Největší rakouské sítě dobíjecích stanic se spojily díky projektu Hubject

Cestovat Evropou a nebát se o přístup k síti dobíjecích stanic? Díky projektu Hubject možná už brzy realita.

Mezinárodní roaming mezi sítěmi dobíjecích stanic je bezesporu jedním z kroků, které rozšíření elektromobility výrazně usnadní
foto: Hubject

Aktuálně se německému projektu Hubject podařilo spojit největší poskytovatele dobíjecí infrastruktury v Rakousku. Vznikla tak největší jednotná rakouská síť nabíjecích stanic pro elektromobily.

Díky tomu si elektromobilisté v Rakousku vystačí pro nabíjení u 1300 nabíječek (na konci letošního roku už 2000) s jednou jedinou smlovou, případně kartou. A budou moct bez problémů vycestovat také do zahraničí.

Hubject je má dnes aktivní partnery na třech kontinentech a 22 zemích. Celkem jde o 275 partnerských společností. V Česku je to zatím pouze společnost Polyfazer.

Řidičům elektromobilů nyní pro přístup k nabíjecí síti propojené s pomocí Hubject stačí už jen jedna mobilní aplikace či RFID klíč. To výrazně zjednodušuje jak cestování po Rakousku, tak i mezistátně.

Projekt Hubject podporují největší německé průmyslové podniky jako Siemens, BMW, Bosch, Daimler, EnBW, innogy a od nedávna také Volkswagen.

tisková zpráva

47 Comments on “Největší rakouské sítě dobíjecích stanic se spojily díky projektu Hubject”

  1. Ceny nabíjení těch sítí jsou v pohodě. I cena 10 Kč za
    Ceny nabíjení těch sítí jsou v pohodě. I cena 10 Kč za kWh se dá jednorázově v pohodě zkousnout. Stejně 99 % času nabíjím výhradně doma a zbytek jsou delší výjezdy někam. Kdybych měl v autě 60 kWh baterii, tak nabíjím doma v 99,9 % případů.

      1. Je to možné. Nicméně já dlouhé cesty v podstatě
        Je to možné. Nicméně já dlouhé cesty v podstatě nejezdím a se mnou docela podstatné procento motoristů. Cest v délce nad 200 km dělám v počtu jednotek ročně… A jelikož stejně musím mít dvě auta, tak není problém jezdit ty dlouhé spalovákem.

  2. To je zajímavý. Polyfazer nepřipouští jinou možnost
    To je zajímavý. Polyfazer nepřipouští jinou možnost nabíjení než pře aplikaci v některém mobilu. A nyní se člověk dozví, že lze stanici ovládat čipovou kartou? Těch mám celou řadu, tak budu zkoušet, abych byl připraven, až bude nějaká rychlonabíjecí.

                1. Ja reagoval na „A odkdy je hotovost a peníze něco
                  Ja reagoval na „A odkdy je hotovost a peníze něco jiného?“
                  Anonym nejspis narazi na vtip z Basniku (filmu, uz nevim ktery dil) – je tam neco jako: „Budete splacet sekem nebo kesem?“ „Asi penezi“

                2. Nevím přesně ale Básníci to nebyli ale Slunce, seno,
                  Nevím přesně ale Básníci to nebyli ale Slunce, seno, …
                  Když Růžičková v Německu kupovala PC.
                  „Echt gold“

                3. Upříčně řešeno, já když slyším slovo „hotovost“, tak
                  Upříčně řešeno, já když slyším slovo „hotovost“, tak po mě lezou slimáci, abych použil Havlův příměr.
                  Zajímalo kdo a kdy tak debilní slovo pro peníze vymyslel.

                4. Tak to máte blbý, je to úplně normální slovo.
                  Hotové

                  Tak to máte blbý, je to úplně normální slovo.

                  Hotové peníze (lidově hotovost) neboli oběživo je jedna z forem peněz. Opakem oběživa jsou tzv. bezhotovostní peníze, tedy bankovní vklady.
                  Zdroj: cs.wikipedia.org

  3. Holandská firma the new motion už má dávno tuto kartu, se
    Holandská firma the new motion už má dávno tuto kartu, se kterou se dá jezdit po celé evropě, ale samozřejmě ty ceny nejsou nic moc, to se vyplatí jezdit daleko více na CNG. Co se cen firmy Polyfazer týče, tak ty také nejsou nic moc, mám pocit, že jsou dokonce dražší, nežli u EV mapy, takže zlatý čez a jeho paušál nebo sazba PRE u veřejných nabíjecích stanic.

      1. Je to bohužel tak. Krásné webovky, blesková odezva na
        Je to bohužel tak. Krásné webovky, blesková odezva na online objednávku, karta Vám dojde až domů, vše bez poplatků. Ale s tím nabíjením napříč Evropou je to už horší. Nicméně je to ve vývoji a předpokládám, že se to bude jen zlepšovat.

      1. Použil jsem kartu The New Motion na stanici Wernberg-Koblitz
        Použil jsem kartu The New Motion na stanici Wernberg-Koblitz vedle Tesla Superchargerů a byl jsem tam během jednoho dne 2x a celkem odebral 27 kWh a přišla mě faktura na 11 eur, nic moc tedy co se cen týče, kdepak jste používal Chademo, kdybych potřeboval ? Děkuji

  4. No, záleží taky za kolik.
    Jestli by to mělo být za cenu

    No, záleží taky za kolik.
    Jestli by to mělo být za cenu kolem 20Kč/kWh jako v síti GreenWay v programu Zero (0,5€/min), nebo za cca 18Kč/kWh v síti Smartrics v programu Single Net (0,45€/min), tak to díky, ale to ani omylem. Zas takový nadšenec nejsem. Pokud bych měl drandit po dálnici za 20kWh/100km čili 3,60-4Kč/km, tak to bych se musel úplně zbláznit, abych jel EV-čkem.
    Takže se můžou spojovat do čeho chtějí.

      1. Nejde jen o rychlonabíjení.
        U pomalého nabíjení je to

        Nejde jen o rychlonabíjení.
        U pomalého nabíjení je to 0,04€/min = 1,08Kč/min, takže s 3kW palubní nabíječkou jsou to 3kWh za 60min čili dokonce přes 20Kč/kWh.

        To všechno je přesně „voda na mlýn“ odpůrcům elektromobility. Jak chcete přesvědčit člověka, aby si pořídil 2-3x dražší auto, když mu nabídnete za tu cenu 2x dražší provoz? A že časem ceny EV půjdou dolů, protože EV se rozšíří, cena půjde dolů, s tím i cena nabíjení? A jak toho rozšíření dosáhnout, když se to takhle hned na začátku zabije? Nás pár nadšenců to nezachrání, i kdybychom se rozkrájeli.

        A k tomu, že za pár dnů/týdnů/měsíců se do města nedostaneme. Z toho nemám obavu, toho já už se nedožiju – zvlášť v ČR, která není schopna řešit ani demontované filtry pevných částic u fosilů, natožpak nějaké zákazy.

        1. „Jak chcete přesvědčit člověka, aby si pořídil 2-3x
          „Jak chcete přesvědčit člověka, aby si pořídil 2-3x dražší auto, když mu nabídnete za tu cenu 2x dražší provoz?“
          Asi zlepšit image EV, protože na SUV se stojí fronty a mají popisované parametry 🙂 Možná by taky pomohlo ještě trochu EV znepraktičtit. U ostatních výrobků to zabírá. Elon na to jde dobře. Falcon Wings, žádné přihrádky, teď radši už žádný přístup do kufru… to by mohlo lákat 😉

          1. Pokud máte na mysli Teslu, tak to je jiná kategorie. Modely
            Pokud máte na mysli Teslu, tak to je jiná kategorie. Modely S/X dosud zakoupené mají v drtivé většině nabíjení na SC zdarma, takže jejich majitelé se nějakému Hubnetu při cestování po Evropě můžou tak maximálně smát. Jak to bude dál, zejména s příchodem Modelu 3, který nemá mít nabíjení na SC zdarma, to bude otázka. Ovšem i v případě kreditů apod. by se mělo (ve srovnání s 20Kč/kWh) jednat spíš o symbolický poplatek.

            Co se týká praktičnosti Falcon Wings – někomu to vyhovuje, jinému ne, to je otázka vkusu a zejména způsobu používání auta. Kolik jezdí na našich silnicích SUV, která nikdy neviděla terén a nikdy neměla „rakev“ na střeše(?) Zatím jsem nenarazil na žádného majitele X-ka, který by odsuzoval FW jako takové. Prostě ten, kdo má s FW problém, tak si TMX nekoupí. Co se týká kufru u TM3, tak podle některých informací (bylo zmíněno i v diskuzích zde na Hybrid.cz) by mělo v oblasti kufru u TM3 v produkční verzi dojít ke změnám směřujícím k větší praktičnosti. Tak uvidíme.

            Pro ostatní značky mimo Teslu, ať už je jejich EV více či méně (ne)praktický, (ne)použitelný, cenově (ne)přístupný, líbivý či nikoli, je jedním ze základních problémů při šíření elektromobility cena veřejného nabíjení. Srovnal bych to třeba s Audi Q7 – pokud by výrobce řekl, že smí tankovat jen benzín za 100Kč/l (zatímco ostatní auta jezdí na benzín za 30Kč/l), tak si to prostě nejen že (téměř) nikdo nekoupí, ale případnou koupi zavrhne většina potenciálních zájemců už ve stadiu úvah. No a pokud si to nikdo nekoupí, tak jak může dojít ke stavu, kdy budeme potkávat Q7-ky doslova na každém kroku? Analogicky to platí i v případě EV. A rozšíření elektromobilů podmiňuje pokles jejich cen a zároveň zpětně i přijatelné ceny veřejného nabíjení. Jsou to „spojené nádoby“.

            Ano, EV můžete nabíjet i doma za 4/2/0Kč/kWh, ale při delší cestě nakonec i ta 90kWh baterka dřív nebo později dojde a pak je třeba nabít – zpravidla jinde než doma.

            Prostě příliš vysoká cena veřejného nabíjení zabíjí nejen rozvoj elektromobility, ale veřejné nabíjení tímto způsobem zabíjí i samo sebe. Jestli je to jen dočasné, to ukáže čas.

            PS:
            Už druhým rokem přemýšlím, že bych zkusil cestu Leafem do Chorvatska po vzoru mladého Richtera. Bohužel jsem se nerozhoupal včas a teď už to s největší pravděpodobností právě kvůli vysokým cenám neuskutečním. Nepotřebuji jet elektromobilem jen kvůli tomu, abych si dokázal, že to dokážu. Ano, jak říkám „i cesta může být cíl“… ovšem ne za každou cenu.

            EDIT:
            Ale třeba se to zlepší, až zítra ČNB uvolní kurs koruny. 😉

      1. A jak velikost baterie souvisí s nefunkčním sdílením
        A jak velikost baterie souvisí s nefunkčním sdílením karet a čipů, které jejich vydavatelé prodávají s tím, že to funguje? Jako že to zjistím ne po 200 km, ale už po 100 km? Některé myšlenkové pochody některých osob fakt nechápu. A to mají taky volební právo. 🙁

Napsat komentář