Hyundai představil průzkumné robotické vozidlo Tiger, troufne si i na Měsíc

redakce - 15 Únor 2021

TIGER je koncipován pro přepravu nákladu nebo průzkum v odlehlém a nepřístupném terénu a může být provozován jako vozidlo s pohonem všech kol nebo chodicí čtyřnohý stroj.TIGER (Transforming Intelligent Ground Excursion Robot) ve volném překladu znamená inteligentní variabilní robot pro pozemní provoz.

TIGER (Transforming Intelligent Ground Excursion Robot) ve volném překladu znamená inteligentní variabilní robot pro pozemní provoz.
foto: Hyundai

Hyundai představil studii TIGER (Transforming Intelligent Ground Excursion Robot). Jedná se o její druhé vozidlo kategorie UMV (Ultimate Mobility Vehicle) a první UMV, které může být provozováno bez posádky. Inteligentní variabilní robot pro pozemní průzkum je navržen pro přepravu různých druhů nákladu v náročném terénu.

TIGER vyvíjí společnost New Horizons Studio se sídlem v Mountain View (Kalifornie), která je součástí koncernu Hyundai Motor Group. Studio bylo založeno na konci roku 2020 za účelem vývoje vozidel UMV na základě poznatků a inovací z výzkumu předních společností ze Silicon Valley a dalších inovačních center.

Dokáže překonávat i nepřístupný terén v odlehlých oblastech

Výjimečné schopnosti konceptu TIGER z něj vytvářejí mobilní platformu pro vědecké průzkumy v extrémních podmínkách odlehlých lokalit. Konstrukce na základě modulární platformy zahrnuje sofistikovaný pohybový systém využívající nohy i kola, řízení v rozsahu 360 ° a řadu senzorů pro pozorování na dálku.

TIGER se může rovněž připojit k bezpilotnímu létajícímu dopravnímu prostředku UAV (Unmanned Aerial Vehicles), zajišťujícímu kompletní nabití jeho akumulátorů a přepravu do nepřístupných lokalit.

TIGER dokáže přepravovat zboží uložené ve velkém nákladovém prostoru uvnitř jeho karoserie, nebo doručovat záchranné balíčky ve stavech nouze. Velká volnost pohybu nohou, resp. závěsů s koly umožňuje vozidlu TIGER zvládat řadu extrémních situací a současně uchovávat náklad ve vodorovnější poloze, než je tomu v běžných pozemních vozidlech.

TIGER se zataženými nohami jezdí jako vozidlo s pohonem všech kol. Jedná se o nejhospodárnější provozní režim, protože se vozidlo pohybuje odvalováním kol. Pokud však vozidlo uvízne nebo musí překonat terén, který je s koly náročný nebo nesjízdný, využije schopnost chůze, aby se vyprostilo nebo snadněji projelo výše uvedeným terénem.

Robotické čtyřkolové a zároveň čtyřnohé vozítko Tiger

Robotické čtyřkolové a zároveň čtyřnohé vozítko Tiger
foto: Hyundai

Tato funkce byla prezentována již ve vozidle Elevate, historicky první studii UMV společnosti Hyundai Motor Group s pohyblivými nohami, která debutovala na veletrhu spotřební elektroniky CES 2019.

Nové pozemní vozidlo Hyundai TIGER se čtyřmi nohami a čtyřmi koly sdílí se studií Elevate řadu podobných charakteristických vlastností, jakými jsou právě například nohy a kola. Rozdíl mezi studiemi Elevate a TIGER spočívá v tom, že první z nich přepravuje i cestující, zatímco druhá je provozována bez posádky. Jak TIGER, tak i Elevate kombinují technologie robotického pohybu a jízdy po kolech, které jim umožňují překonávat terén nad rámec omezení, jimiž jsou limitována i ta nejlepší terénní vozidla.

První verze navržena v Silicon Valley

První verze vozidla TIGER nese označení X-1 (X znamená experimentální) a je výsledkem rozsáhlého technického a designového know-how. Projekt je realizován pod vedením společnosti New Horizons Studio, která je součástí koncernu Hyundai Motor Group, a za úzké spolupráce s firmou Autodesk, předního poskytovatele konstrukčního softwaru.

Tiger

Tiger
foto: Hyundai

„Těsná spolupráce s týmem společnosti Hyundai na vozidle TIGER X-1 je přesně tím, co myslíme, když hovoříme o vytváření nových možností. V jejím rámci totiž využíváme vyspělé technologie, jakými jsou nástroje generativního inženýrství, a posouváme tak hranice možného ohledně zvyšování tuhosti při současném snižování hmotnosti v dopravě,“ řekl Srinath Jonnalagadda, viceprezident obchodní strategie pro konstrukci, design a výrobu ve společnosti Autodesk. „Nové metody designu, konstrukce a výroby, které přináší Autodesk Fusion 360, pomáhají vývojovým týmům při rychlejším a efektivnějším zavádění produktů do výroby.“

TIGER X-1 spojuje know-how společnosti Autodesk v oblasti generativního inženýrství a designu s rostoucím know-how výzkumu a vývoje společnosti Hyundai v odvětví mobility. Týmy vytvořily na základě vzájemné spolupráce lehký, ale neuvěřitelně odolný skelet, doplněný nohami a určitými prvky podvozku zhotovenými technologií aditivní výroby z kompozitu, vyztuženého uhlíkovými vlákny.

New Horizons Studio vyvíjí vozidlo TIGER X-1 ve spolupráci s externími odborníky na koncepční konstrukce a design ze společnosti Sundberg-Ferar. TIGER X-1 je určen k přepravě mimořádně důležitého nákladu v náročném terénu.

Koncepční vozidlo je díky těmto vlastnostem ideální pro mapování terénu v rozsahu 360 stupňů, například v oblastech zasažených přírodními katastrofami. Nemusí jít pouze o překonávání náročného terénu na Zemi, ale i o průzkum povrchu Měsíce či jiné planety, resp. jejích měsíců.

„Náš tým ve společnosti Sundberg-Ferar hledal při vývoji vozidla TIGER s firmou New Horizons Studio způsob, jak vytvořit robota, který by maximalizoval efektivitu pohybu na kolech s volností pohybu čtyřnožce, a rozšířil tak možnosti dosahovat ještě odlehlejších lokalit,“ řekl David Byron, manažer společnosti Sundberg-Ferar, odpovědný za strategii v oblastech designu a inovací.

Tiger

Tiger
foto: Hyundai

„Modulární platforma vozidla TIGER umožňuje připevnit k podvozku různé varianty karoserií s odlišnými designy. Vozidlo tak může sloužit rozmanitým účelům, například k dodávkám nákladu nebo k pozorování v lokalitách neumožňujících lidskou přítomnost.“

New Horizons Studio se sídlem v kalifornském městě Mountain View vyvíjí vozidla s dosud nevídanou mobilitou. Produkty tohoto studia jsou určeny pro uživatele, kteří musejí cestovat a disponovat mobilitou v nekonvenčním terénu mimo zpevněné cesty, a to včetně míst, do nichž se dosud žádná kolová vozidla nedostala.

Vozidla UMV, vyvíjená společností New Horizons Studio, musejí plnit náročnější úkoly ve zvláště drsném prostředí a dokážou se přizpůsobovat měnícím se podmínkám. ​​New Horizons Studio se zaměřuje na vývoj technologií, které umožňují realizovat koncepční vozidla, jakým je právě představený TIGER.

Mezi tyto technologie patří například pohyb pomocí kol a nohou, využití vysoce zatížitelných materiálů a struktur, vysokovýkonné systémy pohonu, specifické systémy podvozku a karoserie, systémy pro virtuální vývoj a ověřování spolu se systémy a konstrukcemi, orientovanými na člověka.

Každá z těchto technologií reprezentuje výrazný technický pokrok, který lze využít u jakéhokoli vozidla, což přispěje k urychlení vývoje dalších vyspělých řešení pro mobilitu. ​New Horizons Studio pomáhá při uskutečňování vizí budoucí mobility společnosti Hyundai Motor Group a využívá přitom progresivní přístupy i vůdčí inovace ze Silicon Valley a dalších inovačních center.

Vyvíjené koncepční vozy kategorie UMV nespoléhají výhradně na kola a nezastaví je ani náročné provozní podmínky – například vůz s robotickými nohami by mohl zachraňovat životy jako první pomoc při přírodních katastrofách.

Lidé se ztíženou mobilitou či náročným přístupem ke komunikaci by si mohli přivolat tento dopravní prostředek, který by došel k jejich vchodovým dveřím, snížil by se, a umožnil tak přístup do interiéru i osobám na vozíčku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Off..

https://fdrive.cz/clanky/hyundai-opet-resi-problem-s-konou-ev-a-jejimi-bateriemi-6557

No co problémy se vstřikovači, turby, těsněním pod hlavou motoru atd. nahradí problémy s baterkami, elektrickou izolací, měniči a vinutí na elektromotorech...nebo byl snad někdo tak naivní a myslel si, že poruchy aut zmizí mávnutím proutku?
Samozřejmě poruchy komfortních systémů atd budu dále pokračovat prakticky 1:1

---
Obrázek uživatele Kuk

off
Je tohle k něčemu? Funguje to, nebo je to jen slibotechna?
https://www.ervoeco.com/cs/technologie

koncepce cirkulární ekonomiky, těží cenné suroviny z odpadů a ekologicky je zpracovává ze 100% na dále využitelné suroviny. Vrací tak použité výrobky znovu do života, a to v nekonečném koloběhu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Off.Jaguar od 2025 uz jen EV. Land Rover o neco pozdeji.

Obrázek uživatele Kuk

Hurá!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kdyby to vyvijel Mercedes Benz, tak by to vozitko melo dieselmotor...


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-station