Prodej vozů na alternativní pohon v Auto Palace roste

Druhá největší dealerská skupina v ČR, Auto Palace, eviduje v prvních měsících tohoto roku zvýšený zájem o vozy na alternativní pohon.

Zákazníci je stále častěji pořizují do firemních flotil
foto: Auto Palace

Nejúspěšnější značkou v prodejích je Mitsubishi, která v meziročním srovnání navýšila prodeje ekologických vozů o 25 %. Úspěch ale slaví také značky Škoda, Volvo a Hyundai. Téměř většina vozů této kategorie je novými majiteli používána pro firemní účely, nejčastěji pak pro rozvoz občerstvení nebo provozování taxislužby.

Auto Palace jako prodejce 8 značek, nabízí více než polovinu z nich s možností pořízení verze s alternativním pohonem. Mitsubishi v současnosti nabízí alternativní pohon pro modely Outlander a ASX, Škoda pro modely Octavia a Citigo, Volvo pro XC 90, S 90, V 90 a V 60, Ford pro oblíbené Mondeo a butovické Hyundai má pak od začátku roku v portfoliu elektromobil Ioniq.

Prodejně nejúspěšnější jsou v současnosti Outlander od Mitsubishi a Škoda Octavia a Citigo. Například Škoda Octavia G-TEC je pořizována zákazníky pro provoz taxislužby, Citigo pak jako firemní vůz pro rozvoz občerstvení. Neoblíbenější jsou stále ještě vozy na , kde je návratnost rychlá a při provozu se lze dostat až na cenu 1,- Kč za ujetý kilometr.

Nevýhodou, kterou uvádějí prodejci vozů v Auto Palace je hned několik, byť i zde se podmínky lepší. Nejuváděnějšími důvody, které zákazníka odradí od koupě, jsou nedostatek čerpacích a dobíjecích stanic, nemožnost vjezdu do podzemních garáží a samozřejmě i vyšší pořizovací cena.

„V loňském roce jsme velmi uvítali spuštění dotačního programu Ministerstva životního prostředí na nákup ekologických automobilů pro kraje a obce. Jde o dobrý krok, ze kterého v případě úspěchu, mohou těžit i naši zákazníci,“ říká Ralph Howie, generální ředitel Auto Palace pro ČR a SR.

„Z reakcí našich zákazníků jasně vyplývá, že pokud by i pro ně existovala možnost nákupu za zvýhodněných podmínek, nákup ekologického vozu by velmi reálně zvažovali,“ dodává Ralph Howie.

tisková zpráva

21 Comments on “Prodej vozů na alternativní pohon v Auto Palace roste”

  1. „Téměř většina vozů této kategorie je novými majiteli
    „Téměř většina vozů této kategorie je novými majiteli používána pro firemní účely“

    Co je to za patvar „téměř většina“? Takže logicky většina je používána pro soukromé účely? Víte vůbec, co je to logika? 😀

    1. Tak vzhledem k tomu, že se u nás prodávají „už“ na 5
      Tak vzhledem k tomu, že se u nás prodávají „už“ na 5 místech. Do Brna na amper to museli přivézt z Prahy. Mám od dubna Ioniqa a na jinou barvu bych musel pár měsíců čekat. Přesto, že to je bezkonkurenčně nejlepší električák do milionu(v tuto chvíly) tak to Hyundai moc nehrotí, ale možná pouze u nás.

        1. Este pred dvomi tyzdnami bola mi vravel predajca, ze aj na
          Este pred dvomi tyzdnami bola mi vravel predajca, ze aj na Slovensku je cakacka 4 mesiace. Pred tyzdnom sa to zmenilo na 6-7 mesiacov. Tak som dnes radsej hned objednaval, aby som sa dockal do konca roka.
          V SK evidovanych predanych Ioniq-ov 14 ks do konca marca(podla DB s evidenciou pre statnu podporu).
          A vyrobca zrusil vsetky objednavky predvadzaciek aj aut na sklad. Uz vyrabaju len realnym zakaznikom…

      1. Ak mate Ioniqa, vedel by ste mi prosim povedat, ake su mozne
        Ak mate Ioniqa, vedel by ste mi prosim povedat, ake su mozne hodnoty nastavenia nabijania? Nikde v manualoch (ani zahranicnych) som sa to nedocital.

        Pre „prenosne“ (standardna zasuvka 240V) som sa nasiel na forach, ze Max=10A; Redukovane=8A; a Min= 6A(resp. 5A).

        Ake ale je prosim pre klasicke nabijanie (zasuvka 280V, resp nabijacie stanice s TYP2)? Predpokladam, ze Max bude 32A. Je ale 16A niektore z dvojice ci uz Redukovane alebo Minimalne?

        Vopred dik (vcera som totiz Ioniqa objednal …)

    2. Pokud jde o ceska cisla, tak podle SDA letos 8 – z toho 2 v
      Pokud jde o ceska cisla, tak podle SDA letos 8 – z toho 2 v breznu a 1 loni, takze celkem 9. Na druhou stranu cast z toho mohou byt a nejspis i budou registrace predvadecek.

      Celosvetove bylo priblizne za rok od uvedeni v Jizni Koreji prodano 6 797 plne elektrickych a 18 PHEV, kazdopadne PHEV teprve zacina. V USA se teprve nedavno zacal Ioniq prodavat. Zatim je nejdulezitejsim trhem Jizni Korea.

      zdroj: english_yonhapnews_co_kr/news/2017/03/05/0200000000AEN20170305000800320.html

Napsat komentář