Ford Mustang Mach-E nabídne on-line updaty; Tesla je má už léta

redakce - 13 Květen 2020

Majitelé nového elektromobilu Ford Mustang Mach-E se mohou těšit na stále nové funkce bez nutnosti jakéhokoliv zásahu. Auto se totiž bude průběžně samo zdokonalovat díky aktualizacím na dálku.Software nového plně elektrického Fordu Mustang Mach-E bude možné snadno a rychle aktualizovat odkudkoliv, třeba i z domova.

Software nového plně elektrického Fordu Mustang Mach-E bude možné snadno a rychle aktualizovat odkudkoliv, třeba i z domova.
foto: Ford

Na rozdíl od některých automobilů, jejichž řidiči musí čekat, než aktualizace proběhne, Ford vyvinul systém, umožňující stahovat zabezpečené aktualizace na pozadí. Instalace v některých případech proběhne za méně než dvě minuty.

„Půvab Mustangu Mach-E spočívá i v tom, že to, jak ho majitelé poznají první den, je pouze začátek. V průběhu času se bude vyvíjet a získávat ještě více funkcí a schopností,“ řekl John Vangelov, manažer online služeb ve Ford Motor Company.

„Naše promyšlené aktualizace na dálku zároveň minimalizují prostoje díky neuvěřitelně rychlé aktivaci. Váš Mustang Mach-E se zkrátka pořád vylepšuje, i když třeba zrovna spíte.“

Aktualizace se zdaleka netýkají pouze systému SYNC. Bezdrátově lze aktualizovat téměř všechny počítačové moduly Mustangu Mach-E. Ford tedy může přinášet zlepšení dynamických vlastností nebo i zcela nové funkce, které v okamžiku předání vozu zákazníkovi ještě neexistovaly.

Některé instalace proběhnou prakticky bez povšimnutí. Zákazník si může zvolit aktualizace v pravidelnou dobu, například o půlnoci. V řadě případů bude instalace dokončena téměř okamžitě po prvním následujícím nastartování vozu. Řidič se o aktualizaci dozví prostřednictvím upozornění v palubním systému.

Mnohé aktualizace bude možné provést za méně než dvě minuty. V případě komplexnějších vylepšení, při nichž bude zapotřebí ponechat vůz zaparkovaný po delší dobu, lze naplánovat instalaci na vhodnou dobu.

Ford předpokládá, že první aktualizace proběhnou do šesti měsíců od zahájení dodávek modelu Mustang Mach-E zákazníkům. Uživatelé budou na dostupnou aktualizaci vždy upozorněni a instalace bude možná přes Wi-Fi nebo mobilní připojení.

Prakticky totožnou funkci updatů na dálku (over-the-air update) OTA mají elektromobily Tesla již od uvedení Tesla Model S v roce 2012.

Vývoj pokračuje i během pandemie

V zájmu zajištění této pokročilé funkcionality podle původního plánu nalezl tým Fordu nové metody, jak aktualizace na dálku vyvíjet a testovat i během koronavirové pandemie.

Dříve bylo zapotřebí, aby měli vývojáři fyzický přístup k jednotlivým modulům vozu, kvůli nutnosti pracovat z domova však museli rychle přejít na nový způsob práce.

Tým neprodleně připravil dálkový přístup ke všem modulům vozu a připojil k nim zařízení, umožňující přeprogramovat moduly z domova. Co se dříve programovalo na dálku pět hodin, trvá nyní méně než 10 minut.

Ford Mustang Mach-E si čeští zákazníci budou moci objednat již ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Úplně vidím, jak to technici Fordu spíchli za odpoledne při homeoffice. Pěkné zbožné přání Fordu. :D

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

OFF
Nejenže shorteři prodělali na Tesle od začátku roku 10 miliard dolarů, ale dokonce od roku 2016 už to je cca 20 miliard :D

20 miliard dolarů. nějakých půl biliónů korun už prodělali pitomci na shortování Tesly. Musím se smát :DD

A to je battery day stále před námi :)

Martínku, sám to píšeš - jsi OFF. Jj, battery day, všechny EV bukvice budou mít velkou stříkačku :-).

Obrázek uživatele Kuk

Jenom ty ne, ty už nemáš čim.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

EV bukvice budou mít stříkačku a diesel bukvice budou brečet. Je to hezky vyvážené :)
A co jsem tak viděl analýzy patentů od Tesly a jejich partnerů, tak to bude VELKÁ stříkačka :)

Super fičúra, to určite ešte nikto nemá
:)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

All beginnigs are hard...

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už jednou jsem nabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

No ono, aspoň v USA, bol (je) problém aj so zákonmi. Vo veľa štátoch nemôžu výrobcovia priamo predávať/servisovať autá a taký software update by mohol byť obchádzanie zákona, pretože na predaj/servis majú sieť svojich "dealership", ktorým sa nepáčilo, že sa u nich nezastavíte na update a tak nič nezinkasujú a ani Vám nenaúčtujú ešte niečo navyše, keď už ste tam. :)

https://arstechnica.com/cars/2017/07/gm-to-offer-ota-software-updates-before-2020-but-only-for-a-new-infotainment-platform/
https://www.autonews.com/commentary/over-air-vehicle-updates-can-help-dealership-service-departments

Obrázek uživatele Tomáš

Yeah.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol