Minimalistické elektrokolo Bike+ z Itálie

Jan Grohmann - 17 Říjen 2013

Už příští rok by mladá italská firma ZeHus chtěla uvést na trh své nové minimalistické elektrokolo Bike+. Jde o elektrické kolo, které bychom ve světě automobilů popsali zhruba jako "mild hybrid".Bike+

Hybridní Bike+
foto: ZeHus

Smyslem kola Bike+ od italského výrobce ZeHus není jízda čistě na elektřinu nebo zásadní ulehčení šlapání cyklisty. Malý elektromotor v zadním náboji kola dodává pouze tolik energie, aby cyklistovi umožnil plynulou a svižnou jízdu – především do kopce.

U Bike+ zapomeňte na velké boxy s baterií. Zadní náboj ukrývá malý elektromotor i prstencovou 160Wh baterii. Hmotnost celého náboje je 3 kilogramy.

Jak se dočteme na stránkách firmy ZeHus, smyslem není pomáhat cyklistovi při jízdě po rovince, ale „vyhladit“ výkonnostní rozdíly mezi jízdou po rovině, z kopce nebo do kopce. Pokud cyklista jede po rovině konstantní rychlostí (nebo také z kopce), systém kola odebírá „neznatelnou“ část energie a dobijí prstencovou baterii v náboji.

Bike+

Konstrukce zádního náboje
foto: ZeHus

Pokud výkon šlapání cyklisty klesne pod 250 W, pak elektromotor při každém šlápnutí vyrovná ztracený výkon. Elektromotor se tak dostane ke slovu především během zrychlení nebo při jízdě do kopce. Na Bike+ nenajdete žádné dráty nebo zbytečná lanka. Vše se děje automaticky, bez zásahu jezdce.

Baterii lze dobíjet jak svižnějším šlapáním, nebo také rekuperací energie při brzdění. K dispozici je také nabíjecí port pro nabíjení z elektrické sítě. Podstatou Bike+ je však spíše efektivnější a rovnoměrnější hospodaření s energií jezdce, než dobíjení baterií z elektrické sítě.

Bike+ není pro každého. Ti, kdo chtějí maximální pohodlnou jízdu bez námahy, raději sáhnou po výkonnějším elektrokole. Po konzervativní cyklisty, kteří si chtějí užít radost z pohybu a jízdy, je však Bike+ zajímavou alternativou k pasivním elektrokolům.

Práce na kole začala již v roce 2010 na Technické univerzitě v Miláně. Vývojáři poté založili firmu ZeHus v jejímž rámci chtějí Bike+ uvést již začátkem příštího roku na trh. Cena je neznámá, ale díky minimalistické baterii a jednoduchosti provedení bude zajisté menší, než u čistě elektrických kol.

Zpět na HybridPřidat komentář

Proč do Itálie, výborné české elektrokolo najdete třeba zde: http://www.topkolo.cz/lectron-single-speed-d258

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Veľká cena to "určite nezabije" bude to tak lacné, že cigáni na tom budú jazdiť do roboty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvidíme, kolik cyklistů dokáže vyprodukovat sílu 250W.

I když kapacita baterie 4,5Ah při 36V není úplně malá - na tuto kapacitu se dá ujet bez šlapání asi 13,5km.
Vsadím se ale, že bude mít dobíjecí konektor, protože jízdou ji dobije málo kdo - tak jako nikdo nedobije baterie u skútru rekuperací kinetické energie.
Ale nápad dobrý, spíše použitelný do rovin jižní Evropy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To pěkný. Znám spousty lidí, kteří elektrokolo nechtějí z principu, že chtějí spíš jezdit na vlastní sílu. Tohle je přesně pro ně aby se o trochu méně nadřeli do kopce.

Jestli jsem to dobře pochopil, je to v podstatě akumulace vlastní energie jezdce a pak její využití když je potřeba. To je výborný počin. Jen aby to nezabila velká cena.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter