Nové Toyoty už testuje robot - nepotřebuje pauzy ani lidské smysly

redakce - 29 Březen 2018

V americkém centru R&D Toyota v Michiganu vznikla testovací dráha, kde probíhají zkoušky odolnosti automobilů. Její zvláštností je to, že více než specializovanou dráhu v moderním výzkumném centru připomíná okresní silnici – je plná děr, muld a hrbolů. Odolnost a bezpečnost nových modelů vozů Toyota už testuje robot. Ten samozřejmě také pochází z dílny této japonské automobilky. Robot využívá vyspělé technologie automatizované jízdy, včetně velmi precizního systému GPS. Zařízení bylo poprvé použito při testování nové Toyoty Avalon.

Odolnost a bezpečnost nových modelů vozů Toyota už testuje robot. Ten samozřejmě také pochází z dílny této japonské automobilky. Robot využívá vyspělé technologie automatizované jízdy, včetně velmi precizního systému GPS. Zařízení bylo poprvé použito při testování nové Toyoty Avalon.
foto: Toyota

Nejedná se ovšem o výsledek pochybných dovedností amerických cestářů, nýbrž o trať speciálně navrženou pro potřeby zátěžových testů prototypů nových modelů Toyoty. Firemní inženýři tak mohou během poměrně krátké doby zjistit, jak si jimi navržené vozy poradí s nerovnostmi, které pak budou muset zvládat po celý svůj plechový život.

Lidské dovednosti nejsou u testů potřeba

Dříve byli inženýři a technici při provádění zkoušek odolnosti automobilů vystaveni dlouhé, monotónní a nepříjemné jízdě dokolečka v obtížných podmínkách. Přitom role člověka v tomto úkolu není nijak zvlášť náročná, stačí řídit vůz naplánovanou rychlostí. Rozhodně se nejedná o ten typ testů, kdy je účelem zjistit názor řidiče na vozidlo.

Zkoušky se navíc musí provádět opakovaně, den za dnem, dokud automobil nenajede naplánovanou vzdálenost. Jestliže tedy zvláštní dovednosti člověka, jako je vnímání různými smysly, postřeh, schopnost úsudku a vcítění se do potřeb a emocí uživatelů, nejsou při těchto testech nijak využitelné, dospěla Toyota k závěru, že nahrazení řidiče automatem přinese pouze samé výhody.

„Když naši odborníci začali plánovat testovací jízdy Avalonu 2019, vypracovali systém, který rozvíjí naši aktuální technologii automatizovaného řízení. Tímto způsobem jsme nejen ušetřili inženýry a techniky nepříjemné, nepohodlné jízdy, ale také jsme zvýšili preciznost testů,“ říká Randy Stephens, hlavní inženýr Toyoty Avalon.

Snadněji se to řekne, než udělá

Pro řízení testovaného prototypu byl zkonstruován mechanismus s ovladači, pákami a dalšími mechanickými částmi, které řídí počítač. Navigaci, kamery, ani čidla, jimiž je vybaven Avalon, robot nepoužívá.

Složit dálkově řízeného robota, který by byl schopen se rozjíždět, řadit, řídit a brzdit, nebyla žádná hračka. Když se to podařilo, museli inženýři Toyoty změřit své síly s nejtěžším úkolem.

„Když už byly mechanické komponenty na svých místech, začali jsme pracovat na systému dálkového ovládání pomocí GPS”, vypráví Don Federico, manažer vývojového týmu. „Tradiční GPS systémy v automobilech mají přesnost maximálně čtyři metry. Pokud jsme chtěli udržet automobil na úzké dráze při značné rychlosti a získat exaktní výsledky testu, musel být náš systém mnohem přesnější. Bylo to o to komplikovanější, že se auto na dírách a hrbolech natřásalo”.

Konečně byl navigační systém hotov a tým vypracoval software kontrolující jízdní dráhu, díky němuž se robotu dařilo udržet se na naprogramované trase s přesností na dva centimetry. Celý test v délce několika tisíc kilometrů byl řízen z blízké kontrolní místnosti, aniž by bylo nutné, aby v automobilu seděl člověk.

Vynikající výsledky

Díky použití robota se zvýšila nejen efektivita a bezpečnost testu, ale i jeho přesnost a opakovatelnost. Další výhodou nové metody bylo prodloužení testovacích jízd a s tím spojená časová úspora. Dříve bylo nutné jízdy vždy po 30-40 minutách přerušit a vystřídat řidiče.

S robotem za volantem mohl test pokračovat tak dlouho, dokud v nádrži nedošly pohonné hmoty. Toyota zatím disponuje pouze jediným takovýmto robotem, využívaným ve výzkumném a vývojovém centru v Michiganu. Firma chce ovšem podobná řešení zavést i v dalších svých R&D centrech.

„Při dokončování Avalonu prokázal systém svoji účinnost. Máme v úmyslu jej používat také při pracích na všech nových modelech Toyoty v Americe”, potvrdil Randy Stephens.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Přitom stačilo dojet do ČR a nemuseli nic stavět.

Jinak se mi líbí, jak přiznali složitost řízení spalováku "Složit dálkově řízeného robota, který by byl schopen se rozjíždět, řadit, řídit a brzdit, nebyla žádná hračka." Kromě točení volantem to u elektromobilu zastane jediný pedál, v případě Nissanu Leaf tzv. e-pedal :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Anonym123

robot ...
pozrite si 16:00 https://www.youtube.com/watch?v=OnKuaaYN40U
zetor na diaľkové ovládanie ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Né Tojótu už nééé, to je v Evropě pomalu sprostý slovo!!
Tojóta není evropský kamarád
Tojóta je americko-ropný vodíkový kamarád ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kde sa vyvíjajú/vyrábajú Toyoty (nie len) pre EU trh?

toyota-europe.com/world-of-toyota/feel/operations/made-in-europe/made-in-europe

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a to mě je jedno jesi to vyráběj inujiti nebo indijáni, podstatný je filozofije rejžáka a vědět co je správný, jinak kontrolní otázka soudruhu: víš kolikrát se na hybridu.cz objevila tojota v článku jen za poslední týden ;) Je ti doufám i s tvou inteligencí jasný že většina medializace v čechách je zaplacená ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak snad nevěříte tomu, že zde na hybridu jsou tyto články zaplacené. To by musel mít tento web jinou sílu a návštěvnost ( v řádech x set tisíc měsíčně ) aby psal PR články. Pro tento typ webu je důležité mít často nové články a tím udržovat návštěvnost a udržovat prodeje bannerového prostoru. Stačí se podívat i do diskuze a zjistíte, že zde diskutují stále ti stejní jedinci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ani ne. když si přečteš články kolem roků 2011/12/13 tak jejich vyjádření, co vyzařují, dojem z nich jsou jiný než ty za poslední roky šáde tojota ;) to ti ještě nedocinklo že časy se mění a lidi taky a anonymita je mocná zbran a strach nepřítel a prachy droga ale každopádně nejdůležitější je život ;)

Obrázek uživatele Anonym123

Veľká časť diskusie sa vedie o tom, ako Cambridge Analytica dokázala získať údaje o viac ako 50 miliónoch používateľov Facebooku – a ako tieto údaje údajne nedokázala vymazať, keď ju o to požiadali. No ide aj o to, čo s nimi reálne urobila. Prístup spoločnosti založený na analýze údajov v skutočnosti predstavuje skokovú zmenu v tom, ako sa môžu analýzy používať ako nástroj na vytváranie poznatkov – a na uplatnenie vplyvu.

Pôvodný text: Psychographics: the behavioural analysis that helped Cambridge Analytica know voters’ minds.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty si fakt tažký prípad, soudruhu - Anonym.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol