Víkend: Páťák postavil vlastní auto na vzduch

Petr Soukup - 08 Březen 2008

Auto na vzduch je stále zahaleno tajemstvím. Málokdo věří tomu, že se společnosti MDI ve spolupráci s Tata Motors podaří vyrobit opravdu funkční a praktický automobil poháněný vzduchem. Obě společnosti nyní zahambil žák páté třídy, který se auta na vzduch nemohl dočkat a postavil si vlastní. Je sice na první pohled patrné, že za prototypem nestojí kapitál v řádech desítek milionů dolarů, ale narozdíl od MDI je již k vidění na silnici.
První video popisuje výrobu, druhé zachycuje vůz v akci:

zdroj: autobloggreen.com

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš my mě zajímalo je možné zrealizovat si někde v garáži pohon na vzduch a pokaždé před STK tam dám opět motor na benzín? Kolik to může stát?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Auto na vzduch vzniklo v dobe, ked sa nepredpokladalo, ze v blizkej dobe budu existovat baterie s dostatocnou kapacitou a komercne dostupne. Je to vlastne taky medzistupen medzi skladovanim energie v podobe vodiku a bateriami. Ten vzduch tam totiz do nadrzi treba natlacit elektrickym, alebo piestovym kompresorom s dost nizkou ucinnostou. Dnes sa da toto auto povazovat za slepu vetvu vyvoja.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to kruci nikoho nenapadne udělat hybrid třeba ze tří pohonů?
Vzduch, slunce, baterky....? Já mít nějaký granty, nebo sponzoring a čas hned bych se pustil do vývoje a všichni by čuměli. Hlavní problém je ovšem společenský. A to jezdilo by se za pakatel, a moře lidí by přišlo o práci. Počínaje ropnými dělníky, přes pumpaře a konče automobilkama.....

Jo holt dalo by se udělat věcí.... Jen by se to pak politicky těžko koordinovalo!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problem je myslím trochu někde jinde...a to ve společnosti jako takové.Naftařské společnosti vlastní již nekolik desítek patentů na různé pohony které chytré hlavy vytvořili.Kdyby neexistoval lobing z pozice nadnarodnich společnosti kteří se na tomto systemu přiživuji.už by se 20let jezdilo jinak.

IMHO:nemoc společnosti a zřízení jako takového pod rouškou demokracie.Umožnit korporacím brzdit vývoj ku prospěchu vlastního zisku.

To je muj nazor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podívej se na stránky francouzského výrobce sportovních a speciálních vozidel Venturi (www.venturi.fr) - jejich Electic kombinuje všechny Tebou zmiňované pohony (i když vítr pomocí větrné elektrárny :)) Vše není technologicky tak lehké, jak to vypadá, proto i třeba takovéto vozítko jako je Electic je vhodné pouze jako městský nebo rozvážkový vozík...
Ale nápad určitě zajímavý :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ze to nekupi skodovka a nezacne vyrabat taky genitaaalny stroj

verim tomu ze cely svet caka na alternativny pohon a cloveka co by ho dakazal zostrojit,,, pricom oboma momentalne disponuje ceske skolstvo
nechcite vediet co si o tom myslim /uznanie/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasne .. toto postavil piatak :D najlepsie su tie fotky ako zvara... :D

Vzduchoauto.
Zdravím, predne pana Horčíka, chtel bych dát trošku najevo, že mi z nejasných duvodu fórum nechodí.

Pár mých komentáru k citovaným výrokum v časopise Quark okolo auta na vzduch:

"Na dlhé cesty bude možné nahradiť vzduch akýmkoľvek druhom paliva, ktoré
bude slúžiť na zohrievanie vzduchu a zvyšovanie tlaku v piestoch."

Tento výrok nemá jasnú technickú ani fyzikálnu interpretáciu. Dá sa
pochopiť povedzme tak, že motor po minutí stlačeného vzduchu bude fungovať
ako bežný spaľovací. Alebo sa benzín na ohrev tlakového vzduchu použije
ešte pred minutím zásoby vzduchu, pričom sa jeho dojazd zvýši odhadujem
najviac 3x. Energetická účinnosť takéhoto procesu má však určité otázniky.
Akčný rádius na samotný vzduch nie je dostatočne deklarovaný a odhadujem
ho najviac na pol až hodinu jazdy.

"Auto bude mať pri vývojároch na dlhých cestách bežnú spotrebu, v mestách
bude oveľa lacnejšie."

To je čistá demagógia. Spotreba najviac závisí od štýlu jazdy, presnejšie
s míňaním energie brzdami vrátane motorovej, a súvisí s hmotnosťou
vozidla. To ale nebráni možnosti, aby sa vozidlá s klasickými motormi
nerobili ľahšie.
Takmer celý problém je v tom, že čelná zrážka s ťažkým vozidlom je pre
ľahké vozidlo nevýhodná. Toto je preto nepriamo aj hlavný problém
ekologický, niektorí ľudia nechcú ľahké vozidlá. Inak ľahké a pevné
materiály vrátane technológií už sú.

"Negre tvrdí, že s bezpečnosťou nie je problém, nádrže naplnené stlačeným
vzduchom sa nerozbijú, ale rozštiepia sa tak, že najväčšie nebezpečenstvo
to bude predstavovať pre sluch, pretože rozdelenie bude sprevádzať hlasný
výbuch"

Bezpečnosť je hlavný problém. Nádrže síce nemusia vozidlo odštartovať ako
raketa,
ale nie je možné výbuch riadiť tak, aby nedošlo k závažným dôsledkom v
celom okolí vozidla. Takže výrok je z môjho pohľadu veľmi nepresvedčivý a
neobjektívny.

„Verím, že sa mu to podarí. Je to skutočne odvážny experiment produkcie
ekologických vozidiel.“

Vozidlo nie je bezvýhradne ekologické, aj keď auto emisie neprodukuje.
Celý proces kompresie vzduchu a použitie stlačeného vzduchu ako
transportného média je pomerne stratový a energeticky nevýhodný, pričom sa
rozhodne nedá poprieť zbytočná produkcia množstva odpadného tepla pri
celkovom procese premeny do atmosféry. Má určité opodstatnenie ako
alternatíva voči rope, ale v zmysle účinnej a efektívnej premeny energie
nie je ekologickejší ako povedzme elektromobily, alebo pohony na
biopalivá, či vodík. Je zameraný na využitie jadrovej energie
prostredníctvom elektrární a kompresných staníc. Situáciu bezpečnosti by
mohlo riešiť použitie skvapalneného vzduchu, ale ani tu nie je zvládnutá
energetická efektivita procesu, aj keď sa nájdu tí, čo budú tvrdiť, že to
vôbec nie je možné. Je to však širšia otázka, v ktorej predsa niektoré
zaujímavé odpovede figurujú. Skúmajú sa aj iné možnosti akumulácie
energie, alebo otázka iného vhodného transportného média. To je na
osobitnú odbornú debatu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tento model pataka pouziva jen mirne stlaceny vzduch, zatim co skutecne auto na vzduch vyuziva premeny kapalne faze vzduchu na plynnou, doprovazenou uvolnenim energie, coz umoznuje ten velky dojezd a srovnatelnou rychlost s beznymi benzinovymi auty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

myslim ze je vsem jasne ze to nepostavil patak.. ale jako jinak pekny kousek :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velmi šikovný žák.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil