Most! McDonald´s ve spolupráci s ČEZ dále rozšiřuje nabídku své sítě o rychlodobíjecí stanice pro elektromobily

redakce - 01 Únor 2019

Řetězec rychlého stravování McDonald´s pokračuje ve zprovozňování veřejných rychlodobíjecích stanic ve vybraných lokalitách po celé České republice. Ode dneška je zákazníkům z řad řidičů elektromobilů k dispozici stanice v Mostě.auto elektromobily rychlonabíjecí stanice Most McDonalds

Díky spolupráci se Skupinou ČEZ funguje momentálně na parkovištích v síti McDonald´s už celkem 10 rychlodobíjecích stanic ve čtyřech krajích České republiky.
foto: ČEZ

Ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ vybavuje McDonald´s parkoviště u svých restaurací rychlodobíjecími stojany umožňujícími většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut.

Po nedávném startu dvojice stanic u restaurace McDonald’s v Písku, na 66. km dálnice D1, v Praze na Evropské, Průmyslové ulici a jedné „dobíječky“ na pražském Černém Mostě je duo rychlodobíjecích stanic ABB nyní řidičům k dispozici také v Mostě na Velebudické ulici.

Historicky první veřejná dobíjecí stanice ČEZ u restaurace McDonald´s začala fungovat 22. srpna 2012 u pobočky na Evropské třídě v Praze. Loni v rámci nového kola instalací byla nahrazena dvojicí rychloodbíjecích stanic.

V České republice je aktuálně registrováno téměř 2500 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, vloni dalších 725 elektrických aut. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Postupný pád největších bariér (omezená nabídka, vysoká cena, malá hustota dobíjecí infrastruktury a malá zákaznická zkušenost) a v kombinaci s podpůrnými opatřeními (bezplatný vjezd do center měst, parkovacích zón, jízda v pruzích pro MHD, atd.) by měl znamenat rychlé dosažení 20% podílu na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů v ČR.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby ČEZ stavěl nejen 50 kW DC i 43 kW AC. Pořád nechápu proč tu ABB Terra nekupují v nejvyšší možné konfiguraci......... pořád jsou a budou elektromobily které tohle budou umět i v AC

Má to rozumné vysvětlení. Problém je stále velké množství vozů v Čr s Yazaki. Na 43kW musí být kabel, kdežto 22kW může být a je se zásuvkou, pro kterou lze snadno pořídit redukci. To že 43kW AC dnes nevyužije téměř nic a do bidoucna se nic nechystá pak taky stojí za zmínku.

Ty nabíječky ČEZ jsou fakt hnusný.

To je mi jedno, hlavně že jsou, vždyť nebýt jich, nikam nedojedeme.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Přesně tak. Díky bohu že jsou.

---

Nissan Leaf 2018 - najeto 10.000km

No aspoň máte čím. Já musím čekat a čekat a čekat ...

Fakt jsou tam pouze 2 vyhrazená místa, kde navíc u levého stání nedosáhne kabel do IONIQa?

Zkus to taky u Mekáče na Černém Mostě.
Tam je to stejné jak píšeš.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Řídil jsem Ioniqa 1 den. Super - umí to utíkat po dálnici - dokonce jsem to udržel ve 140 km/h v ECO spotřebě. Je to krásná hračka. Je to sporťák - nízké, špatně se mi vystupuje. Vše OK, ale ta "sprcha", když se s tím musí couvat k nabíječce! To si uvědomíte, co znamená nabíjení vepředu (Nissani, Kona - SUPER). Názor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebezpečnejšie je cúvanie na cestu po nabití, ako opačne. Ja by som nabíjací port vpredu nechcel - to mi príde ako neštastné riešenie.
Navyše s ioniqom sa mi cúva úplne vpohode. Bez kamery by to bolo horšie, ale s kamerou ?

Mrkněte na video Bjorna a zimní test Kony. Tam se ujistíte, že zásuvka vepředu není za snehu dobrá. Všude plno sněhu a nešlo proto nabíjení.

---

ecotaxiolomouc.cz

Couvání je i díky kameře a sklopným zrcátkům velice dobré. Uvítal bych i kameru vpředu (nejlépe i 360°), tam je to hodně o odhadu.
Nabíjení vzadu není problém, pokud není krátký kabel z druhé strany.

Nikomu neberu argumenty na výhodnost couvání ke stojanu. Ano, jde si na to i zvyknout. Akorát nevýhod je pro mě více než dost (je to můj názor). Co ale je naprosto jasné - velice to omezuje variabilnost nájezdu ke stojanu, protože musí být volné to "správné" místo u stojanu. když je jako na potvoru volné to druhé, co se nehodí, bývá kabel pokroucený jako paragraf a "vylamuje" to konektor v autě.

Ano, při zkušební jízdě a v začátcích mi to hodně vadilo. S konektorem vzadu to ale souvisí jen v tom, že se musí ke stojanu couvat.
S tím místem je to problém obecně u všech EV. Nejde o pokroucený kabel, ale o to, že DC kabel nedosáhne do konektoru z boku (jako když někdo tankuje u benziny z druhé strany a tahá kabel přes auto). Konektor ve předu je lepší pro nabíjení, ale v zimě se může stát, že zamrzne a nejde otevřít (viz. Bjorn).

ECO mod omezuje chod klimatizace a vykon motoru, jinak myslim, ze nic. Avsak kdyz potrebujete poradne pridat, proste proslapnete akcelerator a auto jede bez omezeni. Couvat k nabijecce se da ;-) vice zkusenosti viz treba clanek zde: Zkusenosti z cest do Alp Ioniqem

ECO a NORMAL jsou na výkon stejné a klima podle toho jak si ji omezíte. Ani SPORT nevyužívá max. výkon. Ten se aktivuje ve všech režimech až po prošlápnutí pedálu. V režimech ECO a NORMAL je to hodně poznat a někdy to i zahrabe (66-88kW), u SPORTU je to zanedbatelné (80-88kW).
Rozdílné jsou režimy v rekuperaci: EKO-nejvíce, SPORT-nejméně.

Jo Ionoq je fajn a ještě lepší to bude s tou větší baterkou.
Na to couvání se dá zvyknou a je tam kamera ale mně tam trochu vadí to křídlo co rozděluje pohled dozadu.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Křídlo bylo první co mi nejvíce vadilo..., teď v něm vidím výhodu (několik výhod).

Zkus mi je napsat.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

V noci za mnou jedoucí auto má světla přesně v úrovni spoileru a je to mnohem příjemnější i přes zapnuté zatmavení zrcátka.
Když je mokro a cáká to na zadek, tak jen na sklo pod spoilerem a velké horní sklo je čisté, suché. Bohužel kamera je dole a je pak zacákaná a nepoužitelná. Myslel jsem, že budu postrádat zadní stěrač, ale to jen když prší a auto stojí. Za jízdy ho není třeba, oproti Focusu, kde jej často musím zapínat.

Aha, mně právě ten spojler přes den zakryl auto co jelo v dáli zrovna, když jsem se díval do zrcátka, byl jsem celkem překvapený, když mne předjížděl a já o něm dřív nevěděl.

Jo to zadní okno se dost zasírá, ale mám stěrač a tak to neřeším ani když stojím a chci couvat. Kamera se u mne vyklápí pod zadním znakem a tak je stále čistá, to mají dobře udělané.

No tak alespoň ten spojler má nějaké výhody.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Úplně stejné je to v Písku. Tam je ale z druhé strany tráva, tady se aspoň dá využít prázdného místa naproti. Zatím se mi ale (v Písku) nestalo, že by na vyhrazeném místě někdo stál. Trošku mě ale mrzelo, že na nové nabíječce ČEZu v Plzni na Benzině stála dodávka snad celý den a řidič neznámo kde.
Spalováci se na tato místa nebojí stoupnout, protože většina z nich si myslí, že žádné elektromobily neexistují, takže by tam těžko mohli překážet. Ale mýlí se a překážejí.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele ePavel

Já mám zkušenost že vždy tam stojí nějaké červené SUV mercedes. Jednou jsem tam chytnul poslední místo. Já už v Písku jezdím jen na e-on i když si platím čip čezu (zatím). Hlavně proto, že se tam dá nabíjet i s přívěsem.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidi ozvete se CEZu, musi vybudovat X nabijecek z dotaci, je velka sance, ze Vam ji postavi jen kdyz projevite zajem a nabidnete prostor, idealne motoresty, hotely, pumpy, restaurace a obchody podel hlavnich cest.

EON tak dokonce žebrá na svém webu, že shání pozemky u dálnic pro stavbu nabíječek. Ono to asi není úplně jednoduché, ale zase mám pocit, že to není až tak složité a že se stavět dá, jen se musí (v případě EONu obzvlášť) víc chtít.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Za Most dávám ČEZu kladnej bod. Jestli dobře počítám, tak ještě 8 dalších a už by se měl zase ozvat EON :-). Mají to tak 10:1.
Dnes jsem okukoval Benzinu v Č. Budějovicích na Strakonické / Gen. Píky a stav se nezměnil, stále tam čučí ze země jen pár husích krků, ale pozitivní je, že to stále vypadá jako zázemí pro nabíječku. Tak se budu těšit a snad nebudu zklamán třeba novým vysavačem.
Kde bude další? Jindřichův Hradec? Mezno na začátku D3? Příbramsko? A s čím (a kdy) přijde EON?

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli v Českých Budějovicích není příprava pro tankování CNG

Obrázek uživatele Radovan

Hotová rychlonabíječka svítící modře do dálky je už měsíc v Hlučíně na Opavsku, na konci sídliště u výpadovky směr Polsko. Bohužel, stejně jako vedlejší CNG stojan (budova patří Technickým službám Hlučín a mají v ní plynovou kotelnu pro sídliště) a příjezdová průjezdná komunikace, jsou obehnány stavebním přenosným plotem. Spuštění má být 2/2019, čeká se asi na kolaudační papíry.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Tak vida, roste to! Třeba se letos dočkáme okamžiku, kdy půjde projet ČR iONem od Aše přes ČB do HK, Brna a Ostravy. A když to půjde dobře, příští rok si i zatopíme :).

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Radovan

Husí krky trčí dnes i u Globusu Ostrava-Plesná, na předělu mezi Globusem a novou přístavbou Géčkem. Slibují rychlonabíječku 3/2019. V Opavě u Globusu je od podzimu 2018. Uvidíme.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Dnes to už opravdu vypadá jako budoucí nabíječka. Na paloučku jsou dvě místa a u nich je kaplička s jištěním a elektroměrem. Vedle kapličky je betonový podstavec a z jeho středu vyčuhuje husí krk a z něj kabel. To bude opravdu nabíječka. Tak dlouho se v Č. Budějovicích čekalo na nabíječku, až tu budeme mít dvě a možná i tři. Tak ještě aby klapla ta v Táboře a aby někoho napadlo postavit ještě jednu v J. Hradci a dalo by se říci, že jsme se posunuli do roku 2017. :-)

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem rád za každou novou rychlonabíječku, ale myslím, že bychom už měli začít slýchat o tom, že se někde už instalovala nabíječka s výkonem 100 kW a výše.
Za 2-3 roky bude (alespoň si to myslím) nabíječka s výkonem 50 kW považována za pomalou.....

Nevíte někdo, zda je na trhu k mání nabíječka alespoň s výkonem 100 kW? Nechystá se ČEZ začít instalovat ještě výkonnější nabíječky (nebo třeba EON, nebo PRE????

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro tak vysoke watty to nebylo dimenzovano, ten konektor by musel byt specialne chlazeny, coz by tu nabijecku dale prodrazilo (uz tedka stoji pul mega ta “pomala”). Spise doufejme v efektivnejsi auta s najezdem nad 10km z kWh.

e-tron má také CCS a zvládne nabíjet 150kW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslel, že se spíš rychlodobíjecí stanice budou snažit přiblížit tím výkonem stanicím firmy TESLA, které mají výkon okolo 130 kW (alespoň myslím).
Pokud se začnou v budoucnu dodávky a nákladní auta, tak nepochybně budou mít kapacitu baterie výrazně vyšší, než 100 kWh a v takovém případě je už dobíjecí stanice s výkonem 50 kW pomalá.
Někde jsem četl, že prý nákladní auto od TESLY - SEMI bylo nabíjeno u dobíjecí stanice z 5 nabíječek....
Tak jsem prostě myslel, že by třeba ČEZ, nebo EON, nebo PRE mohli trochu předběhnout dobu a začít na exponovaných místech, instalovat nabíječky s výkonem 100 kW. Ten výkon 100 kW není podle mne zas až tak veliký, aby muselo docházet k nějakému speciálně drahému chlazení kabelů (když už to Tesla má na 130 kW)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Například Siemens je vyrábí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemáte nějaký odkaz na konkrétní výrobek, nebo cenu? (siemens)
Děkuji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

elektrickevozy.cz/clanky/rychlonabijeci-stanice-siemens-s-vykonem-150-kw-v-ceske-premiere

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji.... Hmm, ta asi bude drahá, ale je to nepochybně správná cesta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik stojí taková nabíječka kdybych si ji chtěl dát postavit před bytový dům?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Luky ma tusim i ty lacinejsi do 100 000 kc (google luky system cz), navic je umi zapojit do systemu EVMapa, takze jsou monitorovatelne. Pro bytovy dum jsou asi vhodnejsi a hlavne lacinejsi jednodussi wallboxy s Type 2.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dá se pořídit okolo 500.000,- Kč bez DPH

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celkova cena v prosinci byla 800 000,- Kc Bez DPH

Obrázek uživatele M.Krupka

Samotná začíná někde na ceně 10000Euro. Počítej plus další manipulace doprava, montáž, .... atd cca odhad 15000Euro. Ještě si zjisti zda tam máš rezervu na požadovaný příkon. Pokud si budeš vymýšlet různé požadavky, klidně si příprav 20000Euro.

:-)

Obrázek uživatele Ivo

Myslím si, že jste s těmi cenami optimistický. Na obrázku jsou Terry 53, v nějakém starším ceníku byla jejich cena uvedena 27.500 CZK bez DPH...

Obrázek uživatele M.Krupka

Chtěl bych mít Váš optimismus. Za 27500 CZK je slušný wallbox. :-)

Obrázek uživatele Ivo

omlouvám se: 27.500 EUR bez DPH

Spis EUR, ne?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Ivo

Správně EUR, můj překlep :)

Obrázek uživatele M.Krupka

Viz odkaz níže na:
https://www.twincar.sk/oscom/index.php?Products&SKU21621

Osobně jsem hledal kdysi dávno něco menšího viz odkaz. Asi by do bytovému domu stačilo.

https://smartchargeamerica.com/electric-car-chargers/commercial/chargepoint-express-100-cpe100/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

www. smartev .cz/produkt/dc-wallbox/

Sice jina nez ABB, ale take 50kW CCS a Chademo.
https://www.twincar.sk/oscom/index.php?Products&SKU21621

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není to ta, co má PRE na Zličíně vedle Metropole?

Obrázek uživatele Josef

Hm, to šlo teda hodně dolů. 10k Euro bez DPH je docela nízká cena. To by třeba 20 kW nabíječka mohla stát kolem 2000 Euro.

Maji tam jeste 10kW a 20kW. 10kW stoji 2915 Eur bez Dph. 20kW 6000 Eur bez Dph.

Obrázek uživatele Josef

Jo, já myslel přímo z Číny

Nejdrazsi na DC nabijecce je vysokovykonny usmernovac. Zajimalo by me, zda nekdo nabizi jen ridici jednotku ktera by byla schopna vyuzit stavajici zdroj DC napeti 500V. Treba takova FVE je uz od prirody DC a v seriovem zapojeni lze docilit libovolne napeti bez velkych nakladu. Chtelo by to controller ktery komunikuje protokolem CAN s EV a spinac ktery pripojuje potrebny pocet solarnich panelu do potrebneho napeti. To by melo stat par desitek Eurounu.

DC usměrňovač nestojí skoro nic. V průmyslových aplikacích se běžně používají tyto 200 Ampérové usměrňovače:
https://www.ebay.co.uk/itm/MDS200A-1600V-3-Phase-Diode-Bridge-Rectifier-Module-5-Terminals-Controller/292828168843?epid=19017466821&hash=item442deb428b:g:d1sAAOSwhWRawd1e:rk:18:pf:0

Nicméně mnohem dražší jsou výkonové polovodiče např IGBT Tranzistory: https://www.ebay.co.uk/itm/IGBT-MODULE-1200V-400A-IGBTMOD-NWK-PN-CM400HA-24A/273365620893?epid=17006664597&hash=item3fa5dc589d:g:pHAAAOSwozRZ16La:rk:20:pf:0
nebo:
https://www.ebay.co.uk/itm/IGBT-MODULE-1200V-400A-IGBTMOD-NWK-PN-CM400HA-24A/273365620893?epid=17006664597&hash=item3fa5dc589d:rk:1:pf:1&checksum=2733656208933581231ea6e74e9a9d56bf8f0cca2635&enc=AQADAAAC0BkojIFHYtWT%2BANpG6F7t2FNjg9bm28EAMiE4SshQ8x%2FbbjWmVr3exwfFRvMO2VbwpBYCDn0yCexDA%2BZ2FgJGiMZI3VqmA1qCIHYVda0RXu1fY3ENG2GlsQpja0ZVAOO1y9B8UBnHM0I2r5BX4bV0sRSdaRoAesmOe7HAg0JQ4x5Uw4ZMhkJvRN%2BtTnbN0GiFj5TTzQhZEgupD70x2Xa9V8gErW6JI4XTWOZVSzvsf7ON46zIfCdTaafQR3EEEAh%2FfQ%2B1cbhPfXj1PerZ1gQnaASF8Nsi5aK%2FbvOTF1acpFlHULKVobxbKuBjXz0ROFQzKZLvgqxwLhrhF3aSkD4xovO%2FodMYi7HFNqn5QoZzNacfsRZSWBd3QD37234nDS4QrOEBn%2B9%2F3YUNtPqCsaXwNeQE%2BRp4c0RERskn5P4Vk%2BzmCyiYqvMaW7O0idh6xZ79SRJGq85BMBE4mTwbYQos%2BezpNRVFerWNLfWy42c4BJffzIkoC3Llpi1qDMpq0yalbSfJRZzsTVOyVvq2f5K0l3WE6Bxq6geiNtA25%2BOJmChq3OvH5%2Bnz7ogrLSFNYXbpsjKAtkftEp5f08cjsUVeUlXOVV9L32MHJlEiZm4mPRkBPu9Yha36%2BK3suJPaIOZKIrCmB3LoYi8vYDnGrSGGGRTxZ36wYYGvnlBbIQNgOqgm2snXKqzOTnj8wMgHm%2FosXLt8yECNj6kEQpH8EBkKJA2ico%2FsGMsQUn5dk3LH77XPuPFQbOC0ZX3%2Fnn%2FmvsUOkyUdMXwk1XHnqNO14PZN%2BYMZNKh1u9punuhKvLpwoTQ028t7GGyQfRrXjL1Ri2oEZvnxHRkRHwQi0VdoH8BPtKcgEmAgXkOu06xOgjA3UW6mq3iTox%2FsqeFAN5qqnTTIOdYkprp%2B5oPMgEjhgZ%2BGEGluQj1ydu58PPMey1kBNwwDOb%2FgiDJpulvgR89p8zzAg%3D%3D&frcectupt=true
5-10.000 Kč za jeden tranzistor už je celkem dost, nee? V takové nabíječce jich je několik...

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Usmernovat takovy vykon jednoduchym diodovym mustkem neni snad ani povolene. Proud tece jen kdyz sinusoida ma vyssi napeti nez DC napeti za mustkem na kondensatoru. To znamena, ze cim vyssi DC napeti, tim horsi je prubeh proudu a to by byl asi pekny bordel v siti. Vykonne usmernovace jsou trochu komplikovanejsi. Viz PFC. Power Factor Correction. Drahe, ale proud je skoro sinusovy. A proto by bylo DC napeti z FVE idealni.

Hledám, hledám ale nenacházím žádný zákaz těchto usměrňovačů.
Laciné svářečky z hobbymarketů s ani ne odděleným vinutím a ještě vinuté hliníkem jsou toho důkazem.
Druhů zapojení usměrňovačů je velmi mnoho a je fakt, že kvalitní zdroje obsahují několik menších zdrojů pracujících na vyšší frekvenci a průběh proudu pak vypadá uplně jinak, nicméně u poloviny laciného braku není kladen důraz na ůčinnost a EMC, nejdůležitější je cena. To však víme, ale nezměníme to.
Jinak ano, proud z FVE je ten nejčistší DC. Nasadil jsi mi brouka do hlavy a až nebude v létě co dělat, stálo by to za vyzkoušení.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

https://docs.google.com/document/d/16dKWo35OwWUbYmfKx3LBR67aY7ZZ0dnQfpFK-zqMzJ0/edit#

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

To vypada moc pekne. Bohuzel na jejich strankach to uz nefiguruje. Napisu tam. Diky za link.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oni prodej toho zařízení tak nějak ukončili. Cena byla vysoká, byla to defacto amatéřina, bylo to mírně nedotažené-nemělo to žádný display a člověk neznal žádnou ůroveň nabíjení, ale na Leafu mi to řekli blikátka na palubovce a Tesla to ukáže na svém displeji dokonale. Bylo to drahé a asi toho moc neprodali a po té co se spojili se společností ENEL veřejný prodej tak nějak ukončii respektive už to veřejně nenabízejí. Nicméně je podezřívám, že nabíječky spol. Enel, kterých je plná itálie mají s tímto hodně společného, myslím že po přílivu kapitálu a spolčení s nadnárodní společností tomu dali formu a dotáhli to do nějakého použitelného konce. Já jim dal za nabíečku 25kW 3.500 USD + delivery a clo a DPH.
Nicméně bili první kdo něco podobného začal veřejně prodávat, mám to už 3tím rokem a stále to funguje, dokud jsem neměl nabíječku Lidl kilometr od domu,používal jsem to denně.
Dle prohlášení tvůrce, lze do zařízení přivést AC i DC napětí v rozmezí 300-600V. Většina větších FVE má panely zapojené do série a napětí se pohybuje v tomto rozmezí, takže by to mohlo fungovat a dalo by se to vyzkoušet. Jedinné co mi tak nějak chybí je absence MPPT regulátoru.
Jinak číňani Setec Power jsou v tomto dále, něco už mají víc než rok na svých stránkách a možná eLuky by mohl něco více vědět.

SolarEdge už nějakou jednofázovou nabíječku taky prodává
https://www.solaredge.com/us/products/ev-charger#/

---

www.pocasinakladne.cz

To neni DC nabijecka. Oni berou DC napeti z FVE, premeni na AC a auto z toho udela DC a jeste to musi projit DC/DC menicem na vyssi napeti, to me muze mrsknout. Pritom by bylo uplne jednoduche poustet DC z panelu FVE primo bez premeny do baterky. Jen je nutne pres CAN otevrit nabijeci stykac v aute a zapnout BMS. Auto si pak rekne kolik umi zpracovat amper. FVE by sla regulovat tim, ze by se zapnul potrebny pocet modulu v serii. Hotovo. To cele zaridi komunikace CAN protokolem Chademo nebo CCS. Vypada easy, ale kdo umi programovat chademo?

Obrázek uživatele Josef

Souhlas, to by bylo super. Ono ani měnič stejnosměrného napětí z 48 V na 400 V také nebude nijak zvlášť drahý. Provozovat celý systém DC doma na 400–500 V je nebezpečné. Hasiči s tím pak mají problém a je to nebezpečné i uživatelsky.

Obrázek uživatele Josef

Jak to vidím já, tak příští EV bude auto s dojezdem kolem 400 km. A v takovém případě budu veřejné rychlonabíječky používat prakticky výhradně při cestách na dovolenou. Pomalé 50 kW nabíjení u McDonaldů apod mě nebude zajímat.

Obrázek uživatele kayaker

Přesně i u mě, vidím to úplně stejně!

Obrázek uživatele ePavel

Parkovací místa pro spalováky za milion, to se vyplatí... Já už se k McD ani nepokouším sjíždět. Hambáč koupím i na Vystrkově.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tento týden jsem u toho McDonaldu nabíjel, bylo tam poměrně málo lidí, takže bylo obsazeno spalovákem jenom jedno místo u nabíječek, jinak samozřejmě tam nabíjet není šance, jedině z druhé strany přes trávu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když u toho McDonaldu nabíjíte, má to stou společností nějaké spojení? Jako že si můžete to nabíjení u pultu zaplatit (/nebo snad zdarma) ,nebo je to jen o tom, že musíte mít smlouvu s Čezem a u nich se můžete v době čekání najíst?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemá to s nimi nic společného, je to nabíjecí stanice ČEZ, který si účtuje za nabíjení. McDonalds to bere jako marketing, kdo tam parkuje je vůbec nezajímá. Značka vyhrazeno pro elektroauta už stojí nakřivo, zřejmě do ní nějaký spalovák narazil. Naopak řidiči spalováků jsou rádi za taková místa, zvláště když jsou pod střechou jako na Vystrkově, kde jsem onehdy dostal vynadáno, že máme výhodu nabíjet a parkovat s BEV pod střehou neoprávněně a tady že tam na parkování má dotyčná nárok.

Obrázek uživatele ePavel

Bohužel je to tak pravidlem u takto velkých firem, jako je Eon a Mcd. Postaví nabíječku, udělají si fajfku a dál nezájem. Zaměstnanci vám řeknou my nevíme, nemáme žádné instrukce. Na Vystrkově dokonce přímo zaměstnanci ČS celý den parkují u nabíječek. Pokud majitel pozemku netrvá na tom, že je to pro EV a občas na to řidiče neupozorní, nebo na machýrky, kteří tam prostě parkujou jen pro to aby si dokázali, jací jsou frajeři nezavolá policii, tak se nic nezmění. Krásný příklad je Vestec, kde se o to majitel opravdu stará a spalováky vyhazuje, tam tyto problémy nejsou. Na Vystrkově je situace jak popisujete. Zrovna včera všecha místa obsazena z toho jen jeden elektromobil.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Místní odd PČR se vyjádřilo k problému, že je to nezajímá, prý je to věc majitele čs a ten ať si prý zjedná pořádek. Přísušník PČR který se takto vyjádřil ještě doda, že stížnost na něho je mu k smíchu.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

čs (jako cerpaci stanice?) - je to majetek/pozemek EONu (viz Katastr Nemovitosti).
Prostor je monitorovan kamerou ze sloupu (Tesla stojany pak kamerou z trafacky).

Obrázek uživatele ePavel

Je to jen o tom, co si občan nechá líbit. Já pokud nebudu mít kde zaparkovat tak je budu volat klidně 2x za den. Přijet tam prověřit oznámení musí. A pokud by to hlásil majitel, např. eon tak to vyřešit také musí. Je to neoprávněné užívání cizí věci. Pokud tam navíc nějakému machýrokovi bude kapat olej z jeho křápu je to už poškozování cizí věci. Je to stejné, jako kdyby někomu někdo zaparkoval na zahradě a vymlouval se na to, že tam není dopravní značka.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám stejný postřeh, parkují tam zaměstananci pumpy. Dokonce tam tento týden dvě místa na SC zabral odstavený přívěsný vozík. EON už to ani nehodlá řešit a neodpovídá na stížnosti tohoto typu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Buď rád, že alespoň něco stojí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jestli tam často stojí spalováky, a McDonald s tím nic nedělá, tak se s tou nabíječkou skutečně obtěžovat nemuseli.

To jste napsal velmi trefně.

Obrázek uživatele M.Krupka

Už jsem přemýšlel, že si udělám samolepky, nebo alespoň kartičky za stěrač.

Obrázek uživatele Radovan

Kartičky jsem vozil už ve spalováku. Silueta autíčka stojícího na parkovišti s čárou mezi koly a nápis ve stylu: Jen debil pakuje na 2 místech. Fungovalo to.
Teď vozím čezácký barevný obrázek prasátka s ocáskem, co má na konci zásuvku a textem ve stylu Nejsem prase, neblokuji nabíjecí místa pro elektromobily. Ale používám ho jen velmi sporadicky, spalovací řidiči se zlepšují.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele M.Krupka

+1 tak šup sem s ním.

Obrázek uživatele Radovan

Jó to kdybych dohledal v elektronické verzi, to by bylo fajn. Ale jsou v autě, auto je půjčené, takže ani ofotit nemůžu.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Vypustit jim pneu. Arogantní lidi nemám rád. Ale ani odvahu jim to vypustit.

Obrázek uživatele M.Krupka

Gumy né. Nejdříve osvětu.

Montážní pěna ve výfuku udělá skvělou práci.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele M.Krupka

Dobré myšlenky,dobrá slova, dobré činy. Právě to dělá lepší svět.

Jste moc hodnej. A ty lidi moc dobře vědí co dělají.

A proc by s tim meli neco delat (z jejich pohledu)? Zeleny image to plni uz svou pritomnosti, pochybuju, ze jim CEZ odvadi nejake procento ze zisku (neboli ze jsou nejak zainteresovani na vyuziti te nabijecky). A elektromobilista do sebe stejne dve mega-menu nenatlaci, jen bude dyl zabirat misto u stolu (a na parkovisti) a cucet do toho sameho kafe.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono je důležité ještě komu a co. To co měli mít postavené před pěti lety horko těžko zprovozňují teď. Brzdy. Soukromníci jim museli ukázat jak na to.....


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?