Porsche (prozatím) končí s dieselovými motory

Jan Horčík - 12 Březen 2018

Porsche vyrábělo pouze dva své modely s dieselovými motory, a to Macan S a Panamera 4S. Jejich výroba ale ke konci února skončila.Porsche Panamera Diesel už si nekoupíte.

Porsche Panamera Diesel už si nekoupíte.
foto: Porsche

Mluvčí Porsche to komentoval slovy o "kulturním posunu" zákazníků značky Porsche. Nejspíš s tím ale má hlavně co dočinění aféra Dieselgate a domovský Stuttgart, který nedávno vyhrál právo zakázat dieselům vjezd do centra.

S diesely přitom Porsche začalo teprve v roce 2009 právě u modelu Cayenne. To, že po necelých deseti letech dává diesely znovu k ledu, skutečně vypovídá o zásadní proměně automobilového světa.

Porsche se rozhodlo, že se dieselové motory nebude snažit přizpůsobit nové normě Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP). A raději se zaměří na benzinové motory, hybridy a samozřejmě elektromobily.

Zájem o diesely ostatně klesá celosvětově a bylo by zajímavé zjistit, jak moc právě v oblasti luxusních aut. Tedy tam, kde stálicím "vyžírá" koláč Tesla se svými elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X.

Podle magazínu Autocar nicméně není jisté, že Porsche skutečně s diesely navždy končí. Už příští Cayenne by totiž měl být dieselovým motorem vybaven. Není ale zatím jasné, kdy auto půjde na trh.

Autocar nicméně dále dodává, že šéf značky Porsche Oliver Blume už dříve prohlásil, že diesely nejsou pro automobilku nijak zvlášť významné a tvoří jen asi 15 % prodejů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ač bytostně nesnáším jakoukoliv cenzuru, souhlasím s tím, že dízlový fekálisti nemají na ekologicky smýšlejícím serveru do prudit. Proč se my normální máme tou fosilní zaplacenou propagandou na posledním svobodným serveru proboha "brodit" ??? at si táhnou do sraček autoreví. sračky patří ke sračkám :)))

Obrázek uživatele spetak

Ač bytostně nesnáším jakoukoliv cenzuru, souhlasím s tím, že komentující, ze kterého se bezostyšně sypou jen fekálie a urážky tady nemá co dělat. Proč se my ostatní tímhle proboha máme "brodit" ???

souhlas. bylo to za carou. a mozna se dotycny z toho vyspal a je nakonec rad, ze se zadny vysetrovaci organ nebude pidit po jeho ip-adrese.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na tady máš cenu útěchy, na dízlblejt už všichni zaměstnanci zapoměli obzvlášt po vejplatě :)))

zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-trhy/skoda-auto-zvysila-loni-provozni-zisk-i-trzby-zakaznikum-take-dodala-rekordni-pocet-automobilu-1344424

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a vopovaž se zas blahořečit šáde nebo podobnou fosíliji utopenou fpetrodolarech minulýho století :))))

jednak rs je zkratka meho jmena a se skodou opradu nemam nic spolecneho. jednak podle toho co pisete pochybuji, ze tusite co zkratka rs v automobilismu znamena. jednak tady zadnou fosilii neblahorecim a nikdy jsem tak nedelal a nakonec dovolte abych vam podekoval za zmenu stylu. to, co pisete je vyrazne mene za carou kazdopadne pokud se nechcete zaradit mezi mistni hlupaky, na ktere nikdo seriozni nereaguje tak nevahejte a pokracujte ve zmene stylu dale. berte tuhle reakci jako vyjimku z meho pravidla - nereagovat na urazky. ale take jako povzbuzeni do dalsich diskusi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to ses posrrfkině, jen co si zas přečtu nějakou tu tvoji dízlovou vyplesklinu tak dostaneš patřičnou odpověd :)))

Obrázek uživatele Jan Horčík

Smazali jsme, díky za upozornění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele spetak

Je to marný, je to marný ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to píšeš o Elektromobilech versus Popelnice anebo navopak?? :))

Obrázek uživatele spetak

Nene, to píšu o lidech.
Pokrok nezastavíš. Blbce málokdy.

Když jsi mrtvej, tak o tom nevíš. A pro ostatní je to smutný.
Když jsi idiot, je to stejný.

Obrázek uživatele spetak

Taktéž za ostatní děkuji, pane Horčíku.

Obrázek uživatele spetak

Taktéž za ostatní děkuji, pane Horčíku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

KARTEL !! Volkswagen, Audi, Porsche a BMW společně vybíraly dodavatele a určovaly ceny komponentů

irozhlas.cz/ekonomika/volkswagen-audi-porsche-a-bmw-spolecne-vybiraly-dodavatele-a-urcovaly-ceny_1707211549_pj

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW Porsche má průšvih, zakázali mu prodávat Cayenne Diesel. Dieselgate zdaleka nekončí. Překvapivé další kolo se týká Porsche, které tvrdí, že nemá nejmenší tušení, jak se do jeho motorů dostal podvodný kód :)))))))

autoforum.cz/zajimavosti/porsche-ma-prusvih-zakazali-mu-prodavat-cayenne-diesel-emisemi-nox-to-ale-neni/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aféra Dieselgate se týká víc aut Porsche, než se myslelo. Porsche používá naftové motory od automobilky Audi, která patří k VW.

ekonomika.eurozpravy.cz/svet/138051-afera-dieselgate-se-tyka-vic-aut-porsche-nez-se-myslelo/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Porsche Cayenne neprošlo emisními testy. Další oběť Dieselgate?

autoroad.cz/technika/86616-porsche-cayenne-neproslo-emisnimi-testy-dalsi-obet-dieselgate

s tema dieslama to rozhodne nebude tak rychly konec, jak se tady casto maluje na hybridu. cituji:"v ne příliš vzdálené budoucnosti zažijí diesely oživení, protože si automobilisté uvědomí, že to je velmi efektivní pohon". vic treba zde

Obrázek uživatele Josef

To je spíš politická záležitost. Třeba politiky napadne, že potřebují více peněz a navýší spotřební daně na naftu nad úroveň benzínu.

ano. muze byt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když ono je to těžký. Na jednu stranu máme pošťáky a kurýry, kteří jezdí od domu k domu pár set metrů, najedou za den pár desítek kilometrů a jezdí diesely, které nehávají běžet dýl při stání než při jízdě. Máme lidi, kteří sekají 300m zahrádku benzínovou sekačkou. Lidi, kteří jezdí po městech offroady, co žerou 20.
A pak máme menší skupinu lidí, kteří si myslí že všechna auta nahradíme elektromobily s neomezeným dojezdem, superrychlým nabíjením, nulovými provozními náklady a hlavně zcela nulovými emisemi.
A pak jsou lidi jako ty, kteří chápou, že všechno chce své.
Jenže to některým místním zabedněncům nevysvětlíš.
Je to jako kdyby někdo řekl: "Autobus je lepší než traktor. Budeme s ním orat"

nepochybne s vama souhlasim. bezvyhradne. a dekuji za uznani, po tech prispevcich o par radku niz jsem to snad i potreboval. ma ucta.

Obrázek uživatele ozana

Zde bylo přání otcem myšlenky.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

otazka, ktere prani mate namysli. jestli to elektromobilni, nebo do dieselove. ale asi je to tak 1:1

Tak hlavně že Porše aspoň začalo s produkcí medu :D
https://www.denik.cz/auto/porsche-zacalo-nabizet-svuj-vlastni-med-vytvorilo-ho-1-5-milionu-vcel-20171207.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

"Porsche se rozhodlo, že se dieselové motory nebude snažit přizpůsobit nové normě Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP)."

WLTP je něco čemu je potřeba se přizpůsobovat? Já myslel že je potřeba se přizpůsobovat normám jako je Euro 6 apod.?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Porše se snaží schovat Dizlegejt podvod, selhání koncernu a soudně schvalenou netoleranci rakovinometů za termín "kulturní posun" lol. Jen si teď vyžíraj důsledky vlastního průseru a modlej se aby prodali co nejvíc spalováků. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemci nejsou blbci a spocitali si, ze na EV nevydelaji. Proto se vraci diesel na plny koure, podle hesla diesel je mrtvi at zije diesel.

Schvalne jestli nekdo najde odkaz na trakcni Lion baterku, kde za kWh zaplatim mene nez $450.

Nějak nechápu souvislost Pokud mi nikdo nenajde e-shop s bateriemi pod $450/kWh -> na EV se nedá vydělat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I nejlevnejsi cinska trakcni na "ev-power.eu" vychazi na 10 tisic kWh, to prece nedava smysl, pak bych jen za baterii 50 kWh pro prestavbu auta na EV zaplatil statisice, jedna komponenta v aute prece nemuze stal pul mega. Tady blogger pise, ze vyrobce aut chce za trakcni baterku do auta v prepoctu pres 20,000 za kWh, google "battery costs, stickers, and a winter road trip"

Obrázek uživatele Josef

Pokud mi budete ochoten dát aspoň 5000 Kč za kWh s daní, zajistím vám klidně 100 kWh baterií s kapacitní zkouškou a roční zárukou. Vše na fakturu, legálně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak germán chtel dycky lézt amerikáncoj dopr nejlíp ho řídit ale naštěstí si germánský lid nad fuchtlí zlovládou si vysoudil spravedlnost pro německý lid :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW Porše nám je buřt a VW šáde na svý zaměstnance srrr dokonce jim chtěla naložit sobotu a lidi na ulici bude dále otravovat rakovinomety :))))) ctrl+c ;)

investicniweb.cz/news-skoda-auto-hlasi-rekordni-unor-dodala-92800-vozu/

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter