Na světě jezdí celkem 17,73 milionu vozidel na stlačený zemní plyn (CNG). Oproti loňskému roku je to nárůst přes 9 %. Nejvíce narostl počet CNG autobusů, a to o skoro 12 %.
foto: NGVA
Na světě tak jezdí už 781 396 autobusů na zemní plyn. Za poslední rok také přibylo 1 135 CNG stanic a celkově jich na světě je již 22 162. Dalších 1 787 stanic je v plánu výstavby.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
RWE a Benzina postaví tři CNG plnicí stanice
Začátek školního roku zpříjemní dětem v Kalifornii nové CNG autobusy
„V Evropě jezdí dnes 1,848 milionů CNG vozidel, což je v meziročním srovnání nárůst o 7 procent,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. „V Evropě jezdí také 278 503 CNG autobusů, jejich počet se za rok zvýšil o 191,“ dodává Prokopec.
TIP: Jak vybrat auto na zemní plyn (CNG)?
Plnicích stanic je v Evropě 4 191 a dalších 285 je naplánováno. Oproti minulému roku přibylo 111 CNG stanic v Evropě. „Největší počet CNG stanic, 959, je dnes v Itálii, a pak také v Německu, kde je v provozu již 915 plniček,“ říká Zdeněk Prokopec, z Asociace NGV. „V Itálii jezdí dnes skoro 850 tisíc CNG vozidel, u našich sousedů v Německu pak přes 96 tisíc,“ dodává Prokopec.
V České republice je již 5,8 tisíce vozidel na CNG, z toho je 410 plynových autobusů a 55 komunálních vozidel na CNG. „Od loňského podzimu u nás přibylo 48 CNG městských a linkových autobusů,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV.
Počet aut na CNG je
Počet aut na CNG je směšně malý. Při zhruba 650 mil automobilů to máme zhruba 2% vozového parku. V evropě je počet CNG vozů kromě Itálie vzhledem k celkovému počtu aut fakticky zanedbatelný. Ani růsty počtu CNG vozů nejsou nějak citelně velké ono 9% vypadá hodně , jenže celosvětově roste i počet automobilů a to o podobné číslo takže CNG vozy svůj podíl na trhu fakticky nezvyšují.
a proč? Protože i počet
a proč? Protože i počet modelů vozů pro provoz na CNG je směšně malý a člověk má téměř nulový výběr.
Asi 3 automobilky a každá maximálně 2 modely
Mýlíte se , daň na
Mýlíte se , daň na plyn bude kosmetická , tj. provoz na zemní plyn bude velmi výhodný. auta na CNG jsou klasickým příkladem zmenšováním role ropy v ekonomikách. Zemní plyn má dnes podobnou pozici jako ropa před 50 lety , používá se na všechno a vytlačuje ropu. Časem dojde ke stejnému posunu jako u ropy , nejdříve zmizí plynové elektrárny , pak se bude omezovat topení plynem a ropa i plyn budou dominovat jen v dopravě. Zbytek (celosvětové) energetiky bude na uhlí , jádru a OZE. Tento posun paliv bude trvat cca 50 let. Neboť pro energetiku je typická nepružnost z důvodu ohromných investic do energetických zdrojů a těžby. Tedy pokud nevymyslíme něco levnějšího. El. mobil bude samozřejmě alternativa , ale pravděpodobně ne dost lákavá na to, aby nějak výrazně omezila spotřebu ropy v dopravě. Spíše to bude takový strašák pro producenty ropy , který bude udržovat cenu ropy v určitých mezích.
Je to hezké,ale do
Je to hezké,ale do okamžiku, než zavedou daň i na plyn a výhoda bude pryč.