GRAF: Kapacita li-ion baterií v čase

Jan Grohmann - 27 Duben 2014

První experimenty s lithium-iontovými bateriemi proběhly již v roce 1912. Trvalo však 79 let, než firma Sony přišla s první komerčně prodejnou li-ion baterií. Od té doby energetická hustota li-ion baterií roste, ale ne tak, jak bychom si asi všichni přáli.Li-ion baterie

Vývoj kapacity li-ion baterií od roku 1991
foto: InTech

Od roku 2002 se kapacita baterií (kapacita/objem) zvedla o přibližně 25 %. Při střízlivém odhadu budoucnosti bude v roce 2024 kapacita li-ion baterií o dalších 25 % vyšší.

Zpět na HybridPřidat komentář

A tak to mne celkem potěšilo, že dle této studie mám u sebe na stole články z roku 2024 ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baterie už jsou dávno vynalezeny, ale patenty v trezoru, umíte si představit, že by najednou začaly auta jezdit na elektřinu, mobily, laptopy vydržely třeba měsíc nabité..? A kuvajtší šejci znovu přesedlali na velbouldy...?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nežerte tak ty konspirační teorie, užírá to zdravý rozum ;)

Vyhledejte lékaře.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

On to ani článek není. Nazývá se to graf a je to graf. Asi aby mermomocí zde bylo každý den něco nového, ať to stojí za cokoliv.

Z grafu je patrné, že se u této technologie už žádné zázraky asi konat nebudou. Není to ale jen o kapacitě, ale i o odolnosti, spolehlivosti a životnosti v poměru k ceně.

---

hariprasad

Přesně tak. Stačí si vzpomenout na staré modelářské články, které vydržely v plné kondici nějom několik desítek článků, za rok ztratily čtvrtinu kapacity bez ohledu na používání a měly tendenci vybuchovat už když se na ně člověk jenom křivě podíval.

Dnešní články sice nemají desetinásobnou kapacitu, ale cyklická a kalendářní životnost stejně jako bezpečnost stoupla minimálně o řád.

Obrázek uživatele honza.t

Souhlas. Kapacita dostačuje. Hlavně zvýšit cyklickou životnost a zpomalit Chemické stárnutí degradaci článků .

Obrázek uživatele Jolinar

Wh/kg by bylo zajimavejsi :-)
Nemluve o tom, ze by me vazne zajimalo jaky typ Li-ion baterii je popsany v clanku, kazdy typ je preci jen unikatni a nema stejne vlastnosti a takhle je hazet do jednoho pytle je dost zavadejici...

Našel jsem toto: http://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_cell. Moc zajímavé jsou Lithium-air (organic)[8] pro hustotu energie srovnatelnou s fosilními palivy (zatím mají mizernou stabilitu) a Thin film lithium pro hustotu energie srovnatelnou s Li-ion, ale s desetinásobnou životností. Myslím, že ta poslední už je ve stádiu výroby.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jolinar

energeticka hustota benzinu je 13.000Wh/kg zatimco tech 2.000Wh/kg u Li-air je prece jen porad mene :-)

hlavni rozdil je, ze z toho benzinu clovek dostane ~70% ve forme tepla a ~30% ve forme pohybu auta. Zatimco z te baterie clovek dostane ~20% tepla a ~80% pohybu :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak, aspoň mohli napstat jestli klasické li-iony s oxidy kobaltu/manganu, nebo počítají i Li-PO, Li-FE, nebo super nové titanátové. Označení Li-ion je ceká rodina akumulátorů...

Obrázek uživatele Jolinar

pokud vim, tak ty titanatove nejsou zase az tak super nove :)
a hlavne nemaji moc vysokou energetickou hustotu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemělo by tam být "Od roku 2002..."?


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol