Na autosalonu v čínském Kantonu představuje Lexus svůj první elektromobil. Staví na dědictví řady UX a nabídne dojezd až 400 km na jedno nabití. Má to ale háček
foto: Lexus
Lexus bohužel oněch 400 km dojezdu měřil dle staré normy NEDC (!). To je historická a velmi nepřesná metoda měření spotřeby proti modernějšímu, ač stále ne úplně realistickému WLTP.
foto: Lexus
Baterie elektromobilu Lexus UX 300e nabídne kapacitu 54,3 kWh, což je méně, než kolik nabízejí nejnovější modely zhruba srovnatelně velkých Kia e-Niro, Hyundai Kona Electric (obě po 64 kWh), případně chystaného Tesla Model Y (74 kWh).
foto: Lexus
První dva jmenovaní v reálu nabízejí dojezd mezi 350 km až 400 km, takže Lexus UX 300e na tom nejspíš bude o něco hůř. Hádáme, že reálně se dostane někam ke 300-320 km dojezdu.
Elektromotor je umístěn v předu a pohání přední nápravu, takže žádný frunk nečekejte. Výkon činí 150 kW/300 Nm. Elektrická verze UX je posazena o 20 mm níž než spalovací verze, zatímco střecha je o 5 mm výš.
foto: Lexus
Do prodeje má jít elektromobil Lexus UX 300e už příští rok v Evropě a začátkem roku 2021 v Japonsku. Cena zatím nebyla oznámena. V Číně už Toyota představila také plně elektrický sesterský model k UX, Toyota C-HR. Kdy ten se dostane do Evropy zatím není jasné.
foto: Lexus
foto: Lexus
Lexus UX 300e. Baterie podporuje DC nabíjení maximálním
Lexus UX 300e. Baterie podporuje DC nabíjení maximálním výkonem 50 kW. Palubní nabíječka vozidla má výkon 6,6 kW.
Baterka 54 kWh, takže na rychlonabíječce 50 kW hodina a
Baterka 54 kWh, takže na rychlonabíječce 50 kW hodina a půl, v lepším případě. Na pomalé zhruba 9 hodin, když to bude alespoň 400V 16A malý červený pětikolík s příslušným nabíjecím kabelem. Z domácí zásuvky dvojnásobek, s obvykle dodávaným nabíjecím kabelem 230V 10A pak minimálně 24 hodin z nuly do plna. Další z řady spalovacích elektromobilů, vyráběných dinosauří automobilkou, odkázaný na rychlonabíjecí stojany, podobně jako spalovák na benzínky, tedy bez použitelné palubní nabíječky. 6,6 kW je výsměch.
Podívejte se pozorně na fotku přístrojové desky je tam
Podívejte se pozorně na fotku přístrojové desky je tam dojezd 123 km a ukazatel stavu baterie na 3/4. Znamená to že při plném nabití bude ukazovat dojezd 164 km ????
Dále je tam 12.3 kWh na 100 km to by při kapacite baterie byl dojezd 440 km ???? Tyto dva údaje se zdají být v extrémním nesouladu. I když budu počítat že pravda bude někde uprostřed tak jak si tím může být řidič jistý. O jiných EV jsem četl že dojezd ukazují spolehlivě, tady to tak ale na první pohled nevypadá.
Chcete nаjít dívku nа jеdnu nоc? Vítеjte –
Chcete nаjít dívku nа jеdnu nоc? Vítеjte – http://getmeets.com
Taky jsem to nepochopil. 3/4 baterky a dojezd do dalšího
Taky jsem to nepochopil. 3/4 baterky a dojezd do dalšího nabíjení 123 km.
Jako dokážu na vývojově 12 let starém Peugeotu Ion udělat na jeho počítači dojezdu jen +-50 km při skoro plné baterce. Ale to když ho honím 135 km/h v teplotách pod nulou řádně vymrzlý a s topením naplno. Protože pak žere přes 20 kWh/100 km a k tomu 5 kWh/hodinu topí, takže fakticky přes 25 kWh při 16 kWh baterce, využitelná 14,6 kWh. Ale jak to udělali chlapci na novém elektromobilu z roku 2019, to nechápu.
Zajímavý že to nebude pro Ameriku.
Zajímavý že to nebude pro Ameriku.