První český hybridní vůz je nový Hyundai Tucson s technologií MHEV 48 V

Společnost Hyundai spustila 1. června 2018 v Nošovicích u Frýdku-Místku výrobu hybridního modelu Tucson s technologií MHEV 48 V. Jedná se tak o první hybridní vůz vyráběný na území České republiky.

V rámci ekologické strategie bude Hyundai do roku 2025 prodávat celkem 18 ekologicky šetrných vozů. Z toho 8 hybridních, 4 plug-in hybridních, 5 elektromobilů a jeden vodíkový elektromobil. Již v roce 2021 bude tak 60 % produktů Hyundai dostupných v ekologické verzi.
foto: Hyundai

Nový Tucson je vybaven vznětovým motorem 2,0 litru v kombinaci s elektromotorem. Díky spolupráci obou systémů tak významně klesá spotřeba paliva a emisí. Současně dochází ke zlepšení pružnosti a jízdní dynamiky.

Nový Hyundai Tucson je prvním vozem značky Hyundai, který je vybaven systémem hybridního pohonu s napětím 48 V, a to v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 litru.

Elektrická část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor.

Při akceleraci podporuje MHSG spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva. Systém automaticky přepíná mezi použitím spalovacího motoru a režimem rekuperace kinetické energie.

MHSG dokáže poskytovat mírnou akceleraci využíváním energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru, a při intenzivní akceleraci podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během brzdění, ať motorem nebo brzdovou soustavou, jsou prostřednictvím rekuperací kinetické energie nabíjeny akumulátory.

Výsledkem je snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 7 %. Technologie bude od jara 2019 dostupná i pro vznětové motory o objemu 1,6 l. Stejně jako ostatní modernizovaná provedení Hyundai Tucson splňuje i verze MHEV 48 V přísnou emisní normu Euro 6d Temp.

Výroba modernizovaného Hyundai Tucson včetně provedení Mild Hybrid 48 V byla zahájena 1. června 2018 a vůz se tak stal prvním sériově vyráběným osobním vozem s hybridním pohonem v České republice. Jeho prodej bude zahájen v průběhu léta 2018.

Hyundai patří dlouhodobě mezi absolutní světovou špičku v oblasti výzkumu a výroby alternativních pohonů. V lednu 2013 se stal Hyundai prvním výrobcem automobilů na světě, který zahájil výrobu vozidel s pohonem na vodík a začátkem roku 2018 byla představena druhá generace vodíkového elektromobilu NEXO s dojezdem až 800 km.

S modelovou řadou IONIQ je tak jedinou automobilkou, která nabízí všechny elektrifikované alternativní pohony v sériovém provedení. Během letošního roku zahájí společnost Hyundai zároveň prodej prvního kompaktního elektromobilu SUV Kona Electric s dojezdem 482 km.

tisková zpráva

27 Comments on “První český hybridní vůz je nový Hyundai Tucson s technologií MHEV 48 V”

  1. A přitom stačilo do téhle krávy dát pořádnou baterku a
    A přitom stačilo do téhle krávy dát pořádnou baterku a mohl to být další PHEV. Když se do Mitsubishi Outlander vejde 8 kWh a technologie iMiev, takže se s ním dá po městě ujet 50 km čistě na elektriku s přehledem (osobně ověřeno). Navíc má ještě i rychlonabíjení CHAdeMO. To co předvedl Tuscoin s MHEV je směšné. Úspora 7%…..

    1. tak ono se dalo předpokládat, že primárně vůbec nešlo o
      tak ono se dalo předpokládat, že primárně vůbec nešlo o úsporu paliv, ale čistě pragmaticky o to současnou technologii dieselů, ale i turbobenzínů spolehlivě protlačit skrz euro 6d s co nejmenšími náklady. Tahle úprava bude pro výrobce velmi levná jak z hlediska nákladů tak i z hlediska úprav stávajících platforem a motorů. Očekávám že se s tímto řešením teď roztrhne pytel.

    1. Kamarád maká v Pekingu v BMW …Ráno než vyrazí do práce
      Kamarád maká v Pekingu v BMW …Ráno než vyrazí do práce nejdřív skontroluje apku v mobilu, kde je smogová situace na nejbližší 2 hodiny. Jestli je to velmni špatné, bere si kromě obvyklé roušky i láhev se stlačeným kyslíkem (ne nedělám si prdel….) I podle článku je jasné toto: V Pekingu není problém koupit spalovací popelnici. SPZ-ka se dá ale získat jenom v loterii. Šance na výhru se blíží skoro k nule. Ale to, že je 290 000 žádostí o SPZ na hybridy a EV přičemž linit na SPZ pro tuhle kategorii je jenom 54000 je masakr. Podle mých informací pak většina lidí kupuje jenom elektrický skůtr, kde je to v pohodě resp. jezdí sockou ….

Napsat komentář