Cestovat Evropou a nebát se o přístup k síti dobíjecích stanic? Díky projektu Hubject možná už brzy realita.
foto: Hubject
Aktuálně se německému projektu Hubject podařilo spojit největší poskytovatele dobíjecí infrastruktury v Rakousku. Vznikla tak největší jednotná rakouská síť nabíjecích stanic pro elektromobily.
Díky tomu si elektromobilisté v Rakousku vystačí pro nabíjení u 1300 nabíječek (na konci letošního roku už 2000) s jednou jedinou smlovou, případně kartou. A budou moct bez problémů vycestovat také do zahraničí.
Hubject je má dnes aktivní partnery na třech kontinentech a 22 zemích. Celkem jde o 275 partnerských společností. V Česku je to zatím pouze společnost Polyfazer.
Řidičům elektromobilů nyní pro přístup k nabíjecí síti propojené s pomocí Hubject stačí už jen jedna mobilní aplikace či RFID klíč. To výrazně zjednodušuje jak cestování po Rakousku, tak i mezistátně.
Projekt Hubject podporují největší německé průmyslové podniky jako Siemens, BMW, Bosch, Daimler, EnBW, innogy a od nedávna také Volkswagen.
Furt špatně. Správná karta = platební!
Furt špatně. Správná karta = platební!
V Holandsku bylo ke konci 2016 26.700 verejne dostupnych
V Holandsku bylo ke konci 2016 26.700 verejne dostupnych dobijecich stanic. Nevim kolik jich je v CR, ale asi to nebude ani 1%, tedy 267.
Ve Francii je zase pres 3.000 stanic zadarmo.
Ceny nabíjení těch sítí jsou v pohodě. I cena 10 Kč za
Ceny nabíjení těch sítí jsou v pohodě. I cena 10 Kč za kWh se dá jednorázově v pohodě zkousnout. Stejně 99 % času nabíjím výhradně doma a zbytek jsou delší výjezdy někam. Kdybych měl v autě 60 kWh baterii, tak nabíjím doma v 99,9 % případů.
Tak to já s T3 budu jezdit delší trasy mnohem víc než
Tak to já s T3 budu jezdit delší trasy mnohem víc než dosud, takže budu mít poměr 95% doma, 5% na cestách.
Je to možné. Nicméně já dlouhé cesty v podstatě
Je to možné. Nicméně já dlouhé cesty v podstatě nejezdím a se mnou docela podstatné procento motoristů. Cest v délce nad 200 km dělám v počtu jednotek ročně… A jelikož stejně musím mít dvě auta, tak není problém jezdit ty dlouhé spalovákem.
To je zajímavý. Polyfazer nepřipouští jinou možnost
To je zajímavý. Polyfazer nepřipouští jinou možnost nabíjení než pře aplikaci v některém mobilu. A nyní se člověk dozví, že lze stanici ovládat čipovou kartou? Těch mám celou řadu, tak budu zkoušet, abych byl připraven, až bude nějaká rychlonabíjecí.
No opravdova revoluce bude az vam na „tankovani“ elektriny
No opravdova revoluce bude az vam na „tankovani“ elektriny bude stacit 0 smluv, 0 karet a 0 aplikaci a vystacite se starymi dobrymi penezi nebo kartou….
do kamene tesat. Také mne dnes štve, když po mně všude
do kamene tesat. Také mne dnes štve, když po mně všude chtějí placení „kartou, nebo v hotovosti?“ a jsou podiveni, když projevím přání platit „penězi by to nešlo?“.
A odkdy je hotovost a peníze něco jiného?
A odkdy je hotovost a peníze něco jiného?
Od doby zavedeni bezhotovostnich plateb? :)))
Od doby zavedeni bezhotovostnich plateb? :)))
WTF?
WTF?
Podle me virtualni penize (na kreditce/uctu…) jsou taky
Podle me virtualni penize (na kreditce/uctu…) jsou taky penize, ale neni to hotovost.
To je v pořádku, ale proč se Anonym nahoře diví otázce
To je v pořádku, ale proč se Anonym nahoře diví otázce „kartou, nebo v hotovosti“?
Ja reagoval na „A odkdy je hotovost a peníze něco
Ja reagoval na „A odkdy je hotovost a peníze něco jiného?“
Anonym nejspis narazi na vtip z Basniku (filmu, uz nevim ktery dil) – je tam neco jako: „Budete splacet sekem nebo kesem?“ „Asi penezi“
Nevím přesně ale Básníci to nebyli ale Slunce, seno,
Nevím přesně ale Básníci to nebyli ale Slunce, seno, …
Když Růžičková v Německu kupovala PC.
„Echt gold“
V Básnících to bylo taky.
V Básnících to bylo taky.
Upříčně řešeno, já když slyším slovo „hotovost“, tak
Upříčně řešeno, já když slyším slovo „hotovost“, tak po mě lezou slimáci, abych použil Havlův příměr.
Zajímalo kdo a kdy tak debilní slovo pro peníze vymyslel.
Oprava: upřímně řečeno
Oprava: upřímně řečeno
Tak to máte blbý, je to úplně normální slovo.
Hotové
Tak to máte blbý, je to úplně normální slovo.
Hotové peníze (lidově hotovost) neboli oběživo je jedna z forem peněz. Opakem oběživa jsou tzv. bezhotovostní peníze, tedy bankovní vklady.
Zdroj: cs.wikipedia.org
Přesně tak.Čím je to jednodušší , tím je to
Přesně tak.Čím je to jednodušší , tím je to trvanlivější a tím je to levnější.A zbude více času na život.
Holandská firma the new motion už má dávno tuto kartu, se
Holandská firma the new motion už má dávno tuto kartu, se kterou se dá jezdit po celé evropě, ale samozřejmě ty ceny nejsou nic moc, to se vyplatí jezdit daleko více na CNG. Co se cen firmy Polyfazer týče, tak ty také nejsou nic moc, mám pocit, že jsou dokonce dražší, nežli u EV mapy, takže zlatý čez a jeho paušál nebo sazba PRE u veřejných nabíjecích stanic.
O new motion tu nekdo (cesta po Evrope s Leafem?) psal, ze
O new motion tu nekdo (cesta po Evrope s Leafem?) psal, ze mimo Holandsko jim to moc nefungovalo…
Je to bohužel tak. Krásné webovky, blesková odezva na
Je to bohužel tak. Krásné webovky, blesková odezva na online objednávku, karta Vám dojde až domů, vše bez poplatků. Ale s tím nabíjením napříč Evropou je to už horší. Nicméně je to ve vývoji a předpokládám, že se to bude jen zlepšovat.
s thenewmotion tankuju v nemecku uz rok a po asi 50x chademo
s thenewmotion tankuju v nemecku uz rok a po asi 50x chademo tankovani platba ,,0’´ korunek !! Zrovna vcera 2x stanice Lam
Tak chybu v účtování bych neprohlašoval za vlastnost.
Tak chybu v účtování bych neprohlašoval za vlastnost. 🙂
Ale jinak mám stejnou zkušenost. Nabíjel jsem v e-Wald síti v Bavorsku a na vyúčtování to mám také za nula.
Použil jsem kartu The New Motion na stanici Wernberg-Koblitz
Použil jsem kartu The New Motion na stanici Wernberg-Koblitz vedle Tesla Superchargerů a byl jsem tam během jednoho dne 2x a celkem odebral 27 kWh a přišla mě faktura na 11 eur, nic moc tedy co se cen týče, kdepak jste používal Chademo, kdybych potřeboval ? Děkuji
u e-wald.eu – cham,lam,zwiesel,ted je v arnschwangu taky nove
u e-wald.eu – cham,lam,zwiesel,ted je v arnschwangu taky nove chademo tak pravdepodobne taky,na mennekes rovnez za 0 !! Jen tak dale ☺
Mimochodem, jednu (zatím neveřejnou nabíječku) má The New
Mimochodem, jednu (zatím neveřejnou nabíječku) má The New Motion i v Praze!
Je to ta s tím jednorázovým nabitím za 200 Kč?
Je to ta s tím jednorázovým nabitím za 200 Kč?
Tak o této možnosti vůbec nevím….
Tak o této možnosti vůbec nevím….
Našel jsem to na plugshare, vyfiltrováno na chademo a ccs.
Našel jsem to na plugshare, vyfiltrováno na chademo a ccs. Je to duální.
Tak to ne….tady je možnost pouze Mennekes……řekněme,
Tak to ne….tady je možnost pouze Mennekes……řekněme, že je to asi soukromá nabíječka.
Zřejmě. Už tam totiž zase není.
Zřejmě. Už tam totiž zase není.
No, záleží taky za kolik.
Jestli by to mělo být za cenu
No, záleží taky za kolik.
Jestli by to mělo být za cenu kolem 20Kč/kWh jako v síti GreenWay v programu Zero (0,5€/min), nebo za cca 18Kč/kWh v síti Smartrics v programu Single Net (0,45€/min), tak to díky, ale to ani omylem. Zas takový nadšenec nejsem. Pokud bych měl drandit po dálnici za 20kWh/100km čili 3,60-4Kč/km, tak to bych se musel úplně zbláznit, abych jel EV-čkem.
Takže se můžou spojovat do čeho chtějí.
Jestli ona to nakonec nebude realna cena sluzby
Jestli ona to nakonec nebude realna cena sluzby „rychlonabijeni“…
Nejde jen o rychlonabíjení.
U pomalého nabíjení je to
Nejde jen o rychlonabíjení.
U pomalého nabíjení je to 0,04€/min = 1,08Kč/min, takže s 3kW palubní nabíječkou jsou to 3kWh za 60min čili dokonce přes 20Kč/kWh.
To všechno je přesně „voda na mlýn“ odpůrcům elektromobility. Jak chcete přesvědčit člověka, aby si pořídil 2-3x dražší auto, když mu nabídnete za tu cenu 2x dražší provoz? A že časem ceny EV půjdou dolů, protože EV se rozšíří, cena půjde dolů, s tím i cena nabíjení? A jak toho rozšíření dosáhnout, když se to takhle hned na začátku zabije? Nás pár nadšenců to nezachrání, i kdybychom se rozkrájeli.
A k tomu, že za pár dnů/týdnů/měsíců se do města nedostaneme. Z toho nemám obavu, toho já už se nedožiju – zvlášť v ČR, která není schopna řešit ani demontované filtry pevných částic u fosilů, natožpak nějaké zákazy.
„Jak chcete přesvědčit člověka, aby si pořídil 2-3x
„Jak chcete přesvědčit člověka, aby si pořídil 2-3x dražší auto, když mu nabídnete za tu cenu 2x dražší provoz?“
Asi zlepšit image EV, protože na SUV se stojí fronty a mají popisované parametry 🙂 Možná by taky pomohlo ještě trochu EV znepraktičtit. U ostatních výrobků to zabírá. Elon na to jde dobře. Falcon Wings, žádné přihrádky, teď radši už žádný přístup do kufru… to by mohlo lákat 😉
Pokud máte na mysli Teslu, tak to je jiná kategorie. Modely
Pokud máte na mysli Teslu, tak to je jiná kategorie. Modely S/X dosud zakoupené mají v drtivé většině nabíjení na SC zdarma, takže jejich majitelé se nějakému Hubnetu při cestování po Evropě můžou tak maximálně smát. Jak to bude dál, zejména s příchodem Modelu 3, který nemá mít nabíjení na SC zdarma, to bude otázka. Ovšem i v případě kreditů apod. by se mělo (ve srovnání s 20Kč/kWh) jednat spíš o symbolický poplatek.
Co se týká praktičnosti Falcon Wings – někomu to vyhovuje, jinému ne, to je otázka vkusu a zejména způsobu používání auta. Kolik jezdí na našich silnicích SUV, která nikdy neviděla terén a nikdy neměla „rakev“ na střeše(?) Zatím jsem nenarazil na žádného majitele X-ka, který by odsuzoval FW jako takové. Prostě ten, kdo má s FW problém, tak si TMX nekoupí. Co se týká kufru u TM3, tak podle některých informací (bylo zmíněno i v diskuzích zde na Hybrid.cz) by mělo v oblasti kufru u TM3 v produkční verzi dojít ke změnám směřujícím k větší praktičnosti. Tak uvidíme.
Pro ostatní značky mimo Teslu, ať už je jejich EV více či méně (ne)praktický, (ne)použitelný, cenově (ne)přístupný, líbivý či nikoli, je jedním ze základních problémů při šíření elektromobility cena veřejného nabíjení. Srovnal bych to třeba s Audi Q7 – pokud by výrobce řekl, že smí tankovat jen benzín za 100Kč/l (zatímco ostatní auta jezdí na benzín za 30Kč/l), tak si to prostě nejen že (téměř) nikdo nekoupí, ale případnou koupi zavrhne většina potenciálních zájemců už ve stadiu úvah. No a pokud si to nikdo nekoupí, tak jak může dojít ke stavu, kdy budeme potkávat Q7-ky doslova na každém kroku? Analogicky to platí i v případě EV. A rozšíření elektromobilů podmiňuje pokles jejich cen a zároveň zpětně i přijatelné ceny veřejného nabíjení. Jsou to „spojené nádoby“.
Ano, EV můžete nabíjet i doma za 4/2/0Kč/kWh, ale při delší cestě nakonec i ta 90kWh baterka dřív nebo později dojde a pak je třeba nabít – zpravidla jinde než doma.
Prostě příliš vysoká cena veřejného nabíjení zabíjí nejen rozvoj elektromobility, ale veřejné nabíjení tímto způsobem zabíjí i samo sebe. Jestli je to jen dočasné, to ukáže čas.
PS:
Už druhým rokem přemýšlím, že bych zkusil cestu Leafem do Chorvatska po vzoru mladého Richtera. Bohužel jsem se nerozhoupal včas a teď už to s největší pravděpodobností právě kvůli vysokým cenám neuskutečním. Nepotřebuji jet elektromobilem jen kvůli tomu, abych si dokázal, že to dokážu. Ano, jak říkám „i cesta může být cíl“… ovšem ne za každou cenu.
EDIT:
Ale třeba se to zlepší, až zítra ČNB uvolní kurs koruny. 😉
Jojo, i kdyz ovsem za paaar dnu/tydnu/mesicu s tim fosilem
Jojo, i kdyz ovsem za paaar dnu/tydnu/mesicu s tim fosilem nezajedeme do mest.
Kde u nás v řádu dnů(!)/týdnů(?)/měsíců si nezajedete
Kde u nás v řádu dnů(!)/týdnů(?)/měsíců si nezajedete do centra nějakého města?
Tady u nas v CR si o takovem pocinu jen muzeme nechat zdat.
Tady u nas v CR si o takovem pocinu jen muzeme nechat zdat. Ale treba se zatrpyti na lepsi casy, az univ.karlova dokonci vlastni vyzkum a podari se neco nove zrealizovat alespon v CR.
Uvěřím, až mi karta Wien energies odemkne stojan
Uvěřím, až mi karta Wien energies odemkne stojan Smartrics. Prozatím to na fórech elektromobilisté tak optimisticky nevidí. Viz třeba zkušenost se Schwarzwald kartou.
Mas mít pořádnou baterku a ne šidítko.
Mas mít pořádnou baterku a ne šidítko.
A jak velikost baterie souvisí s nefunkčním sdílením
A jak velikost baterie souvisí s nefunkčním sdílením karet a čipů, které jejich vydavatelé prodávají s tím, že to funguje? Jako že to zjistím ne po 200 km, ale už po 100 km? Některé myšlenkové pochody některých osob fakt nechápu. A to mají taky volební právo. 🙁
Se radši příznaky žes tam jel něčím co nemá
Se radši příznaky žes tam jel něčím co nemá baterku…Citron nebo tak něco. Inteligentní člověk si s nabídkou karet poradí dtto se bez nich obejde když vím že nefunguji. Osobní útoky s volbami jsouakskg dost ubohé.
🙂
🙂
hlavně že víš,že nefunguješ
hlavně že víš,že nefunguješ