Je to necelý rok, co Tesla spustila ve Fremontu největší vstřikovací lis na světě. Aktuálně ho zachvátil požár.
foto: @FremontFire
Stav ani rozsah poškození obrovského vstřikovacího lisu, známého jako Giga Press, není znám. Jisté je, že nedošlo ko ztrátám na životech. Lisy Giga Press vyrábí na zakázku italská společnost Idra Group.
Podle Tesly jsou největší na světě, vyrobené exkluzivně pro tuto americkou automobilku. Pomáhají jí vyrábět velké kusy karoserie elektromobilů, které se původně musely skládat až z několika desítek částí. Síla lisu je až 61 kN.
Elon Musk si maluje, že v budoucnu bude takhle odlévat třeba i jen několik málo kusů karoserie pro celé auto. Jenže teď, zdá se, se bude muset potýkat spíš se zdržením výroby. Konkrétně to bude platit u elektromobilu Tesla Model Y, pro který Giga Press vyrábí zadní část karoserie.
Kvůli obřím rozměrům nebylo možné nastěhovat Giga Press přímo do fremontské továrny a bylo nutné postavit pro ni venku „stan“. Tyto montované stavby Tesla s oblibou využívá u mnoha svých projektů. Giga Press má také v Gigafactory v Šanghaji, bude ho mít i v Gigatovárně Berlín a nejspíš i v Austinu.
T Model Y kreš pod kamijon
T Model Y kreš pod kamijon …
https://twitter.com/i/status/1369985099492712451
S evropským návěsem by to dopadlo méně špatně.
S evropským návěsem by to dopadlo méně špatně.
msft a nabíječky
msft a nabíječky ;))
https://news.microsoft.com/cs-cz/features/chytri-pomocnici-hledaji-volna-parkovaci-mista-ci-nabijeci-stanice/
off.Zbrusu novy Ferrari je totalka.
off.Zbrusu novy Ferrari je totalka. https://www.n-tv.de/panorama/Mann-faehrt-nagelneuen-Ferrari-zu-Schrott-article22424410.html
Tesla Gigafactory 4 Berlin | Build the
Tesla Gigafactory 4 Berlin | Build the Future
https://www.youtube.com/results?search_query=tesla+berlin+++gigafactory+
Giga Austin Update | EV | Tesla Gigafactory Texas
https://www.youtube.com/results?search_query=tesla+austin+++gigafactory+
je vám už jasný proč ty poloosy u Xksa jdou pravidelně
je vám už jasný proč ty poloosy u Xksa jdou pravidelně doprrr… :))
https://www.youtube.com/watch?v=olUWqg_1v9c
Požár byl způsoben hydraulickou kapalinou, která přišla
Požár byl způsoben hydraulickou kapalinou, která přišla do styku s roztaveným hliníkem.
Díky za doplnění.
Díky za doplnění.
Nějaký únik oleje. Ono v tom megavstřikovacím lisu nic
Nějaký únik oleje. Ono v tom megavstřikovacím lisu nic jiného hořet ani nemůže.
Existuji i nehorlave hydraulicke kapaliny. Tak snad to italsky
Existuji i nehorlave hydraulicke kapaliny. Tak snad to italsky vyrobce upravi a lis bude bezpecny.
Tragedie Ev rozměrů.
Tragedie Ev rozměrů.
no asi to zase nebude taková prdel jak si soudruzi ve
no asi to zase nebude taková prdel jak si soudruzi ve fremontu mysleli
to jim to moc dlouho nevydrželo ten revoluční vynález 😀
Wall Street žurnál zveřejnil data západní Evropě
roku
Wall Street žurnál zveřejnil data západní Evropě
roku 2020 zaznamenala Tesla 98k registrací nových automobilů -11%
roku 2019 zaznamenala Tesla 108k registrací nových automobilů
Celkové registrace elektro Schmidt Research 2020 / 200%
tzn Tržní podíl Tesly tak klesnul z 31 % na 13 % 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/
Tak Evropa asi nebude tím hlavním trhem pro TESLU. Tím je
Tak Evropa asi nebude tím hlavním trhem pro TESLU. Tím je především ASIE a USA. Také uvidíme jestli budoucí výroba v Německu v roce 2021 čísla změní či nikoli. Ale pokud by podíl v Evropě zůdtal i v budoucnu při nárůstu prodejů EV celkově činil okolo 15-20%, tak to bohatě Tesla stačí.
Naprosto souhlas, i kdyz Gig Berlin nejspis bude kopirovat
Naprosto souhlas, i kdyz Gig Berlin nejspis bude kopirovat Shanghai – po roce se stane nejprodavanijsi automobilkou…
Alae to uvidime za rok…
jj ale i když giga rozjedou nemusejí díky prodejům ty
jj ale i když giga rozjedou nemusejí díky prodejům ty akcie být tak nesmyslně vysoko že
Tak akcie rostly opravdu moc silně. Nyní může z hlediska
Tak akcie rostly opravdu moc silně. Nyní může z hlediska ceny nastat dlouhodobější stagnace, aby se P/E dorovnalo do rozumnějších hodnot. Osobně jsem to prodal okolo 880 USD/ks a nechal si jen 15 ks, co mám za 88,70 USD/ks. Při dnešní ceně 691 USD ( aktuálně ) je poměr zisku k ceně ( P/E ) okolo 1.100 a to je opravdu hodně. Ale pokud v USA rozjedou FSD ( což je docela dobře možné ), tak zisk na automobilech bude pouhá vedlejší položka a odhady, které si netroufám posuzovat hovoří za cca 5 let o výnosu jen za software okolo 20 miliard USD ročně. I proto je zřejmě cena už nyní tak vysoko. Pokud se tam ovšem něco zadrhne, může to znamenat „tvrdý“ pád ceny. Osobně prodávám jen PUT opce na nižších cenách – strike 400 – 450 USD a sbírám menší prémia 🙂
že akcie rostly z $200 na $4.500 tzn. 2.200% opravdu moc
že akcie rostly z $200 na $4.500 tzn. 2.200% opravdu moc silně ?? :))
https://www.google.com/finance/quote/TSLA:NASDAQ?window=5Y
čájíček soudluhu uplný prd je potřeba přidat análnitýci prognostikují milijardu procent pak už to bude dost dobrý na šlus :)))
ps: simtě i GME ho trhnul :)))
https://www.google.com/finance/quote/GME:NYSE?window=1Y
TSLA je „story stock“, tam nejaké P/E nie je dôležité. Ja
TSLA je „story stock“, tam nejaké P/E nie je dôležité. Ja som ich akcie nepredal, nevidím nič, čo by mohlo rásť v najbližšej dobe (rádovo roku) rýchlejšie. FSD 8.2 už teraz jazdí lepšie ako časť vodičov, behom pár dní tu máme 8.3 s tisíc vylepšeniami, a blíži sa verzia 9 s fundamentálnymi vylepšeniami. Behom pár mesiacov idú otvárať 2 najmodernejšie a najväčšie fabriky, budú mať nové baterky 4680, budú mať nové čipy na trénovanie AI, strojové učenie budú ponúkať ako službu, a ktovie čo všetko ďaľšie, potenciál rastu je neobmedzený
nevidím nič, čo by mohlo rásť v najbližšej dobe
nevidím nič, čo by mohlo rásť v najbližšej dobe (rádovo roku) rýchlejšie ??? ízyvole tezlatrejtrs konec světa :)))
https://www.bitstamp.net/markets/btc/usd/
http://www.hybrid.cz/tesla-nakoupila-bitcoin-za-15-mld-cena-rekordne-stoupla
By mě zajímalo, co tady řešíte?
Electric Vehicle Sales
By mě zajímalo, co tady řešíte?
Electric Vehicle Sales Charts, Graphs, & Stats, zejména poslední graf
no tak to se vrat zpátky na základku
no tak to se vrat zpátky na základku tezlatrejtrs
https://www.usdebtclock.org/
Jestli to nebude tím, že Tesla první půlrok poslala do
Jestli to nebude tím, že Tesla první půlrok poslala do Evropy jenom minimum aut, protože měli zavřenou továrnu. A přestože v druhém pololetí jich poslala více než rok předtím, tak ztrátu už nedohnali.
A více aut už do Evropy dodávat nebudou. Prostě tu auta začnou vyrábět.
velký voči
https://www.usdebtclock.org
velký voči
https://www.usdebtclock.org
Opět jsi reagoval něčím co nemá ani nejmenší souvislost
Opět jsi reagoval něčím co nemá ani nejmenší souvislost s tím co jsem psal.
no tak jinak
https://www.binance.com/cs/trade/BTC_BUSD
no tak jinak
https://www.binance.com/cs/trade/BTC_BUSD
co udělá tři týdny zavřené továrny co? 😀 půl roku
co udělá tři týdny zavřené továrny co? 😀 půl roku museli pak posílat minimum aut 😀 takovému blábolu snad nevěří nikdo
vyrobili víc než předchozí rok tak se tu nevymlouvej na zavřenou továrnu, prostě je posílali jinam, protože v evropě nebyl takový zájem, je to největší trh s EV tak bych se divil, že by tesla upřednostnovala nějaký jiný trh
Tesla logicky upřednostňuje trhy, kam nemusí vozit auta
Tesla logicky upřednostňuje trhy, kam nemusí vozit auta přes půl světa, takže USA a Čínu.
A nebo to klidně může znamenat, že v Evropě po Tesle
A nebo to klidně může znamenat, že v Evropě po Tesle klesá dopyt? Nemusí… ale klidně nůže, ne?
Klidně může. 🙂
Stejně tak to může znamenat, že jinde
Klidně může. 🙂
Stejně tak to může znamenat, že jinde se odbyt zvyšuje.
Jako dokud Tesla nezačne snižovat ceny, tak beru spíše to, že je s odbytem spokojena.
Může být, jistě. V Evropě dopyt klesá a jinde se
Může být, jistě. V Evropě dopyt klesá a jinde se zvyšuje.
Na ti snížení cen už, myslím, došlo. Není to tak dávno, co si pamatuji. A když někdo zmínil, že je to divné, že když údajně nestíhají vyrábět, tak proč snížení cen… Tak mu bylo řečeno, že je to díky efektivní výrobě, že může zlevnit. Ale to se mi nezdá…
Udajne budou automobilky v budoucnosti vydelavat vic penez ze
Udajne budou automobilky v budoucnosti vydelavat vic penez ze software sluzeb nez z prodeje aut. Pak by byl mozny vyvoj cen jako u mobilnich operatoru, kde ceny HW zacinaji na 1 Kc. Zda takovy business model muze u aut fungovat netusim. Ale kdo vi co nas ceka. Takze cena Tesla aut muze klesat a zaroven se bude cena AP zvysovat. Kdo vi co meji v rukavu. Nesmime vse posuzovat skrze stare poskrabane bryle.
V některých zemích ano, ale u nás je model 3 naopak
V některých zemích ano, ale u nás je model 3 naopak dražší než při zahájení prodejů ve všech verzích a to je teď koruna ještě silnější.
http://www.hybrid.cz/cena-elektromobilu-tesla-model-3-v-cesku-zacina-na-1-199-200-kc
https://www.tesla.com/cs_cz/model3/design#battery
Jinak ta cena někde klesá, ale stále tam je podle mě poměrně značný polštář. Trochu se na to koukám takhle:
Enyaq s 80 kWh baterií vážící 2100 kg prodává Škoda za 1,3 mil Kč.
Model 3 s 50 kWh baterií vážící 1700 kg prodává Tesla za 1,33 mil Kč.
Když budeme předpokládat, že použité materiály jsou stejně kvalitní(drahé) a procesy výroby stejně nákladné, tak výrobní náklady Enyaqu jsou určitě větší a přesto se prodává za méně. Pokud na něm tedy Škoda netratí, tak Tesla může(jednou bude) model 3 prodávat v klidu pod milion Kč i v ČR.
Samozřejmě někdo může namítnout, že Tesla používá méně kvalitní (levnější) materiály, ale to jen znamená, že má menší výrobní náklady a větší marži.
Náš trh je nepodstatný, tady se prodá pár Tesel za
Náš trh je nepodstatný, tady se prodá pár Tesel za rok.
Přijde mi nelogické zlevňovat za situace, když je údajně vysoká poptávka. Logické mi přijde, i podle poklesu prodejů, že v Evropě prostě dopyt klesá a proto Tesla zlevnila.
Jinak nechápu proč srovnávate EV s baterkou 80 kWh s EV s baterkou 50 kWh. Je jasné, že tam bude rozdíl v hmotnosti i v nákladech právě kvůli větší baterce 🙂
Jste slovak, dopyt?
Jste slovak, dopyt?
Mám dvojí občanství, je to důležité?
Mám dvojí občanství, je to důležité?
Jste ho „zabil“
Jste ho „zabil“
Vrazit jedno slovenské slovo do českého textu, a navíc
Vrazit jedno slovenské slovo do českého textu, a navíc poprvé po několika desítkách příspěvků je podivné, nemyslíte?
Snažím se, no. Ale občas se stane. U psaného textu
Snažím se, no. Ale občas se stane. U psaného textu víceméně výjimečně, spíš když mluvím.
Já v tom nevidím nic divného, je to docela běžné u lidí
Já v tom nevidím nic divného, je to docela běžné u lidí co komunikují v několika jazycích, já jsem si toho ani nevšimnul, protože jsem vyrůstal v československu, a navíc preferuji obsah před formou.Mladší lidé zase někdy nevědomky používají např. některá slova z angličtiny, prostě normální „vývoj“.
Marek_ nikdy předtím slovenské slovo nepoužil.
Kdyby mlel
Marek_ nikdy předtím slovenské slovo nepoužil.
Kdyby mlel československy jak Babiš, tak si toho nevšimnu.
Troufám si tvrdit, že česky umím mnohem lépe než ten
Troufám si tvrdit, že česky umím mnohem lépe než ten agent STB, který je nějakou zvláštní shodou okolností teď českým premiérem 🙂 A už pomalu ztrácím i cizí přízvuk (údajně) a málokdo si všimne, že nejsem rodilý mluvčí, max. se mě někdo zeptá jestli nejsem náhodou z Moravy.
Spis me zabily ty vase blaboly a sel radeji spat.
Spis me zabily ty vase blaboly a sel radeji spat.
Pokud máte něco konkrétního tak prosím, ale o nějaké
Pokud máte něco konkrétního tak prosím, ale o nějaké Vaše dojmy, nebo pocity nemám zájem.
Tolik k tema „zabil“.
Tolik k tema „zabil“.
Nekolikrat jsem zakopnul o nezname slovo „dopyt“. Nejdrive
Nekolikrat jsem zakopnul o nezname slovo „dopyt“. Nejdrive jsem se domnival, ze se vam popletly pismenka. A po opakovani jsem si rikal, ze za tim je neco vic. Az prekladac mi pomohl. Jsem zvidavy clovek a tak jsem vyslal dotaz, jaky je hlubsi duvod pouzivani. Kdyby ste psal „kreve“ nebo „etterspørsel“, tak bych se ptal, zda jste Nor.
OK, v pohodě.
OK, v pohodě.
Já vím, že ano, ale kdyby to bylo s poptávkou tak
Já vím, že ano, ale kdyby to bylo s poptávkou tak špatné, tak zlevňují všude. V hodně zemích zlevňovali kvůli tomu, aby se dostali pod nějakou hranici vhodnou pro dotaci a taky záleží na cenové politice konkurence.
Jako takhle, máte pravdu, že ten převis poptávky už tu v podstatě moc není. Přece jen už tu máme rok kovid a ty propady prodejů aut musely dolehnout i na poptávku po Teslách. Tomu odpovídají i čekací doby, které nejsou u Modelu 3 nijak dlouhé. Tesla prostě bude muset začít trochu zlevňovat pro navýšení prodejů nebo uvést nové modely, což je jedině dobře. To však nemění nic na tom, že jedou na maximální produkci a víc vyrobit nemohou.
Na tom se právě snažím ukázat ten paradox. Srovnávám to, protože ty auta jsou stejně drahá, ale výrobní náklady jednoho jsou evidentně někde úplně jinde. Z toho plyne, že Tesla může jít s cenou ještě sakra dolů.
A nebude hlavní důvod Tesla Y z Berlína, pokud bych se já
A nebude hlavní důvod Tesla Y z Berlína, pokud bych se já rozhodoval pro Teslu, tak bych si počkal, protože:hatchback, nové baterie a pravděpodobně slušná kvalita.
Já reagoval na to, že v Evropě se prodalo méně Tesel v
Já reagoval na to, že v Evropě se prodalo méně Tesel v 2020 než v 2019 a napsal jsem, že to může být poklesem dopytu. Proč je ten pokles, to je jiná otázka. Sílící konkurence nebo čekání na Y, nebo něco jiného… Kdo ví?
Jo souhlas, uvidíme, ale např. v německu by ta „domácí“
Jo souhlas, uvidíme, ale např. v německu by ta „domácí“ tesla mohla jít slušně na odbyt.
3 týdny v Číně, 7 týdnů v USA, několik měsíců
3 týdny v Číně, 7 týdnů v USA, několik měsíců omezené produkce.
Palec nahoru. Ono se to da precist.
Palec nahoru. Ono se to da precist.
No jdou do kopru docela rychle ale radši to sem nepostujte.
No jdou do kopru docela rychle ale radši to sem nepostujte. To tu většina oplaka.
tem už sou akcije uprrrrd našli lepčí gembl pakování se
tem už sou akcije uprrrrd našli lepčí gembl pakování se svejma východníma „kámošema“ … ;)))
http://www.hybrid.cz/tesla-nakoupila-bitcoin-za-15-mld-cena-rekordne-stoupla
https://www.bitstamp.net/markets/btc/usd/
https://pro.coinbase.com/trade/BTC-USD