Mercedes-Benz chce v roce 2030 prodávat z více než 50 % auta do zásuvky

Jan Horčík - 30 Květen 2019

Během příštích 20 let se má produktová řada nových vozů divize Mercedes-Benz Cars stát neutrální z hlediska emisí CO2. V roce 2030 bude polovina prodaných aut do zásuvky - elektromobily nebo plug-in hybridy.auto elektromobil Mercedes-Benz EQC

Elektromobil Mercedes-Benz EQC, první moderní plně elektrický Mercedes, jde na trh právě nyní.
foto: Mercedes-Benz

Daimler AG intenzivně pokračuje v transformaci na mobilitu s nulovými emisemi. Trvalá udržitelnost je podle nejnovější tiskové zprávy "zásadním prvkem podnikové strategie koncernu Daimler a zároveň měřítkem podnikatelského úspěchu".

Budoucí předseda představenstva společnosti Daimler AG, Ola Källenius, v současnosti ještě člen představenstva, odpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars, představil na tiskové konferenci cíle pro divizi osobních vozů pod titulem „Ambition 2039“.

Daimler chce sledovat vzdálenější cíle, než jsou ty „bezprostřední“. "Tento průkopnický duch je součástí naší DNA. Proto je také pilířem nové, trvale udržitelné obchodní strategie, na níž právě pracujeme," říká Källenius.

Tato strategie má několik dimenzí, ale jedním z nejdůležitějších témat je bilance emisí CO2. Daimler usiluje o to, aby během 20 let měl produktovou řadu nových vozů s neutrální bilancí emisí CO2.

To bude znamenat zásadní transformaci společnosti za méně než tři produktové cykly. To není dlouhá doba, pokud uvážíme, že fosilní paliva dominovala našemu průmyslu od té doby, co Carl Benz a Gottlieb Daimler před více než 130 lety vynalezli automobil.

"Ale jako společnost, která byla založena techniky, jsme přesvědčeni o tom, že technologie může přispět k vytvoření lepší budoucnosti. Naší cestou k trvale udržitelné mobilitě jsou inovace – s komplexním přístupem v rámci celého řetězce tvorby přidané hodnoty."

Do roku 2030 chce Mercedes prodávat více než polovinu automobilů s elektrickým pohonem – mezi ně patří elektromobily i hybridní vozy s možností vnějšího nabíjení. Zákazníkům bude i nadále nabízet výkony a luxus Mercedesu. Zároveň chce výrazně snížit emise CO2 na každé vyrobené vozidlo.

"Náš výzkumný a vývojový tým pracuje společně s etablovanými partnery a startupy na dalším vylepšování provozních vlastností elektromobilů a snižování nákladů. V rámci komplexní nabídky nepřetržitě rozšiřujeme také naše služby pro podporu mobility s cílem rozšířit používání elektrické mobility," vysvětluje nový šéf Daimleru Ola Källenius, a dodává:

"Kromě osobních automobilů elektrifikujeme rovněž naše dodávkové automobily, nákladní vozidla a autobusy. Díky vývoji modulárních systémů si mohou jednotlivé divize nové technologie snadno a rychle předávat. Aktuálně se zaměřujeme na elektromobily napájené z akumulátorů."

Zároveň Mercedes pracuje na dalších řešeních, jako jsou palivové články nebo tzv. e-fuels. Dokladem je model GLC F-CELL (kombinovaná spotřeba vodíku: 0,34 kg/100 km, kombinované emise CO2: 0 g/km, kombinovaná spotřeba elektrické energie: 13,7 kWh/100 km). Tato technika nalezne uplatnění i v městských autobusech.

V současnosti nedokáže podle Mercedesu nikdo s jistotou říci, jaká kombinace pohonů bude nejlépe splňovat požadavky našich zákazníků za 20 let. "Proto chceme, aby politická scéna zůstávala technicky neutrální. Stanovme si cíle, nikoli však prostředky, jak jich dosáhnout."

Továrna Factory 56 ukazuje budoucí směr vývoje. Tato nová továrna v závodě Sindelfingen využívá obnovitelné energie a byla od začátku koncipována s neutrální bilancí emisí CO2. V dalším kroku budou následovat všechny evropské výrobní závody Daimleru do roku 2022.

"Náš nový závod v polském Jaworu příkladně ukazuje, jak dobře lze uvádět v soulad trvalou udržitelnost s efektivitou nákladů," říká Ola Källenius. Díky větrné energii v něm vyrábí nejen ekologičtěji, ale také hospodárněji, než by to v této lokalitě bylo možné s konvenční elektrickou energií.

"Také náš model EQC v závodě Brémy a naše akumulátory v saském Kamenci vyrábíme pomocí elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Komplexní přístup ke snižování emisí CO2 zahrnuje navíc recyklaci materiálů. Vozidla Mercedesu lze recyklovat z 85 %. Přecházíme tedy od řetězce tvorby přidané hodnoty ke koloběhu tvorby přidané hodnoty. "

Elektrická energie je v životním cyklu elektromobilu v některých regionech velmi významným zdrojem emisí CO2 – v závislosti na tom, jak je vyráběna. Mercedes chce své zákazníky inspirovat k tomu, aby svá ekologická vozidla nabíjeli ekologickou elektrickou energií.

Například v rámci služby Mercedes Me Charge umožňuje řidičům komfortní nabíjení jejich vozidel na mnoha různých veřejných nabíjecích stanicích v Evropě, pokud možno energií z obnovitelných zdrojů. Přechod k trvale udržitelné mobilitě budoucnosti se podle Ola Källeniuse podaří pouze v případě, že automobilový průmysl, dodavatelé energií a politici budou vzájemně spolupracovat.

"Je zapotřebí masivních investic a konkrétních opatření i nad rámec automobilového odvětví. Klimaticky neutrální energie a rozsáhlá infrastruktura jsou pro tuto systémovou změnu nezbytné. V této oblasti jsme otevřeni diskuzi o účinném stanovení ceny za emise CO2 a o pobídkách pro technologie s nízkými až nulovými emisemi CO2 – a to pokud možno na globální úrovni."

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

2030 je ještě daleko a germánský Mercedes-Benz se může jít zahrabat ;)
PS: ale když ted vyhodili konečně mrože možná že dostanou i rozum ;))

https://www.youtube.com/watch?v=9rx7-ec0p0A

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele Kuk

off

Dobrá myšlénka, ale asi utopistická
Britská petice proti špinavejm ropáckem dotacím politických stran

To ban political parties from receiving donations from oil gas or coal interests
https://petition.parliament.uk/petitions/259126
---

Trumpetova parta bude teď po světě šířit"freedom gas" neboli "plyn svobody" čili LNG :)))))
Ty jsou fakt padlý na hlavičku.
US energy department rebrands gas exports 'molecules of freedom' https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-48454674

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Mám takový pocit, že se chystá taková nepěkná, ošklivá věc, která může EV ještě hodně zatopit. https://ca.finance.yahoo.com/news/china-gears-weaponize-rare-earths-002041977.html

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jj celý to zapadá to trumpetovic kompletní likvidace obamova odkazu... ještě aby byly i větrníky postiženy... toje vprrr

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele runner42

Ale o tom tady už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho.

Realisté vysvětlují, že elektromobilita znamená mnohem větší závislost na menším množství producentů základních surovin, než je tomu v případě ropy, tak asi 10 let.

Kdo to nechápe, bude brzo čumět. Takové demo ropné krize v elektickém světě.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

kulový a jesi ropáci budou prudit tak to rozmldáme kompletně až nebudeš mít co ládovat do těch tvých autopopelnic ;))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obávam sa, že pre elektromobilitu to dobrá správa nebude. Ortodoxný ropák Trumpeta urobí všetko, čo bude v jeho silách aby vyhovel svojim :(

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

off

Kvalitka od BMW. Nová X6 za 2 melouny stojí nakřivo i po 5ti opravách. Prodejce i dovozce tvrdí, že to není vada a že auto je v pořádku. Soudní znalec říká že auto nelze bezpečně provozovat. Majitel už nemá ani auto ani 2 milony... Dealers = stealers
https://youtu.be/cNrfsplmpBw

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

a k tomu je skoro totožné video o X5 která má dva odstíny laků, nějak nechápu že prémiové BMW neuzná vadu a auto nevyměnil, a nechá to dojít tak daleko že se to řeší až v TV...poškozují sami sebe

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Anonym123

konšpirátor ako ja ponúkne možnosť že to auto nebolo určené do prevádzky, ale pre trénovanie "nájdi príčinu vady/chyby" pri školeniach servismenov. zabudovať neodstrániteľnú vadu je fakt umenie.

Obrázek uživatele Kuk

off

Rozmohla se nám tu taková nová móda, pohřby spalováků :D

Současný Jaguar XJ už zná datum svého pohřbu. Na cestě je elektrická náhrada
https://www.autorevue.cz/soucasny-jaguar-xj-brzo-dozije-konce-elektricka-nahrada-uz-je-na-ceste

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Joe

Hmmm ... Spolu s Audi A8 by to mohli být velice teoreticky konkurenti TMS. Kvalitu interiéru maj určitě vo 5 fousů lepší. Záleží jenom aby jim to nežralo 35 kwh /100km a nepřepískli to s cenou. Na druhé straně v 2020 už bude TMS a TMX po faceliftu, s novým interiérem, pružením a autopilotem ...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Mě se líbí ta vaše schíza. Kdy najednu stranu jásáte nad pohřby, pak nadáváte když někdo něco představí a naplánuje (kromě tesly) a pak znovu nadáváte když ty plány nevyjdou (kromě tesly).

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Jseš tu tejden a už mě máš přečtenýho. Ty žereš ty šalamounovy howna po wagonech. Jsi génius :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Prosim Vas chovejte se slusne nebo vsechny totalne znechutite.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Stěžuj si u toho androida A12C16.... co to tu znechucuje svejma "schizoidníma" kecama ty moralisto.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Myslím, že jediný kdo nadává na to, když tradiční automobilky představí nový EV, jsi ty. A Koudelka :D

Tak to evidentně neumíš číst.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

a baterky máme předsedo ?

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Joe

Jukni na tohle Carlosi, vykouzlí Ti to úsměv na rtech ...

Nejhezčí džíny má vždycky předseda a ty paka to nechápou :-)

https://www.youtube.com/watch?v=2EU5i4ZtebY&ab_channel=yokozunacz

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Hlavni je, ze budou dal montovat pisty, klikovky, vyfuky a dalsi srot. At zije muzealni technika.

Plug-in hybrid Ferrari

https://www.auto.cz/ferrari-sf90-stradale-osmivalcovy-plug-in-hybrid-ma-1-000-koni-129437

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Kuk

Proč to těma světlama trochu připomíná Tesla Roaster? :D
https://elektrickevozy.cz/wp-content/uploads/2018/06/tesla-roadster-2020-680x497.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ale ta podoba je více než nápadná :)

Obrázek uživatele Kuk

Keců maj plnou hubu, ale vo tom kolik postavěj baterkáren a s jakou kapacitou ani slovo. Bez toho se nehnou ani kdyby 100x chtěli. Je to banda komediantů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

GLC F-CELL (kombinovaná spotřeba vodíku: 0,34 kg/100 km, kombinované emise CO2: 0 g/km, kombinovaná spotřeba elektrické energie: 13,7 kWh/100 km)
Takže to na 100km vezme stejně elektřiny jako průměrný elektromobil a k tomu ještě 0,34 Kg vodíku. Tomu říkám pokrok. Nestálo by za to vynechat ten vodík?

---

ecotaxiolomouc.cz

Suv teto velikosti bere vic pocitejte tak 25-30 kWh. A diky vodíku to ma neomezeny dosah az budou cerpacky.

Me by se to libilo odstrani to nevyhody spalovaciho motoru u PHEV jako vecne studeny motor,redeni oleje i vetsi hlucnost kdyz se jede na spalovak.

Obrázek uživatele Josef

A přidává to takové drobnosti jako zanášející se vodíkové články (a tomu nezabráníte, vodík nebude čistý nikdy, protože kompresory, ve kterých ho budete stlačovat, nejsou dokonalé), ve kterých je stále platiny asi za 100 tisíc Kč, nádrže se stlačeným vodíkem pod tlakem několika megapaskalů (bum bum) a v neposlední řadě taky cenu ve výši zhruba trojnásobku na km než u benzínového auta. Ale jinak v pohodě.

Tak nemyslím ,že si pro to auto půjdu zítra samozřejmě.

Ale zase to určitě mají nějak vyřešené když to funguje u čistě vodíkových aut, tak u PHEV by to mělo fungovat také .

Berte to tak, že já třeba na svém PHEV mám dlouhodobu spotřebu kolem 2 litrů tj nájezd na elektřinu je 2/3 celkově najetých Km takže by tam protekla jen třetina vodíku tj. 3x vyšší životnost toho článku.

Vím většina elektromobilstů zde na foru jezdí na výlety nad 200 Km vlakem a na dovolenou letadlem, ale ne každý to tak chce.

Jinak u toho mercesu píšou spotřebu vodíku 0,3 Kg a kolik stojí kilo 10€ to jsou drobné, berte to tak že neřešíte oleje, svíčky, vejfuk tatalizátor, nechodí se na emise.

Máte v zimě dost odpaního tepla z vodíku na topení, dá se to pustit na topení i v garáži.
Co se týká bezpečnosti, tak nejhorší prvek tam jsou stejně baterky a elektroinstalace, už jste někdy viděl ve zprávách že by třeba po nehodě chytlo vodíkové auto?

Obrázek uživatele Josef

Máte pravdu, že jsem ještě neslyšel o tom, že by vodíkové auto srovnalo se zemí celý blok baráků. A doufám, že to ani neuslyším.

Obrázek uživatele Kuk

Nekaž jim to. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Taky mi to neprijde jako uplne spatnej napad.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

Je dobre ze i takova firma jako Mercedes e zacina chovat hezky k zivotnimu prostredi.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Myslíte že elektro auta jsou šetrná k životnímu prostředí? Kdysi se to samé říkalo o biopalivech.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Tomáš

Tak alespon vetsina studii to tvrdi. A minimalne laicky se snad shodneme aspon na tom ze nemaji lokalni emise a cim vic je zelenejsi elektrina, tim vic i elektroauto. To o spalovaku neplati.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

No to ty studie o biopalivech říkali taky. O tom že neprodukuje lokální emise se shodnem. A na tom že mlc zelenou elektřinu nemáme taky.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

No ale obrovsky rozdil tam je. Az jednou budeme mit (a jednou fakt mit budeme) zelenou elektrinu, tak budou BEV bezemisni, ale ICe ty emise stale delat budou. V BEV je obrovsky potencial do budoucna.
No a ukazte mi prosim vypocet, kde se uvadi, ze ICE je ekologictejsi jak BEV. Abych byl fer, tady (v poslednim odstavci) jsem se snazil velice zjednodusene dokazat selskym rozumem, ze BEV je ekologictejsi.

JE + OZE je 50 % takže půlku ano

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Jaderná energie je zelená? Ale s odpadem z elektrárny by sis do jedný postele nelehl co? Mě se tedy podařilo najít že jádro a uhelné a plynové elektrárny tvoří v ČR 80%. Ale správností čísel si nejsem zcela jist.

---

Bmw M550i 2018, Porsche 911 cabrio GTS 2018, Bmw K1600 GTL 2017.

Obrázek uživatele Josef

Hele, za celou dobu provozu jaderných elektráren u nás se veškerý odpad vejde do kostky o hraně 6 metrů. Navíc ten odpad není zásadně nebezpečný a je to spíš budoucí surovina. Nejedná se o žádnou výbušnou ani nijak zvlášť reaktivní látku, je to kov. Není to žíravina, není nijak zvlášť náchylný ke korozi, snadno se s ním pracuje, je velmi těžký a nezabírá mnoho místa.

Obrázek uživatele Kuk

Pepa si tu kostku klidně vezme domů a bude si s ní vytápět barák. ... :))) Doufám že radši ne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Ne, ale kdyby mi ji někdo zahrabal 300 metrů pod barák a pak mi měsíčně platil 50 litrů, tak se bránit nebudu.

pokud to bereš takhle tak zelená je tráva a Alza mimozemšťan

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Většina lidí by si nelehla do postele ani s odpadem z uhelné elektrárny.

Jo jaderná energetika je minimálně bezemisní a je dost pokročilá a bezpečná na to, aby se jí daly nahradil uhelky.

JE emisni samozrejme je (slajd 88 a dale). Od te doby, co mi to ucitel vysvetlil (stavba, likvidace a samozrejme i udrzba), tak jsem se stal ze zastance odpurcem. Kouknete, ze pri vycisleni externalit je na toim hure jak plynova. Ma velky podil SO2 na vyrobenou elektrinu.
Bezpecna je, pokud nastanou predvidatelne veci, pokud ale nastane udalost, ktera nikoho nenapadla (treba spadne trimetrovy meteorit), tak mate po bezpeci. V Dukovanech na exkurzi riali, ze kdyz by se neresila bezpecnost, stacilo by v elektrarne tretina lidi a taky systemu. Pokrocila neni, je to technologie padesatych let :-) Pokrocile jsou OZE a ty maji potencial nahradit ostatni zdroje, pokud vyresime dlouhodobe ukladani elektriny.

Obrázek uživatele Josef

Nic jsem v tom odkazu nenašel. Celá ta prezentace mi přijde docela tendenční. Nejlepší je, jak se u jaderky všichni chytají stébel v podobě jiných emisí, než na které jsme momentálně zaměření. To je podobné jako u lodí a těch nesmyslů, jak mají emise větší než miliony aut. To mají, protože auta už žádné SOx nevypouští a lodě jo...

Já hlavně nechápu ten absurdní odpor vůči jádru. V podstatě všechny vědecké panely zabývající se energetickými koncepcemi států (až na jisté výjimky typu Norska, Švédska apod., které mají výhodné podmínky) v podstatě připouští, že pokud chceme dosáhnout bezemisní energetiky z hlediska CO2, tak to prostě bez jádra na mnoha místech světa nepůjde. A tvrdí to dokonce i komise v Kanadě! Která má přírodní podmínky a možnosti na to, aby se prakticky bez JE obešla. A ne, není to o lobby JE. Lobby JE je ve skutečnosti mnohem menší, než se zdá, silně ji překonává i lobby FVE a VtE.

Jsou to jen slajdy k prednasce. Verte, ze ve chvili, kdy toto ucitel prednesl, jsme byl silny zastance JE a taky jsme vznesl namitku, ze z chladicich vezi jde prece vodni para a uran zahrivat bez spalovani. Tak mi odvetil prave tu vystavbu, udrzbu a likvidaci. Ono by to asi bylo lepsi, pokud by vse na vstupu bylo na bazi elektriny a ta byla cista. Stejne tak by i OZE mohla byt bezemisni, pokud by se vyrabelo a dopravovalo jen za pouziti ciste elektriny. Kazdopadne slajdy minimalne ukazuji, ze JE neni OZE a ze JE neni bezemisni, jak tu nekdo tvrdil.
Jak uz jsem nekolikrat zminil, jsem proti JE proto, ze je a predevsim bude draha. Vsimnete si, jak se zvysila cena od dostavby JETE a taky kolik procent rozpoctu na JE v Evrope presvihly sve rozpocty a casove harmonogramy. No a to bych jeste musel rpedpokladat,z e JE je bezpecna. Co se stane, kdyz do blizkosti reaktoru spadne meteorit o velikosti nakladniho auta?
Verim, ze existuji i vedecke panely, ktere reknou, ze t pujde i primo OZE. Zalezi, olik do toho bude ekonomika investovat - jak moc to bude bolet). Je jasne, z ekdyz nebudeme investovat my, budou investovat nase deti mnohem vice. Podle me je to stejne jako s pujckou - zaplatite vzdy vice v budoucnu. Pokud to neni o lobby, je to dle me o zastaralosti mysleni. Proc hledaji duvody misto zpusobu? No a u nas... Kdy by se realne dostavela dalsi blok (y) v Dukovanech? 2042, 2048? Jen vyberove rizeni bude trvat 5 let, stavebni povoleni, EIA..., takze nez se kopne, bude 2030? A korupce u nas si vezme minimalne tretinu. Ja se fakt obavam, ze se postavi blok a bud se nespusti, nebo se spusti na kratkou dobu, protoze OZE v te dobe budou lacinejsi a uz bude vyvinuta technologie na mezisezoni uskladneni. Takze s Vami souhlasim, ze dnesnima ocima, pohodlim a staromyslnim to opravdu bez jadra nepujde, ale za 30 let to muze (a taky bude) vse vypadat uplne jinak. Kdo mel pred triceti lety doma internet? Kdo mel ubec pred triceti lety doma pocitac? Ted jej ma temer kazdy v kapse.
Neplundrujme nasim detem planetu. Verim, ze kdyz dnes CR investuje 2 rozpocty (coz by jiste bolelo), nemusi nase deti investovat 20 rozpoctu, aby se meli jak my dnes.

Obrázek uživatele Kuk

I jaderky produkují CO2.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ale malinko, asi jen 2x tolik co OZE. Spatne je na tom s SO2

Obrázek uživatele Josef

Mimochodem, všechna ta hodnocení externalit jsou minimálně 10 let stará a nemůžu najít žádnou relevantní studii, která by to porovnávala aktuálně.

Predmet jsme absolvoval 2002, takze se obavam, ze jeste starsi. Neexistuje aspon nejaka diplomka zabyvajici se externalitami zdroju elektriny?

Obrázek uživatele Josef

Kolik emisí vznikne při výrobě hliníku a křemíkových článků ve FVE?

Skvela otazka. Jestli se nepletu, hlinik se z rudy dostava elektrolyzou, takze zalezi na zdroji elektriny. A to nepocitam tezbu rudy.
Ma vidina je takova, nabouchat co nejvice OZE (aspon na 120% spotreby) a pak by ty emise mohly byt nulove, protoze pro vse (tezbu, zpracovani) by se mohla pouzit elektrina.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol