Nová rychlonabíjecí stanice Siemens na Hlučínsku uvedena do provozu

redakce - 20 Únor 2019

V Hlučíně dnes byla slavnostně uvedena do provozu rychlonabíjecí stanice Siemens pro elektromobily, která je součástí nově otevřené veřejné plnicí stanice CNG.Investorem a provozovatelem stanice je společnost Teplo Hlučín. Tento krok vede k posílení dobíjecí infrastruktury na dopravním koridoru Opava – Ostrava a přispívá ke zlepšení kvality ovzduší v Moravskoslezském kraji.

Investorem a provozovatelem stanice je společnost Teplo Hlučín. Tento krok vede k posílení dobíjecí infrastruktury na dopravním koridoru Opava – Ostrava a přispívá ke zlepšení kvality ovzduší v Moravskoslezském kraji.
foto: Siemens

Instalovaná nabíjecí stanice Siemens CPC 50 kW (Compact Power Charger) bude v Hlučíně k dispozici celoročně, 24 hodin denně. CPC 50 kW nabízí široký rozsah výstupního napětí na DC konektorech – 30 až 920 V. Díky tomu dokáže efektivně nabíjet elektromobily s různou úrovní palubního napětí trakční baterie, především pak nejnovější generace elektromobilů.

Prvním z těchto aut bude Porsche Taycan, které by mělo být na trhu v průběhu roku 2019. Vzhledem k zvyšování dojezdu aut, které souvisí s větší kapacitou baterií, nabízí Siemens i rychlonabíjecí stanici 150 kW, která je schopna zvýšit dojezdovou vzdálenost o 100 km za 10 minut.

Nabíjecí stanice CPC 50 kW v Hlučíně je napojená do systému EV Mapy. Nabízí standardy nabíjení CCS2 / CHAdeMO 50 kW DC a Typ 2 AC koncovka 22 kW.

CNG stanice v nabíjecím areálu v hlučínské ulici Československé armády je koncipována jako bezobslužná, je určena pro osobní i užitková vozidla. Plnění vozidel je zajištěno prostřednictvím plnicího stojanu s kapacitou plnění až 50 kg za minutu.

Stojan je napojen pomocí datové přípojky na kartové platební centrum a centrum plateb tzv. kartami CNG. Platební terminál je na bankovní karty, kreditní karty, karty CNG a místní karty. Areál je napojen na novou příjezdovou komunikaci.

Ivo Pavera, vedoucí technického oddělení úseku produktového prodeje divize Building Technologies, Siemens k tomu řekl: „V tomto, smogovými situacemi těžce zkoušeném, kraji se velmi rádi podílíme na iniciativě jednotlivých rozpočtových organizací i soukromých subjektů, rozvíjet veřejnou nabíjecí infrastrukturu pro elektromobily i tam, kde se to zatím energetickým společnostem nedaří.“

A dodal: „V Moravskoslezském kraji již v loňském roce nainstaloval náš partner, společnost MEXIS Moravia, třináct veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily, ta Hlučínská je ale první rychlonabíjecí stanice Siemens v regionu. O úspěšnou dodávku se opět zasloužil náš partner společnost MEXIS Moravia.“

Petr Rončka, ředitel Teplo Hlučín, upozornil, že na instalaci veřejné nabíjecí stanice v Hlučíně, která je součástí plnicí stanice CNG, má výrazný podíl současné vedení města. Město má podle něj trvalý zájem na ekologizaci dopravy, a to nejen v Hlučíně, ale v celém regionu.

„Studie výstavby plnicí stanice v Hlučíně byla vytvořena počátkem roku 2015 a postupem času, již při projekčních pracích, bylo rozhodnuto doplnit ji o veřejnou rychlonabíjecí stanici elektromobilů. Věřím, že dnešní uvedení stanice do trvalého provozu bude podnětem pro další rozvoj mobility s alternativními pohony nejen na Hlučínsku,“ řekl Rončka.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bych to trošku podpořil a nové stavěl jen s CCSkem (Chademo nemá v Evropě už co dělat) a samosebou ne jen 50kW,ale silnější protože baterie se zvětšují.

Obrázek uživatele Radovan

Stavějte. Co Vám brání. Jen zpočátku - asi tak 15 let, což je průměrné stáří vozidla v ČR - budete mít jen třetinu potencionálních zákazníků, což je takový skromný odhad elektrovozů v ČR s rychlonabíjením CCS Combo versus CHAdeMO. Ale risknout to můžete.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CCS neumi motorky, CCS neumi pod 200V napeti. Renault a Peugeot to nepouzivaji - Peugeot Partner EV pouziva CHAdeMO, taky CHAdeMO je celosvetovy standard.. je v Americe, v Japonsku i jinde, zatimco CCS Combo2 je pouze v Evrope.

SI tu najdi prispevek cloveka, co ma Zero - Chademo ty motorky umi teoreticky, ale prakticky vetsinou taky ne.
Ze je to standard v Americe/Japonsku... je hezke (argument jako stehno), taky je tam standard jednofazove nabijeni. Proc tu teda vsichni rvou proti jednofazovym nabijeckam v autech?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele spetak

Dík za tu trošku podpory. Děkuji ti za všechny, co mají chademo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně trasa Olomouc- (Šumperk) -Jeseník je vcelku mrtvá. Nikdo velkej tam nic nemá. Tak jsem zvědavej kdy se tam aspoň nějaké to 50kw (na dnešní měřítko prdítko) postaví, líp něco 120kw+ ať to má nějakou perspektivu a ne jen propagační účely.

Obrázek uživatele Radovan

Asi se špatně díváte na evmpapa.cz, rychlonabíječky jsou Olomouc, Šternberk, Mohelnice, Olšany u Šumperka, v jednání je už nějakou dobu Jeseník. Pomalé nabíječky (ale pro auta s vělkým výkonem palubní nabíječky je lze také považovat za rychlé) jsou Olomouc, Šternberk, Mohelnice, Olšany u Šumperka, Zábřeh, Uničov, Chromeč, Nový Malín, Kružberk, Rýmařov, Bruntál, Karlovice, Ostružná, Lipová Lázně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teplo Hlučín, sice nevím kdo jste, ale obrovský díky! Navíc je stanice koukám zapojena do mého oblíbeného indie operátor systému EVMapa, super počin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci byt za skarohlida, ale zda se mi to a nebo je to misto pro EV POUZE JEDNO??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Coby Anonym si odpovím sám: Druhé je k dispozici kolmo do tvaru L...
Co bylo k dispozici, bylo k dispozici.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, jsou dvě, pokud jde o menší vozy, mohou stát v zálivu za sebou, delší auta pak do písmene L.
Asociace elektromobilového průmyslu ráda podpořila tuto myšlenku a podílela se i na testování stanice před uvedením do provozu. Město Hlučín si zaslouží velkou veřejnou pochvalu za svůj vstřícný přístup k čisté mobilitě a podpoře alternativní dopravy.
ASEP byla rovněž přítomna, osobou jednoho z místopředsedů, členy a sympatizanty na slavnostním otevření. Kromě 2 CNG vozidel a PHEV BMW tak na místě mohli přítomní vidět několik plně elektrických Peugeotů Ion/Citroenů Zero, Nissanů Leaf 1. i 2.generace, Smart ED, Peugeot 106e, VW eGolf a chybět nemohla samozřejmě Tesla Model S.
Spousta přítomných využila možnosti rychlonabíjení, které je až do odvolání zdarma. Spouštění nabíjení je možné prostřednictvím registrace na evmapa.cz. A to jak spárovanou kartou, tak přes web a samozřejmě i prostřednictvím telefonního čísla příslušného konektoru. Na stojanu je podrobný návod a příslušný QR kód. Otestovali jsme postupně všechny konektory i kombinace spouštění a nabíjení CCS/Mennekes a CHAdeMO/Mennekes. Bez závad.
Na ose Ostrava (Lidl Třebovice) - Hlučín - Opava (Globus) je to dnes třetí třísystémová rychlonabíječka zdarma.
Město Hlučín navíc vytipovalo 5 dalších lokalit, kde je možné k jejich objektům nainstalovat wallboxy s Mennekes zásuvkou/kabelem. 3 z nich se ukázaly jako vhodné pro osazení bez dalších komplikovaných stavebních zásahů a budou tak letos instalovány. Jedno určitě na oblíbené Štěrkovně Jezero Hlučín.
Společnost Teplo Hlučín obhospodařuje obecní objekty od Bobrovníků po Darkovičky. Vzhledem k pravidelným trasám svých zaměstnanců mezi nimi s krátkými pojížďkami a spoustou zastávek, plánuje postupně vyměnit všechna vozidla za elektrická. Ta ale nebudou blokovat veřejnou rychlonabíječku, jak se někdy stává u firemních flotil. Bude jim stačit další wallbox, instalovaný do budoucna na dvoře v areálu společnosti a odpolední a noční nabíjení.
ASEP v tom bude nápomocna a ráda bude na svých akcích představovat tento následováníhodný příklad dobré praxe.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super! Jen houst, protoze jestli bude napr u sterkovny konektor pouze jeden... vsak to vsichni zname. Je nas vice a vice - asi nemam stesti (nebo vlastne mam), protoze se mi uz asi 3x podarilo prijet tak, ze sem na nabijeni cekal asi jen 2minuty, nez se stojan uvolnil. Byl proste plny.
K.M.

Obrázek uživatele Radovan

To máte pravdu, před pár dny odpoledne jsem se stavoval cestou ze sjezdovky v Lidlu v Ostravě-Třebovicích pro malý nákup a střídal kolegyni elektromobilistku, co právě cestou z práce donakupovala a vyrážela domů. Ona sama přitom střídala dalšího kolegu elektromobilistu, co rychlonabíjel před ní. Takže během hodiny se tam rychlonabila 3 trojčata.
Ale jen díky tomu, že se známe a chováme se k sobě slušně. Takže kolegyně šla nakupovat a kolega o chvíli později dokončil rychlonabíjení a do otevřeného konektoru jejího auta zapnul kabel a spustil nabíjení. Stejně to udělala ona s mým autem, protože ještě zbývalo 6 minut jejího rychlonabíjení, když jsem přijel, a má to domů do Beskyd daleko 50 km do kopců.
Má sice po cestě další 4 rychlonabíječky ČEZu a taky vlastní čip ČEZu, jenže u nich si nenakoupí (čtyřproudovka Rudná ČS Benzina, Teplárna Vítkovice, Huyndai Hrabová) nebo je to nadlouho a zbytečně rozsáhlý obchod (Frýdek-Místek OC Polárka).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zřejmě slušnej oddíl ten Hlučín

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klobouk dolů před Hlučínem a společností Teplo Hlučín

Krásné, jen stavte dál, bílých míst na mapě ČR je dost :-). Mimochodem, dnes jsem byl na Benzině v J. Hradci a nějaká paní z obsluhy se tvářila, že během roku 2019 je v plánu nabíječka ČEZu. Kdy přesně, to nevěděla, ale i tohle je dobrá zpráva.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Obrázek uživatele Radovan

Siemens v tomto reaguje na zákaznickou poptávku. Nedávno dodal několik desítek rychlonabíječek společnosti Škoda Auto, která většinu bude instalovat ve svých výrobních areálech, kde lze dnes potkat elektromobily VW. Nejbližší další instalace se rýsuje někde na Liberecku, jak jsme se dozvěděli v kuloárech.
ČEZ vysoutěžil a spolupracuje s ABB, instaluje rychlonabíječky ABB především z dotačních evropských projektů páteřních sítí, které vyhrál a o nichž se na hybrid.cz psalo. Vše je obvykle věcí byrokracie, která na mnohých místech stavbu úspěšně zdržuje. Ostatně i rychlonabíječka Hlučín měla zkomplikované dokončení, kolaudační protokol si pan ředitel vyzvedl až ráno před otevřením. Tahle země jednou na byrokracii umře.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele M.Krupka

Kdyby jen tahle země. Obávám se, že pod tíhou byrokracie umře celý tento systém, který tu EU zavádí.
Už dnes nezvládají řešit dopravní přestupky v Praze, protože lidí na to mají málo a řidičů páchajících přestupky je mnoho.
Každý systém jednou umře. Tento pseudokapitalismus umře na nedostatek zdrojů. Zdrojů lidských, energetických a pravděpodobně i na nedostatek zdrojů vody.

Na jednu krabici kancelářského papírů je potřeba cca 4000litrů vody. A úřady tisknou a tisknou a tisknou.....

Jen tak pro zajimavost, ty 4 kubiky vody jsou nenavratne ztraceny? Nebo je to mnozstvi, ktere je sice pouzito v procesu, ale zase se (z vetsi casti) vrati? Ale dobre se tim cislem strasi Neznalci?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nedávno se někde objevila studie připravenosti zemí na elektromobilitu. Tady je krásně vidět, jak je ČR na chvostu i presto, že už jádro má. Z OZE vznikl tunel - asi za to taky může EU. Já bych tu elektriku celou raději zakázala!

electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=CZ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

E? EU řeší přestupky v Praze? Už to nehul. Regule jsou potřeba, nežijeme v tlupě. Otevři oči a vytáhni hlavu ze zadku a rozhlídni se. Díky EU máme spoustu nových regulí, které nutí naše neschopné vlády přijít s jednoduchým řešením. Mám nejradši tydle kecy a hlavně z míst úředníčků, kteří se NEPRÁVEM vymlouvají na Unii, Komisi a další instituce. Kdybys o tom něco věděl a rozhlídl se u okolních států - zjistíš, že na Tvé pravdě je něco shnilého. Je úplně jedno, zda se podíváme na nabíjecí místa (a je fuk zda v Maďarsku, Itáli, Německu či jinde). Totéž s obnovitelnými zdroji nejen na západě, ale třebas na Slovensku. My jsme okurková Republika, které dělá formuláře a chce razítka. EU NIC takového nevyžaduje. V Estonsku se taky nepodávají papírové žádosti..
JaK

Obrázek uživatele M.Krupka

Přestupky řeší úředník, respektive hodně úředníků. Pozorně se podívej na tohle video.

https://youtu.be/W22M6FcSe9Y

Kolik potřebujeme úředníků (policistů)na vyřešení banální kraviny? Na videu nejsou všichni. Dohru to mělo ještě u dalších úředníků. Nežijeme náhodou v tlupě úředníků?

EU úředník řeší úplně jiné kraviny. Jako třeba název pomazánkového másla a tuzemského rumu.... super. To je to co potřebujeme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Video jsem zhledl, a vidim na jednani policie jediny problem. Mohli vyzvat toho cloveka na prokazani se jmenem, prijmenim a datumem narozeni. Obcanku opravdu neni potreba ukazovat.
Avsak ten clovek jim to proste musi sdelit. Popripade to sdelil ten za kamerou (ale ten musi byt predtim legitimovan a overen take, to nevim zda se stalo).
A i tak pokud si policiste nejsou recenyma udajema jisty a maji podezreni, ze dotycny lze/lzou, tak ho muzou ,a on musi jit, odvezt na sluzebnu. Takze ano spacifikovali ho opravnene.

Až v Německu místo Superchargerů budou stavět měšity, bude mnohem hůř. A tak buďme rádi, že jsme o trošku víc na východ a tahle "nová móda" se tu nepraktikuje. Když se ale podívám na rozvoj nových technologií napříč Evropou, vypadá to tak, že na západě úřady bojkotují každý nový optický kabel, kdežto na východě (krásně je to vidět v Bulharsku) se zkrátka natáhl kabel odněkud někam a nikdo se nikoho neptal. Od té doby tam kabel je a slouží lidem a hlavně je Bulharsko už mnoho let zemí s rychlejším připojením koncových uživatelů k internetu než je to na západě. Ano, je pravda, že tam ty kabely visí, není to žádná krása, ale zase mají to, co my ne. Papír nespotřebovali žádný a mají to. U nás se vytiskne papírů halda, ale jen proto, abychom to mít nemohli. Stejné to je u nabíječek. Raději se nestaví, než aby z tohoto "úžasně výdělečného byznysu" ještě byla nějaká pokuta, třeba že stojan zabraňuje v páření cvrčkům obecným.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milej zlatej každá mince má dvě strany. Jedna je to co píšeš. Druhá je to, že od roku 2000 byla ve stavebním zákoně povinnost majitelů sítí promítnout do konce roku 2017 své sítě do věcných břemen/smluv a zanést to do katastru. Nic se roky nedělo a v roce 2016 lobbystický ČEZ nechal tuto povinnost ze zákona vyškrtnout bez náhrady. Jako majitele pozemku mne to sere. ČEZ si na mém pozemku dělá co se mu zlíbí a já si nepostavím ani plot. Kvůli takovýmto kurvám. Jak by bylo krásné podat žádost o stavbu na stavební úřad, oni by sami oťukli katastr a bylo by jasno ve všech bodech. Žádné vyjadřovačky atd...... Krásné, rychlé, automatizované. Řešilo by se pouze pár opravdu zapeklitých případů.

Toho my se ale nedožijeme :-). Ale souhlas, ono kdyby se opravdu chtělo, šlo by všechno. Jenže bohužel u nás máme velké množství úplně zbytečných zaměstnanců (nejen) státu, kteří mají v popisu práce klást odpor zdravému rozumu.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil