Panasonic prodal celý svůj podíl v Tesle, vydělal neuvěřitelné peníze

Panasonic, hlavní dodavatel baterií pro společnosti Tesla, prodal celý svůj podíl v této americké společnosti. Slušně vydělal.

Tesla od japonské společnosti Panasonic dlouhodobě odebírá bateriové články. Z nich pak skládá moduly pro baterie do svých elektromobilů.
foto: Panasonic/Tesla

Panasonic investoval do Tesly v samotných začátcích, v roce 2010. Bylo to v době, kdy Tesla s japonským výrobcem baterií uzavřela smlouvu o dodávkách baterií pro její nové připravované elektromobily Tesla Model S.

Elektromobilitě tehdy málokdo věřil a pro Panasonic šlo o krok do neznáma. Podílem v Tesle si chtěla celý obchod takříkajíc „pojistit“. Tesla ale mezitím vyrostla v mnohonásobně větší firmu, než je samotný Panasonic.

A elektromobily se pomalu derou do mainsteramu. Dnes neexistuje automobilka, která by se nesnažila zajistit si pro budoucí výrobu elektromobilů dostatek baterií. Buďto přes dodavatele, nebo stavbou vlastních továren.

Panasonic původně koupil svůj podíl v Tesle za $30 mil. Podle nejnovějších informací ho už letos v březnu prodal, údajně za $3,6 mld. Dosáhl tak více než stonásobného zisku.

12 Comments on “Panasonic prodal celý svůj podíl v Tesle, vydělal neuvěřitelné peníze”

  1. 1) Panasonic už v BŘEZNU 2021 prodal za 3,6 mld.USD …. je
    1) Panasonic už v BŘEZNU 2021 prodal za 3,6 mld.USD …. je to dávno
    https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/255046-asijske-indexy-rostly-po-oznameni-infrastrukturniho-planu-usa-panasonic-prodal-akcie-tesly

    2) Teslu předem informoval že jí akcije podojí … ;))

    3) by mě zajímalo proč prodal :

    a) už tezletrejtrsbtc nevěří … :))
    b) nehodlá ji držet takhle nehorázně vysoko a čuchá že fed brzo přitlačí na pilu … ;))

    No ruku na srdce soudluzi $690*5= $3.500 z předlonských $350 je tam minimálně desetinásobný přepal doníkových $5Béček na dluh státu soudluzi :)))

    https://kcc-hho.webnode.cz/

      1. To je ovšem poněkud nekorektní tvrzení.
        Asi jako někomu

        To je ovšem poněkud nekorektní tvrzení.
        Asi jako někomu poslat jednu větší výplatu a pak tvrdit, že má vysoký příjem.

        Mě nějaký kvartál a v něm směšný zisk 0,5% nezajímá, když celé roky generovali hlubokou ztrátu: https://www.panasonic.com/global/corporate/ir/pdf/2019_full/financial_results_e.pdf

        Jediné, co je na tom opravdu zajímavé, je čím více koronaviru a méně výroby, tím pro Panasonic menší ztráta.

        Mimochodem, po ZLEPŠENÍ a zefektivnění výroby jen za 2020 prodělali 10% toho, co teď prodejem akcií získali a ty přechozí roky tam KAŽDOROČNĚ zahučeli za čtvrt až půl miliardy dolarů.

        Nemusím být génius, abych si dokázal spočítat, že pro ně celé partnerství s Teslou bylo naprosto ztrátové a ani tento prodej to nedokáže zalepit.

        1. O co se tu zase snažíte?
          Občas mi přijde, že něco

          O co se tu zase snažíte?
          Občas mi přijde, že něco sdílíte a doufáte, že polovina lidí je líná to vůbec rozkliknout a druhá polovina je líná to přeložit anebo tomu nerozumí.

          Na straně 5 máte v zelené kolonce AM jasně napsané objektivní důvody, proč jsou ty čísla v záporu. Je to především kvůli investicím a rozjezdu nové výroby.

          Taky je potřeba si uvědomit, že Panasonic nevyrábí v rámci automotive baterie pouze do Tesel.
          To je opět vidět na straně 19, kde se vyloženě píše o tom, že cylindrické články zvyšují prodeje i zisky především v severní Americe. Proti tomu jde ale výroba prismatických článků, u kterých nabíhá výroba v Japonsku a které táhnou celý segment do záporu.

          No a kdo, že vlastně používá cylindrické baterie (asi jako jeden z mála) ve svých BEV a odebírá články v USA? Můžeme hádat třikrát.

Napsat komentář