysoká kúpna sila, a EVčiek sa
dobrá infraštruktúra, vysoká kúpna sila, a EVčiek sa stále predáva iba okolo 1% – 1,5% z celkového počtu.
Ano, viem, že sme stále ešte len na začiatku, ale takí Nóri sú na tom istom začiatku, a tam to na 40% jaksi stačí.
uvidíme, ako to rozkopne T3.
OT : Podle posledních spyshotu z kabiny TM3, je dojezd u te
OT : Podle posledních spyshotu z kabiny TM3, je dojezd u te vetsi verze 70-75kWh potvrzen na 497 km! A to neni zadna EPA nebo NDEC shit, ale realny dojezd z palubniho pocitace TM3.
Uprimne co je na dojezdu z palubniho pocitace „realneho“ – mne
Uprimne co je na dojezdu z palubniho pocitace „realneho“ – mne palubni pocitac na spalovaku ukazuje bezne 1700 a vice km dojezd (pocita se se spotreby za poslednich x km), a realne opravu to aute 1700 nedava…
Promin, ale srovnavat palubni pocitac Tesly s tvym srackometem
Promin, ale srovnavat palubni pocitac Tesly s tvym srackometem nestoji za komentar 🙂
A jak tedy funguje palubni pocitac tesly oproti tem bezny ve
A jak tedy funguje palubni pocitac tesly oproti tem bezny ve spalovakum? Namisto realne spotreby v posledni dobe ma vesteckou kouli nebo jak?
Pokud by tvuj srackomet opravdu presne pocital spotrebu, pak
Pokud by tvuj srackomet opravdu presne pocital spotrebu, pak by ti mel taky davat velice presny odhad dojezdu. Tedy pokud rika 1700 km , mel by ses k nemu dostat. Coz u Tesly plati. U tveho hovnobusu, jak sam rikas, to neplati. Optej se tedy v servisu, proc ten udavany odhad stoji za starou backoru, treba ti poradi 😀
Ty a jenja tu píšete dlouhodobě samé kraviny. Moje Tesla S
Ty a jenja tu píšete dlouhodobě samé kraviny. Moje Tesla S 90D mi několikrát ukázala nesmyslný dojezd, úplně stejně jako to občas ukáže kterékoliv jiné auto při delším sjezdu či delším stoupání. Při zhruba deseti kilometrovém sjezdu u Col de Quillanne i Tesla S ukáže nesmyslný dojezd přes 1500 kilometrů 😉
Pokud bys teslu opravdu vlastnil, tak bys vedel, ze se bavime
Pokud bys teslu opravdu vlastnil, tak bys vedel, ze se bavime o odhadovanem dojezdu, ktery tesla ukazuje pri nabijeni. Nikoliv odhadu dojezdu behem jizdy, ktery se samozrejme prepocitava podle aktualniho zatizeni baterie a nema pochopitelne vypovidajici hodnotu o prumernem dojezdu auta. Ale to bys prvni nejakou teslu musel vlastnit abys chapal o cem mluvim
Tohle není úplně pravda. Moje i3 ukazuje samozřejmě
Tohle není úplně pravda. Moje i3 ukazuje samozřejmě občas nesmyslný dojezd, ale pokud zadám trasu do navigace, tak je ten dojezd odhadnutý velice přesně (rychlosti bere z minulosti a započítává tam převýšení apod.). A podobné to bude mít i Tesla. To samozřejmě u spalováku nemáte.
1+,
ale i tak Vondrak je nadprůměrně inteligentní člověk
1+,
ale i tak Vondrak je nadprůměrně inteligentní člověk a taky má firmu !!!
To je tím, že automobilky se spalovacími motory podvádí.
To je tím, že automobilky se spalovacími motory podvádí. Oni nemůžou přiznat, že váš osbní automobil má spotřebu cca o 2l větší (tj. řekněme o 25-30% větší), než je uváděno v dokumentaci. Přibližně i tak je potřeba si přepočítat dojezd.
Ne proste je to tim, ze se dojezd pocita, za relativne kratsi
Ne proste je to tim, ze se dojezd pocita, za relativne kratsi obdobi – tzn cas od casu je auto v takovem provozu, kdy (pokud by v nem bylo celou dobu – treba cesta z hor), tak ma opravdu takovy dojezd, problem je v tom, ze realne se takovy provoz neda dlouhodobe udrzet, kdybych chtel, tak by se mi asi i povedlo udelat takovy rezim, ze by mi na dojezdu bliklo 2000km dojezd (realny je tak kolem 1 300 pri beznem jezdeni), to same se da udelat s EV (tzn fotka z auta kde sviti „dojezd 500km“ neni dukaz niceho, stejne jako kdyz borci najeli teslou 900 km, tak to neni dukaz toho, ze tesla realne najede 900km)…
To je další záležitost – reálný provoz kontra NEDC. V
To je další záležitost – reálný provoz kontra NEDC. V reálném provozu je spotřeba ještě větší, ale to je samozřejmě stejné jak u spalovacích motorů, tak i u i elekrických. EV ale mají výhodu rekuperace, takže se můžou nůžky ještě trochu rozevřít. Já jsem měl na mysli ale něco jiného. Automobilky podvádí u měřeření NOx a CO2. To znamená, že pokud je skutečné množství CO2 vyšší řekněme o 25-30% (i při nějakém definovaném režimu na okruhu) oproti udávaným hodnotám, tak musí samozřejmě i reáná spotřeba být vyšší přibližně také o stejný poměr.
Jiná situace je u hybridů se spalovacím motorem. Tam je zpravidla možné rekuperaci zajistit a motor běží v optimálním rozmezí otáček bez zbytečných extrémů. Když se také podíváte na reálnou spotřebu hybridů, tak tam je spotřeba (přes větší hmotnost) někde jinde.
Doplním můj odhad. Vycházím z toho, že T3 bude mít
Doplním můj odhad. Vycházím z toho, že T3 bude mít menší spotřebu než TS. Takže na dojezd 497km bude stačit 70kWh. Z čehož vyplývá, že na dojezd avizovaných 345km, bude stačit 48kWh.