Druhá největší dealerská skupina v ČR, Auto Palace, eviduje v prvních měsících tohoto roku zvýšený zájem o vozy na alternativní pohon.
foto: Auto Palace
Nejúspěšnější značkou v prodejích je Mitsubishi, která v meziročním srovnání navýšila prodeje ekologických vozů o 25 %. Úspěch ale slaví také značky Škoda, Volvo a Hyundai. Téměř většina vozů této kategorie je novými majiteli používána pro firemní účely, nejčastěji pak pro rozvoz občerstvení nebo provozování taxislužby.
NEPŘEHLÉDNĚTE Prodej stlačeného zemní plynu v roce 2016 znovu rostl
Auto Palace jako prodejce 8 značek, nabízí více než polovinu z nich s možností pořízení verze s alternativním pohonem. Mitsubishi v současnosti nabízí alternativní pohon pro modely Outlander a ASX, Škoda pro modely Octavia a Citigo, Volvo pro XC 90, S 90, V 90 a V 60, Ford pro oblíbené Mondeo a butovické Hyundai má pak od začátku roku v portfoliu elektromobil Ioniq.
Prodejně nejúspěšnější jsou v současnosti Outlander od Mitsubishi a Škoda Octavia a Citigo. Například Škoda Octavia G-TEC je pořizována zákazníky pro provoz taxislužby, Citigo pak jako firemní vůz pro rozvoz občerstvení. Neoblíbenější jsou stále ještě vozy na CNG, kde je návratnost rychlá a při provozu se lze dostat až na cenu 1,- Kč za ujetý kilometr.
Nevýhodou, kterou uvádějí prodejci vozů v Auto Palace je hned několik, byť i zde se podmínky lepší. Nejuváděnějšími důvody, které zákazníka odradí od koupě, jsou nedostatek čerpacích a dobíjecích stanic, nemožnost vjezdu do podzemních garáží a samozřejmě i vyšší pořizovací cena.
„V loňském roce jsme velmi uvítali spuštění dotačního programu Ministerstva životního prostředí na nákup ekologických automobilů pro kraje a obce. Jde o dobrý krok, ze kterého v případě úspěchu, mohou těžit i naši zákazníci,“ říká Ralph Howie, generální ředitel Auto Palace pro ČR a SR.
„Z reakcí našich zákazníků jasně vyplývá, že pokud by i pro ně existovala možnost nákupu za zvýhodněných podmínek, nákup ekologického vozu by velmi reálně zvažovali,“ dodává Ralph Howie.
České buranství nezhyne „když má pepik ochcafku v naftě,
České buranství nezhyne „když má pepik ochcafku v naftě, a co já slyšel, že ho do německa nepusti tak ja chci tu ma CNG“. je vidět že automobilový průmysl se zachraňuje lezením do bruselských pr*
„Téměř většina vozů této kategorie je novými majiteli
„Téměř většina vozů této kategorie je novými majiteli používána pro firemní účely“
Co je to za patvar „téměř většina“? Takže logicky většina je používána pro soukromé účely? Víte vůbec, co je to logika? 😀
stále větší polovina z Vás studenti nechápe, že obě
stále větší polovina z Vás studenti nechápe, že obě poloviny jsou stejné 🙂
i vy studentíci, co neumíme ani číst text, kde si v mozku
i vy studentíci, co neumíme ani číst text, kde si v mozku vymýšlí slova, která tam ani nejsou
zde například slovo „polovina“ ve větě vůbec není 😀
protože těžko může normální rozumná mysl počítat s
protože těžko může normální rozumná mysl počítat s tím, že to bude tip ťop přesně rozdělené na půlky 😉
Já bych nezatracoval, alespoň ty, co si koupí auto na CNG.
Já bych nezatracoval, alespoň ty, co si koupí auto na CNG.
Koukal jsem na nabidku vozu. Vyber paliva:benzin, diesel, CNG.
Koukal jsem na nabidku vozu. Vyber paliva:benzin, diesel, CNG. Elektrina se nenabizi. Tak nic hosi. Smrdte dal.
Tak jak je prodejně úspěšný ten elektrický Ioniq? Máte
Tak jak je prodejně úspěšný ten elektrický Ioniq? Máte nějaká čísílka?
Tak vzhledem k tomu, že se u nás prodávají „už“ na 5
Tak vzhledem k tomu, že se u nás prodávají „už“ na 5 místech. Do Brna na amper to museli přivézt z Prahy. Mám od dubna Ioniqa a na jinou barvu bych musel pár měsíců čekat. Přesto, že to je bezkonkurenčně nejlepší električák do milionu(v tuto chvíly) tak to Hyundai moc nehrotí, ale možná pouze u nás.
Asi to nebude jen tady – na mobile.de jsou nabidky novych s
Asi to nebude jen tady – na mobile.de jsou nabidky novych s dodaci lhutou 4 mesice (a to je Nemecko urcite zajimavejsi trh nez my)…
Este pred dvomi tyzdnami bola mi vravel predajca, ze aj na
Este pred dvomi tyzdnami bola mi vravel predajca, ze aj na Slovensku je cakacka 4 mesiace. Pred tyzdnom sa to zmenilo na 6-7 mesiacov. Tak som dnes radsej hned objednaval, aby som sa dockal do konca roka.
V SK evidovanych predanych Ioniq-ov 14 ks do konca marca(podla DB s evidenciou pre statnu podporu).
A vyrobca zrusil vsetky objednavky predvadzaciek aj aut na sklad. Uz vyrabaju len realnym zakaznikom…
Když máte Ioniq, byl byste tak laskav a podíval se do
Když máte Ioniq, byl byste tak laskav a podíval se do velkého technického průkazu, zda má vyplněnu hmotnost přívěsného vozidla? Děkuji
V tp to má nula. Za 25 let jsem měl spoustu aut, ale ani u
V tp to má nula. Za 25 let jsem měl spoustu aut, ale ani u jednoho jsem tažné nepotřeboval. Ale to je samozřejmně individuální.
Ak mate Ioniqa, vedel by ste mi prosim povedat, ake su mozne
Ak mate Ioniqa, vedel by ste mi prosim povedat, ake su mozne hodnoty nastavenia nabijania? Nikde v manualoch (ani zahranicnych) som sa to nedocital.
Pre „prenosne“ (standardna zasuvka 240V) som sa nasiel na forach, ze Max=10A; Redukovane=8A; a Min= 6A(resp. 5A).
Ake ale je prosim pre klasicke nabijanie (zasuvka 280V, resp nabijacie stanice s TYP2)? Predpokladam, ze Max bude 32A. Je ale 16A niektore z dvojice ci uz Redukovane alebo Minimalne?
Vopred dik (vcera som totiz Ioniqa objednal …)
Oprava: Ake ale je prosim pre klasicke nabijanie (zasuvka
Oprava: Ake ale je prosim pre klasicke nabijanie (zasuvka 380V, resp. nabijacie stanice s TYP2)? Predpokladam, ze Max bude 32A. Je ale 16A niektore z dvojice ci uz Redukovane alebo Minimalne? …
Pokud jde o ceska cisla, tak podle SDA letos 8 – z toho 2 v
Pokud jde o ceska cisla, tak podle SDA letos 8 – z toho 2 v breznu a 1 loni, takze celkem 9. Na druhou stranu cast z toho mohou byt a nejspis i budou registrace predvadecek.
Celosvetove bylo priblizne za rok od uvedeni v Jizni Koreji prodano 6 797 plne elektrickych a 18 PHEV, kazdopadne PHEV teprve zacina. V USA se teprve nedavno zacal Ioniq prodavat. Zatim je nejdulezitejsim trhem Jizni Korea.
zdroj: english_yonhapnews_co_kr/news/2017/03/05/0200000000AEN20170305000800320.html
Výborně, děkuji.
Výborně, děkuji.
Tak nic, ilustrační snímek
Tak nic, ilustrační snímek
Bojkas:
A co jsi očekával?
Bojkas:
A co jsi očekával?
Dával jsem odkaz na OT článek, kde se účastnila nehody
Dával jsem odkaz na OT článek, kde se účastnila nehody Tesla, pak jsem to stáhl, protože tam byl jen ilustrační snímek. 🙂
Bojkas:
Do tématu, které s tím nesouvisí?
Bojkas:
Do tématu, které s tím nesouvisí?