Nová rychlonabíječka v Kunovicích

redakce - 08 Prosinec 2016

Společnost EVSELECT dne 1.12.2016 spustila do provozu další z plánovaných nabíjecích stanic na strategických místech v ČR. Nachází se v Kunovicích.auto EVSelect rychlonabíječka Kunovice elektromobily

Nová rychlonabíječka pro elektromobily v Kunovicích
foto: EVSELECT

Rychlonabíječka společnosti EVSELECT se nachází ve městě Kunovice, na křižovatce silnic E50 (Brno - Trenčín) v místě obchvatu Uherského Hradiště a silnice č. 55 (Hodonín - Kroměříž) u supermarketu Jednota COOP.

Tímto stojanem se i elektromobilům s menším dojezdem otevírá možnost pohodlně cestovat na Slovensko. Jedná se o stojan DBT 44kW CHAdeMO a Mennekes Typ2 22kW s možností souběžného nabíjení.

Ovládání je jako obvykle pomocí aplikace EVMAPA s FCP tarify. Další relativně nová zajímavá nabíječka, o které se málo ví, je v Praze v garážích Parking centrum na Wilsonově ulici. Jedná se o stojan ABB 2x CHAdeMO. Nabíjení je tam zatím pro všechny zdarma.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Hezké kouzlo nechtěného ten kontrast - ze 2/3 státní ČEZ zdražuje a soukromé EV select a RPS otevírají jednu rychlonabíječku za druhou. Jen tak pro zajímavost, ve funkčnosti Evmapa.cz je už skoro tolik rychlonabíječek CHAdeMO, co jich doposud má ČEZ. A na dalších se usilovně - dle zákulisních informací - pracuje.
Přátelé tleskám, jen houšť a větší kapky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

To v celku zamrzí že na nových nabíjačkách nedajú Combo 2 ktoré mali ja na Ioniq a zamrzí to aj ostatných majiteľov ktorý majú len Combo 2 alebo pomalé v mojom prípade Typ 2 6,6kW

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Josef

Bohužel mezi elektromobilisty existuje klika, která CCS nesnáší... A trochu z nich mám pocit, že oni jsou ti správní elektromobilisté a kdo nemá chademo, ať jde do háje...

Tu kliku nedělají elektromobilisté, tu mezi nás vrazili němečtí výrobci eaut, oni nejsou ochotni se domluvit s ostatníma na jednom standartu. Nejlepší příklad je jednání BMW, v Mnichově měli dlouho před čtyřválcem dvě nabíječky aby mohli nabíjet všichni, pak jim ale začali japonská auta nabíjející se před muzeem Bmw vadit tak nabíječka zmizela a dodnes je to tam jak v Hiroshimě, zbyl flek na podstavci a uřezaný kabel... Sběrači kovů jako máme u nás asi nabíječku neodvezli.... a tak je to v Německu na více místech, celé okresy někdy nemají chademo ale jen ccs.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Klidně se na mne zlobte, ale první část příspěvku co jste napsal přesně zapadá do definice té "kliky" o které píše Josef výše. Koukám že se tento nesmysl o "zlých německých výrobcích" už začíná šířit podobně jako tvrzení že "LiFePO4 je zázračná technologie".

Dopr.. to je tak těžké se podívat kdo byl v roce 2011 mezi zakládajícím členy organizace CharIn, která stojí za CCS? (mimochodem Chademo bylo ustanoveno v 2010, takže je opět nesmyslné tvrzení, že by došlo k nějakému dlouhému handrkování) Že tam byl od počátku krom Němců i Ford či GM? Což samo o sobě už popírá tu kravinu jak o zlých Němcích, tak o neochotě se domluvit. Naopak to potvrzuje, že právě Chademo vzniklo v rychlosti bez ohledu na nějakou širší shodu. (To jim mimochodem nijak nezazlívám)
To že se velmi rychle k CCS přidalo Volvo, Tesla, PSA, Hyundai, Renault, Faraday Future a další také nevypovídá zrovna o tom, že Chademo je ta "zázračná technologie" a "zlí Němci s CCS brání pokroku". Právě naopak to potvrzuje to, že Chademo byl narychlo spíchnutý standard, který vůbec nepočítal s budoucím sjednocením s AC dobíjením v jednom konektoru, což už tenkrát bylo naprosto jasným trendem.

Jestli máte potřebu pojmenovat to skutečné "zhmotnělé zlo" bránící celosvětové standardizaci tak to je jednoznačně konektor Yazaki.

Obrázek uživatele ozana

Klika je trochu silné slovo. Japonských BEV je tu "bohužel" více než Německých/Evropských.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Důležité slůvko je myslím „ZATÍM“.

Obrázek uživatele ozana

Asi to bude trvat dost dlouho. Já proti CCS nic nemám, ale pro průměrně vydělajícího zaměstnance jsou dostupnější ojetiny japonských BEV než cokoli jiného.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Taková jsou fakta. Nicméně když odhlédnu od vzniku CCS - páč ta poznámka o klice nesnášející CCS míří na mne a jako potrefená husa se musím ozvat :-) - tak by soudruzi z NDR taky mohli hnout pozadím a něco pro jejich instalaci udělat. Třeba jako když Nissan nabízel flotilovým kupcům ke každým 3 autům rychlonabíjecí stojan CHAdeMO zdarma. A flotila byla pro něj už 3 auta a stačilo, aby se jen 3 lidé domluvili na společném nákupu, ani nemuseli být jedna a tatáž firma. Nebo by měli trvat na tom, že všichni jejich prodejci elektroaut budou mít CCS rychlonabíječku před svým autosalonem. Třeba BMW Synot Zlín je takovou hezkou bílou vránou. I když jde o stojan ČEZ a jsou tam všechny 3 systémy nabíjení. Prostě něco pro to udělat.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Musel jsem si rejpnout :-) Je pravda, že třeba BMW v Hradci by se taky mohli pochlapit. Nicméně ti to nechali na ČEZu. Ono zase tolik BMW prodejců, co prodávají i elektromobily není. Praha, Zlín, Hradec a kdo ještě? Budějovice? Tam by mohli něco postavit.

Obrázek uživatele Radovan

V pohodě. BMW se opravdu stará, například Karlovary Vary Dycom Jenišov 187 to taky nechaly na ČEZu, ale na střešním parkovišti svého objektu. To je chvályhodné a tak by to mělo být normálně u každého prodejce elektroaut.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Krom souhlasu s názory výše, bych přidal své "udivení" nad touto novinkou, kterou jsem třeba u ABB na webu přehlédl.

Podle všeho se jedná o sestavu základnové stanice ABB Terra 100.2 (tedy skutečných 2x 50kW) a nabíjecího sloupku s konektory. A jeden z důvodů proč není přítomno CCS, podle toho co se mi podařilo dohledat, vidím v tom že ABB v tomto provedení prostě zatím nabízí pouze sloupek s 2x Chademo.

Jinak když už jsme u tohoto řešení, tak doufám že se brzo dočkáme místo pevného rozdělení 50:50 i možnosti "inteligentně" sdílet výkon mezi oběma konektory. V podstatě už dnes tomu nic nebrání, protože tyto stanice jsou obvykle stavěny po modulech 10kW nebo 22kW.

Tj. pokud přijede jen jeden vůz tak dostane hned plných 100kW. Pokud v průběhu dobíjení dorazí druhý, tak se podělí 50:50. Pokud u jednoho vozu už dochází k omezování výkonu tak se výkon stanice přesměruje tomu vozu, který je ho schopen využít.

Co mě teda hodně sere je, že ty nové ABB neukazují aktualní napětí a dodavaný proud, jako to měly "stare" DBT. Hlavně, že to má animace nabíjení, animovaný šetřič a jiné kokotiny. A nejlepší je jejich "nápověda", volně cituji: "Rychlost nabíjení se dá přirovnat k obsazovaní sedadel v divadle. V prázdném hledišti najdou lidé místa ihned, ovšem v zaplněném se místo hledá hůř." To je fakt perla. Tohle jsem, fakt, ještě nikde nežral.

Obrázek uživatele ePavel

Mě se to naopak hodně líbí. Je to krásný případ jak laikovi vysvětlit klesající proud se stoupajícím SOC.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Radovan

Včera jsem ten pokec otestoval na rychlonabíječce ABB ČEZ Teplárna Ostrava-Vítkovice. Pobavilo mne to hned ve 3 jazycích :-)
Co mne pobavilo daleko méně bylo samotné ABB rychlonabíjení. Auto mělo na začátku dle nabíječky 32%, předtím ujelo 12 km, pak 3 hodiny stálo venku na +0,1 C, pak jelo 2 km k rychlonabíječce. Stojan ABB ukázal po ověření čipu dobití do 80% odhad 45 minut! Mně, který je zvyklý s Peugeotem Ion od DBT na 15-25 minut.
Schválně jsem se rozhodl to prověřit a zůstal. První 1 kWh na 39% nabíjel 3,5 minuty. To by odpovídalo výkonu 17 kW místo maxima 50. Čili méně než velký červený pětikolík. Zastavil se sám po 31 minutách na dodaných 5,78 kWh a 73% baterie. Tedy výkon už jen 11 kW, méně než malý červený pětikolík.
Musel jsem nabíjení znovu spustit. Po ověření čipu mi stojan nahlásil dobití do plna ze 73 na 100% za 15 minut, čemuž jsem samozřejmě nevěřil. Protože by musel nabít za tu dobu do baterky 4,32 kWh. Tedy nabíjet stejně rychle, jako u ze 2/3 vybité baterie.
A taky že to nedal. Vypnul se sám po 13 minutách na 82% baterie a nabitých 1,13 kWh. Tedy výkonově 5 kW, o trochu více než běžná zásuvka 230V 16A.
Padal sníh s deštěm a mne už to tam přestalo bavit. Tak jsem třetí spuštění rychlonabíjecího stojanu ABB se snahou opravdu dosáhnout jím předtím tvrzených 100% baterie už dále nezkoušel. Jinými slovy ABB oproti DBT fajn, ale neskutečně kecá a je děsně pomalý. Určitě to nejde svést na teplotu, protože baterka při rychlonabíjení měla spuštěno i chlazení (rozjede se klimatizace). Pokud by byla opravdu studená, tak se chlazení nerozjede, což mám také vyzkoušeno.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ePavel

Těžko říci, chtělo by to mít přesnější data, alespoň skutečnou teplotu baterie a jaký proud do auta teče. Já s teslou u ABB dosahuju max. výkon 47kW někde kolem 70% SOC. To je ale u menších baterek nedosažitelné. Dnes jsem u nissana baterku pořádně neohřál ani po 80 km jízdy a nabíjel jsem pomalu, vyplo mi to při 84%. Ideální teplota pro nabíjení baterky je od 40° což se může zdát hodně ale opravdu to tam potom teče. Mě se spouští chlazení už při teplotách kolem 30°, podle mě zbytečně.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To že to neukazuje napětí a proud je záměr. Pro uživatele to je lepší. navíc většina lidí tomu stejně vůbec nerozumí a zbytečně si potom stěžuje že to někdy jede 120A a dnes treba jenom 75A protože nechápou že zaleží na autě jakou má beterie teplotu a jakou má kapacitu. Ale obrázky a animace se jim líbí a je od nich pokoj :-)

Obrázek uživatele ePavel

To je odvážné tvrzení pro uživatele je to lepší... Jako bych já řekl, že pro zákazníky čezu by bylo lepší montovat elektroměry bez displaye. Ještě by si pak stěžovali, že v lednu mají větší spotřebu, než v červenci...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

moc díky za tento příspěvek, to mě dnes totálně rozsekalo. :D

Skoro by stálo za to to přesně v tomto znění poslat na podporu ABB... Když je dnes v módě ta okamžitá zpětná vazba od zákazníka :)

Obrázek uživatele ozana

Tohle je jen CHAdeMO 44kW + Type2 22kW od DBT, ne?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

A já celou dobu myslel že je řeč o té stanici v Praze. :D

Obrázek uživatele Josef

Já bych se ojetého Leafa asi bál. Přece jen absence teplotního managementu baterie je u ojetiny, u které nevíte, kde jezdila, celkem problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja jsem se ojetého Leafa nebal a poridil jsem si ho. Jsem spokojeny a uzivam si minimalne většího komfortu oproti iOnu nebo C-Zeru. Větší dojezd a lepší vytápění potěší. Jirka

Obrázek uživatele Josef

Jo, když si člověk dá pozor, asi to není problém.

Kdy sepises nejakou uzivatelskou recenzi na i3? Nebo nejsi moc spisovatel? :-)

+1 taky bych se rád něco dozvěděl

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Josef

Nejsem moc spisovatel, ale něco asi časem vyplodím. Zatím ji mám krátce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K té nové nabíječce v garážích Slovan mohu pouze sdělit, že když jsem tam nedávno byl (cca před týdnem) tak nebyla funkční!

Obrázek uživatele FriendT

Dobrý den,

nabíječka v garážích Slovan byla opravdu během minulého týdne mimo provoz. Problém byl v nabíječce samotné. Technici z ABB zareagovali velmi pohotově a problém odstranili. U této nabíjčky se občas stává, že někdo, asi z legrace, zmáčkne červené bezpečnostní tlačítko "total stop" nabíječka pak také neběží a vypadá jako v poruše. Personál garáží je proškolen a v takovém případě Vám pomůže.

---

www.evmapa.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol