Lexus, luxusní značka japonské automobilky Toyota, uvedl v Číně svůj první elektromobil. Na jeho vzduchem chlazenou 54,3kWh baterii nabízí extrémní záruku 1 milion km nebo 10 let. Běžná je přitom dnes záruka kolem 160 000 km a maximálně osm let.
foto: Lexus
Ačkoliv je dnes už u moderních elektromobilů zcela běžné a osvědčené aktivní chlazení baterií kapalinou, Nissan (u elektromobilu Leaf) a překvapivě ani Toyota toto řešení zatím nevyužívají.
NEPŘEHLÉDNĚTE Lexus UX 300e: první elektromobil, dojezd 400 km
Lexus dokonce v tiskové zprávě k elektromobilu UX 300e prezentuje chlazení vzduchem jako „bezpečnější a lehčí“ než kapalinou chlazené systémy.
A tvrdí, že stabilní výkon baterie je tak možné zajistit i po několikerém rychlonabíjení či za vysokých rychlostí. Protože systém spolupracuje s kabinovou klimatizací, zlepšuje výkon auta, životnosti baterie a nabíjecí výkon.
Jenže ten je v případě elektromobilu Lexus UX 300e omezen na max. 50 kW! V případě palubní nabíječky pro střídavé napětí je to 6,6 kW. Pro moderní elektromobil značky Lexus jsou to žalostně nízké hodnoty.
Další zajímavostí je, že záruka stanoví hranici 70 % kapacity před tím, než Lexus svolí k záruční výměně baterie.
Pro zajímavost, americká Tesla dlouhodobě informuje o výzkumu a patentování baterií s životností až 1,6 milionu km. Chce je využít pro svou připravovanou službu Robotaxi. Podrobnosti se nejspíš dozvíme brzy v rámci chystaného „Battery Day“.
Sú nejaké informácie, kto je dodávateľom elektromotorov
Sú nejaké informácie, kto je dodávateľom elektromotorov pre tento Lexus? 🙂
Co je v té baterii za chemii? Aby ten milion nebyl jen
Co je v té baterii za chemii? Aby ten milion nebyl jen marketingový tah s tím, že počítají, že pokud někdo najete 400 tis km, tak prostě články vymění. Nicméně nájezd 400 tis km za 10 let má málokdo.
Kolik cyklů udělají baterky u hybridů od Toyoty ? Na tu
Kolik cyklů udělají baterky u hybridů od Toyoty ? Na tu baterku ujedou maximálně asi 3 km, režim dle profilu cesty a provozu přepínají vlastně neustále a přesto na ně dávají záruku 10 let a reálně vydrží více. A jsou chlazené vzduchem z interiéru auta. Oni asi v Toyotě asi ví co dělají.
To bude pravděpodobně úplně jiný typ baterie.
To bude pravděpodobně úplně jiný typ baterie.
Zcela jistě je to jiná baterie !!!
Zcela jistě je to jiná baterie !!!
U pidibaterky se muzou dat treba LTO clanky s nizsi hustotou a
U pidibaterky se muzou dat treba LTO clanky s nizsi hustotou a vyssi cenou a moc se to neprojevi. LTO umi 10.000 cyklu. Ale u velke baterky by to byl problem. Moc velka a moc draha.
Dobrý odhad je že vozidlo používá prizmatické články
Dobrý odhad je že vozidlo používá prizmatické články ve formátu VDA-PHEV2 o kapacitě 51Ah od Sanyo/Panasonic. Je jich tam 288ks v zapojení 96s3p. Chemie bude pravděpodobně NMC. Ekvivalentní články jsou již nějakou dobu běžně dostupné od Samsung SDI, CATL a dalších výrobců. Zajímavé je, že koncern VW, který tento formát používal (první nástřel eGolfu a eUP! měl články přímo od Sanyo/Panasonic, facelift eGolfu pak od Samsung SDI) od nich odchází k pouch článkům od LG Chem (to že s dali práci s tím předělalat baterii faceliftu eUP! právě z tohoto prizmatického formátu na pouch svědčí o tom, že se s nimi v koncernu asi už moc nepočítá)
Já bych tento Toyotí skvost asi nechal bez komentáře, kdyby nám nedávno neslibovali, že právě s Panasonicem pečou super úžasné a převratné baterie. Jenže dle tohoto pokladu to vypadá spíše tak, že divize prizmatických článků Panasonic byla poslední, která na trhu ještě zůstala ke skoupení a byla schopna dodat alespoň průměrné baterie v množství větším než malém…
Hmm predbehli Muska?
Hmm predbehli Muska?
1 000 000 km nie je 1 000 000 míľ .
1 000 000 km nie je 1 000 000 míľ .
Tesla minimalne v Evrope ma jiz zaruku celkem stahnutou, u
Tesla minimalne v Evrope ma jiz zaruku celkem stahnutou, u modelu 3 je to na baterii 8 let nebo 160000-192000km (standard + ma jen tech 160kkm), podle toho co nastane drive, a u modelu S a X pak 8 let nebo 240000km, podle toho co nastane drive
ono je vesmes nesmyl davat na baterku delsi zaruku, v tu dobu a s takovym najezdem to u vetsiny aut bude jiz 2-Xty majitel v rade
Jo Musk je z toho cely spatny. Hlavne z toho max. 50kW
Jo Musk je z toho cely spatny. Hlavne z toho max. 50kW nabijeciho vykonu…jak takovy mega vykon uchladit, na to Tesla nema technologii, oni hlupaci v Teslach delaji liquid cooling kazdeho clanku aby mohli nabijet 250kW a Toyota jim ted vytrela zrak! Ted se jen Musk modli at Toyota nesnizi nabijeni na 10kW, to by pak mohli nabizet 2M km zaruku! a to by byla Tesla vprdeli.
off
38. stránkový manuál jak znovu bezpečně rozjet
off
38. stránkový manuál jak znovu bezpečně rozjet výrobu v době koronavirové
https://www.tesla.com/sites/default/files/blog_attachments/Tesla-Return-to-Work-Playbook.pdf
Dobra zprava. Znovu to dokazuje ze Toyota vi co dela a
Dobra zprava. Znovu to dokazuje ze Toyota vi co dela a postupuje mozna pomalu ale jiste. A ty jejich zaruce verim. Nemuzou si dovolit zklamat zakazniky.
Prosím tě, už se uklidni a přestaň stále dokola
Prosím tě, už se uklidni a přestaň stále dokola obhajovat Toyotu. Jsi z toho Japonska akorát na palici. A časem, který tě tu vídám a čtu, to je horší a horší!
Až Toyota zkrachuje, tak Tomáš spáchá seppuku.
Až Toyota zkrachuje, tak Tomáš spáchá seppuku.
Aha.Toyota zkrachuje. A proč by jako měla?
Aha.Toyota zkrachuje. A proč by jako měla?
Jednou zkrachuje, nebo ji někdo koupí a jako značka zanikne.
Jednou zkrachuje, nebo ji někdo koupí a jako značka zanikne.
To není nic novýho. Žádná značka tu nebude věčně.
To není nic novýho. Žádná značka tu nebude věčně.
No neslyšel jsem že by ji za jízdy odpadával volant jako
No neslyšel jsem že by ji za jízdy odpadával volant jako Tesle.
Lexus by měl být konkurent Tesla Model Y, ale ty parametry
Lexus by měl být konkurent Tesla Model Y, ale ty parametry jsou na úrovni CitiGo-iV. To je podle tebe „Toyota ví co dělá“? Toyota bude akorát tak k smíchu. Kdyby to mělo parametry alespoň jako Škoda Enyaq, tak OK, ale tohle? To je parodie na elektromobil.
Tady je každej chytrej jak opice. Toyota vydělává,
Tady je každej chytrej jak opice. Toyota vydělává, splňuje i evropský normy ale podle vás všech tady neví co dělá. Svatá prostoto.
Japonští opozdilci
Honda e, 35.5kWh, 220 km
Mazda MX-30,
Japonští opozdilci
Honda e, 35.5kWh, 220 km
Mazda MX-30, 35.5kWh, 210 km
Lexus UX 300e, 54,3kWh, 300 km
Nissan Leaf 2.5, 62kWh, 385 km
off
Koumáci za Autodesku umístili na trubky rámu senzory,
off
Koumáci za Autodesku umístili na trubky rámu senzory, které snímaly jejich namáhání. Pak s tím řádili tejden na okruhu a pak nechali umělou inteligenci podle dat vyvinout nejlepší tvar rámu.
cca 2017
Generative Design
https://www.youtube.com/watch?v=vtfNlWEJxw4
https://youtu.be/aR5N2Jl8k14?t=765
54kWh baterie a 50kW dobijeni jsou parametry mestskeho
54kWh baterie a 50kW dobijeni jsou parametry mestskeho elektromobilu. U Lexusu, premiove znacky je to totalni OSTUDA. Dojezd bude TRAGEDIE a to predevsim na dalnici. Cekal bych minimalne 70kWh baterii a 100kW dobijeni.
Asi nechtěli přepálit začátek a brzděj co to dá stejně
Asi nechtěli přepálit začátek a brzděj co to dá stejně jako Honda či Mazda teď nebo BMW s i3 a ostatní dinosauři se zkriplenejma baterkama na začátku.
Dinosauři se držej svý představy o nástupu elektromobilty stůj co stůj ve štýlu vždyť to nikdo nechce i když jsou díky Tesle a Dízlgejtu donucený s tím přijít o 10 let dřív než vůbec počítaly. Představte si že kdyby vše běželo dle jejich původních plánů tak by stejně vosekaný auta nabízeli až za 10 let… Brr. :-//
to auto je konkurent autum jako je Kona-e ci e-Niro a podobne
to auto je konkurent autum jako je Kona-e ci e-Niro a podobne mestske crossovery, takze pokud bude cena jaka se uvadi v textu, tak to bude vice nez zajimave auto i s tema parametrama co ma, spise se ale obavam ze cena pujde hoodne o nekolik set tisic nad to co se uvadi v textu
Kona a e-Niro nejsou žádná městská auta a Lexus jim
Kona a e-Niro nejsou žádná městská auta a Lexus jim rozhodně konkurovat nebude. Kona má dobíjení 72kW a baterku 64kWh a navíc je menší, takže v pohodě delší cesty zvládne. To je jiná liga. Lexus bude propadák ve stylu „vždyť ty elektromobily nikdo nekupuje“ 😀
Tak Kona a e-Niro jsou městské „krabice“ jako každý pseudo
Tak Kona a e-Niro jsou městské „krabice“ jako každý pseudo SUV. To LEXUS je alespoň značka. Kona uvnitř smrdí jak popelářský vůz na plasty. Technicky po stránce elekřiny to jde, ale jinak je to zoufalství 🙂
Tak tomu říkám pádné argumenty.
Hlavně že budeš
Tak tomu říkám pádné argumenty.
Hlavně že budeš spokojený s tou jitrnicí a mastným čelem až si koupíš Lexus. Možná se na tebe přijdou všichni zaměstnanci autosalónu podívat, ty si samozřejmě budeš myslet jaký si borec.
Tak tomu říkám argumenty :):) Já si ho asi nekoupím, já
Tak tomu říkám argumenty :):) Já si ho asi nekoupím, já už mám zakoupeno :):):) Já možná borec a ty blbec 🙂
No ja teda nevim. V Kone i eNiru jsem sedel a zadneho zapachu
No ja teda nevim. V Kone i eNiru jsem sedel a zadneho zapachu jsem si nevsiml.
Parametrove jsou to pak podle meho nazoru v pomeru k cene nejlepsi elektroauta.
Co se tyka SUV vlastnosti tak za me je na tomto segmentu nejlepsi vyssi posed a s tim spojene pohodlnejsi nastupovani a vystupovani. Tento parametr pak obe auta splnuji take bez chyby.
o tom jak moc se to bude nebo nebude prodavat rozhodne v prvni
o tom jak moc se to bude nebo nebude prodavat rozhodne v prvni rade zakaznik a v druhe rade cena za kterou to bude k mani, nase zvasty tady v diskuzi to nijak neovlivnej 😀
a zrovna Lexus je vyhlaseny spise konzervativni klientelou ktera zas tak casto znacky nemeni, da se tedy predpokladat ze tento elektricky Lexus si koupi nekdo kdo jiny Lexus jiz v rodine ma a pouziva, a schazi mu v nabidce ona elektricka verze coby treba 2 auto v rodine
nejaka „elektricka“ ofenziva od Toyoty/Lexus se da ocekavat az si dostavej v Japonsku tu tovarnu na zpracovani separatu lithia a baterkarnu na baterye pro BEV, pak se asi zacnou objevovat v nabidkach techto 2 znacek BEV casteji napric celym portfoliem
To jsem rád že je tu někdo kdo to vidí podobně jako já.
To jsem rád že je tu někdo kdo to vidí podobně jako já.
Tak už to sakra kup a dej vědět jaká je to kára.
Tak už to sakra kup a dej vědět jaká je to kára.
Ano, to samozřejmě rozhodne zákazník.
A vaším se o co
Ano, to samozřejmě rozhodne zákazník.
A vaším se o co chcete že to rozhodně jako s Eauty od Mercedesu. U jednoho Mercedes nedal nabíjení DC vůbec, u druhého malý výkon, malou baterii. A jak dopadli prodeje? Samozřejmé, že trhají rekordy!
Už se jich přišlo tolik, že museli zdvojnásobit výrobu, to znamená, že místo 2 aut za měsíc výrobu 4 :-)))
Aby uspokojili ty svoje konzervativní zakázky.
Stejně na tom bude Lexus jestli opravdu začne prodávat tento sqost.
Na to abych viděl jasné že je to nesmysl, nemusím nijak moc rozumět elektromobilům.
Je jasný, že dát novému eautu typu Lexus nabíjení jen 50 kW a velikost také jen 50 kWh je hloupost nad hloupostí
To jsou parametry malého pidiauta jako cítí go a ne pro luxusní Lexus!
Sorry to je prostě blbost.
Žádný rozumný člověk si to nemůže koupit.
.
.
No a ešte „vzduchem chlazenou 54,3kWh baterii“.
No a ešte „vzduchem chlazenou 54,3kWh baterii“.
Ale Tomas rikal ze je to super, a Tomas bydli v Japonsku!
Ale Tomas rikal ze je to super, a Tomas bydli v Japonsku! Chapes to? V JAPONSKU. Psal to tu jen 8594930x, tak ti to mozna uniklo. Takze musi mit pravdu, on bydli v JAPOSNKU! neuveritelne!
Hele, co sem pořád motáte fakt že bydlím v Japonsku?
Hele, co sem pořád motáte fakt že bydlím v Japonsku? Nikde a nikdy jsem nevychvaloval ChadeMo. Nikde a nikdy jsem se nevytahoval že ziji v Japonsku. Ale že se jeden diví že jo. Tady na fóru.
Mindráky a/nebo averze na vaše upomínání se v textu aby
Mindráky a/nebo averze na vaše upomínání se v textu aby někdo nenabyl dojmu že píšete z rodné hroudy.
Nevšímat, Japonsko si dát do podpisu, zapomenout.
Možná dobrej nápad ale to je bude možná iritovat ještě
Možná dobrej nápad ale to je bude možná iritovat ještě vic, protože to tam bude pokaždý. 🙂
Bohužel Toyota/Lexus doplácí na břídilství CHAdeMO
Bohužel Toyota/Lexus doplácí na břídilství CHAdeMO asociace, která již pohřbila stávající konektor (CHAdeMO 1.0 a 2.0) a nový ChaoJi konektor (CHAdeMO 3.0) nebude k dispozici dřív jak v 2021. Takže se stávajícím CHAdeMO standardem stejně víc jak 50kW nemá praktický význam. „100kW“ CHAdeMO stanic s 200A konektorem (max 75kW reálně) je dnes jako šafránu a nikdo už je ve velkém stavět nebude.
Jako já se v počínání CHAdeMO asociace pořád snažím najít nějaký hlubší cíl, ale všechny jejich historické kroky mě nakonec vedou k přesvědčení, že jejich slovutný „Board“ si opravdu myslel, že 50kW musí stačit všem na věčné časy. Teprve po tom, co dostali kopanec do koulí nejen od Tesly, CCS, ale především čínského GB/T DC, tak se teprve zamysleli a začali makat. ChaoJi tak žehlí největší oblasti zaostávání CHAdeMO, ale jinak opět nepřináší nic, z čeho si sednout na zadek. Ten největší přínos vidím pouze v příslibu kompatibility s GB/T DC, ale jak to bude v reálu vypadat jsem ještě hodně zvědavý. Přeci jen GB/T DC už je v Ćíně zakořeněný minimálně jako CCS v EU a Elon přes něj už také dokázal protlačit 630A na SuC V3 (tedy o fous víc než slibuje zcela nové ChaoJi, ze kterého se mají všichni…). Já bych se vůbec nedivil, kdyby borci z CHAdeMO ještě viděli od číny prostředníček.
Toyota má teď před sebou nezáviděníhodné rozhodnutí jak dál s rychlonabíjením.
No vždyť UX je nejmenší Lexus, je to malý městský
No vždyť UX je nejmenší Lexus, je to malý městský crossover. Pokud se rozhodnout elektrizovat i jiné řady, tak pak bude NX a RX, to už jsou auta i mimo město.
Nikdo nečeká, že se to UX bude masově prodávat, přecijenom je to Lexus, bude to dražší než konkurence. Ale to není nic neobvyklého, podívejte se kolik stojí hybridní UX. A prodává se.