Hyundai Ioniq s dojezdem přes 320 km do dvou let

Elektromobil Hyundai Ioniq se teprve začíná prodávat a už tu máme spekulace o tom, kdy se objeví jeho „silnější“ verze. Podle Automotive News by do roku 2018 měla být na trhu verze s dojezdem přes 320 km.

Hyundai Ioniq vstoupil na český trh právě v době, kdy český stát zavádí dotace na nákup elektromobilů pro obce a kraje.
foto: Hyundai

Že Hyundai má v plánu také verze Ioniq Electric s dojezdem větším než současných oficiálních 280 km (NEDC při 28kWh baterii) bylo jasné hned od začátku. Že s autem vyrukují už do dvou let je trochu překvapení, ale každopádně příjemné.

Současná verze elektromobilu Hyundai Ioniq Electric má dle realistického EPA stadardu dojezd 200 km při 28kWh baterii a výkonu 88 kW, toč. momentu 295 Nm a max. rychlosti 165 km/h. Auto je vybaveno 6,6kW palubní nabíječkou a rychlonabíjením CCS až 100 kW.

První zimí testy z německých dálnic ukazují, že reálná spotřeba se pohybuje kolem 18,1 kWh/100 km. Dálniční rychlostí zvládne Ioniq asi 150 km se zapnutým topením, což není zlý výsledek. Jak Ioniq líbil Robertu Llewellynovi se můžete podívat v nejnovější epizodě pořadu Fully Charged:

Jestliže chce Hyundai verzi s dojezdem přes 320 km do roku 2018, dělá dobře. To bude rok, kdy se na trhu začnou ve velkém drát Tesla Model 3, Chevrolet Bolt a možná i konečně nový Nissan Leaf.

38 Comments on “Hyundai Ioniq s dojezdem přes 320 km do dvou let”

  1. Tyhle zimní testy na
    Tyhle zimní testy na německých dálnicích jsou IMHO o ničem. Na suché silnici přidáte k běžné spotřebě 20-40Wh/km, podle teploty venku, a je to.

    Jiný obrázek dostanete ve skutečně zimních podmínkách. Zajel jsem teď na pár dnů s Teslou do Petrohradu. Trasa Riga (chademo Motormuzeum), Gulbene (chademo), Pskov (3*32A), Petrohrad (chademo Pulkovo), Velikij Novgorod (3*32A), Pskov, Gulbene, Riga. Převážně rovinatá silnice s minimem převýšení a zatáček, mráz -5 a víc, bezvětří, lehké sněžení, na zemi poměrně čerstvá vrstva tak 15-25cm, na kolech doporučené nové zimní Nokiany. Břečkou zacákané auto má rázem úlně jinou aerodynamiku a další silný protivník se nachází pod kolama. Vzhledem k časovému omezení a velkým vzdálenostem mezi nabíjecími místy jsem tam najel kolem 1000km bez topení, v teplém oblečení a nohy zavinuté do deky, s občas spuštěným ohřevem volantu a ofukováním předního skla.

    Na slabě zasněžené a poměrně dobře uklizené silnici v Pobaltí stačilo v zacákaném autě zvolnit z průměru 90 na 70-75km/h a jste téměř na slušné letní spotřebě kolem 180Wh/km. Jakmile se však kola brodí v solné břečce, snížení rychlosti vám moc nepomáhá. Projel-li nedlouho přede mnou pluh, auto bralo kolem 220-240Wh/km při průměru 70-80km/h. Ale stačí nějaké 2hodiny lehkého sněžení a solná břečka způsobí, že se vám spotřeba přiblíží ke 300Wh/km a ani zvolnění na tom nic moc nezmění. Na vedlejší silnici, kde leží uježděný sníh bez soli a pluh projede jen občas, dosáhnete slušných 220Wh/km, ovšem kvůli váze auta a hrozbě smyku průměrem 60km/h.Zkusil jsem si také „zkratku“ zcela neprotaženým úsekem s 10-15cm sněhu, ale po 100 metrech jsem pochopil, že to je pro tohle auto hrob a vrátil se. Velikým překvapením byla jízda po silném náledí v okolí Novgorodu. Spotřeba kolem 270Wh/km při max. padesátce byl šok.

    Velmi důležité je také nastavit začátek nočního nabíjení tak, aby se ukončilo až ráno těsně před vyjetím a měli jste tak předehřáté baterky. Pár hodin stání na mraze mi totiž zcela vyřadilo rekuperaci, která se plně zprovoznila až po ujetí asi 35km (při -5*C).

    Zde máte odkaz na moji zbědovanou Teslu, jak coby úplně první auto testuje první fungl nové Chademo v Petrohradě. Patří firmě Rosseti, což je analog našeho ČEPS. Technicky ideální umístění hned u zdi trafostanice, ale jinak prostě typické Rusko – na malou stříšku už nějak nezbylo….

    https://cloud.mail.ru/public/FUHP/XV6wn3Zro

    1. Osobne vidim krom brecky a
      Osobne vidim krom brecky a vseho na aute a na silnici problem se zvysenou spotrebou u prochladnuti clanku baterie – staci jeden v paketu do serie, aby prochlad a cely paket je v haji. Mam to vyzkousene za cca 10let zimnich provozu a pomohl jen teplotni management a tepelna izolace boxu. To ale u noveho auta nejde, takze ted jsem se s tim musel proste smirit.

  2. Konečně hezká elektrika
    Konečně hezká elektrika ;-), kromě Tesly samo… Jen škoda tý baterky. Je krásně vidět, jak se těm kurvám do pořádného (rozuměj 50kWh+) auta nechce. No nebudem se plašit PR kecama a v klidu si počkáme na TM3. A jakkoli obdivuji Muska, tak přiznávám, že aspoň nějakou konkurenci by potřeboval i on. Ovšem naši ubozí automobiloví velikáni ani za 4 roky bohužel nedokázali ukázat světu vůbec NIC, co by se aspoň velmi vzdáleně rovnalo Teslám. Jen samé PR kecy, ty jim jdou. Fakt smutné…..

  3. Dojezd dle NEDC 280 km je
    Dojezd dle NEDC 280 km je totální nesmysl, nicmémě jezdím s Kia Soul EV a v letních měsících po městě bez problémů najedu 200 km, v zimě cca 140-150 km se stále zapnutým topením. Jednou se mi podařilo po Praze najet 230 km na jedno nabití a u nabíječky jsem měl 1%. Takže Ioniq v létě po městě těch 200 km zvládne úplně bez problému.

  4. tomu „realnemu“ 200km
    tomu „realnemu“ 200km dojezdu neverim ani nahodou…
    Je to technologie z Kia Soul nacpana do vice aerodynamickeho auta, takze to bude mit lepsi dojezd nez ta kostka Soul, ale 200km z 28kWh baterky? To si fakt neumim predstavit. Teda aspon ne v realnem provozu.

    EDIT: jestli se realna spotreba pohybuje kolem 181Wh/km jak se pise v clanku, a baterka ma 25kWh dostupne kapacity (muj odhad ze zkusenosti s EV), tak to je necelych 140km. Coz je podle me realny dojezd.

                1. jak víš, že je to 320 EPA?
                  jak víš, že je to 320 EPA?

                2. měl bys začít
                  měl bys začít přemýšlet

                  jak víš, že je to EPA? Stejně to nebude prodejný pro lidi s mozkem, M3 bude mít 340 minimálně, a to si baterku můžeš pořídit ještě větší, a to nemluvím o mnohem lepších technologiích, které i staré auto mění každý rok

                  bude to stále předražený „fosil“

                3. Precetl jsem si puvodni
                  Precetl jsem si puvodni clanek? Ze by?

      1. bol som sa na ioniq pozriet
        bol som sa na ioniq pozriet a musim povedat ze je to kus krasneho auta. Neda sa to s Leafom vobec porovnat. EV verzia za 35000 je akceptovatelna, kedze mi stat zaplati 5000. Jedinu nevyhodu vidim v 28kWh baterke. Inak by som si ho rovno objednal a zrusil rezervaciu na TM3 nakolko tam dotaciu nedistanem.

        Vacsia baterka potesila, ale preco az za dva roky?

        skoda….

    1. Spotreb „v zime na dalnici“,
      Spotreb „v zime na dalnici“, na dalnici ma mizreny dojezd kazde EV…
      Jinak nevidim duvod pro by to auto nemelo realne tech 200 najet? Proc kdyz u vsech aut se bere EPA dojezd jako v zasade realny, tak by to u IONIQU melo byt jinak?
      Bolt ma dvojnasobnou baterku a pri mizerne aerodynamice temer dovjnasobny dojezd, takze s tou lepsi aerodynamikou by to tech 200 mohl davat normalne..

    2. I kdyby s tím autem najelo
      I kdyby s tím autem najelo 9 novinářů z 10ti 200km, Vy budete stejně polemizovat o tom, že je to nemožné..
      Soul má využitelných 27kwh (celkově přes 30kwh) a 200km trochu zodpovědným stylem jízdy zvládne. Ioniq má o 1kwh víc + nejen lepší aerodinamiku a 200km zvládne jako prd…

      1. domnival jsem se ze Kia i
        domnival jsem se ze Kia i Hyundai uvadi kapacitu baterie stejne jako ostatni vyrobci – tedy nominalni a ne vyuzitelnou.

        Dekuji tedy za castecne vyvedeni z omylu. Kia Soul ma 30.5kWh baterii, ale u Ioniqu jsem nominalni nenasel. A dokud ji nenajdu, tak budu nadale polemizovat a predpokladat, ze se jedna o 28kWh nominal 🙂

      1. Trošku OT, my o vlku, a
        Trošku OT, my o vlku, a dnes jsem ho viděl v Praze na Staromáku 🙂 . Byl jsem trošku zklamaný, podle fotek (a ceníku) jsem si představoval, že je to větší auto. Na druhou stranu, že je trošku drobnější, nepůsobí tak humpolácky ta šedivá mega záslepka „masky chladiče“, proti perleťově modré kastli byla dost kontrastní…

Napsat komentář