Nová plnící CNG stanice v Havlíčkově Brodě

Bonett pokračuje v rozšiřování své sítě plnicích stanic CNG. Svou v pořadí již 23. stanici otevřela v Havlíčkově Brodě. Využívat ji mohou řidiči nejen osobních aut, ale i nákladních vozů a autobusů, najdou ji v areálu čerpací stanice OMV v Masarykově ulici na výpadovce směr Kolín.

Bonett v krátkém časovém horizontu otevřel další plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodu, kterou mohou využívat nejen osobní auta, ale také autobusy a nákladní vozy. Aktuálně má v portfoliu 23 stanic a chystá další. Do konce příštího roku chce mít Bonett až 40 stanic.
foto: Bonett

Společnost Bonett pokračuje v rychlém tempu rozšiřování vlastní sítě plnicích stanic CNG v České republice. Krátce po Hradci Králové a Plzni otvírá další stanici v Havlíčkově Brodu. Stojí v areálu čerpací stanice OMV v Masarykově ulici směrem na Kolín a její vznik má docela zajímavý příběh.

Vznikla totiž jako reakce na přání tamější radnice, která chtěla pořídit čtyři nové ekologické autobusy na CNG, neměla je však kde plnit. „Bonett proto vyšel havlíčkobrodské radnici vstříc a zainvestoval zcela novou stanici, jejíž kompresní kapacita 200 m3/h a zásobníky na téměř 1500 m3 plynu zajistí dostatečně rychlé plnění nejen pro osobní vozy, ale i pro autobusy a nákladní vozy,“ popisuje Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment.

Bonett vybudoval stanici pro dopravní podnik pro plnění autobusů i v nedaleké Jihlavě, kde provozují třináct autobusů na CNG. Před dokončením jsou i plnicí stanice v Hodoníně, kterou řidiči naleznou přímo na stanici Shell na Brněnské ulici, a také v Turnově a Náchodě.

Nejbližší plány počítají i s výstavbou dalších dvou stanic v Praze, a nových stanic na dálnici D5 i D1. „Bonett již do vlastní infrastruktury investoval přes 200 milionů korun, dalších zhruba 150 milionů proinvestujeme v příštím roce,“ říká Václav Holovčák.

Na přelomu roku má síť Bonett 23 stanic na CNG, čímž potvrzuje své vedoucí postavení. Pokračovat v  tempu výstavby bude Bonett i v příštím roce, kdy by chtěl mít kolem čtyřiceti plnicích stanic. Vedle stavby nových plnicích stanic ale Bonett investuje nemalé peníze i do modernizace a posílení kapacit stávajících plnicích stanic.

„Uvědomujeme si, že s tím, jak roste obliba CNG v České republice, dostávají se některé stanice na hranice svých technických možností z hlediska komfortu plnění,“ přiznává Václav Holovčák. Kompletní rekonstrukcí prošla například plnicí stanice v Brandýse nad Labem.

Její kapacita byla navýšena na téměř 200 m3/h a zdvojnásobila se i kapacita zásobníků. Stejným kompletním posílením a rekonstrukcí projde do poloviny 2017 i plnicí stanice v Žebráku u dálnice D5. Rekordmanem ve zvyšování výkonu se stala plnicí stanice v Kladně.

Tu využívá tamější dopravní podnik, který neustále rozšiřuje svou flotilu autobusů na CNG. „Chtěli jsme posílit výkon stanice, proto jsme navýšili počet kompresorů a tím i zdvojnásobili kapacitu kladenské plnicí stanice na výkon kompresorů 1.000 m3/hodinu,“ shrnuje Václav Holovčák.

Kombinace velkého výkonu a největšího skladu CNG v České republice pro plyn o objemu 2100 m3 dělá z kladenské stanice jednu z největších plnicích stanic v ČR.

tisková zpráva

12 Comments on “Nová plnící CNG stanice v Havlíčkově Brodě”

    1. aneBO NEchTějí prodelat
      aneBO NEchTějí prodelat pr*el… Pokud jsou zdejsi Harpagoni reprezentativni vzorek elektromobilistu, tak se vubec nedivim, ze se do stavby DC rychlonabijecek (mimo dotace) nikdo dvakrat nehrne (krome pripadu, kdy ji stavi primarne pro sebe a dalsi zakaznici jsou jen bonus).

        1. Tak samozrejme (resp at je
          Tak samozrejme (resp at je klidne nejaky cip/kod/janevimco, ale funkcni napric provozovateli, pokud je karta draha. Tak me napada, proc vlastne ne karta pres paypal? To by zadne extra naklady na terminal… mit nemelo (krome procent pro paypal, samozrejme).

          Ale ja spis myslel krik typu „evmapa jsou lichvari s 10Kc/kWh“, „500 za neomezene nabijeni je moc“, „ferova cena za rychlodobijeni by byla tak maximalne 3Kc/kWh kdyz maji silovku za korunu“ a tak podobne.

          1. Čip by měl opravdu smysl,
            Čip by měl opravdu smysl, ale jen když by to bylo v zákoně a vytvořil se nějaký mezinárodní standard. Stejně mi pořád dává větší smysl platba kartou. Jednoduše příjdeš, vložís, nastavis, kolik chceš dobit, peníze se ti bloknou a nabijis. Rozdíl se ti pak vrátí, nebo se po blokaci strhne jen část.

            Já osobně bych s 5-8kc/kWh asi problém neměl na občasné nabíjení v případě potřeby, ale stavím dům, takže až budu mít elektromobil, budu nabíjet za 2,5kc/kWh díky tepelnému čerpadlu.

            Pokud není člověk vyloženě ekolog a má elektromobil i pro menší provozní náklady, tak je 10kc/kWh ekvivalent ceny nafty 5l na 100km celkem k ničemu.

            1. Jenze ta cena „pod 10“ je
              Jenze ta cena „pod 10“ je podle me zas „celkem k nicemu“ z hlediska provozovatelu (teda pokud nemaji jinou motivaci nez vydelat a tu zrejme sit cerpacich stanic nema). Zvlast s ohledem na to, ze DC rychlonabijeni je pro vetsinu lidi v zasade „nouzovka na dlouhe ceste“, ne kazdodenni pouziti.

              Ono ostatne i s tim dobijenim „doma za levno“ je navratnost dost pochybna (pokud by clovek resil jen penize a ne „chci to“ nebo „chci byt eko“)

              1. Myslím, ze se dá slušně
                Myslím, ze se dá slušně vydělat i na 5kc/kWh. Jen hrubý výpočet s neoverenou cenou.
                Předpokládám, že rychonabijecka stojí 200tKc s výkonem třeba 50kWh, nabíjení u ni by bylo treba 16h denne, cena prodej 5kc, nákup 2,5kc. To je denně 4000kc z toho marže 2000kc. Dejme tomu bude ještě 500kc minus na provozní náklady. Máme 1500kc. To je cca 4 měsíce na splacení nabijecky. To je dle mého amatérského nijak nepodloženého výpočtu celkem slušné. 🙂 i kdyby se měla nabíječka a zaplatit az za rok, dva, tak je to slušné. Tzn nabijet se bude namisto 16h 8, nebo 4 denne, protože tech elektromobilu jeste moc neni.

                Osobně se mi EV vyplatí az bude stát maximalne o 75tis vic nez v benzinu, protože s mým najezdem usetrim cca 25000 rocne a auto plánuju na 4 roky s tim, ze posledni rok uz setrim.

                1. Tak s chuti do toho 🙂
                  Ja si

                  Tak s chuti do toho 🙂
                  Ja si myslim, ze ta cisla jsou dohromady tak o rad mimo, ale uz mi tu x lidi reklo, ze jsem pesimista, trol, pitomec a ja nevim co jeste…

                2. Chut by byla, ale až ve
                  Chut by byla, ale až ve chvíli, kdy budu mít 100% jistotu, že tam ty auta budou opravdu alespoň tech 8h denně. 🙂 Ja sem taky spíš pesimista a nevěřím, že v roce 2020-2025 vyjedou „lidová EV“. Tedy do té doby to pro menší podnikatele nebude asi mít smysl. V bosonohach u Brna kudy projedou desítky tisíc aut denně je nabíjecí stanice a nikdy jsem tam nabíjet nikoho neviděl. 🙁

              2. „Ono ostatne i s tim
                „Ono ostatne i s tim dobijenim „doma za levno“ je navratnost dost pochybna (pokud by clovek resil jen penize a ne „chci to“ nebo „chci byt eko“)“ – musím Vám oponovat. Nyní (máme 2 elektromobily) platíme měsíčně za elektřinu stejně nebo méně než v době, kdy jsme neměli elektromobil ani jeden. Vtip je v sazbě D27d Elektormobilita a tzv. nočním proudu za poloviční cenu 8 hodin denně (1/2 ceny pro 1/3 dne), kdy auta nabíjíme. Ovšem současně je tentýž proud levnější pro celý dům. Takže máme každý den díky elektromobilům třetinu dne poloviční cenu elektřiny. A to jsme běžná domácnost s denní platnou cca 5,- Kč / 1 kWh. Takže v konečném důsledku jezdíme z hlediska paliva zadarmo.

  1. Nechápu, proč má
    Nechápu, proč má společnost s vedoucím postavením na trhu CNG neustále potřebu zveličovat počet svých stanic. Je to dvacátá stanice, nikoli 23. A už těch 20 je moc hezké číslo, za které se není třeba stydět. Je to úspěch dosažený s mizivou podporou státu.

Napsat komentář